English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 88, 89, 90  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 08.12.2023 22:43    Post subject: Reply with quote

Det forutsetter at de faktisk går for han da, og at han kommer. Nå har vel ikke adressa plukket opp ryktene om Lagerlöf?
waterfalls
Veteran

PostPosted: 08.12.2023 23:25    Post subject: Reply with quote

Adressa og resten av media som følger RBK har fått med seg ryktene om Lagerlöf, det er jeg bombesikker på. Men de føler nok ikke at de har nok dekning til å faktisk skrive om ryktene, enten for få kilder eller ikke gode nok kilder til at de anser det som troverdig nok til å publisere sak.

Mulig de kunne avkreftet ryktet, men det har vært skrevet såpass lite om Lagerlöf som kandidat uansett at det har begrenset verdi for medier å skrive slike saker. Det er masse kandidater som har blitt løst linket til jobben som media ikke avkrefter, hvorfor gjøre unntak for en som egentlig ikke har blitt linket av seriøse medier.

Hvis rosenborg-supportere får med seg twitter-ryktene (pluss pluss) om Lagerlöf har garantert media fått det med seg også. De er ikke blinde, døve og/eller avkoblet fra sosiale medier altså. De følger med, de hører rykter og ikke minst de har sine egne kilder i tillegg.
Back to top
View user's profile Send private message
Laff1
Senior

PostPosted: 09.12.2023 00:25    Post subject: Reply with quote

Kan tenkes at formålet med Stockholms turen var et møte med en eventuell Johansson assistent.
En mindre profilert trener fra kretsen rundt Djurgården/Aik hvor han tidligere har jobbet..
Et mulig krav fra Johansson dersom han ønsker jobben som hovedtrener i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
2mas
Sjef

PostPosted: 09.12.2023 00:59    Post subject: Reply with quote

Nettavisen og Nidaros får opplyst at sportslig leder Mikael Dorsin skal være overbevist om at svensken er rett mann for RBK-jobben. Det er uklart om hele- eller kun deler av de som jobber med treneransettelsen støtter Dorsin.

U19-treneren er representert av rekruttering- og rådgivningsselskapet Onenexus, et dansk selskap Rosenborg har benyttet i prosessen.

Det skal også være noen som er positive til Svein Maalens kandidatur i RBK-kretsene, slik Nettavisen og Nidaros forstår det. 45-åringen virker som den opplagte kandidaten dersom styret ikke innstiller Johansson, eller at eventuelle forhandlinger med København ikke går som planlagt.

Les mer: Rosenborg nærmer seg ny trener: Derfor drøyer avgjørelsen

Kan bli ny Milojevic-affære?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.12.2023 01:38    Post subject: Reply with quote

Om styret ikke hører på Dorsin nå og heller ansetter sin egen mann, da må Dorsin si opp. Ikke fordi jeg vil ha han bort, men det er umulig å ha gjentagende slike arbeidsforhold.

Og om styret bruket 8 mnd på å ansette han fyren som går i gangen - og allerede har feilet, da må de gå av.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 01:57    Post subject: Reply with quote

Skal jeg gjette vilt hvis de er delt i meningen om hvem som bør være neste trener av Maalen og Johansson så tipper jeg følgende:

Dorsin: Johansson - denne er vel åpenbar

By Rise: Maalen - Hadde han som assistent i Ranheim og tipper han har sansen for Maalen

Vikvang: Maalen - Glad i trønderske trenere, ønsker først og fremst trøndere og virker ikke som stor tilhenger av for mange impulser utenfra

Berdal: Johansson - ung og moderne leder, mer åpen for eksterne impulser og ikke grodd fast i nepotismen enda. Ønsker å fornye klubben virker det som

Reginiussen: Johansson - Ser at Johansson kan være en trener som kan løfte Rosenborg og hvor vi potensielt er smarte å sikrer oss han før interessen blir større

CGJ: Johansson - hun er en strateg, og forstår at Johansson strategisk sett virker som det smarteste valget.

100% vill gjetting, bortsett fra at jeg er meget sikker på at Dorsin og Vikvang er i ulike leire hvis det ikke er full enighet innad i utvalget.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 09:19    Post subject: Reply with quote

Gitt den nye organisasjonsstrukturen hvor sportslig leder er øverste ansvarlige for sportslige prestasjoner er det jo uhørt om ikke han skal kunne velge den treneren han har mest tro på. Overstyrer styret Dorsin her, så har de allerede i praksis forkastet sin nye organisasjonsplan.

Forøvrig er det merkelig at man ikke har tatt en ny runde for å ansette spotslig leder, da stillingsbeskrivelsen og det medfølgende ansvaret har endret seg betydelig med ny org. plan.
Back to top
Habilos
Senior

PostPosted: 09.12.2023 09:54    Post subject: Reply with quote

Styrets aksept skal jo i de fleste tilfeller være en formalitet, dersom prosessen ellers har vært i tråd med styrets føringer.

Dersom det nå foreligger en klar innstilling fra utvalget som er satt ned bør jo dette gå rett veien. Jeg har mye større tiltro til dagens styre med hensyn til profesjonalitet enn det «styret» som plutselig vendte tommelen ned og trakk egen kanin opp av hatten forrige gang. Spørsmålet er vel heller hvem som troner på toppen av utvalgets liste, men det som har kommet frem så langt tyder vel på at det er Johansson.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 10:03    Post subject: Reply with quote

Sett utenfra virker det jo igjenkjennbart som situasjonen var for to år siden med Milojevic og Rekdal. Dorsin som ser utover, mens krefter i styret foretrekker kjente kandidater.

Selv om jeg ikke kjenner nok til Alfred Johansson, synes jeg mye ved ham virker spennende og rett for Rosenborg. Han er ung, men har likevel ganske lang erfaring fra arbeid i FCK. Han er ansett som et stort trenertalent, med kunnskap om moderne treningsmetodikk og fotball. Han er offensiv av legning, spiller gjerne 4-3-3, men ikke låst til en formasjon. Han er god på spillerutvikling, hvilket er viktig både for neste år, men også for veien videre. Så er det klart et usikkerhetsmoment ved å ansette en trener som er så uprøvd på seniornivå. Likevel tenker jeg at alderen ikke skal stå i veien dersom hans kvaliteter er gode nok og de vi leter etter.

I den andre enden av ringen har vi Maalen. For meg framstår en ansettelse av Maalen som et forsøk på å gjenskape Eggen. En kan kanskje si at Maalen er god på det han kan, altså klassisk eggensk 4-3-3, men kanskje ikke like kunnskapsrik og fleksibel når en vet at fotballen er i stadig utvikling?

Fra en lekmanns perspektiv blir Johansson vs Maalen et relativt stort veivalg. En kan si at begge er offensive og har samme foretrukne utgangsformasjon. Likevel framstår Maalen som et forsøk på å bruke fortidas løsninger i nåtida, mens Johansson er atskillig mer up to date.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 11:46    Post subject: Reply with quote

For og forsvare maalen litt,han er vel en av trenerne som har vært i spania og nederland på turer for og lære.
Eggens spillestil fungerer like bra nå,om det er skikkelig innøvd.

Svenske trenern vil sikkert at laget skal ha ballen mer.

Så må laget settes opp ut i fra hvilke spillere vi har.
Mangler jo kantspillere/ving.

Men tror klubben har godt av og få en trener med nye impulser.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tyholt
Proff

PostPosted: 09.12.2023 11:48    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg klubben rett blir det Maalen. Krefter i styret vil nok mene Johansson er for uerfaren til å stå i «RBK stormen». Spennende dager, håper Dorsin får gjennomslag.[/img]
Back to top
Habilos
Senior

PostPosted: 09.12.2023 11:57    Post subject: Reply with quote

Håper vi er ferdige med synsing og hofteskudd fra styremedlemmer og over på en kunnskapsbasert tilnærming. Da skal vi ikke gå for Maalen med mindre det er det faglige rådet og innstillingen til trenerutvalget i samråd med de eksterne hodejegerne.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 12:07    Post subject: Reply with quote

Det jeg ikke forstår er hvordan man kan kjøre en prosess over så mange måneder med så mange involvert og bruke så mye penger og fortsatt stå igjen med Maalen som en av to kandidater.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 12:15    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Gitt den nye organisasjonsstrukturen hvor sportslig leder er øverste ansvarlige for sportslige prestasjoner er det jo uhørt om ikke han skal kunne velge den treneren han har mest tro på. Overstyrer styret Dorsin her, så har de allerede i praksis forkastet sin nye organisasjonsplan.

Forøvrig er det merkelig at man ikke har tatt en ny runde for å ansette spotslig leder, da stillingsbeskrivelsen og det medfølgende ansvaret har endret seg betydelig med ny org. plan.

Men er vi sikker på at det er Dorsin som blir sporstlig leder i den nye organisasjonenplanen, for det kan jo faktisk være at det er Roar Vikvang som jo er leder sport og har vel et ansvarsområde som per dags dato ligner mer på rollen som øverste leder for sport enn Dorsin som vel i større grad de siste årene har først og fremst jobbet rundt a-lag herrer og spillerlogistikk å sånt?

Håper jo ikke at det blir Vikvang som blir øverste leder sport altså.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 12:23    Post subject: Reply with quote

Det er akkurat det. Maalen ville aldri vært aktuell om ikke han var trønder. Aldri. Og da blir det for dumt.

Det blir bare for dumt at av alle potensielle trenere i verden, så ender RBK opp – etter en 7-8 måneder lang treneransettelsesprosess lenger enn noen annen fotballklubb trenger – så ender de opp med 45-åringen Svein Maalen som kun har en 6. plass i Ranheim å vise til. Maalen har altså hatt 12 år lenger tid på denne planeten til å vise at han er bedre å satse på enn Johansson. Dessverre har ikke engang høsten hans som de facto RBK-trener, som burde vært en fordel, gjort ham til i nærheten en soleklar kandidat.

Det klubben trenger nå, er nye tanker, impulser utenfra, ny giv, omstrukturering, en mer moderne måte å drive klubb og mer moderne måte å spille fotball på. Da lyder jammen meg en 33-årig svenske med kanskje bare praktfulle skussmål å gå på som en mye bedre løsning. Faktisk. Klubben trenger noen sånn som beskrivelsene av ham. Enda mer trenger klubben suksess, og det kan jo ingen garantere. Da vil jeg heller ha vår Nagelsmann, Guardiola, Neestrup enn Perry/Kåre Ingebrigtsen 3.0.

Last edited by ola. on 09.12.2023 12:26; edited 1 time in total
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.12.2023 12:25    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Kan bli ny Milojevic-affære?

Huff ja, dette er nitrist. Greit nok at det er uenighet i styret (tror forøvrig Waterfalls gjetning om hvem som mener hva er spot on), men at det lekker ut i media er ikke bra. Det viser at vi fortsatt har interne maktkamper og at man ikke setter klubben først. Og nå vet alle at treneren som blir ansatt ikke har full backing i klubben. Hadde jeg vært AJ hadde jeg takket nei etter disse oppslagene (kanskje dette er lekket av Maalen-supporterne nettopp med det formålet?).
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 12:26    Post subject: Reply with quote

Det er bare å håpe at man faktisk klarer å lande det her nå. Johansson er hvertfall en spennende trener, det er ikke Maalen.
Back to top
Tyholt
Proff

PostPosted: 09.12.2023 12:30    Post subject: Reply with quote

Nettavisen melder at vi forbereder oss på å forhandle med FCK, og at man venter med dette til neste uke pga CL for A og U19 lag. Må da vel gå veien dette? Tolker det som at Johansson er tilnærmet innstilt.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 12:36    Post subject: Reply with quote

Det som kjennetegner de unge lovende trenerne som jobber i store klubber i dag er 2 ting.
1. De har liten eller null erfaring på nivået de jobber.
2. De har topp topp spillerstaller.

Tidligere måtte de gå gradene. Type klopp
Da ser jeg bort fra store stjerner som får topp jobber på navnet.

Om junior treneren til FCK skal frelse oss er som i Iversen og mini sier litt risiko.Men han er sikkert et talent som også har gode spillere å jobbe med der.
Så må styre vurdere dette nøye.

Jeg tror han blir i FCK og går gradene der i en Champions League club.
Men alle trenere i ES vil kunne heve oss neste år når nøkkel spillere er tilbake og en oppkjøring under beltet.

Vi må ta steg og ha som mål at vi skal bli litt bedre hvert år Utvikling og prestasjon,ikke resultat fokus
Skrulledude
Senior

PostPosted: 09.12.2023 12:40    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
For og forsvare maalen litt,han er vel en av trenerne som har vært i spania og nederland på turer for og lære.

Jeg har også lært mye på turer og jobber i utlandet. Jeg har også sett innsiden på youtube, og latt meg inspirere av Nils Arne Eggen. Det gjør meg ikke kvalifisert til å ta over Rosenborg.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 12:47    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det som kjennetegner de unge lovende trenerne som jobber i store klubber i dag er 2 ting.
1. De har liten eller null erfaring på nivået de jobber.
2. De har topp topp spillerstaller.

Tidligere måtte de gå gradene. Type klopp
Da ser jeg bort fra store stjerner som får topp jobber på navnet.

Om junior treneren til FCK skal frelse oss er som i Iversen og mini sier litt risiko.Men han er sikkert et talent som også har gode spillere å jobbe med der.
Så må styre vurdere dette nøye.

Vi må ta steg og ha som mål at vi skal bli litt bedre hvert år Utvikling og prestasjon,ikke resultat fokus

Det er klart at vi står overfor vår mest risikable treneransettelse siden Horneland, som senere viste seg å være en dyktig trener. Horneland hadde allerede et høyere nivå av erfaring enn en 34 år gammel trener for aldersbestemte lag. Risikoen for at denne ansettelsen viser seg å være en feil er betydelig, mens sjansene for at det blir en ekstraordinær suksess er minimale, gitt at de fleste U19-trenere ikke gjør betydelige karrieregjennombrudd. Imidlertid er det en større sannsynlighet for at han blir en kompetent trener.

For øyeblikket er det Maalen jeg håper på. Med en U19-trener ser sjansene for nedrykk i 2024 relativt store ut, selv om de fortsatt er godt under 50%.

En fordel med å ansette en U19-trener er at han vil være enklere å erstatte i FCK og dermed lettere å fristille derfra..Det er heller ikke noen konkurranse om disse.

Må innrømme at jeg er ganske skuffet over dette - hadde håpet at Lagerløf var interessert, men det er ganske tydelig at han har sagt "nei" - da står vi igjen med å finne ut hvilken av disse kandidatene som er minst svake.
Back to top
apresthus
Proff

PostPosted: 09.12.2023 13:01    Post subject: Reply with quote

Se for dere Truls Sagen (fiktiv) født og oppvokst på Sagene i Oslo. Etter noen år som analytiker i Vålerenga tar han over KFUM ( i alternativ tidslinje) i OBOS. Etter to år rykker han opp via kvallik til Eliteserien, imponerende nok med halv proffe spillere. Første året går det ganske bra, midt på tabellen og en 7. plass. Så går det nedover med nedrykk året etterpå. Truls klarer aldri å gjenskape magien og får sparken noen år etterpå og går flere år som arbeidsledig. Ved et mirakel blir han interim RBK trener, men leverer det dårligste poengsnittet siden 1977.

Mener man virkelig på ramme alvor at Truls Sagen er egnet som hovedtrener for Rosenborg, landets største og mestvinnende fotballklubb, tross alt?
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 13:12    Post subject: Reply with quote

Du glemte å nevne at Truls Sagen mener han er den beste 433 treneren. Very Happy
EspN
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 13:57    Post subject: Reply with quote

Skrulledude wrote:
EspN wrote:

Jeg har også lært mye på turer og jobber i utlandet. Jeg har også sett innsiden på youtube, og latt meg inspirere av Nils Arne Eggen. Det gjør meg ikke kvalifisert til å ta over Rosenborg.

Nei,men det er ikke noen ulempe og reise.
Maalen har jo ikke hatt en oppkjøring engang..hvor lett er det og legge om spillestil i en sesong da?

først må det gjøres noe med kulturen i klubben. Spillere som ikke møter opp til kamp og få opp kvaliteten.
Noe ble sagt før viking kampen,Har aldri sett skarsem løpe så mye i en kamp.

Ska vi utvikle oss må stilles større krav.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ola.
Veteran

PostPosted: 09.12.2023 14:04    Post subject: Reply with quote

Og du mener Maalen bygget god kultur i Ranheim? Spillerne ville ha ham fjernet til slutt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 88, 89, 90  Next
Page 9 of 90

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb