View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 16.01.2024 08:54 Post subject: |
|
|
Tja. Vi har jo en rimelig stor tropp, og har tatt med 3(?) juniorer. Tror ikke antall er et problem. Skaden på Holm fant de dagen før de dro, så den var det vanskelig å ta hensyn til tidligere. |
|
Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 17.01.2024 08:50 Post subject: |
|
|
Følgende spillere er visst nok på utgående kontrakt i 2024.
Edvard Tagseth, Jonathan Augustinsson, Markus Henriksen, Adam Andersson, Mikkel Ceide og Morten Bjørlo.
Lurer på hva som skjer med Henriksen. Ryktes om gull-kontrakt per i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 17.01.2024 08:55 Post subject: |
|
|
Det har blitt skrevet i Nidaros at Henriksen har vært svært god på trening så langt. Han har en veldig god kontrakt, og skal han fortsette i Rosenborg må den minskes betydelig. Skal ikke se bort fra at han er villig til å gjøre det heller, han har jo tjent god med grunker opp gjennom. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 17.01.2024 10:54 Post subject: |
|
|
Er vel naturlig at han ikke får samme type tilbud som da han ble hentet tilbake. Men regner med RBK ønsker å ha han med videre og at han ønsker å være med videre, så tipper de klarer å bli enige når de setter seg ned. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 17.01.2024 11:03 Post subject: |
|
|
Jeg og tror det. |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 17.01.2024 14:58 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Tja. Vi har jo en rimelig stor tropp, og har tatt med 3(?) juniorer. Tror ikke antall er et problem. Skaden på Holm fant de dagen før de dro, så den var det vanskelig å ta hensyn til tidligere. |
Vetle Veierød deltar i enkelte spillsekvenser, gjør han ikke? _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 18.01.2024 05:07 Post subject: |
|
|
Lover godt. Har savnet skikkelig press i årevis. Spennende å se om det setter seg, eller om uvaner kommer tilbake i kampsituasjon. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 18.01.2024 08:58 Post subject: |
|
|
Tenker at AJ må plukke ut enkeltspillere som får ansvaret på banen når de skal jage offensivt, og at ikke uvanene kommer snikende tilbake. Mike Jensen under KI var en slik spiller som dro i gang presset og gikk foran. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.01.2024 09:38 Post subject: |
|
|
Husker da Maalen hadde vært her i et par(?) måneder og han ble spurt om mangelen på forbedring på offensivt press. Forklaringen da var at de ikke hadde hatt tid til å øve på det, og det var uansett ikke så viktig.
Jeg liker denne tilnæringen bedre, for å si det mildt, så vil jo tiden vise hvordan spillerne responderer på det. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 18.01.2024 12:11 Post subject: |
|
|
Varmer sjela å se på sånt  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 18.01.2024 18:21 Post subject: |
|
|
Synes dette ser meget bra ut. Men vi må smøre oss med tålmodighet, å få ett
høyt press-spill til å sitte krever tid, det gir høy belønning hvis det lykkes,men tilsvarende risiko hvis mostander spiller av presset. I fjor så vi ett planløst og individuelt press som var kjempeenkelt å spille av og spille inn i rom som var forlatt av våre spillere. |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 18.01.2024 19:09 Post subject: |
|
|
Det kommer og til å komme MANGE "tabber" mens vi øver på dette. Så får folk bare ta det litt rolig med å skjelle ut spillere. Vi er ikke akkurat Man City |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 18.01.2024 19:55 Post subject: |
|
|
WT62 wrote: | Synes dette ser meget bra ut. Men vi må smøre oss med tålmodighet, å få ett
høyt press-spill til å sitte krever tid, det gir høy belønning hvis det lykkes,men tilsvarende risiko hvis mostander spiller av presset. I fjor så vi ett planløst og individuelt press som var kjempeenkelt å spille av og spille inn i rom som var forlatt av våre spillere. |
Ja. Det så ut som at det bakre leddet ikke trykket nok etter, slik at vi ble veldig åpne. For å få til dette, må man ha fart bak. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 18.01.2024 22:51 Post subject: |
|
|
gm wrote: |
Ja. Det så ut som at det bakre leddet ikke trykket nok etter, slik at vi ble veldig åpne. For å få til dette, må man ha fart bak. |
Par uker til i syden så har de nok god fart bak hele gjengen. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.01.2024 22:30 Post subject: |
|
|
Måtte RBK-ledelsen, både ansatte og valgte, nå og for fremtiden, ta til seg lærdommen.
Broholm i Adressa wrote: | - Jeg liker det. Det er en skikkelig plan bak ting, og vi begynner å skjønne det mer og mer. Jeg elsker denne måten å spille på.
Det midtbanespilleren tenker på da er en fotballfilosofi som går ut på at man skal ha mye ball, styre kampene og skape overtall. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 20.01.2024 23:54 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hva du snakker om gisp!
Han Alfred har kanskje kompetanse, en plan, samt evner å være tydelig på å kommunisere denne planen til spillerne,
MEN!!!
Han er ikke litt trønder engang???
ikke bra nok, jeg syntes vi skal ansette kåre og svein igjen i trenerpar, selv om det kanskje ikke går så bra, så klarer de i hvert fall å lese høyt fra godfoten uten å snuble i glosene.
...............................
Gleder meg til sesongen i år. Det er lenge siden sist
 |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.01.2024 01:14 Post subject: |
|
|
Må tenke på hjertet til de medlemmene som klagde på for mange svensker i klubben på ene medlemsmøtet i forkant av ansettelsen. Sikkert et par som strøk med av infarkt der etter offentliggjøringen. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4026 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 21.01.2024 12:22 Post subject: |
|
|
Huff... nå som hodet akkurat har begynt å venne seg til tanken om at det er midt på tabellen vi hører hjemme og at spillestilen vår består i å jobbe seg rolig bakfra og miste ballen rundt 16 meteren til motstanderen så kommer det slike ting som gjør at en får et snev av håp om den kommende sesongen... skikkelig dårlig gjort...
 _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 21.01.2024 13:51 Post subject: |
|
|
Oddsen for at vi vinner serien neste år er høyere enn noen gang før, 30 – vi snakker hele 8 ganger høyere enn sist sesong! Men vet dere hva? Det er jo bare en morsom måte å overraske alle på, for ingen forventer jo at vi gjør det noe bra. Vi kan trøste oss med at Oddsen for at vi rykker ned er enda høyere, altså 40.
https://www.norsk-tipping...mp;irgwc=1 |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 21.01.2024 13:56 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Skjønner ikke hva du snakker om gisp!
Han Alfred har kanskje kompetanse, en plan, samt evner å være tydelig på å kommunisere denne planen til spillerne,
MEN!!!
ikke bra nok, jeg syntes vi skal ansette kåre og svein igjen i trenerpar, selv om det kanskje ikke går så bra, så klarer de i hvert fall å lese høyt fra godfoten uten å snuble i glosene.
 |
Kåre hadde seriegull i samtlige sesonger han var trener - til og med sesongen han fikk sparken. Han vant også omtrent alt av cupgull - det at det ikke gikk så bra er udiskutabelt feil. Akkurat nå er oddsen på at vi vinner serien på 30 - den høyeste siden man startet med odds.
Så er jeg klar over at man ikke skal være negativ på dette forumet, men jeg tror ikke at vi skal sprette sjampanjen enda. Det er ingentig som tilsier at vi blir noe bedre i år enn i fjor - enn at man "har trua" - slik som forumet alltid har hatt i januar. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 21.01.2024 13:59 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Skjønner ikke hva du snakker om gisp!
MEN!!!
 |
Ingvild Kjerkol blir snart ledig på markedet. Hun er også trønder. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.01.2024 14:23 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Kåre hadde seriegull i samtlige sesonger han var trener - til og med sesongen han fikk sparken. Han vant også omtrent alt av cupgull - det at det ikke gikk så bra er udiskutabelt feil. Akkurat nå er oddsen på at vi vinner serien på 30 - den høyeste siden man startet med odds.
Så er jeg klar over at man ikke skal være negativ på dette forumet, men jeg tror ikke at vi skal sprette sjampanjen enda. Det er ingentig som tilsier at vi blir noe bedre i år enn i fjor - enn at man "har trua" - slik som forumet alltid har hatt i januar. |
Alle ser ut til å glemme at Kåre i 2018 var på vei mot en skikkelig skuffende sesong og det kun var en helt usannsynlig seiersrekke et par kamper inn under Coolen som reddet gullet. Det og en vill Andre Hansen som på et tidspunkt var den beste keeperen i EL. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 21.01.2024 15:44 Post subject: |
|
|
Ser at vi skal redusere stallen ytterligere. Dorsin jobber mot 23 a-spillere. Det betyr at minst 2 til skal ut. Bjørlo og Chrupalla mest sannsynligvis de to. Så tror jeg Sadiku går. Da er vi nede på 22 spillere, som gir plass for å hente en ny ving.
Tangvik
Sandberg
Reitan
Cornic
Andersson
Ceide
Yttergård
Augustinsson
Røsten
Selnæs
Børkeeiet
Henriksen