| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ståle Veteran
|
Posted: 02.01.2024 15:30 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Den er Grei Ståle
En god spiller sikrer de seg tilnærmet gratis. Meget god butikk av Glimt.
De blir skikkelig skumle neste år med Kasper på topp (regner med Pemi blir solgt).
Kanskje får de en ny kantspiller og en midtbanespiller. Ser veldig sterkt ut dette Glimt laget nå.
Vi får håpe på en kanonsesong under Alfred og at vi får noe av den samme utviklingen som Glimt har hatt under KK. |
"Gundersen har forhandlet inn en overgangssum som går til Tromsø fra Glimt til tross at kontrakten hans med TIL gikk ut mandag."
Så TIL fikk faktisk noen penger for ham likevel. Hyggelig gest av Gundersen, og sier litt om hvor mye penger Glimt har, når de betaler overgangssummer selv når de ikke behøver det.
kilde: https://www.vg.no/sport/f...-assistent |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 02.01.2024 15:43 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | | Helstrup har jo selvsagt blitt forespeilet jobben som hovedtrener innen kort tid, er jo totalt latterlig om han tar medalje med Tromsø og så går til erkerivalen for å bli assistent og ingenting mer. Skal ikke se bort i fra at Knutsen er i forhandlinger om å ta over en europeisk klubb, kanskje til sommeren. |
Januar-vinduet er jo toppen av sparke-sesongen i Europa. Om Knutsen har sagt at han vurderer å hoppe av om det kommer et godt tilbud, gir det mening at Glimt ordner med erstatter i forkant. Det er jo slik de har operert med spillerne sine. De kjører ikke fylkeskommunal prosess når de selger spissen. Ei heller med trener ser det ut til. |
|
| Back to top |
|
 |
Larris3 Junior
|
Posted: 02.01.2024 15:46 Post subject: |
|
|
| Minner jo mye om hvordan RBK hentet Trond Sollied før 1997-sesongen som assistent for NAE. NAE med pauseår i 1998 og Sollied ut på eventyr fra 1999. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 02.01.2024 16:00 Post subject: |
|
|
Sist en klubb henta treneren til erkerivalen rykket de ned. Satser på at det samme skjer denne gangen også  |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 02.01.2024 18:37 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | (…) benytter nå muligheten til å cashe ut og gjøre seg selv set for life. |
Bodø - Norges Saudi Arabia  _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 02.01.2024 19:07 Post subject: |
|
|
| Kan ikke forstå annet enn at dette mottas med forståelse og lykkeønskninger i Tromsø |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.01.2024 21:28 Post subject: |
|
|
| Synd at all form for klubbfølelse har forsvunnet fra fotballen. Penger er drivkraften i dag! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.01.2024 21:45 Post subject: |
|
|
| Men Ratatosk, du må ikke glemme at dette kan være bra for koeffisienten vår! TIL-supporterne bør jo skjønne det og dermed hylle disse overgangene. Koeffisienten über alles! |
|
| Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 03.01.2024 01:07 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | | Helstrup har jo selvsagt blitt forespeilet jobben som hovedtrener innen kort tid, er jo totalt latterlig om han tar medalje med Tromsø og så går til erkerivalen for å bli assistent og ingenting mer. Skal ikke se bort i fra at Knutsen er i forhandlinger om å ta over en europeisk klubb, kanskje til sommeren. |
Kommer nok ikke til å skje, KK kommer aldri i verden å dra noen plasser før CL-kvalliken. Hvis han ikke forlenger i den nærmeste fremtid noe som ikke er umulig så vil jeg tro første mulighet er om ett år fra nå. Da går kontrakten hans ut.
Han har sagt flere ganger at han er en mann som forholder seg til kontrakter. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 03.01.2024 09:45 Post subject: |
|
|
| Hva om det var Morten Kalvenes som var geniet hele tiden og at Knutsen bare var en marionette for en blyg bergenser? <dramatisk> |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 03.01.2024 09:46 Post subject: |
|
|
| Tror også KK blir i Glimt minst ut sesongen. Men det er jo smart å ha erstatteren på klar før det skjer, så slipper man å kjøre 6 måneder med "grundig prosess" for å så ende opp med Kjetil Rekdal. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 03.01.2024 09:51 Post subject: |
|
|
| Ståle wrote: | "Gundersen har forhandlet inn en overgangssum som går til Tromsø fra Glimt til tross at kontrakten hans med TIL gikk ut mandag."
