| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Messi Veteran
|
Posted: 03.01.2024 22:15 Post subject: |
|
|
| Du forveksler meg med en annen. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 03.01.2024 22:26 Post subject: |
|
|
RWP har blitt ryktet til barndomsklubben Halmstad ikke noe nytt
Hansen, Skjelbred, Aga har allerede i nye klubber.
At Svensson kommer inn gratis iom at det er ryktet at kontrakten skal termineres, så ligger det naturlig i kortene.
Så spørs på hvilke spillertyper man trenger og hvor tynn stallen blir, Midtsjø kan være god stall spiller iløpet av en sesong.
Skarsem ryktet til Bulgaria
Ceide kan bli bra i klubben
Midtsjø har nylig dratt til Pendikspor, så kanskje til sommeren.
Skal heller se bort ifra at Dorsin/Alfred drar opp noen overraskelser fra hatten i overgangsvinduet, samt del av Tengstedt pengene kommer vel inn nå, samt at Bardal har sagt at man har rundt 250 mill i budsjett årlig |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Rutinert
|
Posted: 03.01.2024 22:40 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Var ikke du han kisen her inne som fikk en sjanse til å bevise at du ikke er full av crap for en stund tilbake men feilet? Husker ikke helt, men uansett kommer du som vanlig med ingenting pakket inn i disse kildene du liksom har, kilder du såklart fortsatt har nå i en årrekke gjennom en drøss av trener og sportsjef bytter. Skjønner ikke hva du får ut av det. |
Anders Øien må være kilden da  |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 06.01.2024 21:05 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | Spillere som er både 2 og 3 økonomiske nivåer over dagens situasjon, sportslig nivå, hadde hevet laget. Så noe må skje på ut-fronten, først. Derfor gidder jeg ikke nevne navn.
Dette blir nok endringene i stallen :
Inn : Svensson
Ut : Bjørlo, HamKam
RWP, Halmstad
Konradsen , Kristiansund/ Tromsø
Aga, FFK
Pawel, usikker på klubb
Hansen, Odd
Skjelbred, Ranheim
Er litt usikker på hva som skjer med Skarsem. Resten blir til sommeren. Til sommeren er jeg mest opptatt av Nypan, om storklubben tør å vente lenger.. |
Ser du som vanlig leker Nostradamus her inne, med spådommer om at Hansen går til Odd, Skjelbred til Ranheim, RWP til Halmstad og Aga til FFK.
Wow! |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 07.01.2024 11:31 Post subject: |
|
|
| Ser ut til at Ceide er ryktet til Bodø på lån. Her burde vi kanskje være med? Ville passet godt inn som ving i 4-3-3. Fortsatt ung. Blir nok alt for dyr å kjøpe, da Sassulo priser ham til 6 mill euro eller noe. |
|
| Back to top |
|
 |
vænstrebænk Junior
|
Posted: 07.01.2024 11:56 Post subject: |
|
|
Jeg håper vi nå rydder opp i det vi har først. Og utvikler det vi har for å gjøre våre spillere salgbare. Her ligger det nok dessverre en del avskrivinger per i dag.
At vi greier å komme oss inn i rytmen der vi fyller på med spillere i riktig rolle, riktig alder og som faktisk tåler å trene og spille kamper. Les salgbare objekter.
Trønder eller ei. Vi kan ikke utelukke 99,99% av markedet bare for at det skal prates trøndersk. Er spilleren spektakulær nok så fylles Lerkendal uavhengig av nasjonalitet.
Men om det er "stallfyll" det er snakk om, så mener jeg det er håpløst å hente utenfra. Randoms med mulig potensiale trenger vi ikke å hente fra eks. Sverige.
Er selvfølgelig ikke lett å spå hvem som slår til eller ikke, men risiko-prosjekter bør vi slutte med inntil videre. Vi har vist over tid at vi per nå ikke er en klubb det er lett å lykkes i. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 07.01.2024 14:42 Post subject: |
|
|
| Ståle wrote: | | Ser ut til at Ceide er ryktet til Bodø på lån. Her burde vi kanskje være med? Ville passet godt inn som ving i 4-3-3. Fortsatt ung. Blir nok alt for dyr å kjøpe, da Sassulo priser ham til 6 mill euro eller noe. |
Det er vel ikke slik at Ceïde er ryktet til Glimt på lån, men at de har undersøkt muligheten? Den siste rapporten var at Sassuolo ønsker å selge og at Heerenveen er interessert men at prislappen er problematisk. Har vel ikke blitt sagt noe som helst om hvorvidt Ceïde er interessert i å gå på lån til Glimt heller.
