English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
24%
 24%  [ 12 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
71%
 71%  [ 35 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Frederiksen
0%
 0%  [ 0 ]
Nypan
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan-Sunde
4%
 4%  [ 2 ]
Sæter
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 49

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1356
Location: Lerkendal

PostPosted: 26.03.2024 00:03    Post subject: Strømsgodset - Rosenborg Reply with quote

Strømsgodset IF - Rosenborg BK

vs.

Turnering: eliteserien
Tid: søndag 7. april 2024 17:00
Sted: Marienlyst stadion
TV: tv2.no

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.04.2024 07:42    Post subject: Reply with quote

Alfred Johansson hevder sågar at keeper ikke er valgt foran møtet med Strømsgodset.

- Jeg kommer hit for å spille og holder nullen på hjemmebane. Det er opp til ham å ta ut det neste laget, men jeg har lagt inn et godt kandidatur, vurderer Sandberg overfor rbkweb.no.

- Never change a winning team?

- Så enkelt!

Les mer: - Jeg har lagt inn et godt kandidatur

Jeg tror nok at Tangvik får tilbake plassen. Mer spent på Frederiksen vs. Reitan-Sunde. Dansken sier sjøl at han ikke er hemmet av kneet, men kan være at Johansson mener han har for lite kamptrening.

Tipper at Jenssen rister av seg smellen i magen(?) og fortsetter som venstreback sjøl om Pereira forhåpentligvis snart kan trene som normalt.

Spurte ikke om Andersson og Sadiku på mandag, men vil tro de var vraket og ikke skadet etter å ha trent som normalt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5476

PostPosted: 03.04.2024 08:24    Post subject: Reply with quote

Ufattelig viktig med en god prestasjon og minimum uavgjort her for å vise at laget er i en oppadgående trend. Frykter disse kunstgresskampene og SIF er nok meget revansjelystne etter forrige kamp. En ting er det taktiske, men tror det blir vel så viktig at Alfred klarer å få frem rett tenningsnivå i laget.
Så håper jeg egentlig Tangvik er tilbake mellom stengene da han fremstår mye tryggere i feltet enn Sandberg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6739
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.04.2024 09:11    Post subject: Reply with quote

Det er så deilig å endelig genuint glede seg til kamp igjen. Vi får nok se et mye mer spillende Rosenborg i denne kampen enn det vi så mot Sandefjord.
Back to top
View user's profile Send private message
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 323
Location: Landet

PostPosted: 04.04.2024 07:30    Post subject: Reply with quote

Dette er kampen jeg er mest spent på av de fire første. Med seier her, så har vi en god start. Jeg har troen på at Tangvik blir eneste forandring fra forrige kamp. Jeg tipper Reitan Sunde blir prioritert pga press spillet.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1868

PostPosted: 04.04.2024 07:55    Post subject: Reply with quote

Broholm burde starte istedenfor Nelson, utfra prestasjon
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1259

PostPosted: 04.04.2024 08:46    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg vil være en taktisk blunder. SIF spiller med vingbacker og farten til Nelson blir viktig for å begrense høy forsvarslinje og offensive bidrag fra back.

Broholm kan komme inn etter 60 minutter mot slitne oppassere som mot Sandefjord.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 04.04.2024 08:51    Post subject: Reply with quote

Sett inn Nelson etter 60 minutter. Kanskje han bruker farten sin da, eller så får i hvert fall ikke Godset god nok tid til å se at han ikke gjør det.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 04.04.2024 08:54    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Broholm burde starte istedenfor Nelson, utfra prestasjon


Tror Nelson vil prestere bedre på jevnt kunstgress, i tillegg til det Pirlo sier om Godsets vingbacker. Mot 3-5-2 som ikke har naturlig dekning foran vingbacken så blir det fort mye rom enten foran eller bak vingbacken og det kan dobles på kant hvis indreløper/sidestopper ikke gir vingbacken tidlig støtte. Kan fort bli et kampbilde som er veldig gunstig for Nelson. Kan jo også hende at Godset stiller opp annerledes hjemme mot RBK enn borte mot Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6256
Location: Skottland

PostPosted: 04.04.2024 09:47    Post subject: Reply with quote

Farten hans er på en måte det eneste kortet han har. Men når Frederiksen er frisk nok til å starte kamper mener jeg det kan forsvares å heller spille med Broholm på venstre.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3477
Location: Trondheim

PostPosted: 04.04.2024 11:18    Post subject: Reply with quote

Nelson er vel med i håp om at det skal skje noe ekstra..
Et øyeblikkm av litt magi.
Han er heller ikke noe flink til å gjøre de andre rundt seg gode, tvert imot synes jeg.
Så gjerne Broholm eller Sunde for min del intill Nelson begynner å forstå hva fotball dreier seg om og hva som kreves.

Håper vi kan ha mere ball en mot Sandefjord. Sette litt trykk på dem på deres halvdel.
Så er jeg fornøyd med å se stigning i prestasjonen og utvikling på de tingene vi trener på.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 04.04.2024 11:24    Post subject: Reply with quote

Har aldri sett Nelson dårligere enn nå på mandag, og jeg håper det er en slags stille før stormen-effekt av den mengden 1v1-trening han har hatt i vinter. Frykter at ting rett og slett har blitt for komplisert for han og at Alfred istedet for å lage en stjerne av han - avslører han som totalt og uhelbredelig en-dimensjonal. Det handler ikke om matta når han løper helt feil, tar lite initiativ, tør ikke utfordre motspiller, driver med halvhjertet alibipress, osv. Det ligger i hodet.

Edit: Lovet meg selv at jeg skulle gi alle spillere en fair sjanse under svensken, så har ikke avskrevet Nelson (jeg prøver). Bare så det er sagt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6256
Location: Skottland

PostPosted: 04.04.2024 11:30    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Frykter at ting rett og slett har blitt for komplisert for han og at Alfred istedet for å lage en stjerne av han - avslører han som totalt og uhelbredelig en-dimensjonal.


I fjor var gjeldende tankegang at Nelson var svekket av dårlige instruksjoner fra trenere som ikke behersket engelsk.

I år har Nelson fått personlig coaching på morsmålet fra en førsteklasses pedagog og fotballnerd - uten at han ser ut til å ha tatt et eneste steg. Da synes jeg det er på tide at vi prioriterer de spillerne som viser at de er gode nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6739
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.04.2024 11:50    Post subject: Reply with quote

Nå har vi spilt en seriekamp under ny trener. Hva med å også gi Nelson litt mer tid før man hugger huet av han?
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 863

PostPosted: 04.04.2024 11:59    Post subject: Reply with quote

jeg forventer mer fra Nelson, han har fått jævlig god med tid.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6256
Location: Skottland

PostPosted: 04.04.2024 12:26    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Nå har vi spilt en seriekamp under ny trener. Hva med å også gi Nelson litt mer tid før man hugger huet av han?


Det kan man snu andre veien også. Hvorfor skal vi gi mere tid til Nelson enn til Broholm og Sunde, som begge har imponert i både oppkjøring og kamp?
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2080
Location: Lørenskog

PostPosted: 04.04.2024 12:41    Post subject: Reply with quote

får få litt selvtillit med å utfordre på 2.laget og komme sterkere tilbake når han er i form. Virker som en fri rolle under rekdal passer han bedre enn å spille i et system. Men tidlig å avskrive han ennå.
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 949

PostPosted: 04.04.2024 16:29    Post subject: Reply with quote

Nelson får fast startplass og ubegrenset tålmodighet på grunn av vår alles visjon om hans enorme potensiale og talent som ingen ennå har sett.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1049

PostPosted: 04.04.2024 16:41    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Hvorfor skal vi gi mere tid til Nelson enn til Broholm og Sunde, som begge har imponert i både oppkjøring og kamp?


Hvorfor skal man totalvrake noen av de? Finnes vel en mellomvei også. I den økonomiske situasjonen vi er i, ligger det antakeligvis en slags plan om å få solgt minst 1 av disse 3 i løpet av 2-3 år (Jayden er nok foran de 2 andre). Hvis vi avskilter han helt, sier vi også farvel til et slikt salg.

Jeg synes det er fornuftig med rullering og fortsatt tiltro til at det kan løsne for han. Han har vist et toppnivå som vil være gull verdt for oss, vi må bare jobbe videre for å få det ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.04.2024 17:02    Post subject: Reply with quote

Selv om Nelson benkes til fordel for en spiller som har prestert bedre så er det da ikke totalvraking. Helt normalt at den beste spiller. Det burde i allefall være det. Å la folk spille fordi de kanskje, muligens, potensielt kan gjøre en god kamp på ett eller annet tidspunkt blir jo for dumt, når man har en spiller som har fremstått klart bedre.

Så får det være opp til Nelson å ta opp kampen da, og vise at det er han som bør få plassen. Klippekort bør avskaffes. Presterer man ikke så bør andre får sjansen, og det bør gjelde for samtlige 11 til enhver tid. Selvsagt ikke etter 1 dårlig kamp, for da blir det fort en frykt for å mislykkes mentalitet, men nå har Nelson vært svak stort sett hele oppkjøringen med unntak av et praktmål mot Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.04.2024 19:53    Post subject: Reply with quote

Rift om bortebillettene, så lønner seg ikke å vente for lenge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3558
Location: Drammen

PostPosted: 04.04.2024 20:03    Post subject: Reply with quote

Ikke vært på kamp siden Rekdal ble ansatt, så skal bli herlig å komme seg på stadion igjen. Meldt greit med vær også, så dette blir bra.

Godset ble knust 4-0 av Molde og ikke hatt den beste sesongoppkjøringen. Her er det muligheter for å ta både ett og tre poeng. Offensivt er det heller ikke mange sterke spillere av det jeg kan se (riktignok liten kunnskap om flere av deres spillere). ¨

Har troen her RBK
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6256
Location: Skottland

PostPosted: 05.04.2024 11:36    Post subject: Reply with quote

Er det noen som har vært på trening denne uken og kan fortelle litt om hva de har jobbet med?

Kan vi forvente mere vilje til å holde på ballen, eller blir det tut og kjør som mot Sandefjord?
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 795

PostPosted: 05.04.2024 23:25    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Er det noen som har vært på trening denne uken og kan fortelle litt om hva de har jobbet med?


Ingen som har vært på trening denne uken og kan fortelle litt om hva de har jobbet med? Hvem har vært ekstra gode?
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.04.2024 13:35    Post subject: Reply with quote

Sander Tangvik er ventet tilbake i Rosenborg-målet etter karantene. Vikariatet til Rasmus Sandberg ble dermed kort. Dessuten ser Santeri Väänänen og Emil Frederiksen ut til å bli foretrukket framfor Edvard Tagseth og Jayden Nelson. Sverre Nypan fortsetter som spissvikar fordi Ole Sæter fortsatt ikke blir vurdert som klar for å starte etter kneskaden.

(...)

Forventet Rosenborg-lag:
Sander Tangvik

Erlend Reitan - Mikkel Ceide - Tomas Nemcik - Ulrik Jenssen

Santeri Väänänen - Ole Selnæs - Markus Henriksen

Emil Frederiksen - Sverre Nypan - Jesper Reitan-Sunde

Les mer: - Vi skal utvikle oss videre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 1 of 8

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb