| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Tangvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nemcik |
|
24% |
[ 12 ] |
| Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Selnæs |
|
71% |
[ 35 ] |
| Henriksen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Frederiksen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nypan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan-Sunde |
|
4% |
[ 2 ] |
| Sæter |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 49 |
|
| Author |
Message |
enojado Veteran
|
Posted: 06.04.2024 12:53 Post subject: |
|
|
| Fikk med meg litt over en halv trening tidligere og Gonzalez snakket mye med broholm og frederiksen. Tipper Nelson får sjansen og starter mot godset da det er greit vær og bra kunstgress. Ikke sett formasjonsstrening. Treningen gikk i samme tralten som før, men synes nivået er litt høyere enn for en måned siden. Mer presist pasningsspill, gikk både hurtig og avventende i spillsekvensen. Generelt inntrykk at det er en del fokus på presisjon og bevegelser uten ball. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 06.04.2024 14:12 Post subject: |
|
|
| Litt overrasket over at Vänäänen blir foretrukket framfor Tagseth for å være ærlig, synes Tagseth har vært positiv både i pre-season og i forrige kamp. Så jeg lurer litt på hva slags argumentasjon man har brukt her. Få begge spilleklare kanskje? Men når Sæter er fult spilleklar, faller jo Nypan ned i denne posisjonen - så det er jo kanskje et litt tynt argument (trippel dekning her, hvis man skal spille med Sælnes og Henriksen videre). |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 06.04.2024 15:58 Post subject: |
|
|
Noe man kanskje ikke burde, spille med Henriksen og Selnæs altså. Søren så treg Henriksen er i det meste. Mulig Sandefjordspillerne var ekstremt hurtige...hva vet jeg  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.04.2024 18:41 Post subject: |
|
|
Sadiku og Andersson heller ikke i troppen som reiser til Drammen.
Er de virkelig så dårlige? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 06.04.2024 18:46 Post subject: |
|
|
| Ja. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 06.04.2024 18:47 Post subject: |
|
|
| Sadiku må vel være så godt som ferdig når Nypan til stadighet foretrekkes... Bedre å svekkes på 2 plasser, enn å la Nypan spille på sin faste plass og bruke Sadiku på topp. Synd vi ikke fikk solgt han i dette vinduet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 06.04.2024 19:01 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk ganske optimistisk før kampen mot Godset. Tidligere var jeg skeptisk til om trener Alfred Johansson virkelig hadde det som skulle til på dette nivået, men etter seieren virker det som om han er riktig mann.
Jeg er opptatt av en ting og det er resultater. Alle bortforklaringene og annet som RBK forumet/ledelsen er fyllt av er jeg møkka lei. Gode resultater derimot... Gjør vi det godt resultatmessig har vi en god trener.
Med tanke på den kommende kampen, føler jeg at vi har en god sjanse, spesielt siden vi spiller på en bedre bane. Det burde i teorien øke sjansene for at det beste laget – som antakelig er oss – trekker det lengste strået. Godset virker forøvrig forferdelig svake for tiden med 4-0 tapet sitt i forrige serierunde.
Det er selvfølgelig mye usikkerhet – hvem som står i mål, hvordan det står til med spillernes form, og ikke minst det evige spørsmålet om Nelson endelig vil skinne.
Selv om vi ikke kan felle en endelig dom over AJ før til høsten/vinteren, håper jeg så endelig at jeg får enda et argument i morgen for at jeg har tatt feil... |
|
| Back to top |
|
 |
Bjermer Junior
|
Posted: 06.04.2024 20:03 Post subject: |
|
|
| Håper du har rett, men tror det blir ekstremt tungt å spille med Nypan som spiss. Ingen som kan holde på ballen opp der og det er meget krevende mot et forholdsvis godt hjemmelag. Med Sæther fra start er det mer muligheter, men frykter bytte etter 25minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
Brødsmula Veteran
|
Posted: 06.04.2024 20:13 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | Sadiku og Andersson heller ikke i troppen som reiser til Drammen.
Er de virkelig så dårlige? |
hvem ville du heller utelatt fra troppen? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.04.2024 20:58 Post subject: |
|
|
| Nypan kan absolutt holde på ballen, hvis det er ønskelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Bjermer Junior
|
Posted: 06.04.2024 21:04 Post subject: |
|
|
| Ikke med Valsvik i rygg. Eller luftballene fra Reitan tar også Valsvik |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 07.04.2024 05:50 Post subject: |
|
|
| Får tro at langballene på Lerkendal sist skyldtes matta. På kunstgress forventer jeg vi i større grad spiller ballen langs bakken. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 07.04.2024 09:40 Post subject: |
|
|
Langballene sist lå nok litt i sakens natur ja. Vil tro vi stiller med et tilnærmet likt lag som sist. Jeg antar Frederiksen kommer inn på høyre. Antar Sæter starter på benk, og både midtbane og forsvar får fornyet tillit. Selv om Sanberg stod bra i serieåpningen kommer nok Tangvik til å starte.
Blir spennende! Blir bra "fotballforhold" i drammen ettermiddag. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 07.04.2024 09:50 Post subject: |
|
|
| Bjermer wrote: | | Ikke med Valsvik i rygg. Eller luftballene fra Reitan tar også Valsvik |
Nypan på trening mister kun ballen når han forsøker å vende opp og rettvende seg med mann i rygg. Å fungere som en vegg og holde på ball med mann i rygg er han outstanding (bendtner i miniatyr), og muligens best i rosenborg på akkurat det (bedre en henriksen, børkeeiet og selnæs).
De som er best til å rettvende seg med mann i rygg, altså når man får ballen feilvendt er kanskje nelson og frederiksen. Nelson er outstanding til å skape overtall i spillsekvenser, men problemet er at valgene han tar deretter er ofte feil og direkte dårlige. Og han jobber hjem kun når han er sur. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 07.04.2024 10:18 Post subject: |
|
|
2mas sin lagoppstilling bruker å stemme. Det er veldig interessant at Nelson er satt på benken til fordel for Sunde.
Godset kan se ut som en overkommelig motstander, men hvis vi slipper oss ned på "Vikingkampen"-nivå så kan det bli stygt. Må være påskrudd fra start. Da kan det fort bli en trivelig kveld.
Tipper Sæter scorer. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 07.04.2024 10:41 Post subject: |
|
|
| Selnæs og Henriksen sammen på midten må vel være tilnærmet selvmord på kunstgress hvor det er lite dueller og ballen går fortere? |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 07.04.2024 10:43 Post subject: |
|
|
-ja, det er mye spennende der nå..
Også om vi er modne nok i dag.
Tipper Godset slipper seg helt løs.
-dertil tror jeg det ville vært best å starte med Ole på topp.
Skulle likt å hørt mer om taktikken.
-tror dette er en type kamp som passer Broholm godt.
Kjør et cornertrekk og få litt bevegelser på forsvaret dems der! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.04.2024 10:59 Post subject: |
|
|
| BalleK wrote: | | 2mas sin lagoppstilling bruker å stemme. |
Inntil videre virker det i alle fall sånn som laget som Affe driller på treninga dagen før kamp starter kampene.  |
|
| Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 07.04.2024 11:33 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Sander Tangvik er ventet tilbake i Rosenborg-målet etter karantene. Vikariatet til Rasmus Sandberg ble dermed kort. Dessuten ser Santeri Väänänen og Emil Frederiksen ut til å bli foretrukket framfor Edvard Tagseth og Jayden Nelson. Sverre Nypan fortsetter som spissvikar fordi Ole Sæter fortsatt ikke blir vurdert som klar for å starte etter kneskaden.
(...)
Forventet Rosenborg-lag:
Sander Tangvik
Erlend Reitan - Mikkel Ceide - Tomas Nemcik - Ulrik Jenssen
Santeri Väänänen - Ole Selnæs - Markus Henriksen
Emil Frederiksen - Sverre Nypan - Jesper Reitan-Sunde
Les mer: - Vi skal utvikle oss videre |
Hyggelig at AJ vil gi Sunde tillit på nytt. Men som venstreving nå. Blir utfordrende når han nå skal beherske venstrefoten. For det er ikke mulig å skjerme ballen som høyrefoting på venstrekanten |
|
| Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 07.04.2024 11:36 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | BalleK wrote: | | 2mas sin lagoppstilling bruker å stemme. |
Inntil videre virker det i alle fall sånn som laget som Affe driller på treninga dagen før kamp starter kampene.  |
Tommerfingerregel det. Det laget som drilles inn dagen før kamp som IKKE har på seg "reserve-trøyer" er de som spiller. Men så kan det jo skje under trening, som gjør at det er mulige endringer |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 07.04.2024 11:50 Post subject: |
|
|
| Ståle wrote: | | Selnæs og Henriksen sammen på midten må vel være tilnærmet selvmord på kunstgress hvor det er lite dueller og ballen går fortere? |
Jeg er sikker på at Rosenborg er kjent med «problemstillingen». Så spørs det hvordan de taktisk vil demme opp for forskjellen i tempo. Men kunstgress på Marienlyst blir en helt annen verden vs. potetåker på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 07.04.2024 12:57 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | BalleK wrote: | | 2mas sin lagoppstilling bruker å stemme. |
Den posten så jeg ikke. 😅 2mas pleier å ha rett. Da hadde jeg 2x feil. Santeri og Nelson. Hadde faktisk tro på at Nelson kom til å starte på kunstgresset som et "siste forsøk". Men at de valgte Sunde fremfor Broholm er litt overraskende. Sunde er lojal mot laget og treneren, bra fotballhode, gjør ting enkelt. Brukbar fart, touch og basisegenskaper, men ingen ronaldinho akkurat (enda). |
|
| Back to top |
|
 |
Sakshaug Senior
|
Posted: 07.04.2024 13:00 Post subject: |
|
|
| KI'en er faktisk inne på et poeng her.. Reitan-Sunde har en tendens til å føre ballen utelukkende med høyrefoten. Det ser ut som om det er enklere å forsvare seg mot Reitan-Sunde av den grunn. Nå kan det hende at dette kun er typisk når han spiller på høyrekant, så det vil bli spennende å se han spille på venstre. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 07.04.2024 13:05 Post subject: |
|
|
| Sakshaug wrote: | | KI'en er faktisk inne på et poeng her.. Reitan-Sunde har en tendens til å føre ballen utelukkende med høyrefoten. Det ser ut som om det er enklere å forsvare seg mot Reitan-Sunde av den grunn. Nå kan det hende at dette kun er typisk når han spiller på høyrekant, så det vil bli spennende å se han spille på venstre. |
Spør motstanderne om hva dem synes om Messi... eller i norsk sammenheng fra i fjor. Sandefjord-spilleren Danilo, som var på ønskelisten til Rosenborg. Eller Hauge og Pellegrino i glimt og eks glimt. Synes ikke det handler om å føre ballen med en fast fot. Reitan sliter med ganske mye annet, pasningsspillet f.eks. |
|
| Back to top |
|
 |
fatslick Rutinert
|
Posted: 07.04.2024 13:30 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | | Sakshaug wrote: | | KI'en er faktisk inne på et poeng her.. Reitan-Sunde har en tendens til å føre ballen utelukkende med høyrefoten. Det ser ut som om det er enklere å forsvare seg mot Reitan-Sunde av den grunn. Nå kan det hende at dette kun er typisk når han spiller på høyrekant, så det vil bli spennende å se han spille på venstre. |
Spør motstanderne om hva dem synes om Messi... eller i norsk sammenheng fra i fjor. Sandefjord-spilleren Danilo, som var på ønskelisten til Rosenborg. Eller Hauge og Pellegrino i glimt og eks glimt. Synes ikke det handler om å føre ballen med en fast fot. Reitan sliter med ganske mye annet, pasningsspillet f.eks. |
Nå var vel Messi veldig nær ved å være to-fotet. Han likte å spille litt ute tili høyre, men kunne gå på innsiden og utsiden av backen.
Når det gjelder Pellegrinho, så har han fordel av å spille på et lag som har klar filosofi hvor det er mye bevegelser |
|
| Back to top |
|
 |
|