Vi trenger kantspillere, så Ceïde på et sesonglangt lånt hadde jeg ikke takket nei til. Vi har nok dessverre ikke råd til å betale noe særlig i lånesum ei heller dekker så mye av lønna hans. Og jeg tror ikke han er interessert i komme tilbake til oss uten at vi har e-cup å lokke med når Glimt står med et bedre sportslig tilbud.
Håper dog at han ikke returnerer til ES, hadde ikke likt å se han herje for et annet norsk lag. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.01.2024 17:02 Post subject: |
|
|
| Ingen klubber vil kjøpe Emil C….., ikke rart, spiller lite, bestandig slitt med sluttresultat (målpoeng). Artig å se på driblingene da, imen uansett for dyr for leie eller kjøp. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.01.2024 18:23 Post subject: |
|
|
Ceide har ikke spilt mye nei, ei heller proodusert særlig av målpoeng, men han er konstant på benken og får ofte korte innhopp. det hadde han ikke fått om de hadde andre i stallen de har enda mere tro på.
Ankepunktet og grunnen til at han ike spiller mere er vell sluttproduksjon, men den kan enda komme. Hadde lett tatt Ceide på lån når man ser stallsammensetningen.
Men for alt vi vet kan det være enda mere spennende og aktuelle spillere som finsiktes. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 08.01.2024 12:17 Post subject: |
|
|
Tar gjerne ham på lån, ja, er jo en relativt grei løsning gitt økonomien også.
Samtidig så er det ikke åpenbart at han skal kunne komme inn og ta plassen til Nelson eller Frederiksen, da må han ha blitt en god del bedre enn sist tror jeg. De er nok lunkne hvis det ikke er utsikter til fast plass. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 09.01.2024 21:17 Post subject: |
|
|
Er det gjort noen forsøk på league one -spillere? Har sett noen FA-cup kamper denne uken, og et eksempel var wigan-united hvor det er flere wigan-spillere var nesten på høyde med united-spillerne. Vanvittig tempo og kondisjon med meget gode basisferdigheter.
Bortsett fra en spiss og et par andre så ligger årslønnen på 2,5-5m i årslønn (ifølge transfermarket og salarysport). Både Liam Shaw og Adeeko Babajide har en verdi på henholdvis 400£k og 300£k. De to er ordenlig jordfresere og ligger rundt patrick berg nivå.
Ikke minst deres 10-er og halvt norske Thelo Aasgaard som hadde en kjempesjanse og var et konstant uromoment for united-spillerne, verdi ca 700£k, og svært lav lønn. Jeg tror nok verdien på Thelo er vesentlig høyere enn 7-8 mill men muligheter for å få han til rundt 15-20mill bør være mulig.
Det er flere andre league one -lag med mulighet for å hente gode spillere til ok pris. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 09.01.2024 22:36 Post subject: |
|
|
Tror ikke vi har råd til å betale 15-20 millioner for en spiller. Eller, vi har ikke råd til det. Har vel ikke råd til å betale 7-8 millioner heller per dags dato tipper jeg. Hvis alt av salg klaffer så kanskje vi har råd til en slik signering i vinter, men da på bekostning av andre signeringer vil jeg tro.
Dessuten er det nok mange andre klubber og ligaer som har bedre oversikt enn oss i markedet. |
|
| Back to top |
|
 |
marco83 Senior
|
Posted: 10.01.2024 09:45 Post subject: |
|
|
| Jeg tror det kommer en venstrebeint midtstopper og en eller to midtstoppere og i tillegg til de tre nevnte (Chrupalla, Bjorlo og Sadiku) vil også Jensen og Henriksen gå fordi de ikke har plass i spillet som treneren har i tankene. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 10.01.2024 10:10 Post subject: |
|
|
| Tviler på det kommer tre midtstoppere. Vil tro det kommer inn noen typisk Alfred spillere, som blir finansiert via salg av Skarsem, Aga, RWP og muligens en eller to andre. Tviler på at Henriksen drar. Da må det være noe meget spesielt, ala Høgmo og Japan. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 10.01.2024 10:30 Post subject: |
|
|
| Henriksen drar ikke. Da må være noe helt spesielt på bordet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.01.2024 14:14 Post subject: |
|
|
Henriksen går selvsagt ingen steder. Han er en av de viktigste brikkene i laget.
Vi kan få inn en midtstopper med fart dersom Jensen forsvinner. Hvis ikke blir Reitan midtstopper, noe som er en meget god løsning. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.01.2024 14:43 Post subject: |
|
|
| Det nye trenerteamet ser på stallen med nye og friske øyne, vanskelig å si hvem som drar. Dog spesielt hvis Tettey er med på å vrake Henriksen, selv om Henriksen trolig er for treg som både stopper og indreløper i Alfreds system, og er vurdert bak Selnæs som sentral på midten. Tror ikke Henriksen er bekvem med å være kun et cover på et par plasser. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 10.01.2024 22:37 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | Henriksen går selvsagt ingen steder. Han er en av de viktigste brikkene i laget.
Vi kan få inn en midtstopper med fart dersom Jensen forsvinner. Hvis ikke blir Reitan midtstopper, noe som er en meget god løsning. |
Problemet er jo at Henriksen er på utgående kontrakt for øyeblikket, og jeg er ikke trygg på at han kommer til å signere ny fordi han må garantert ned i lønn i så fall og da kan det være fristende for ham å heller forsøke å skvise ut noen ekstra kroner igjen. Så lenge Henriksen er på utgående kontrakt så må klubben være åpen for å selge tenker jeg, ikke aktivt forsøke å selge men faktisk vurdere eventuelle bud som skulle komme mtp dagens økonomiske situasjon. Jeg vil ikke selge Henriksen, men tjenesteforsømmelse å ikke vurdere å få penger for Henriksen og bli kvitt lønnsposten hans skulle det komme bud.
Så jeg ville ikke vært for bastant på at han ikke skal noen steder så lenge kontraktsituasjonens hans er som den er og klubbens økonomiske situasjon er som den er. Det beste hadde vært om han tegnet ny kontrakt selvsagt. |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 11.01.2024 08:28 Post subject: |
|
|
| Ørjasæter på vei til Sarp, det er VELDIG skuffende(og overraskende)... Etter noen salg bør vi ha rom til å være med på kampen om han. Vi behøver en ving til, så får vi frigjort Broholm til en indreløperrolle, og Ørjasæter er vel kanskje det mest spennende ving-prospektet vi har i Norge nå.. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7325 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.01.2024 08:34 Post subject: |
|
|
| Tviler på at vi hadde hatt råd til han slik den økonomiske situasjonen er nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.01.2024 09:36 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: |
Problemet er jo at Henriksen er på utgående kontrakt for øyeblikket, og jeg er ikke trygg på at han kommer til å signere ny fordi han må garantert ned i lønn i så fall og da kan det være fristende for ham å heller forsøke å skvise ut noen ekstra kroner igjen. |
Selvsagt må han mye ned i lønn men han blir. Han har tjent nok penger til å klare seg, og har andre prioriteringer enn bare penger. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 11.01.2024 09:53 Post subject: |
|
|
| Nja, vurderer visst muligheten for et "siste sprell". Han har barn og familie å ta hensyn til, men tror nok det er spiselig for et par-tre år til med høy lønn. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 11.01.2024 10:39 Post subject: |
|
|
| Ståle wrote: | | Ser ut til at Ceide er ryktet til Bodø på lån. Her burde vi kanskje være med? Ville passet godt inn som ving i 4-3-3. Fortsatt ung. Blir nok alt for dyr å kjøpe, da Sassulo priser ham til 6 mill euro eller noe. |
Førstevalgene på kantene er vel gode nok i Nelson og Frederiksen, som begge også går inn i kategorien "ung og lovende". De er vel også minst like produktive som Ceide.
Så er det mangel på bredde, men ser ikke helt for meg at Ceide er interessert i å bytte benken i Serie A med å være backup i Eliteserien. |
|
| Back to top |
|
 |
Churchill Proff

|
Posted: 11.01.2024 14:36 Post subject: |
|
|
| Lord Oakley wrote: | | Ørjasæter på vei til Sarp, det er VELDIG skuffende(og overraskende)... Etter noen salg bør vi ha rom til å være med på kampen om han. Vi behøver en ving til, så får vi frigjort Broholm til en indreløperrolle, og Ørjasæter er vel kanskje det mest spennende ving-prospektet vi har i Norge nå.. |
Helt merkelig hvis det går den veien. Mange ønsket ham til Brann, men der er det rett og slett ikke tilstrekkelig behov for enda en kantspiller. RBK hadde derimot vært en perfekt match for unge Ørjaseter. Det snakkes om en overgangspris på rundt 10 millioner, noe som burde være høyst overkommelig og som garantert ville værer en god investering. _________________ Deserve Victory! |
|
| Back to top |
|
 |
|