English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Manchester United
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 03.04.2024 16:15    Post subject: Reply with quote

Hvorfor negativiteten? Fordi dette er så kjipt og plastikk som en får det. Og fra en supportergruppering som har elsket å peke nese til VIF for at deres høydepunkt i løpet av en sesong er en nitrist showkamp mot United, Liverpool eller hvem det måtte være, så er dette en åpenbar nedtur. Nå er RBK kommet dit liksom? Ågekonserter og showkamper er det som minsker underskuddene?

Så er jeg spent på hvor stort overskudd RBK ender opp med. Jeg regner med MU skal ha svært mye av de potensielt 25+ millionene et utsolgt Lerkendal genererer. Og så innser jeg motvillig at en på Østlandet klarer å fylle en stadion med 25000 anglofile boomers. Men klarer en virkelig det samme i Trondheim? Hvor mange billetter til 1300 må klubben selge for å gå i null?
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 16:23    Post subject: Reply with quote

Flott at styret og den administrative ledelsen har fått i stand dette. Vi trenger inntekter og her blir det vel noen millioner. Tommel'n opp!
Troillongan
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 16:25    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
jojojo wrote:
Enhver kan vel få bestemme om man vil gå på kamp - og om man vil støtte laget med sang, rop eller klapping?

Det er vel kun UN og FN som har kommet med noe statement her, de er ikke hele ØØ, og kommer sikkert ikke til å nekte noen andre å møte opp og synge.

https://www.adressa.no/sp...pielt-imot kjernen er (såklart) også imot. Antagelig capser involvert.

Fra spøk til alvor, må vi henge igjen på 90 tallet hele tiden? Ikke lov å tenke litt nytt? Skal vi seriøst gå konkurs i stedet for å invitere til konsert, treningskamp og damelag? Hvor skadelig kan dette være? Synes det er bra at vi tørr å tenke litt nytt jeg, vi tjener ikke penger på annet vis.
fatslick
Proff

PostPosted: 03.04.2024 16:44    Post subject: Reply with quote

RBK spilte vel også slike økonomiske "horekamper" på begynnelsen av 90-tallet. Men etterhvert så begynte RBK å vinne serien - ofte. Og da ville ev. slike økonomiske "horekamper" konkurrert med lag i kvalifiseringen til Europa. Selv om det ikke var jubel i klubbkassa basert på inntrekter fra tribunen. For endel av disse latviske, estiske, georgiske laga var ikke poppis
Back to top
pappabrun
Senior

PostPosted: 03.04.2024 17:12    Post subject: Reply with quote

Slik ståa er i klubben akkurat nå, tror jeg vi må forvente at vi tar grep som for noen år siden ville vært utenkelige. kommer sikkert flere ting

Det er lov å stikke fingern i jorda og innse at vi ikke er der vi en gang var.
Back to top
Toilling
Rutinert

PostPosted: 03.04.2024 17:24    Post subject: Reply with quote

Kan jo hende United sondrer terrenget i henhold til mulig utlån av spillere etc.
Det er vel det eneste jeg ser på som muligens sportslig gevinst, relasjoner.

At noen er i mot treningskamper som dette skjønner jeg lite av, hva er vel forskjellen på om vi spiller slike treningskamp mot Nardo kontra Manchester United? Det er økonomisk gevinst for de mindre laga som oftest uansett vel?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 17:33    Post subject: Reply with quote

Som flere sier her inne så må vi se hvor vi står pr dags dato.
Alle vil jo at klubben skal møte gode lag i tellende kamper.
Men ledelsen skal uansett ha ros for jobben de gjør.

Vi trenger innteker og kanskje får møtt et brukbart lag.

Begynner og bli drittlei av negative folk som skal klage på alt ledelsen gjør.
Hadde vi bare spilt show kamper og ikke hatt mål om europa hadde keg forstått det.
Men en sånn kamp en sjelden gang skader ikke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
fatslick
Proff

PostPosted: 03.04.2024 17:34    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Kan jo hende United sondrer terrenget i henhold til mulig utlån av spillere etc.
Det er vel det eneste jeg ser på som muligens sportslig gevinst, relasjoner.

At noen er i mot treningskamper som dette skjønner jeg lite av, hva er vel forskjellen på om vi spiller slike treningskamp mot Nardo kontra Manchester United? Det er økonomisk gevinst for de mindre laga som oftest uansett vel?

Hvis en er en tanke konspiratorisk, så gjør Manu noe gunstig m.t.p Nypan
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 18:10    Post subject: Reply with quote

De som er mer opptatt av å kjempe en reaksjonær, dødfødt kamp mot moderne fotball enn å tenke på hvordan klubben på best måte kan tilpasse seg virkeligheten 2024 får gjøre det.

Er stolt over supporterkulturen i klubben og hvordan den beskytter klubbens verdier, men selv om jeg deler mange av verdiene og skulle ønske fotballen var annerledes selv mener jeg vi må være mer realpolitiske om vi skal komme oss noen vei videre som klubb.

Åge og denne kampen er flotte tiltak for å få inn sårt tiltrengt kapital med alternative inntektsstrømmer, det jobbes godt om dagen Tommel'n opp!

Last edited by andrezinho on 03.04.2024 18:38; edited 1 time in total
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 18:29    Post subject: Reply with quote

Akkurat slik jeg tjener penger i FM når jeg starter ned i divisjonene.

Helt alright tiltak dette her. Om det så ikke kommer stjerner, så fylles nok stadion. Som er positivt på flere måter.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 18:44    Post subject: Reply with quote

Det virker som capsguttene er imot å tjene penger. Bortsett fra på Nypan da. Ja da, han reproduserer vi bare på samlebånd, og så er vi tilbake. Nei, showkamper og nye måter å innhente kapital på er tull!

Her skulle Kjernen virkelig stått frem og overdøvet de naturlig nok mange United-supporterne som kommer. De skulle høylytt sunget seg inn i, ikke bare RBK-spillernes hjerter, men de millionene av utenlandske fotballfans, som får med seg sånne «tullekamper» som dette, sine hjerter.

Capsguttene og supporterklubbene bare fortsetter med sine naive og bakstreverske feilsteg. En ting er sikkert. De skal ikke framover. Banneret i forrige kamp var jo bare vås.
Back to top
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 03.04.2024 19:38    Post subject: Reply with quote

Hør hør!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.04.2024 19:46    Post subject: Reply with quote

Har ledd av Vålerengen i mange år for det idiotiske opplegget her. Liker det ikke, men vi må ha penger! Så siden kampen er bekreftet, så håper jeg folk kjøper billetter og stadion blir utsolgt!
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 19:48    Post subject: Reply with quote

+1 ola. Tommel'n opp!
Tyholt
Senior

PostPosted: 03.04.2024 20:00    Post subject: Reply with quote

Bra grep for økonomien. VIF betalte 1 Million Pund i 2012. Mulig vi må ut med noe mer nå. Ca 25 mill i inntekter ved fullsatt med snittpris 1200,-. Mulig vi da sitter igjen med MNOK 10 netto.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 20:27    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Det virker som capsguttene er imot å tjene penger.

Nå sier vel de hardeste supportergruppene at de forstår at klubben er i den situasjonen man er.

Selv så tenker jeg at en 5-10 mill inn i kassa mer enn veier opp for eventuelt tap ved å bidra til å øke interessen for et konkurrerende produkt. Og langt bedre om det er oss som får de pengene og ikke VIF elns.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 20:40    Post subject: Reply with quote

Det er ENKELTPERSONER som går hardt ut mot dette, blir bare toskete å snakke om capsguttene etc...

At man er prinsipielt mot slike showkamper, mot en klubb man anser som en konkurrent (mtp oppmerksomhet, salg av merch, tv-inntekter etc) er helt logisk. At man ikke liker at de står for den moderne fotballen (eierstruktur, ikke hvordan den spilles), bør også være lett å forstå. Man sier likevel at man forstår hvorfor klubben gjør dette i lys av de økonomiske problemene man står i... HVA ER DA PROBLEMET? Kjernen er ikke ut og river klubben i filler, men forteller sin mening og begrunner den godt, selv om de også viser forståelse for klubbens perspektiv. Så finnes det en og annen fjott på twitter etc. som drar dette veldig mye lengre; men det er da ikke sånn at de enkeltpersonenes utbrudd er hva flertallet av "gutta med caps" mener. Det er vel heller et sabla lite mindretall som roper veldig, veldig høyt..

For min del så synes jeg det ikke er særlig kult å skulle møte Man U i treningskamp; ikke noe spesielt stort med det. Mer fint mtp å prøve seg mot der lista vil ligge skulle vi ville ut i Europa igjen; selv om det vil være et svekket Man U som kommer...
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 20:48    Post subject: Reply with quote

Med forbehold om at vi sitter igjen med en meningsfylt gevinst fra denne kampen; de som klager på dette kan ikke klage på økonomien tiil klubben. I beste fall kan denne kampen kanskje finansiere én eller to nye spillere. Alternativt bygger vi en cash buffer og får 'gratis' markedsføring på toppen.

Vi er i en økonomisk situasjon hvor vi kan gjøre dette, selge stadionnavnet, få inn eksterne investorer eller hasteselge Nypan.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 20:50    Post subject: Reply with quote

Problemet er at flere grupperinger går ut med uttalelser om at de er imot dette. Må man på død og liv kritisere alt det nytenkende. Om man er i mot, kan man da bare ikke holde seg hjemme og holde kjeft?
vegran
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 20:57    Post subject: Reply with quote

Tar treningskamp mot Man Utd 7 dager i uka foran Ranheim og Nardo. Hvis vi kan tjene masse penger på det I tillegg er det enda bedre.
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 03.04.2024 21:22    Post subject: Reply with quote

Har delte følelser for dette. Støtter tiltaket, for pengene kommer godt med. Og litt artig med showkamp for mange. Samtidig er det alltid kjipt når bortelagets fans fyller mesteparten av tribunen. Men i en showkamp er det selvsagt mindre relevant og viktig enn når man spiller i Europa.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 03.04.2024 21:31    Post subject: Reply with quote

Jeg er en utflyttet trondhjemmer som synes det er stas å dra på kamp når RBK spiller på Østlandet.

Men på generell basis føler jeg mer og mer avstand til supporterne.

- Når jeg går på kamp blir jeg kjefta på fordi jeg ikke synger (nok). Jeg kan ikke sangene, og er ikke så vant til å være så høylytt. Det er meg.

- Jeg er for VAR. Supportergrupperingene er sterkt mot.

- Jeg synes det er flott med treningskamp mot United, supporterne er åpenbart sterkt mot.

Jeg lurer på i hvilken grad det er åpenhet og respekt for at folk er forskjellige, og i hvilken grad de mest høylytte har respekt for den mer stille majoritet (eller minoritet, hvem vet). Jeg føler meg fremmedgjort.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.04.2024 21:35    Post subject: Reply with quote

Syns det var et ærlig og fint innlegg puckno. Smile og ingen skal føle seg fremmedgjort blant supportere, styrken skalvære samholdet!
Back to top
MisterBowlby
Junior

PostPosted: 03.04.2024 21:58    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Jeg er en utflyttet trondhjemmer som synes det er stas å dra på kamp når RBK spiller på Østlandet.

Men på generell basis føler jeg mer og mer avstand til supporterne.

- Når jeg går på kamp blir jeg kjefta på fordi jeg ikke synger (nok). Jeg kan ikke sangene, og er ikke så vant til å være så høylytt. Det er meg.

- Jeg er for VAR. Supportergrupperingene er sterkt mot.

- Jeg synes det er flott med treningskamp mot United, supporterne er åpenbart sterkt mot.

Jeg lurer på i hvilken grad det er åpenhet og respekt for at folk er forskjellige, og i hvilken grad de mest høylytte har respekt for den mer stille majoritet (eller minoritet, hvem vet). Jeg føler meg fremmedgjort.

Leit å høre at du føler deg fremmedgjort, det er absolutt noe vi alle burde ta inn over oss. Mister vi hverandre av syne som supportere så mister også klubben noe støtte.

Når det gjelder de tingene du peker på. Jeg er sterkt imot VAR, men respekterer at ikke alle ser det på den måten. Når jeg er høylytt i min forakt for VAR er det for å rette det mot NFF, NTF og selve konseptet i seg selv, og overhodet ikke rettet mot de supporterne som måtte være for. At vi bruker utestemme handler ikke om de som er for. Det handler om at vi må rope høyt og tydelig fordi vi føler at fotballen slik vi kjenner den er under angrep.

Det med synging og kjefting, har opplevd det samme selv. Jeg ville unngått å stilt meg midt i midten av supportergjengen, jeg pleier å trekke litt ut til siden, slik at jeg kan synge med så godt jeg kan, men jeg heller klarer ikke hyle og skrike i 90 min. Gjør så godt du kan og drift i de som kjefter. Det er jobben deres.

Mitt inntrykk av supportere reaksjon på United-kampen er at de fleste gir blaffen. De forstår at klubben gjør lurt i dette, all den tid vi har anledning, og trenger erfaring og penger. Likevel er jeg enig i at det er noe smakløst over slike kamper, men jeg hadde sikkert dratt om jeg hadde vært i byen og prisene var vanlig. Når det et 1200 kr pr billett, noe som sikkert ikke er styrt av rosenborg, så er det ikke lenger aktuelt. Da blir det mer en greie for de som måtte være utd-supportere i området, og jeg tenker ikke noe mer over enn det annet enn at jeg avstår fra å dra. Men isolert sett er jeg for selve opplegget. Nyttig for oss på flere områder, men for meg og ØØ og alle som avstår fra å dra, så er kampen mot Sverresborg neste onsdag mye viktigere på alle måter.

Håper det var noe oppklarende. Tror og håper du får en annen følelse etterhvert. Vi har ingen supportere å miste. Heia Rosenborg!
Riversen
Proff

PostPosted: 03.04.2024 22:04    Post subject: Reply with quote

Gode poenger her Puckno. Noen ganger kan man bare la vær og kjøpe billett om man er så sinnsykt uenig eller kritisk. Klubben prøver seg frem kommersielt, får testet seg sportslig og tjener noen kroner. Hva med å snu på det: Siden vi er så forbanna små parenteser ifhd som alle skal ha det til. Kan det være positivt med litt oppmerksomhet og? Lufte navnet til klubben litt? Dukke opp på tekst-tv i Japan er da vel ikke så dumt. Det er så mange av de «ekte» supporterne som skal definere regler for hva en supporter er. De skal jaggu diktere det meste klubben skal foreta seg og. Start en egen fotballklubb da. Der man kan drive klubb og kultur basert på ufravikelige dogmatiske regler. Det er faktisk flertall av de vanlige kjedelige. Men man har ikke mindre kjærlighet til klubben fordet. I all elendighet som
har skjedd de siste årene må man skrive pressemeldinger om dette. Ikke faen om vi skal spille en kamp for gøy eller noen kroner. Ble ikke sjokkert over at tilogmed dette skal snus til noe negativt. Du skal jaggu balansere godt på den knivseggen det er å drive fotballlklubb for å gjøre alle til lags.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next
Page 3 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb