English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bart1
Veteran

PostPosted: 14.12.2023 21:55    Post subject: Reply with quote

Har vært like skeptisk til han, som Perry 2, Horneland og Reka.

Nå som han er her - 100% støtte, kommet for å bli!

Men, må innrømme, jeg er litt lettet over at seriestarten er et stykke unna – for første gang på evigheter nøler jeg med å sikre meg sesongkortet. Jeg er liksom litt mett, kanskje litt lei også.

Denne ansettelsen? Ikke akkurat det store fyrverkeriet jeg hadde håpet på. Men, vi er der vi er - jippi...
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior

PostPosted: 14.12.2023 22:00    Post subject: Reply with quote

– Se til internasjonal fotball, hva som er i ferd med å skje. Du har klassiske trenere. Så har du har unge, fremadstormende trenere som er mye mer analytiske, med sterke lederegenskaper. Jeg tror alder er irrelevant. Det handler heller om hva du gjør på treningsfeltet. Jeg tror folk blir veldig positivt overrasket.

Disse ordene tilhører styreleder Cecilie Gotaas Johnsen. Dette forteller meg at styret og den sportslige ledelsen i RBK tenker nytt, bare det er forfriskende og ikke minst en ærlig erkjennelse for RBK som klubb.

Gledelig at RBK-toppene ser lenger enn sin egen nesetipp.

Nytt sesongkort er nå i boks RBK
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 14.12.2023 22:03    Post subject: Reply with quote

Virker som en moderne fotballtrener som er mer opptatt av hvor vi skal, enn hvor vi har vært. Spennende.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 14.12.2023 22:26    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Har vært like skeptisk til han, som Perry 2, Horneland og Reka.

Denne ansettelsen? Ikke akkurat det store fyrverkeriet jeg hadde håpet på. Men, vi er der vi er - jippi...

Hva hadde du håpet på da? Høgmo? Djurgården-trener(ne)? Halvorsen? Fortsette med Maalen?

Risikoen med han her er vel først og fremst på at han ikke har håndtert et A-lag før, men så spørs det hvor stor overgangen faktisk er, han har drevet med fotball i over 10 år, de fleste som trener på aldersbestemt, noe analysearbeid i FCK også ser det ut som. Gitt det folk sier om ham så er dette langt mer spennende enn noen av de du nevner. Spesielt Rekdal visste tydeligvis alle unntatt daværende styre at dette aldri kom til å gå bra. Skal vi hente inn noen erfarne så er vi nesten garantert å få en gjentakelse av Hareide del 2 fordi det meste fra "svingdøra" av 50+ er folk som blir ansatt igjen og igjen fordi de har erfaring på CV'en sin og lite annet, Rekdal, Bohinen....blech.
Datsgnerf
Senior

PostPosted: 14.12.2023 22:36    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

Men, må innrømme, jeg er litt lettet over at seriestarten er et stykke unna – for første gang på evigheter nøler jeg med å sikre meg sesongkortet. Jeg er liksom litt mett, kanskje litt lei også.

Ok? Takk for info. Da kan du holde deg unna rbkweb og.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 14.12.2023 22:40    Post subject: Reply with quote

Bart1 og Neeskens, hvem er hvem av dere? Hvem er Mini og hvem er Ullsokken?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.12.2023 22:40    Post subject: Reply with quote

De erfarne trenerne som en prater om har bevist stort sett en ting igjennom karrierene sine og det er at sportslig suksess som regel har vært et "blaff" og/eller at det nivået de holder aldri er mer enn maks middels+ tippeliganivå.

En slik ansettelse ville bare vært å sementere vår plass midt på tabellen og vår tid som topplag som toppklubb som over. Det er en større risiko, men oppesiden er og betydelig mye større på at vi får inn en trener som holder topp tippeliganivå eller potensielt og noe som er bedre enn det.

Norske trenere er generelt og svake i europeisk sammenheng.
Back to top
IDKFA
Junior

PostPosted: 14.12.2023 22:51    Post subject: Reply with quote

£irik wrote:
Otto ulseth:
Quote:
Derfor handler det om å minimere risikoene.

Nei, det handler om å maksimere potensialet.

Jeg gidder ikke å klikke meg inn, men det sier jo alt om Ulseth har klart å lire av seg det. Snakk om skivebom.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 14.12.2023 22:56    Post subject: Reply with quote

For de som venter direkteorientert heavymetalfotball kan sannynligvis bare glemme det. Ja, han kan kontringsfotball, men foretrekker å kontrollere, bygge opp angrep og være tålmodig.
Back to top
RAN78
Junior

PostPosted: 14.12.2023 22:58    Post subject: Reply with quote

Passer meg som hånd i hanske RBK
PerO
Veteran

PostPosted: 14.12.2023 22:59    Post subject: Reply with quote

Interessant nok sto det på TV2 at flere Svenske klubber har prøvd å få han som hovedtrener, men han har ventet på den rette klubben.

Det var RBK....
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 14.12.2023 23:00    Post subject: Reply with quote

Spennende trenervalg, og sannsynligvis det Rosenborg trenger ifht. å følge opp strategien rundt Rosenborgs spillestil som en del av klubbens identitet.

Forhåpentligvis får Alfred og teamet hans ro på seg til å bygge et lag, og i den sammenhengen er det betryggende å se hvor positive Adressa er fra dag en, i motsetning til gamle forståsegpåere som Ulseth og Mini Jakobsen. Her tror jeg faktisk det er viktig at noen ber de om å holde kjeft, slik at nostalgikerne som fremdeles tror at året er 1999 ikke får forstyrre prosjektet med å få klubben på riktig kurs igjen.

Nå har vi en ung og lovende trener på plass, som riktignok mangler litt erfaring, men vi må ikke glemme at dette er bare en av flere steiner som nå må snus om klubben igjen skal løfte seg til toppen av norsk fotball, og siden forhåpentligvis spille E-cup jevnlig. Klubben har ikke det samme økonomiske fortrinnet som før, og er i en prosess med lavere lønninger og slanking av administrasjonen. Vi har også en ung administrerende direktør, som må få litt tid på seg, men det ser ut som at vi endelig har fått et styre med de riktige visjonene, og som evner å ta grepene som kan ta klubben i riktig retning, slik som mange her inne har etterlyst i mange år.

Jeg har lenge kjent på en apati i forhold Rosenborg, og har nesten sluttet å se kampene, men dette gir meg litt troa. Skal bli spennende å følge dette prosjektet, og også de planene dagens styre har med klubben forøvrig. Føler på en måte at dette burde skjedd for mange år siden, men bedre sent enn aldri.

Og Alfred, velkommen! Forhåpentligvis blir det en følelse av "du och jag Alfred!" i årene som kommer!

RBK
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 14.12.2023 23:02    Post subject: Reply with quote

"Rosenborg er ikke en klubb man øver seg i"

Dummeste jeg noen gang har lest.
Back to top
tombur
Rutinert

PostPosted: 14.12.2023 23:03    Post subject: Reply with quote

Å bygge opp og kontrollere er jo nettopp det vi trenger. Selnæs i form kan nok være elementær for at det da kan flyte raskt og kontrollert fremover. Bli trygg i kontrollert struktur er viktig for at vi skal nå toppen igjen.
enojado
Veteran

PostPosted: 14.12.2023 23:06    Post subject: Reply with quote

Eggen var opptatt av å se løsningene og potensialet, ikke fokusere på problemene... alt fjaset som Ulseth, Mini og mange andre grinbitere klarer å lire ut av seg er totalt uintreressant, og med den holdningen kommer man ingen vei.

Jeg sier ikke at Alfred er frelseren, men synes klubben har gjort noe særdeles viktig. Å skape et rammeverk hvor man kan handle inn spillere i roller uavhengig av trenere. En trener kan endre mye i det faste rammeverket, direkte- eller possessionorientert osv. og treneren kan foreslå forsterkninger i posisjoner treneren anser som svakt, men innenfor rammeverket klubben opererer i.

Det som har skjedd i klubben de siste månedene, og det som skjer nå er kanskje det viktigste på mange år.

Og... jeg tenker tilbake på tiden vi forsøkte alt vi klarte å overtale Hareide å ta over klubben, på tross av et dårlig knee. Herregud, hva er det vi holdt på med?

