| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Tangvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Henriksen |
|
3% |
[ 2 ] |
| Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
11% |
[ 6 ] |
| Tagseth |
|
9% |
[ 5 ] |
| Selnæs |
|
71% |
[ 37 ] |
| Nypan |
|
1% |
[ 1 ] |
| Broholm |
|
0% |
[ 0 ] |
| Sæter |
|
1% |
[ 1 ] |
| Reitan-Sunde |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 52 |
|
| Author |
Message |
Ståle Veteran
|
Posted: 08.05.2024 22:16 Post subject: |
|
|
| Etter de siste to cuprundene kan det faktisk diskuteres hvorvidt rbk er det beste fotballaget i trøndelag akkurat nå. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.05.2024 17:05 Post subject: |
|
|
Tre og et halvt år etter at han signerte for RBK, har Ole Sæter fortsatt til gode å spille borte mot Molde.
(...)
I forrige kamp mot nettopp Molde fikk Ole Sæter et tidlig rødt kort etter han fra innbytterbenken kom med en dytt med to strake hender på Moldes Mathias Fjørtoft Løvik. Sæter ble forvist fra indre bane, og brukte deler av andre omgang til å se kampen med nettopp Kjernen. Selv om Sæter nøt øyeblikket med å kunne stå på Øvre Øst, sier han nå i etterkant at han selv er klar over at situasjonen med Molde-spiller Løvik skulle ha håndtert på en helt annen måte.
– Det er en flau situasjon som aldri skulle ha skjedd. Jeg reddes veldig av at gutta vinner kamper. Da glemmer jeg situasjonen fordi den gikk ikke utover noen andre enn meg selv. Jeg har gått videre, også var jeg heldig som fikk stå med Kjernen. Det var et fantastisk øyeblikk.
Les mer: RBK-profilen hadde en annerledes rolle i første møte med Molde: – Var forbannet
- Vi skal tilbake til det vi har gjort tidligere denne sesongen. Det har vært mye positivt, så vi må luke bort de dårlige tingene. Sist var det altfor mye feilpasninger, og vi mistet ballen altfor ofte. Ikke minst må vi være mye mer klar i duellene. Vi skal ikke la Molde være dominerende i duellspillet i hvert fall, lover Nypan overfor rbkweb.no.
Les mer: - Vi skal ned til Molde og spille fotball!
Tangvik med som normalt i dag. Ingen formasjonstrening, så laget blir eventuelt først avslørt i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.05.2024 17:44 Post subject: |
|
|
| Viser seg plutselig at jeg er i nabolaget på lørdag. Kjøper gjerne billett hvis noen av en eller annen grunn har en til overs! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.05.2024 21:03 Post subject: |
|
|
At kampen i fjor høst kan være noe som gir en ekstra tenning inn mot oppgjøret mot Aker Stadion på lørdag er det allikevel liten tvil om.
RBK-kaptein Henriksen tror slike oppgjør er med på å blåse nytt liv i rivaliseringen mellom de to klubbene.
– Det tror jeg absolutt. Molde-Rosenborg skal være noe ekstra, og når du tenker tilbake på den siste kampen var det veldig mye av det ekstra. Det er slike kamper som er artig. Det følte jeg også med den kampen i Bergen. Når det er fulle hus, to store lag med stor historie som møtes, så blir det et ekstra trøkk. Det håper jeg det blir på lørdag og at vi er dyktige nok til å være det førende laget, sier han.
Les mer: – Gikk litt over stokk og stein
På spørsmål om hva som skal til for å vinne kampen er Sæter tydelig på hva som blir avgjørende.
– For vår del blir det å være hakket mer til stede og vise at du ønsker å vinne kampen. Det er to gode lag som møtes, og da er det små detaljer som vil bikke det den ene eller andre veien, sier Sæter - og understreker:
– Det handler om å møte opp skikkelig og stille opp med alt vi har. Ikke møte opp og være redd eller usikker, vi må være dønn sikre på hva vi har å komme med og vi vite hva som er våre styrker. Da skal vi ta dem.
Les mer: Sist han møtte Molde svartnet det: - Jeg må finne en balanse
RBK har lagt ut intervjuer med Johansson og Sæter, mens Rotsekk har opptak av Nidaros og Adressa sine intervjuer med Henriksen og Johansson. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 10.05.2024 21:14 Post subject: |
|
|
Samme tropp som vanlig, bare at Cornic er ikke med til Molde. Erstatter er Andersson. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 10.05.2024 23:53 Post subject: |
|
|
| Cornic skadet? Ville gjerne hatt han fra start etter Reitans syltynne innsats i Bergen.. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 11.05.2024 09:41 Post subject: |
|
|
| Disse kampene har en tendens til å leve sitt eget liv, og jeg tipper det blr en jevn kamp. Men pls ikke start med Ceïde og Volden som stoppere igjen - vi trenger større trygghet bak. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 11.05.2024 10:17 Post subject: |
|
|
| Enig, men ser ikke helt hvem andre vi har tilgjengelig som gir mer trygghet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.05.2024 10:52 Post subject: |
|
|
| Henriksen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 11.05.2024 11:03 Post subject: |
|
|
Tror dette kan gå veien. Molde har ikke imponert sålangt i år. Det er bare et par dager siden de spilte ekstraomganger om Sarpsborg og burde absolutt være tunge i beina. Jeg er derfor 100% sikker på at dette ikke blir noen reprise av det vi så mot Brann, hvor vi ble kjempet i senk. Mener at Brann rett og slett er et bedre lag en Molde per dags dato.
