| View previous topic :: View next topic   | 

| Author | 
		Message | 

Wiggen Junior

| 

Posted: 05.12.2002 08:24    Post subject:  | 
				     | 

| 

Synes på en måte at Vidar Riseth var et greit kjøp, men enig at Hareide må begynne å tenke fornyelse. La oss håpe han(Vidar) kommer til fungere bra sammen med Mr. Hoftun.

Hvis Saarinen går snart så bør Hareide kjøpe en spiller som er yngre enn Janne og som kan gli rett inn på laget.

Og en superspiss må vi ha! Men har ikke noen navn | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 05.12.2002 09:16    Post subject:  | 
				     | 

| 

Åge Hareide er i alle fall storfornøyd med nyervervelsen:

- Deilig at alle bitene nå ser ut til å falle på plass. Jeg ser på Vidar Riseth som en meget solid forsterkning for Rosenborg, sier Hareide til VG.

Les mer:  Riseth RBK-klar i dag

Riseths sluttpakke fristiller ham fra 1860 München tre år før kontrakten utgår. I Bundesliga har Riseth etter eget utsagn ikke hatt mindre enn 12-13 millioner kroner i årslønn. Ingen ville i går ut med beløpet Riseth får for å gi slipp på den feite kontrakten med den tyske toppklubben. Rask hoderegning tilsier at han taper rundt ti millioner kroner om han får med seg såpass som halvparten av lønna fra 1860 München. Og det er vel heller tvilsomt...

- Vidar ser på dette som en investering i karrieren både for å komme på banen og gjøre seg aktuell for landslaget igjen, sier agent Lillejord. 

Les mer:  Betaler dyrt for friheten | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Ludakris Senior

| 

Posted: 05.12.2002 11:17    Post subject:  | 
				     | 

| 

| aegis wrote: | 	 		  Ludakris.   Jeg mener vi bør bruke opp mot 50 mill på en superspiss hvis det er beløpet som trengs.  RBk har masse penger på bok som de bør bruke av for å kunne gi oss mer morro i CL.  Afrikanske spisser koster ikke 50 mill, heller ikke sør-amerikanske.  Jeg vil fortrekke spillere herfra da de er billige og ofte bedre enn norske spisser.  Blir særdels bekymret hvis Hareide nøyer seg med de spissene (midtspiss) vi har.  De er etter min mening ikke dyktige nok.  Hvem vet kanskje Hareide har planer om forsterkning i neste overgangsvindu, selv om han sier noe annet.  

Mitt syn er klart:  HAREIDE KJØP EN SUPERSPISS NÅ!!!!!!!! | 	  

Jeg er helt enig i at RBK må ha en superspiss, og at denne må komme så tidlig i sesongen som mulig, for å spille seg inn i RBK-mønsteret. Skal vi ha forhåpninger om å komme oss videre i CL, så må vi ha en mann som kan score mål ut av intet. Men jeg tror ikke RBK er tjent med å ha en spiller til opp mot 50 mill. Han kan fort bli en primadonna, og vil ganske sikkert doble eller tredoble lønnstaket. Men at de må se etter spillere til ca Carew-prisen da han kom, tror jeg er mer riktig.

Jeg er også enig i at RBK må se litt lenger enn Europa. Flere Europeiske storklubber har hentet 17- 18-åringer fra Argentina og Brasil, og gjort dem gode. Hvorfor kan ikke RBK prøve noe slikt? Må også si jeg er imponert over hvordan LSK har gjort "riktige" kjøp - Zane i fjor, Rösler i år. Begge var veldig billige - og begge har scoret flittig i vei. 

Men dersom Hareide fortsatt kun vil bruke Azar og Frode på topp, da tror jeg det kan bli en tøff sesong... Høstsesongen til Frode var rett og slett dårlig! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 05.12.2002 20:48    Post subject:  | 
				     | 

| 

TV2 melder i kveld at Rosenborg og 1860 München har blitt enige om overgangssum for Riseth. Dermed er det absolutt ingen tvil om at Vidar kommer.

Overgangssummen skal være på rundt 5 millioner kroner. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

m@ds Senior

| 

Posted: 05.12.2002 23:22    Post subject: Riseth/Sibaya/Winsnes | 
				     | 

| 

Endelig en midtstopper med fart! Basma har fart, men han er best på backen! Kanskje Riseth er for gammel, men han er en god "potet". Håper han slutter som pottitt denne sesongen. Å ha mange spillere som kan spille mange posisjoner er bare en distrahering for du får for lite kjenneskap til medspilleren. 

Sibaya kommer seg. Han må lære seg litt norsk og få mer spilletid. Han tror jeg kommer til å komme langt som rosenborg-spiller. 

Doktorn er tilbake! Åge gjør nok en god bestemmelse om at Fredrik er best som Bents arvtager. De har nesten lik spillestil. Bent ligger litt lavere enn Fredrik, men nytt er nytt! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 06.12.2002 15:44    Post subject:  | 
				     | 

| 

UEFA har ikke sÃ¥ mange overgangsnyheter pÃ¥ sidene sine, men nÃ¥r Rosenborg punger ut €600 000 for Riseth er det med ;)

Les mer: Riseth returns to Rosenborg | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

aegis Junior

| 

Posted: 08.12.2002 12:29    Post subject:  | 
				     | 

| 

Så at Mechelen er konk.  Kanskje RBK kan se om det finnes interesante spillere i denne klubben.  Er også enig i at Argentina er interesant, her kan man skaffe spillere i 100 millioners klassen til en langt rimeligere pris.  Har ikke kjennskap til aktuelle spillertyper i Argentina, men jeg har sett at svenske klubber har blitt invandert av brasser.  Ørgryte har blant annet tre brasser.  Kanskje noe RBk også kan se på.  Jeg vil sent et par speidere til Afrika og Sør-Amerika for å kartlegge aktuelle spillere, eventuelt hentet 4-5 ungdommer, leid de ut til norske klubber og hentet dem tilbake når de fikk statsborgerskap.  Bare en tanke.  Talentspeidere bør i alle fall RBk sende til nevnte omeråder!!!

Øst-europa og Asia er også interesant. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 10.12.2002 23:39    Post subject: Lars Ivar Moldskred | 
				     | 

| 

Lars Ivar Moldskred, som snøt oss for cupfinale   i fjor, blir med Rosenborg til treningsleiren på Gran Canaria over jul.

Åge Hareide er nemlig redd for at kun Alexander Hansen skal være frisk under Maspalomas-turneringa, hvor også UEFA-cupmester Feyenoord, Hertha Berlin og Sturm Graz deltar. Nyopererte Arason blir som kjent hjemme (kampklar i februar), mens heller ikke Espen Johnsen 100% klar etter sin operasjon.

- Vi har gått med på at Rosenborg får ta med seg Lars Ivar på denne turen. Treningsoppholdet varer i to uker, fra 3. til 17. januar, sier sportslig leder i Hødd, Geir Sundal.

Les mer: Moldskred med til Gran Canaria

Så får vi se om Hareides andre kjøp blir medsunnmøring... | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

aegis Junior

| 

Posted: 11.12.2002 12:00    Post subject:  | 
				     | 

| 

En superspiss haster ikke, men en keeper vil han ha.

Nei det holder ikke med en av europas beste keeper og en av norges beste på benken.  

Hadde vært greit om han hadde samme holdning til spissene, de har jo ikke akkurat vært effektive i år. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

SunsetSalami Legende

| 

Posted: 11.12.2002 14:55    Post subject:  | 
				     | 

| 

Molskred kan komme inn på straffer...    | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 11.12.2002 18:11    Post subject:  | 
				     | 

| 

| aegis wrote: | 	 		  | En superspiss haster ikke, men en keeper vil han ha. | 	  

Moldskred er da målscorer han, da!   Alle husker vel scoringa hans mot Lørenskog i sommer! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 13.12.2002 18:30    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg har nevnt Kvarme noen ganger på denne tråden. Nå som Vidar Riseth er klar er Beto uaktuell, men her er i alle fall en statusrapport fra spanske San Sebastian:

Han fikk spille 21 minutter av overraskelseslaget Real Sociedads borteseier mot Sevilla lørdag.

