View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MGrand3 Junior
|
Posted: 11.12.2023 20:06 Post subject: |
|
|
Om jeg skulle vært ferdig med julegaver i god tid før jul, hadde de vært ferdig handla for lengst.
Får håpe treneren sendes med Posten og ikke PostNord, om ikke annet. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 11.12.2023 20:17 Post subject: |
|
|
doffen wrote: | Styret kan jo beslutte i dag, og formelt komme med innstillingen offentlig etter FCK sin siste kamp. Dette gitt at d styret ikke lekker. |
Hvis styret beslutter i dag at de skal gå for AJ som hovedtrener er jo det ensbetydende med at styret har innstilt på ham. De offentliggjør jo ikke selve innstillingen, det er jo når innstillingen blir en ansettelse at det blir offentliggjort/bekreftet. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.12.2023 20:18 Post subject: |
|
|
Innen rimelig kort tid, for å parafrasere. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 11.12.2023 20:25 Post subject: |
|
|
Det er vel ikke styret som instiller til trener, det er trenerutvalget. Styret ansetter.
I følge adressa og Gotaas etter styremøtet:
-Bekrefter samtaler om trenere: Varsler rask avklaring
RBKs styreleder Cecilie Gotass Johnsen varsler nå rask avklaring i trenerspørsmålet.
Adressa _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 11.12.2023 20:44 Post subject: |
|
|
MGrand3 wrote: | Om jeg skulle vært ferdig med julegaver i god tid før jul, hadde de vært ferdig handla for lengst.
Får håpe treneren sendes med Posten og ikke PostNord, om ikke annet. |
Er nok ikke første gangen man har venta til butikkene er stengt på julaften med å prøve å finne julegaver. Da blir det frostvæske og Sputnik-kassett på Statoil. Blir fort det vi ender med også. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 11.12.2023 21:03 Post subject: |
|
|
Det er lite som tyder på at det blir Maalen.
Da kunne de bare informert om det.
Vi venter nok på at noe skal bli ferdig før vi bekreftet ting. De ble nok formelt enige i Danmark tenker jeg _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 11.12.2023 21:30 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Kunne sagt ingen kommentar. Kunne sagt at de skal ha et styremøte hvor flere ting står på agendaen, kunne sagt at det er naturlig at de skal diskutere trenerspørsmålet men at de holder det de snakker om internt. Dessuten tror jeg det hadde kommet frem i media hadde de faktisk innstilt på trener ikveld, virker som informasjon lekker ut uansett.
Ser jo dessuten rart ut om de innkaller til ekstraordinært styremøte på f.eks. onsdag for å innstille trener, for det må et styremøte til for å innstille trener uansett så om ikke ikveld så må det bli senere og rart om klubben begynner forhandlinger med FCK (hvis de går for AJ) før styret har innstilt på ham som hovedtrener. Særlig hvis det stemmer at styret er delt i synet på AJ vs Maalen, og det ikke er avklart at styret enstemmig innstiller AJ (er vel krav om enstemmighet ved en slik innstilling). For hvis planen er gjøre det formelt på onsdag så ser jeg ingen forskjell i å gjøre det i kveld når styre først er samlet, og jeg tror det er dumt av CGJ å lyve til media siden det mest trolig vil lekke hvis de velger å innstille ikveld. Da kunne hun heller svart diplomatisk.
Jeg er ikke trygg på at det ikke blir Maalen. Frykter at de som vil ha han setter seg på bakbeina, ting drøyer ut og til slutt må de gå for Maalen siden de skal ha det klart god tid før jul. |
Ser også at CGJ svarer ingen kommentar på spørsmål om de forhandler med FCK, er jo ikke (eventuelt) mindre forstyrrende for AJ/FCK å svare ingen kommentar på det spørsmålet enn å svare ingen kommentar på spørsmålet om det kommer innstilling. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.12.2023 22:46 Post subject: |
|
|
orkdal,n wrote: | Det er vel ikke styret som instiller til trener, det er trenerutvalget. Styret ansetter. |
Styret kjøper ingen slaver og kan ikke gjøre mer enn å tilby førstevalget tilbud om jobb.
RBK forhandler nok heller ikke fram kompensasjon til evt. nåværende arbeidsgiver før man har bestemt seg for hvem man tilbyr jobben.
Så er spørsmålet om de nå er klare for å tilby jobb. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 11.12.2023 23:07 Post subject: |
|
|
Halve trener utvalget sitte jo i styret!!! _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 11.12.2023 23:09 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Styret kjøper ingen slaver og kan ikke gjøre mer enn å tilby førstevalget tilbud om jobb. |
Er det ikke det jeg skriver da? Trenerutvalget kommer med en innstilling til styret. De tilbyr så den de mener er best skikket jobb. Det trenger selvsagt ikke være den trenerutvalget har som førstevalg. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.12.2023 23:26 Post subject: |
|
|
Vi er nok enige. Poenget mitt var bare at førstevalget tidligst i kveld har fått offisielt jobbtilbud fra RBK. |
|
Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 12.12.2023 16:21 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Det er lite som tyder på at det blir Maalen.
Da kunne de bare informert om det.
Vi venter nok på at noe skal bli ferdig før vi bekreftet ting. De ble nok formelt enige i Danmark tenker jeg |
Jeg trodde du allerede hadde slått fast at det ble Maalen? Hadde du ikke kilder innad i klubben likevel? |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 12.12.2023 17:17 Post subject: |
|
|
Jeg håper det blir Maalen med rett assistent
Men ikke mye som tyder på det nå
Ja jeg har gode kontakter i klubben og flere av de tenker som meg.
Men det er flertallet som bestemmer
Jeg støtter den nye uansett da alle de aktuelle er fotball trenere _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.12.2023 17:29 Post subject: |
|
|
Ja, det er sikkert en del av den eldre garde i klubben og blant medlemmene som tenker som deg Som du sier er det heldigvis flertallet som bestemmer! |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 12.12.2023 17:38 Post subject: |
|
|
FCK jr leder 2-0 etter en halv time spilt |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 12.12.2023 17:54 Post subject: |
|
|
Gruppevinner i en gruppe med Man u, Galatasaray og Bayern m er imponerende. Jeg kjenner på at jeg har troa på mannen.
Men jeg har tatt feil før, sist med Hareide. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 12.12.2023 18:07 Post subject: |
|
|
Om det nå skulle bli Alfred Johansson som tar over RBK, hvem tror dere blir assistent? Maalen blir neppe assistent. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 12.12.2023 18:19 Post subject: |
|
|
Maktdemonstrasjon: 5 - 0 nå etter timen spilt.
Kanskje har Alfred noen spennende unggutter han kan ta med nordover? |
|
Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 12.12.2023 18:38 Post subject: |
|
|
Gleder meg at RBK går for denne karen. Tror det er første steg mot å bli en moderne fotballklubb. Eliteserien er på sitt beste siden tidlig 2000-tall og det selv uten den tradisjonelt største klubben. Når RBK kommer tilbake i god stim tror jeg det er realistisk å utfordre Danmark om å være den sterkeste ligaen i Skandinavia |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 12.12.2023 18:48 Post subject: |
|
|
Håper dette går i orden  |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.12.2023 18:54 Post subject: |
|
|
Dette er i boks, bytter avatar 
Last edited by Hedning on 12.12.2023 18:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 12.12.2023 18:55 Post subject: |
|
|
Nordlys wrote: | Gleder meg at RBK går for denne karen. Tror det er første steg mot å bli en moderne fotballklubb. |
Du er inne på noe her, ja. Må bare peke på at RBK tok det steget rundt 2016-17 i form av å hente flere nederlandske trenere og akademiledelse. Noe de skrotet da "tilbake til røttene" og lokalkunnskap-presset begynte å melde seg. Så da var det tilbake til start |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 12.12.2023 19:00 Post subject: |
|
|
Hedning wrote: | Dette er i boks, bytter avatar  |
Er det 100% bekreftet nå? Min kilde sier at Micke reiser til Køben i kveld for å møte FCK til forhandlinger i morgen.. _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE 
Last edited by Kom_igjen_troillan on 12.12.2023 19:34; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.12.2023 19:10 Post subject: |
|
|
Tenkt hvor vi hadde vært i dag om vi hadde fortsatt med Nederlenderne i stede for å kjøre inn NFF og senere lokal-fotball kompetanse?
Det valget har satt oss potensielt 10 år tilbake i tid og banet vei for Glimt og Molde sitt store forsprang. Det er arven og hefter ved omdømmet etter Bjørnebye, Bratseth, Koteng, med flere.
Jeg håper for guds skyld vi ikke går i samme felle igjen og gå for et alternativ som ikke er kvalifisert og aldri hadde vært aktuell hadde det ikke vært for han har rett dialekt og bor i Trondheim. Det kan ikke vær en kvalifikasjon.
Ser og prøvetiden han har hatt i sommer er det som er blitt levert pinlig svakt. Mange skriver om skader og en spillertroppen som ikke er tilpasset hans spillestil. Skader har alle og troppene til de andre er heller ikke helt slik en vil ha den. Forskjellen er at de dyktige treneren finner løsninger som fungerer godt nok på kort sikt og så bygger de langsiktig samtidig mot sin visjon.
Malen vil jeg påstå gjør rare valg ofte og det er lite "godfot" over hvordan han har satt opp laget vårt i høst. Jeg tror ærlig talt at det er kun et gitt sett med spillere som vil fungere og gi sportslig suksess med Malen, men vi trenger noen som kan ivareta klubbens sportslige prinsipper og få ut mer av de spillerne vi allerede har. Det er ikke midler til å kjøpe et helt lag, vi trenger noen som er kompetent nok til å få ut mer av det vi allerede har.
Det er jeg 100% sikker på ikke er Maalen. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 12.12.2023 19:47 Post subject: |
|
|
Sant Keenoir.
Det er ganske utrolig at vi sparte 10 millioner på å tape 300-600 (eller hvilket hinnsides tall vi ser på siden den gang).
Det er ikke skrevet i stein at det hadde gått bedre om vi satset på den modellen, men vi hadde neppe vært i like stort uføre som i dag.
Selveste mandelen i grøten var jo når de bestemte at kamparena for RBK2 tydeligvis var for høy...
Vært mye rart, men vann under broen, vi får nå se hva som skjer fremover.. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
|