Er det noen som vet noe om Nemcik? Mener han er den viktigste spilleren vår etter Selnæs, så langt i år.
Tipper 1-2, samt at vi får en straffe (evt rødt kort til en Molde spiller). |
|
| Back to top |
|
 |
spamannen Junior
|
Posted: 11.05.2024 11:22 Post subject: |
|
|
Denne tar RBK.
Moille-RBK 0-2 Også jeg tror det blir dramatikk med en Moldeutevisning og kanskje skade på Wolves-Eikrem.
Det primitive og svekkede Moillelaget taper denne |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 11.05.2024 14:46 Post subject: |
|
|
| Jeg spår 4-0 tap,og lurer på om Sverre Nypan eksisterer. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 11.05.2024 15:25 Post subject: |
|
|
Synes det er rart RBK gambler så mye med nypan om han virkelig sliter med kneet sitt.
Kan jo være karriere ødleggende. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 11.05.2024 16:42 Post subject: |
|
|
| Hvem er Sverre Nypan? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.05.2024 16:47 Post subject: |
|
|
BÃ¥de Ceide og Volden vraket, med Henriksen og Jenssen som stoppere.
Kan aldri gå bra. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7378 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.05.2024 16:48 Post subject: |
|
|
| Enig. De forventningene jeg hadde er vekke. |
|
| Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 11.05.2024 16:49 Post subject: |
|
|
| Jeg ville kanskje da heller latt Volden spille med Henriksen i midtforsvaret, hvis man vil ha inn Henriksen der bak. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 11.05.2024 16:52 Post subject: |
|
|
| Synes det er litt merkelig å vrake begge stopperene, og gå for en duo som er så godt dom uprøvd i det nye systemet. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 11.05.2024 16:53 Post subject: |
|
|
Mye bedre og få inn rutine bak. Herrefred så mange feil stopperne gjorde mot brann.
Har jo aldri sjanse til og ta poeng med spillere som ikke kan ABC i fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 11.05.2024 16:54 Post subject: |
|
|
| Lukter litt panikk det laguttaket. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballack13 Junior
|
Posted: 11.05.2024 17:00 Post subject: |
|
|
| Urovekkende at det rulleres såpass i bakre firer. UYJ har vært solid på venstrebacken i år. Fremstod mindre solid som midtstopper i fjor. Enig i de som skriver at å dytte Henriksen ned sammen med Volden og beholde UYJ på venstre på papiret hadde sett tryggere ut. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 11.05.2024 17:07 Post subject: |
|
|
| Skeptisk til laguttaket på papiret, men velger å stole på at Alfred vet hva han gjør før jeg får helt panikk eller gir opp på forhånd. |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 11.05.2024 17:10 Post subject: |
|
|
| Ståle wrote: | | Lukter litt panikk det laguttaket. |
Det var min første tanke også. Greit nok at Ceide tar seg en tur på benken, han er alt for treig i spillet, både oppfattelse og utførelse. Men Ulrik og Markus som stopperpar, mot raske og tekniske spillere hos Molde… Jaja! Hadde jo vært deilig med en positiv overraskelse  _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 11.05.2024 17:11 Post subject: |
|
|
| Ballack13 wrote: | | Urovekkende at det rulleres såpass i bakre firer. UYJ har vært solid på venstrebacken i år. Fremstod mindre solid som midtstopper i fjor. Enig i de som skriver at å dytte Henriksen ned sammen med Volden og beholde UYJ på venstre på papiret hadde sett tryggere ut. |
Det er i hvert fall ikke vanskelig å se hva Dorsin bør prioritere om noen skal inn til sommeren  _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Rutinert
|
Posted: 11.05.2024 17:30 Post subject: |
|
|
Litt merkelig å velge et så nykomponert lag når du skal ut og videreutvikle spillet ditt. I den formen Brann er i, er jeg sikker på at samme ellever som sist ville klart seg mye bedre mot Molde. Kunne selvsagt gitt Volden en timeout, men heller bygge videre på det som er.
Fremstår nesten som en ny sesonginnledning med første kamp. Håper det ligger en god forklaribg bak (skaderisiko/overbelastning/tunge bein) o.l. Er gjerne ikke på bortebane mot de beste du endrer på så mye samtidig.
Krysser likevel fingrene og får tro treneren vår har et ess i ermet. |
|
| Back to top |
|
 |
|