View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.12.2023 17:05 Post subject: |
|
|
Nåssåladden wrote: | Vil tro han uansett kan skrive avtale fra sommeren? |
Ja, akkurat som horneland. Vi trodde det skulle gjøre det unødvnedig å behandle FKH med respekt, de ble sure og nektet å slippe han slik vi hadde regnet med. Endte opp med å betale milevis over markedspris for en umerittert trener fordi vi sto uten hovedtrener et par uker før seriestart. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 05.12.2023 17:18 Post subject: |
|
|
Jeg vil ikke klamre meg til dette håpet, men kan det være at dette er avklart med FCK indirekte? For det som blir rapportert er at FCK ikke har hørt noe fra RBK, men det kan jo hende RBK venter med en formell henvendelse frem til eventuelle forhandlinger. At Johansson selv og/eller en tredjepart har avklart med FCK at Johansson og Rosenborg snakker sammen. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 05.12.2023 18:54 Post subject: |
|
|
Tipper det er avklart med FCK indirekte at RBK har fått tillatelse til å snakke med Johansson - enten gjennom Onenexus eller internt fra Johansson selv.
Deretter er sikkert den videre gangen at gruppen som var i København samler inntrykkene, orienterer resten av styret om styrker og svakheter ved kandidaturet til Johansson, snakker med agent(er) om betingelser (lønn og om eventuell ass.trener eller annet apparat skal følge med) og deretter tar en styrebehandling på om de ønsker å gi tilbudet om hovedtrenerstillingen til Johansson.
Først når dette er avklart, altså at styret velger å gå for Johansson, er det vel naturlig å gå inn i forhandlinger med FCK om å kjøpe ham ut fra kontrakten.
Vil jeg anta. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.12.2023 19:33 Post subject: |
|
|
Jeg tenker det er naturlig at alle formelle ting med FCK er avklart før vi hiver alle kortene på bordet og sender styrelederen til København for å close en deal (som er eneste grunnen til at styreleder skal dra dit).
Så kan vi jo alltids håpe at media er dårlig informert og at alt er greit og avklart mellom klubbene, men klok av skade er jeg sannelig ikke sikker. |
|
Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 05.12.2023 20:21 Post subject: |
|
|
Sikkert greit å ha en dialog med FCK før Rosenborg eventuelt sier at «han her skal vi ha» og danskene sitter med gode kort overfor en desperat norsk klubb som nesten bare må godta å punge ut. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 05.12.2023 20:35 Post subject: |
|
|
Jeg kan i grunnen ikke se en eneste grunn til at CGJ skal være med på en slik tur hvis det ikke er for å sluttføre en avtale...  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 05.12.2023 20:41 Post subject: |
|
|
Altså, at man kan finne på å dra på jobbintervju uten å si fra til egen arbeidsgiver er da egentlig ganske så vanlig. Så lenge man ikke gjør det i arbeidstiden.
Så kan det hende at FCK er innforstått med at han har hovedtrenerambisjoner og at de hele tiden har vært klar over at han snakker med oss, med 6 måneder igjen av kontakten kan han også ha signalisert at han ikke ser for seg å fortsette som juniortrener og at han har bedt agenten om å begynne å selge ham inn til klubber.
Så har vi vært ute å kjøre før med både Horneland og Milos uten å bry seg allverdens med kontrakten de hadde.
For alt vi vet så er det som med Rekdal at han har en klausul i kontrakten som vi bare kan løse ut. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.12.2023 21:38 Post subject: |
|
|
Alfrie høres ok ut, men har vi prøvd Tom Nordlie? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 05.12.2023 22:41 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | En eller annen fyr på Rotsekk hadde et relevant poeng angående trenere som kommer fra Danmark: Dansk fotball er vesentlig mer ballbesittende enn norsk fotball, så det som ansees som offensiv og angrepsvillig fotball i Danmark er ikke raske overganger slik som vi tradisjonelt har stått for. |
Men så er han ikke dansk heller da  |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 05.12.2023 23:19 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Han trener et junior lag.
Da kan du ikke bli hovedtrener i RBK!!!! |
Fordi vi er bedre en FCK? Hoffenheim? Reims? De har vel alle gjort suksess med trenere som ikke har trent a-lag før de tok over. De var vel også yngre når de tok over; i alle fall Nagelsman og Will Still....Kompetanse, autoritet, pedagogiske evner og gode evner på det relasjonelle kan du ha i bøtter og spann av uten å ha ledet et førstelag; dette er en som man skryter opp i skyene i miljøene rundt han. Haddde FCK mistet treneren sin i dag hadde de på dagen tilbudt han hovedtrenerjobben der sies det i miljøet rundt...
Ingenting er sikkert i fotball, sier ikke vi tar gull med han, men er det et tidspunkt vi bør gå for en slik case så er det vitterlig nå. En som er enorm på spillerutvikling i en periode hvor vi nettopp behøver dette mer en noen sinne. Sterk leder og god fagmann sies det at han er, så lovende dette  |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 06.12.2023 00:07 Post subject: |
|
|
Styret og ledelsen legger hodet sitt lagelig til for hugg hvis Alfred ikke slår til, for han kommer visst nå. Men hvem får han med seg....? Tar han med seg egne folk, eller må han bruke de som allerede er ansatt i RBK......? |
|
Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 06.12.2023 01:07 Post subject: |
|
|
Tenker de hodene ligger lagelig til for hugg til enhver tid, spesielt slik klubben er blitt drevet siste årene. Om ikke annet tror jeg en trenertype som Johansson senker forventningene om kortsiktig suksess kontra mer rutinerte herremenn á la Kent Nielsen og Thomas Lagerlöf. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 06.12.2023 11:26 Post subject: |
|
|
Normalt har ikke U19-trenere samme omfanget av arbeidskontrakt som en hovedtrener. Kan være derfor, samtidig er det en kjent sak at FCK ønsker Alfred som arvtaker en gang i fremtiden og kan ha noen spesielle klausuler i kontrakten. Tviler sterkt på at det må være et samtykke fra fck på at klubber ikke kan kontakte u19 treneren direkte... |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 06.12.2023 11:42 Post subject: |
|
|
Han har helt sikkert en eller annen klausul i kontrakten sin om at han får gå om han blir tilbudt hovedtrenerjobb i en klubb av en viss størrelse. |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 06.12.2023 11:46 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Alfrie høres ok ut, men har vi prøvd Tom Nordlie? |
Nå er jeg litt usikker på om du forsøker å være humoristisk eller ikke. Men jeg har i mange år vært tilhenger av ideen om Tom Nordlie til Lerkendal. Jeg har alltid tenkt at det var en rævflekk til et godhetstyranni at han ble sparket i Start. Og beviset var hvor dårlig Hæstad og Strømstad ble etter at han forsvant.
Men så har jeg litt kontakter inn i Start fra den tiden og konfronterte de med mine tanker. Og det jeg tenkte som beviser, kan også lede til en annen konklusjon. Det er at spillerne til Start ble fysisk overtrent og gikk på en Jørgen Brink.
Så da har jeg vel egentlig konkludert med at han bør bli landslagstrener og ikke klubbscenen.
(Og i hele denne analysen er jo selvfølgelig basert på indisier og en tanke om at alle trenerens kompetanse er konstant.) |
|
Back to top |
|
 |
Sakshaug Senior
|
Posted: 06.12.2023 15:23 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Tom Nordlie? |
Jeg har hørt at to hoder tenker bedre enn ett. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 06.12.2023 15:31 Post subject: |
|
|
Det må være den endelige fallitterklæringen i forhold til FCK, om vi signerer juniortrener deres… En trener dom i beste fall ville kunnet trene A-laget til FCK om noen år… |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 06.12.2023 15:34 Post subject: |
|
|
Vi får jobbe oss opp til å bli Norges beste lag igjen først, før vi bekymrer oss for standingen vår vs København. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7022 Location: South-west coast exile
|
Posted: 06.12.2023 15:35 Post subject: |
|
|
FCK er i Mesterligaen, forskjellen har vært åpenbar i årevis. |
|
Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 06.12.2023 15:36 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Det må være den endelige fallitterklæringen i forhold til FCK, om vi signerer juniortrener deres… En trener dom i beste fall ville kunnet trene A-laget til FCK om noen år… |
Nei, det skjedde da de slo oss ut av CL-kvaliken og etterpå kuppet Christian Bolanos foran nesen vår tilbake i 2010. |
|
Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 06.12.2023 15:42 Post subject: |
|
|
For øvrig er hovmod noe vi må slutte med i denne klubben, både fans og ledelse. Vi må begynne å ta de beste valgene vi nå. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 06.12.2023 17:36 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Det må være den endelige fallitterklæringen i forhold til FCK, om vi signerer juniortrener deres… En trener dom i beste fall ville kunnet trene A-laget til FCK om noen år… |
Fallitterklæringen er niendeplass med negativ målforskjell. Marginalt foran Ham-kam som lønner spillere som M. Bjørlo med 390 000.
Det er å få lite utav ressursene i en klubb med spillere som tjener ti-gangeren. Altså kan lønna til en av våre spillere betale omtrent ti Ham-kam spillere(!). _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 06.12.2023 20:11 Post subject: |
|
|
Habilos wrote: | For øvrig er hovmod noe vi må slutte med i denne klubben, både fans og ledelse. Vi må begynne å ta de beste valgene vi nå. |
Dette er en av de klokeste erkjennelsene klubben kan ta. Og nå har de jo ikke noe valg.
Selvgodheten til lederne av denne klubben har i over 20 år vært så stor som bare trøndere kan være kjent med. De holdningene tror jeg har bidratt enormt mye til elendige valg fra både Terje Svendsen og hans crew, til en viss Koteng og hans folk.
Hadde man vært realistisk langt tidligere og startet og ta gode valg basert på realitetene ville man styrt unna elendigheten. _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 206 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 07.12.2023 08:42 Post subject: |
|
|
Hvorfor har ikke RBK vurdert Bob Bradley ?
Stabæk rykka ned , men det kan knappest vektlegges Bradley.
B.B . er en dyktig trener , med masse karisma, internasjonal rutine, taktisk sterk, og ikke minst , han er sterk nok til å stå i det trykket fra omgivelsene, som Maalen ikke evner . _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 07.12.2023 09:35 Post subject: |
|
|
For gammel. |
|
Back to top |