Så TIL fikk faktisk noen penger for ham likevel. Hyggelig gest av Gundersen, og sier litt om hvor mye penger Glimt har, når de betaler overgangssummer selv når de ikke behøver det.
kilde: https://www.vg.no/sport/f...-assistent |
Er vel bare Gundersen som er snill her og sier at sign on fee skal gå til tromsø om ikke han selv. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.01.2024 10:44 Post subject: |
|
|
| digre wrote: | | Hva om det var Morten Kalvenes som var geniet hele tiden og at Knutsen bare var en marionette for en blyg bergenser? <dramatisk> |
Marionette er å ta i litt. Men jeg mener Kalvenes bør ha mye ære. Det er ingen tvil om at de har vært et team som har fungert bra sammen. Glimts ekstraordinære resultater tok også virkelig av etter at Kalvenes kom. At Kalvenes dro tror jeg er begynnelsen på Knutsens "End Game". |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 03.01.2024 10:45 Post subject: |
|
|
| Glimtførrevig wrote: | KK kommer aldri i verden å dra noen plasser før CL-kvalliken. Hvis han ikke forlenger i den nærmeste fremtid noe som ikke er umulig så vil jeg tro første mulighet er om ett år fra nå. Da går kontrakten hans ut.
Ikke for å henge deg ut, men det finnes så og si alltid en kvalikk, et overgangsvindu, en overgangsperiode, et kampprogram eller lignende som gjør at noe aldri passer. Og man kan jo ikke si og gjøre annet enn å forholde seg til kontrakter. Det forhindrer ikke at parter snakker sammen og blir enige om salg, kontraktterminering eller annet. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 03.01.2024 11:16 Post subject: |
|
|
| Glimtførrevig wrote: |
Hva er slike uttalelser egentlig verdt i disse dager? Det vil alltid komme omstendigheter som gjør at man revurderer. Alle forholder seg til kontrakter og er 100% fokusert på klubben de er i frem til de plutselig har signert for noen andre. Helstrup forholdt seg også 100% til kontrakten sin. |
|
| Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 03.01.2024 14:08 Post subject: |
|
|
| Flabbergast wrote: | | Ikke for å henge deg ut, men det finnes så og si alltid en kvalikk, et overgangsvindu, en overgangsperiode, et kampprogram eller lignende som gjør at noe aldri passer. Og man kan jo ikke si og gjøre annet enn å forholde seg til kontrakter. Det forhindrer ikke at parter snakker sammen og blir enige om salg, kontraktterminering eller annet. |
Ja du har selvsagt rett i det, men Knutsen er EKSTREMT prinsippfast og jeg tror på han at han forholder seg til kontrakten. Og det går ikke bare på enkle uttalelser, det går på konteksten og begrunnelsene hans for å forholde seg til kontrakten. Så han sier det ikke på samme måte som mange trenere/spillere gjør. Han er en mann som har NAE som forbilde, og det går også på det med å være prinsippfast slik NAE var.
Når det gjelder det med CL-kvallik så er det noe jeg tror han virkelig ønsker å få til. Kan selvfølgelig ikke være 100 prosent sikker, men det er god grunn til å tro at både Knutsen og resten av klubben kommer til å virkelig prioritere dette i sommer.
Jeg blir veldig overasket hvis han drar før 2024 er over. |
|
| Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 03.01.2024 14:09 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | | Hva er slike uttalelser egentlig verdt i disse dager? Det vil alltid komme omstendigheter som gjør at man revurderer. Alle forholder seg til kontrakter og er 100% fokusert på klubben de er i frem til de plutselig har signert for noen andre. Helstrup forholdt seg også 100% til kontrakten sin. |
Se svaret mitt over! |
|
| Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 03.01.2024 14:19 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | digre wrote: | | Hva om det var Morten Kalvenes som var geniet hele tiden og at Knutsen bare var en marionette for en blyg bergenser? <dramatisk> |
Marionette er å ta i litt. Men jeg mener Kalvenes bør ha mye ære. Det er ingen tvil om at de har vært et team som har fungert bra sammen. Glimts ekstraordinære resultater tok også virkelig av etter at Kalvenes kom. At Kalvenes dro tror jeg er begynnelsen på Knutsens "End Game". |
Det er ingen tvil om at Kalvenes har gjort en fantastisk jobb og at den var enormt viktig for at klubben tok steget opp i toppen. Men Kalvenes har vært noen år i klubben og mye av kompetansen hans er også blitt klubbens kompetanse over årene. Velger Glimt rett fyr, slik jeg tror de har gjort med Helstrup så tror jeg Kalvenes skal la seg erstatte. Det hadde vært mye værre om KK, Kalvenes og Bjørkan hadde forlatt klubben samtidig.
Men nå blir det en god overlapping, og i motsetning til mange så er jeg heller ikke 100 prosent overbevist om at Knutsen reiser etter 2024. Kan godt hende han forlenger et år. Men det ligger selvsagt i kortene at Helstrup blir KK's etterfølger den dagen KK slutter i Glimt. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.01.2024 15:13 Post subject: |
|
|
En annen ting som peker i den retningen er at Bjørkan plutselig er en an assistenttrenerne. Han trådde som kjent til side som trener for å unngå interessekonflikt rundt sønnen. At han nå er "demotert" må bety at Glimt-ledelsen gjør seg klar til neste kapitel i Glimt-historien.
Når det er sagt betyr ikke det at Helstrup har fått noen garantier rundt eventuell hovedtrenerjobb. Det kan godt være sant når de benekter dette. Men det virker som Helstrup sjøl har tro på at han kan bli hovedtrener på sikt. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 03.01.2024 17:50 Post subject: |
|
|
Helstrup posisjonerer seg nok for en mulig hovedtrenerjobb, det er det ingen tvil om. Jeg tror ikke han har fått lovnader, hadde vært meget dumt av Glimt. Men jeg blir også svært overrasket om han ikke har fått noe som helst signaler fra Glimt om at de ser på han som en kandidat skulle KK dra og hvis han blir assistent så kan de lære hverandre å kjenne for å styrke sannsynligheten for at de i så fall blir en god match skulle han overta som hovedtrener i fremtiden.
Har ikke Bjørkan vært kombinert sportssjef/assistenttrener noen sesonger nå da? Var vel i starten at han trakk seg litt tilbake fra noen trenerrolle når Bjørkan jr slo igjennom? Glimt-supporterne vet nok dette bedre enn meg da. |
|
| Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 03.01.2024 19:40 Post subject: |
|
|
Helt riktig, Bjørkan har hatt en trenerrolle mange år nå, han jobber spesielt med alle angrepspillerne i laget. Så har han andre arbeidsoppgaver også, blandt annet analyse, men han har lite med spillerlogistikk for tiden slik jeg forstår det. Det er det Håvard Sakkariasen som har.
For spesielt interesserte, selve trenerapparatet i Glimt er pr nå:
Kjetil Knutsen - hovedtrener
Gaute Helstrup - assistenttrener
Aasmund Bjørkan - trener (og analyse)
Ørjan Nygaard - fysisk trener
Jonas Kolstad - keepertrener
Eirik Kolstad - analyse |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 03.01.2024 19:54 Post subject: |
|
|
Okei, rimelig sikker på at han har stått oppført som assistenttrener/sportssjef på tidligere tidspunkt på glimts egen nettside i allefall. Mulig det var før Sakariassen ble team manager? Ser faktisk han har blitt omtalt som sports manager i media og er sportslig administrativ leder på glimt.no
Men han hadde vel stillingstittel team manager tidligere eller? Kan hende jeg husker feil altså |
|
| Back to top |
|
 |
BGFE_1916 Proff
|
Posted: 04.01.2024 11:04 Post subject: |
|
|
| Det stemmer at Bjørkan var sportslig leder en periode, men er etter eget ønske nå trener med fokus på offensiv samhandling. Glimt opererer heller ikke med begrep som assistent-trener. KK er hovedtrener og de andre er trenere. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 04.01.2024 12:12 Post subject: |
|
|
Om de kaller det trener, førstelagstrener eller assistenttrener har ikke så mye å si egentlig. Det er fortsatt en hovedtrener som har siste ordet, de andre jobber fortsatt i team med hovedtrener men også under hovedtrener rent hierarkisk. Tittelen er kanskje annerledes, men jobben er egentlig den samme.
Den samme i den enkelte klubb og det enkelte team altså. Ikke likt i alle klubber og alle team, man må selv bli enig om rolle- og ansvarsfordeling. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.01.2024 21:31 Post subject: |
|
|
| Haha, så nettopp D18, han Thoresen i Avisa Nordland er litt av en karakter, tidenes dra-til-tryne. |
|
| Back to top |
|
 |
|