Minutter som markerte at et langt skademareritt forhåpentlig er over.

- Jeg var så klar for spill som jeg kunne bli før jeg ble skadet igjen for noen uker siden. Jeg vil inn på laget, sier den spanske serielederens eneste nordmann.

Les mer: Endelig med på eventyret | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 22.12.2002 12:37    Post subject:  | 
				     | 

| 

Janne Saarinen er som kjent på vei bort - kanskje forsvinner han allerede før sesongen. Samtidig er en annen landslagsback på vei til Trøndelag: Riise innkalt til rekruttskole på Værnes

Kanskje han kan spille for RBK innimellom øktene ute på Stjørdal'n?   | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 02.01.2003 16:02    Post subject:  | 
				     | 

| 

Ser at Everton i dag har bestemt seg for å leie inn en spiller Eggen og Bratseth ikke syntes var god nok i sommer; Brian McBride. Så får vi se om det er RBK eller Everton som vurderer ham best - i alle fall lanserer Liverpool-klubben McBride som en "VM-stjerne"...

Apropos spisser som tidligere har vært aktuelle for RBK: Gustavo ble en flopp i svenske Landskrona. Nå har brassen reist hjem til Brasil, nærmere bestemt klubben Juventude. Ser ut som at Eggen i alle fall hadde rett i den vurderingen!

Les mer:

Amerikaner aktuell for RBK

Everton låner VM-stjerne | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

SunsetSalami Legende

| 

Posted: 20.01.2003 17:36    Post subject:  | 
				     | 

| 

HVA ER PROBLEMET?

Det er da ikke noe "spissproblem" i Rosenborg, vel? Jeg kom nettopp på at vi har de klart beste spissene i hele Norge! 

Azar Karadas, Frode Johnsen, Harald Brattbakk, Christer George og Dag Frode Hornseth! Alle er jo landslagsaktuelle for Norge! (Hornseth på U-21). Hva er problemet? George spilte jo glitrende på Maspalomas! Så jeg sier: Det er da ikke noe spissproblem i RBK? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 20.01.2003 19:39    Post subject:  | 
				     | 

| 

Jeg er forsåvidt enig i at ny spiss egentlig ikke er det viktigste. Tror Hareide først og fremst må ta en titt på de bakre rekker. Med Saarinen på vei bort (før eller siden) trengs det en ny venstreback. Samtidig har RBK kun to egentlige midtstoppere med Trondsen utleid til FFK i øyeblikket; Hoftun og Riseth. Basma skal jo være høyreback, mens Karadas skal være spiss. Dermed er man jo hele tida nødt til å omrokere på flere posisjoner dersom Hoftun eller Riseth blir skadd. I øyeblikket er jo begge skadd!

Let etter forsvarsspillere, Hareide!

Har dere noen gode tips til spillere Rosenborg bør kjøpe? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

SunsetSalami Legende

| 

Posted: 20.01.2003 20:59    Post subject:  | 
				     | 

| 

Tips:

Brede Hangeland (blir vel for dyr   )

Bjørn Otto Bragstad ( Han og Hoftun var jo europas beste midtstopperpar!

Andre Muri, Stabæk

Kristian Onstad, SK Lyn

Bruk de unge!

Forsvarsrekka anno 03

Christer Basma - Vidar Riseth - Erik Hoftun - Ny venstreback! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 24.01.2003 15:38    Post subject:  | 
				     | 

| 

En gang RBK-aktuelle Eidur Gudjohnsen er i hardt vær for tida. En annen eks-RBKer, Morten Pedersen, sier dette om Chelsea-spissens gambling:

- Han prøvespilte i RBK, så jeg kjenner ham litt derfra. Jeg visste at han hadde problemer, men at det skulle være snakk om sånne summer, er jo helt vilt. Det har vært snakk om at han har spilt bort 5 millioner kroner på noen måneder. Det er jo synd på gutten. Jeg håper han får hjelp, sier Pedersen.

Les mer: «Vet om folk som gamblet bort hele lønna»

Må ærlig innrømme at en spiller om Gudjohnsen kunne ha vært en god utfordrer til Frode og Azar om midtspissplassen! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Laard Junior

| 

Posted: 24.01.2003 16:07    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Skal ikke si noe på det nei.. noen som vet hvor mye chelsea måtte ut med for han? | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 27.01.2003 20:55    Post subject:  | 
				     | 

| 

Chelsea betalte £4 millioner da de kjøpte Eidur Gudjohnsen fra Bolton. Det var altså før han ble Bolton-spiller at han var på prøvespill hos RBK.

Les mer: Eidur Gudjohnsen, Chelsea, Striker

Peter Madsen, Åge Hareides gamle elev i Brøndby som Hareide visstnok var interessert i å hente til RBK, ble i dag solgt til tyske VfL Wolfsburg. Bundesligaklubben betalte ?2 millioner = ca. 14 millioner kr for den Brøndby-spissen, som skrev under en tre årskontrakt. Dermed blir Peter Madsen i alle fall ikke "superspissen" som Hareide snakket om...

Les mer: Wolfsburg turn to prolific Madsen | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 30.01.2003 12:30    Post subject: RBK kjøper tibake Storflor | 
				     | 

| 

RBK kjøper tibake Storflor

Øyvind Storflor blir Rosenborgs eiendom igjen. Moss solgte i går angriperen. Overgangssummen skal være på 1 million kroner.

- Jeg kan bekrefte at vi har blitt enige om en overgangssum med Rosenborg når det gjelder Øyvind Storflor, sier daglig leder i Moss, Tore Jobs.

Les mer: RBK kjøper tibake Storflor

Hva synes du om dette? Blir comebacket i Rosenborg en suksess for Storflors vedkommende? Diskutér! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Laard Junior

| 

Posted: 30.01.2003 15:19    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Kan ikke si jeg er imponert over den økonomiske sansen i Rosenborg. Kjøper tilbake en spiller for det dobbelte av det han ble solgt for for bare et år siden. Har dessuten vanskeligheter med å skjønne at han vil heve laget. 1 mill er penger det også. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

Ludakris Senior

| 

Posted: 30.01.2003 15:45    Post subject: Scoret 8 for Moss | 
				     | 

| 

Storflor scoret 8 mål for Moss i fjor, og var en av lagets 3-5 beste spillere(ut fra VG-børsen). 

Han scoret jo dessuten 2-1 målet til Moss mot RBK i fjor (forresten en av de begredeligste kampene RBK spilte i fjor...)

Hadde han scoret 8 mål i serien for RBK i fjor, hadde han fått 2. plass etter HMB. 

SÃ¥ vi skal ikke avskrive ham som en potensiell "re-nykommer" i RBK-drakta. 

Prisen på 1 mill, er kanskje litt mye, men RBK har fått 0,5 mill. fra Moss tidligere, pluss leie, så da blir det ikke så veldig mye "mellomlegg". | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

2mas Sjef

| 

Posted: 30.01.2003 16:39    Post subject:  | 
				     | 

| 

Må vel si meg enig i det siste innlegget: Storflor imponerte i Tippeligaen i fjor, noe som er godt gjort når en spiller på et lag som hele tida sleit i bunnstriden.

RBK vil nok 99% sikkert ikke ta seg råd til å kjøpe Ludvigsen fra Hertha Berlin i sommer og dermed trenger men en ekstra kantspiller. | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

SunsetSalami Legende

| 

Posted: 30.01.2003 21:47    Post subject:  | 
				     | 

| 

| Enig! Storflor innponerte stort i TL i fjor! 8 mål og 8 assist ga faktisk en 4,plass i poengligaen! | 

| 

| Back to top | 
		 | 

| 

|