Akkurat nå er jeg happy med en klubb som forhåpentligvis begynner å forstå at resultatene skapes på treningsfeltet og på banen av a-laget. Alt annet er støttefunksjoner, også akademiet.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 14.12.2023 23:08    Post subject: Reply with quote

det er en glædens dag - mest fordi vi nu er sluppet af med en karakterløs træner uden nogen som helst form for moderne fodbold faglighed. En træner der også helt uhørt startede med at smide den gamle træner under bussen og jo fra første dag erklærede, at vi nu skulle spille moderne 4-3-3 fodbold. Det skete så ikke. I stedet oplevede vi en katastrofe i Europa kampagnen og fuldstændig uhørt dårlige præstationer i den hjemlige liga. Jeg glæder mig så meget til en ny start. Så må vi se hvad der sker på spillerfronten. Forhåbentlig noget dødvægt ud og noget spændende ind.
Back to top
Bjarnes
Veteran

PostPosted: 14.12.2023 23:16    Post subject: Reply with quote

Spennende. Så får vi se.

Kanskje greit nok å prøve en trener med stor oppside (og risiko) fremfor en trener vi har sett ikke har fått til stort det siste halve året.
robbie
Veteran

PostPosted: 15.12.2023 00:06    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
…i motsetning til gamle forståsegpåere som Ulseth og Mini Jakobsen. Her tror jeg faktisk det er viktig at noen ber de om å holde kjeft, slik at nostalgikerne som fremdeles tror at året er 1999 ikke får forstyrre prosjektet med å få klubben på riktig kurs igjen.

Men hvor var Ulseth i 1999? Han satt og skrev ledere i adressa hvor han sutret og kritiserte Eggen for naiv, offensiv fotball. Revisjonismen hans gjør meg kvalm.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 15.12.2023 00:08    Post subject: Reply with quote

Dette høres lovende ut:

I Sverige sier de at Johansson sverger til 4-3-3-formasjonen.

– Samtidig er han fleksibel og flink til å tilpasse seg motstanderne. Han er tilpasningsdyktig og kan være kynisk når det gjelder å spille for å oppnå resultatet. Han forbereder seg alltid på ulike scenarioer under kamper, sier Josip Ladan fra TuttoSvenskan, Sveriges største podkast om Allsvenskan

Ikke bare plan A her altså. Det kan jeg like!
Back to top
Pijeei
Junior

PostPosted: 15.12.2023 00:32    Post subject: Reply with quote

Brønnpisseren Mini. Sier han håååper det går bra. Slike kommentarer fra mange nok sure gamle gubber skaper det pressset han advarer mot. Jeg sier hipp hipp hurra, og tenker 100 prosent støtte i lang tid. Har veldig trua. Også etter pressekonferansen . meget godt inntrykk av ham. Reflektert modig og ærlig.. Kjenner jeg blir glad for en sterk entusiastisk ung trener utenfra. Nye impulser og ferskvare skal ti nå. Tror dette kan bli et skup, Bra jobba!
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 15.12.2023 00:33    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Her lukter det panikk og dårlig tid. De har holdt på i 5+6mnd ... Noen må de ha snakket med om jobben før de siste 2 uker!!!
Oioioi....

De har jo åpenbart ventet for å se om din mann kunne levere varene, noe det etterhvert ble tydelig at han ikke kunne.
Back to top
Carl
Rutinert

PostPosted: 15.12.2023 00:44    Post subject: Reply with quote

Lengde på kontrakt? Har ikke hørt at det er nevnt?
Back to top
Duncan
Senior

PostPosted: 15.12.2023 00:46    Post subject: Reply with quote

Tre år, ut 2026.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 15.12.2023 02:42    Post subject: Reply with quote

Endelig kan man slappe av med at det ikke ble Maalen. Utrolig deilig at det ble Alfred og at man derfor kan ha et håp om at neste år kan bli bedre Smile Spennende. Ikke sikkert det lykkes, men ihvertfall ett forsøk jeg kan stille meg bak og som kan bli bra Smile
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 15.12.2023 03:17    Post subject: Reply with quote

Enig. Føler nå at vi endelig prøver oss på noe nytt og ikke bare går i samme gamle fella med å ansette en eller annen norsk trener i jobben fordi man ikke har andre og bedre norske alternativer. Nå har man faktisk sett ut av landet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 43, 44, 45  Next
Page 21 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb