English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 99, 100, 101  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oxbailla
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 23:26    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Skal jeg gjette vilt hvis de er delt i meningen om hvem som bør være neste trener av Maalen og Johansson så tipper jeg følgende:

Dorsin: Johansson - denne er vel åpenbar

By Rise: Maalen - Hadde han som assistent i Ranheim og tipper han har sansen for Maalen

Vikvang: Maalen - Glad i trønderske trenere, ønsker først og fremst trøndere og virker ikke som stor tilhenger av for mange impulser utenfra

Berdal: Johansson - ung og moderne leder, mer åpen for eksterne impulser og ikke grodd fast i nepotismen enda. Ønsker å fornye klubben virker det som

Reginiussen: Johansson - Ser at Johansson kan være en trener som kan løfte Rosenborg og hvor vi potensielt er smarte å sikrer oss han før interessen blir større

CGJ: Johansson - hun er en strateg, og forstår at Johansson strategisk sett virker som det smarteste valget.

100% vill gjetting, bortsett fra at jeg er meget sikker på at Dorsin og Vikvang er i ulike leire hvis det ikke er full enighet innad i utvalget.

Tenkte det samme som deg, med unntak av By Rise. Jeg tror ikke nødvendigvis han holder en knapp på Maalen her.
Ellers kan jeg tenke meg at noen av de ferskere medlemmene i styret, som Ole Jørstad, Engen m.fl. kanskje er mer i Maalen-leiren i utgangspunktet, men jeg tror disse likevel vil følge styreleder og de fotballfaglige alibiene i styret.
Også tenker jeg, som noen har vært inne på, at hvis AJ er Dorsins soleklare valg, og det ikke blir ham, da tror jeg Dorsin trekker seg. For da er han i realiteten vingeklippet i rollen sin.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 00:03    Post subject: Reply with quote

Det er krise og en total falitterklæring om Maalen blir ansatt. Kan godt forstå om Dorsin trekker seg da og ikke vil arbeide mer med folk som tar så sinnsykt dårlige avgjørelser.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 00:12    Post subject: Reply with quote

Om klubbes styre overkjører sportslig leder i de viktige avgjørelsene, så må man vel diskutere om man trenger sportslig leder i det hele. Tipper Dorsin slutter om han blir vingeklippet denne gangen også.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 06:48    Post subject: Reply with quote

Den eneste ulempen som jeg ser det med å ansette Johansson er at han uansett virker som en kortsiktig løsning. Han har nok større ambisjoner enn RBK, og ser nok på oss som et springbrett til større klubber/ligaer. Scenario 1) Johansson blir en gedigen skuffelse, han får sparken og vi må på nytt lete etter ny hovedtrener, 2) han blir en suksess, tar tilbake hegemoniet og får RBK ut i Europa, før han forsvinner til en annen klubb og vi på ny må finne en ny hovedtrener.

Objektivt sett er det selvsagt ingen ulempe om han på kort sikt får oss tilbake i toppen, men at han blir værende ser jeg på som svært lite sannsynlig. Det hadde vært fint om vi klarte å skape litt langsiktig kontinuitet. Om Maalen derimot lykkes kan jeg godt se for meg at han er typen som blir værende i RBK karrieren ut. Samtidig er det fattig trøst om han ikke fungerer/lykkes.

Om vi går for Johansson håper jeg klubben allerede har en strategi for å erstatte ham.
enur81
Senior

PostPosted: 10.12.2023 08:09    Post subject: Reply with quote

Styret gikk for Johansson, altså ble ikke Dorsin vingeklippet denne gangen Tommel'n opp! Så må man lande avtaler med partene.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 08:19    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at en del meldte at KK var 100% klar for RBK for to år siden så tar jeg den påstanden med en klype salt.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 08:40    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Om klubbes styre overkjører sportslig leder i de viktige avgjørelsene, så må man vel diskutere om man trenger sportslig leder i det hele. Tipper Dorsin slutter om han blir vingeklippet denne gangen også.

Og om årsmøtet i så fall ikke kaster samtlige i styret på hue og ræv ut av Lerkendal etterpå, må man vel diskutere om det i det hele tatt er noe poeng i å la klubben være medlemsstyrt.
enur81
Senior

PostPosted: 10.12.2023 09:07    Post subject: Reply with quote

Neste steg er jo FCK, så ingenting er i boks.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 09:17    Post subject: Reply with quote

enur wrote:
Styret gikk for Johansson, altså ble ikke Dorsin vingeklippet denne gangen Tommel'n opp! Så må man lande avtaler med partene.

Er dette bekreftet?
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 09:39    Post subject: Reply with quote

enur wrote:

Hvor har du dette fra?
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 09:39    Post subject: Reply with quote

enur wrote:

Hvor har du denne informasjonen fra?

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
enur81
Senior

PostPosted: 10.12.2023 10:02    Post subject: Reply with quote

Et hint jeg har fått. Men det betyr jo ingenting før noe er klart. Om det ikke løser seg er man vel tilbake på alternativ 2.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 10:04    Post subject: Reply with quote

Gitt at det stemmer er det uansett positivt. Vi MÅ komme oss vekk fra den trønder-tankegangen en gang for alle.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 10:11    Post subject: Reply with quote

For noen år siden var vi nær ved å sikre Knutsen, Hjulmand (fra øverste hylle), men nå befinner vi oss på et betydelig lavere nivå.

Det bør ikke være en hindring å få ham løst fra kontrakten med FCK, særlig siden dette gjelder aldersbestemt fotball og ikke A-lagsfotball. Prisen på dette er en tidel av hva som gjelder hvis det hadde vært en trener med erfaring fra høyere nivå.

Jeg må innrømme at skuffelsen er stor igjen. Det ser ut til at de dårlige beslutningene i klubben jeg er så glad i bare fortsetter, noe de har gjort i alt for mange år. Jeg begynner nesten å miste troen og lurer på om gud er en Molde-supporter.

Samtidig tenker jeg på hva FCK fansen tenker. Tenk om det hadde vært vi som hadde solgt en av de aldersbestemte trenerene våre til FCK - som hovedtrener?

Jeg spurte en kamerat fra København om Johanson - og han hadde aldri hørt om han, før dette. På tross av at han er på alle kampene til FCK.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 11:05    Post subject: Reply with quote

Så det at han beskrives som et av Skandinavias største trenertalenter, og blir sett på som framtidig FCK-trener er helt irrelevant?
Back to top
HupOranje
Senior

PostPosted: 10.12.2023 11:12    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Den eneste ulempen som jeg ser det med å ansette Johansson er at han uansett virker som en kortsiktig løsning. Han har nok større ambisjoner enn RBK, og ser nok på oss som et springbrett til større klubber/ligaer. Scenario 1) Johansson blir en gedigen skuffelse, han får sparken og vi må på nytt lete etter ny hovedtrener, 2) han blir en suksess, tar tilbake hegemoniet og får RBK ut i Europa, før han forsvinner til en annen klubb og vi på ny må finne en ny hovedtrener.

Sannsynligheten for at vi finner en ny Nils Arne er nok ikke veldig stor, så vi må nok belage oss på å skifte trener en gang i blant. En ny trener kan feile, stagnere eller bli en suksess. Hvis trener feiler eller stagnerer så kan det bli aktuelt å bytte, og hvis trener blir en suksess så kan det fort bli fristende med andre tilbud.

Også i lys av dette så er det uhyre viktig å ha en *ganske* fast spillestil (uten å bli alt for rigid). Hvis vi vet hvordan vi skal spille så er det mye lettere å ha oversikt over aktuelle kandidater sånn at det blir et smidigere bytte når det blir trenerskifte.

Ett eksempel på dette i praksis er Ajax i år. De hadde en katastrofal start på sesongen og ble liggende helt i bunnen på tabellen. De sparket treneren, skaffet ny trener som passer med Ajax sin spillestil og de har nå på kort tid klatret til 5te-plass på tabellen. Ingen oppkjøring, ingen totaloverhaling av spillerstall, eller noe slikt.

Å ha en identitet og spillestil er så vanvittig mye mer enn «de e sånn vi spælle i Rosenborg».
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 10.12.2023 11:20    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Den eneste ulempen som jeg ser det med å ansette Johansson er at han uansett virker som en kortsiktig løsning. Han har nok større ambisjoner enn RBK, og ser nok på oss som et springbrett til større klubber/ligaer.

Dette er helt feil måte å tenke på. Det er aldri negativt å ansette folk med ambisjoner (hvis de også har kvalifikasjoner så klart). Ja, det er mulig han forsvinner etter kortere tid enn vi kunne ønske oss, men da har vi hatt utbytte av en flink fyr i den perioden. Hvis man prøver å gjette seg frem til hvem som vil bli værende lenge i jobben og legger vekt på det i ansettelsesprosessen så ender man med en middelmådig organisasjon. Klubben har dessuten skiftet til en klubbstyrt organisasjon og da skal man tåle at trenere forsvinner.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 11:26    Post subject: Reply with quote

Er som med spillere som med trenere, blir de gode her så vil de tiltrekke seg interesse fra klubber som kan lokke med bedre lønningspose og høyere sportslig nivå. Kan hende han hentes av andre etter to år, men det er uansett bedre enn at vi henter en ny fjott som Rekdal som sparkes før vi kommer så langt.

Er det noen som mener at vi ikke skulle ha hentet Tengstedt f eks?
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 11:34    Post subject: Reply with quote

Det er jo med trenere som med spillere, ser man at en klubb er en fin plass å utvikle seg og ta et steg videre blir man mer atraktive.

Akkurat nå tror jeg svært mange kvier seg for å komme til rbk med trenden vi har hatt med trenersparkinger.

La oss ikke være redd for å ansette noen med ambisjoner, vi må få snudd denne trenden.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 11:45    Post subject: Reply with quote

Alle trenere har vel ambisjon!!
Dette handler til slutt om økonomi.
Så får vi se hva det blir til

Hadde jeg vært denne Alf ville jeg absolutt ikke valgt RBK
Vi er som Man U en gravplass for trenere
Nå er jo både Hammarby og Hacken på leiting etter trener.
Om de finner ham interessant er usikkert.
Men han burde valgt en av de hvis han fikk muligheten
2mas
Sjef

PostPosted: 10.12.2023 12:44    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Gitt den nye organisasjonsstrukturen hvor sportslig leder er øverste ansvarlige for sportslige prestasjoner er det jo uhørt om ikke han skal kunne velge den treneren han har mest tro på. Overstyrer styret Dorsin her, så har de allerede i praksis forkastet sin nye organisasjonsplan.

Utfordringa er jo at navnene i det organisasjonskartet ennå(?) ikke er bestemt. F.eks. hvem av Vikvang og Dorsin (eller noen andre?) som skal være sportslig leder.

I alle fall har det nok ikke vært bestemt i så mange uker. De ansatte skal ha fått sett et nytt organisasjonkart forrige fredag, men jeg er usikker på om alle "boksene" (les: stillingstitlene) var med navn. Vi andre får vel vite mer på medlemsmøtet i morra.

Uansett vil nok prosessen være mer strømlinjeformet ved neste treneransettelse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 10.12.2023 12:52    Post subject: Reply with quote

enur81 wrote:
Et hint jeg har fått. Men det betyr jo ingenting før noe er klart. Om det ikke løser seg er man vel tilbake på alternativ 2.

Har fått tilsvarende hint fra min kilde. Mulig litt mer diffust, men hen snakket om at det er veldig usikkert hva som skjer med Maalen videre. Tolk det som man vil.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 13:06    Post subject: Reply with quote

@2mas: Er det ikke i så fall rimelig spesielt å ansette trener før man har avklart hvem sportslig leder er? I mitt hode burde de startet med å lyse ut sportslig leder stillingen, og ansatt noen med faktisk erfaring i den rollen som nå planlegges. Deretter burde jo den nyansatte fått velge trener ganske så fritt innenfor de økonomiske rammene som er mulig. Gitt den nye org. Strukturen blir det de holder med på nå, ekvivalent med å ansette assistenttrener før hovedtrener.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 14:11    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Har fått tilsvarende hint fra min kilde. Mulig litt mer diffust, men hen snakket om at det er veldig usikkert hva som skjer med Maalen videre. Tolk det som man vil.

Har forstått det sånn at om Maalen ikke får trenerjobben så er det uaktuelt for ham å gå tilbake i sin oprinnelige stilling.

Maalen mener selv han er den beste kandidaten og er tilsynelatende ikke interessert i å nedgraderes etter det han selv mener er en god jobb og at han er riktig mann.

Bærre å pakk snipæska Svein!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 10.12.2023 14:24    Post subject: Reply with quote

Har fått bekreftet fra en kilde at Rosenborg har bestemt seg for Alfred, at de føler seg sikre på at forhandlinger med FCK og Alfred bare er formaliteter og at det ikke er stress med å starte forhandlingene før etter FCK sin siste gruppespillkamp på tirsdag, nettopp fordi de føler seg så sikre på at dette går i boks.
Er redd de tar litt for lett på dette, så typisk Rosenborg å la sjansen glippe..
Nå er jo også Hammarby, Häcken og Brøndby på let etter ny trener, det ville vært typisk vår flaks om de snappet ham foran nesa vår! Crying or Very sad

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 99, 100, 101  Next
Page 11 of 101

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb