English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 533, 534, 535, 536, 537  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 29.11.2023 22:39    Post subject: Reply with quote

Byttet ut etter 78-79 minutter. Absolutt godkjent, særlig 1. omgangen. Har lagt inn en god søknad for å få spille mer fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran

PostPosted: 04.12.2023 16:21    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen kåret til årets spiller i HB Køge

HB Køge har kåret årets spiller i 2023.

Valget er faldet på klubbens anfører, Mike Jensen, der løber med titlen for anden gang.

Den 35-årige midtbanespiller er blevet valgt for altid at gå forrest og støtte klubbens mange unge fans.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 05.12.2023 12:35    Post subject: Reply with quote

En gang hedersmann, alltid hedersmann.
Macha
Veteran

PostPosted: 05.12.2023 12:49    Post subject: Reply with quote

Vil bare se den mannen i RBK igjen, basert på ingenting annet enn nostalgi.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 05.12.2023 15:01    Post subject: Reply with quote

Tarik Elyounoussi ferdig i japansk fotball

Japan-proffen Tarik Elyounoussi gir seg i J-ligaklubben Shonan Bellmare, melder Fredriksstad Blad.

Beslutningen ble tatt mandag.

– Jeg snakket med klubbens sportssjef og president, hvor vi synes det var greit å gå hver til sitt, sier 35-åringen til Fredriksstad Blad.

Det passer kanskje godt med hjemkomst til FFK og Eliteserien da, montro?
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 07.12.2023 15:57    Post subject: Reply with quote

Heggem kan være på vei til Paderborn i Bundesliga 2.

https://www.adressa.no/sp...ke-klubber

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2023 16:45    Post subject: Reply with quote

Hammarby diskuterat med Vagic om att bryta hans kontrakt i förtid. Ännu uppges inte något vara helt klart. Det skulle också kunna bli en ny utlåning alternativt en försäljning.

Läs mera: Hammarby kan bryta kontraktet med Pavle Vagic

Efter fyra säsonger i norska storklubben Rosenborg anslöt Even Hovland till BK Häcken inför 2022 - var han skulle komma att bli en nyckelspelare under det historiska guldåret.

Under hösten har speltiden blivit mer varierad och om några veckor köper det tvååriga avtalet ut. Ännu har inget besked om framtiden kommunicerats utåt, men själv tror huvudpersonen inte att torsdagens 0-2-förlust mot Leverkusen var hans sista hemmamatch för Häcken.

- Det tror jag inte, men jag vet inte. Jag pratar med dem (Häcken) och sedan får vi se hur allt slutar. Jag och familjen trivs, men i fotboll vet man aldrig vad som händer, säger Hovland.

Läs mera: Hovlands hint: "Tror inte det var min sista hemmamatch i Häcken"

- Først må jeg si at det er en trist avslutning på min Hertha-karriere. Det å komme med konstruktiv kritikk, mener jeg det burde være takhøyde for, sier Jarstein til Dagbladet.

- Er det noe du angrer på?

- Jeg hadde gjort akkurat det samme en gang til. Jeg angrer ikke på noen ting, og jeg vet dypt inn i hjertet mitt at jeg ikke har gjort noe galt. Det fikk vi ganske gode svar på når vi ser hvordan saken endte. Det er det jeg kan si, fortsetter han.

(...)

- Jeg har hatt veldig god kommunikasjon med Odd og trente med dem i januar og februar. Det var absolutt aktuelt, men så tok jeg en pause i februar for å få litt ro, og så ble pausen lenger enn planlagt på grunn av de utsatte rettssakene. På den perioden kom avgjørelsen sakte, men sikkert til meg at jeg skulle legge opp.

- Hvordan har interessen fra andre klubber vært?

- Det har vært et par klubber som har forhørt seg, men det har ikke vært veldig mye interesse.

- Har det vært aktuelt?

- Nei, det var ikke aktuelt å flytte.

Les mer: Karrieren han ikke ville avslutte

Tirsdag formiddag satte Morten Konradsen navnetrekket sitt på en kontrakt som binder 27-åringen til FK Haugesund de neste tre sesongene. Konradsen kommer fra Bodø/Glimt på utgående kontrakt og slutter seg til sesongoppkjøringen i FK Haugesund når denne starter i januar.

- Jeg følte at jeg og FK Haugesund var en veldig god match etter å ha snakket med både sportslig leder og trener. De virket veldig sultne på å få til noe og jeg er veldig sulten på det samme, så det var lysten til å bidra i det spennende som skjer her som var grunnen til at jeg bestemte meg for å komme hit.

Les mer: Morten Konradsen til FK Haugesund

Reginiussen tilsynelatende i turnus på sykehuset.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende

PostPosted: 08.12.2023 15:11    Post subject: Reply with quote

Petter Veland melder at Bryan Fiabema er i troppen til Real Sociedad i helgas La Liga kamp.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.12.2023 23:44    Post subject: Reply with quote

– Jeg gleder meg veldig. Jeg er stolt over å ta over som trener i denne fantastiske klubben, sier Høgmo i en pressemelding fra den japanske klubben.

Urawa Reds bekrefter nyheten og skriver at han tiltrer fra 2024-sesongen.

– Vi tror at dette er den beste muligheten vi har. Jeg er veldig fornøyd med å kunne presentere Høgmo til fansen vår. Han har masse erfaring og har tatt sine lag til mange trofeer, sier sportssjef Naofumi Tsuchida.

Les mer: Bekreftet: Per-Mathias Høgmo klar for japansk storklubb

Forresten hadde storebror Johnsen fin målgivende pasning til Gytkjær.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.12.2023 21:28    Post subject: Reply with quote

På en hylle ved kjøkkenet i leiligheta på Valle, en liten gjennombruddspasning fra stadion, henger flere vimpler fra landskamper han har spilt. Thorstensen har gjort sakene sine godt mot kamper mot Belgia og England, blant annet mot Arsenals stortalent Ethan Nwaneri.

Det betyr at han i disse landskampene har blitt kåret til banens beste spiller. Det er ingen tvil om at det er et stort talent vi sitter med.

Så hvorfor dro han fra RBK?

– Jeg var i møte med Rekdal før jeg dro hit og det var greit det. Jeg likte det som ble sagt, i hvert fall mye av det, sier Thorstensen.

– Så kom VIF på bordet og jeg følte de hadde en bedre plan for min utvikling. Magefølelsen sa at jeg skulle prøve noe nytt og utfordre meg på hvordan det vanskelige livet er. Ikke bare bo hjemme. Det kan hjelpe senere i livet, tror han.

Likevel understreker unggutten:

– Jeg har alltid vært på Lerkendal, så de har jo en plass i hjertet. Jeg liker fortsatt RBK, sier Thorstensen.

Les mer: Mens storebror feirer gull og imponerer i Europa, biter Stian (17) negler i andre enden: - Det har vært tøft
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.12.2023 18:22    Post subject: Reply with quote

Nyenetue ferdig i Sandefjord
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 12.12.2023 18:58    Post subject: Reply with quote

Han som takker nei til ny kontrakt? Har inntrykk av at han har vært en suksess for Sandefjord.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.12.2023 07:43    Post subject: Reply with quote

Tengstedt starta å går borte mot RB Salzburg. Tatt av til pause.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.12.2023 19:56    Post subject: Reply with quote

Michael Karlsen vil ikke bekrefte at signeringen av Ciljan samtidig betyr exit for Gamst Pedersen.

– Nei, det betyr ikke automatisk det. Vi er enige om å ha en god dialog om veien videre, gjentar han.

Likevel bekrefter sportskoordinatoren at Gamst ikke møter på feltet når Ranheim starter preseason 8. januar.

– Nei, det er ikke planen det. Men det betyr altså ikke at døren er stengt for Morten, sier Karlsen.

Les mer: Superveteranen neppe med videre

I 2020 kjøpte Stefan Strandberg penthouseleiligheten til Åsmund Haare på Aker Brygge for 38 millioner kroner. Finansavisen skrev da at Strandberg kun en uke etter kjøpet fikk et tilbud på 45 millioner kroner, men at fotballproffen skal ha takket nei.

(...)

Nå har Borhaven Arkitekter bedt om forhåndskonferanse byggesak hos Plan- og bygningsetaten (PBE) for leiligheten. Av henvendelsen til etaten fremgår det at nåværende eier ønsker å tilbakeføre til situasjonen før 2007, med to boenheter.

Les mer: Stefan Strandberg vil dele opp penthouseleilighet på Aker Brygge
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.12.2023 16:57    Post subject: Reply with quote

– 1. juledag smeller det i Skien, sier Solli.

Etter utallige opptredener på de største nattklubbene i verden, deriblant Omnia og Hakkasan i Las Vegas, tar han med seg rikelig med erfaring til Parkbiografen.

– Jeg kan love at Parkbiografen forvandles til den råeste nattklubben Skien har sett på mange, mange år, sier Solli.

– 1. juledag er kanskje den beste utelivsdagen i byen, og vi har lyst til å opprettholde den tradisjonen. Gjestene er som alltid det viktigste. Jeg er ikke en artist som folk kommer for å se på, men en DJ som forhåpentligvis har den kunnskapen som skal til for å lage en god fest, fortsetter 42-åringen.

Les mer: Nå blir det Vegas-stemning i Skien: – Råeste på mange, mange år
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 17.12.2023 22:10    Post subject: Reply with quote

Tengstedt scoret borte mot braga!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 17.12.2023 22:32    Post subject: Reply with quote

Anders Trondsen, 28, är på väg bort från IFK Göteborg efter en misslyckad säsong.

Norska Fredrikstad vill köpa loss honom och klubbarna är i praktiken överens, enligt Expressens uppgifter.

Nu är det upp till spelaren att bestämma sig.

Läs mera: Avslöjar: Anders Trondsen på väg till Fredrikstad

– Det stemmer ikke at Trondsen er på vei til FFK, sier Heier.

Les mer: Expressen avslører spillerovergang fra svensk klubb til FFK
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 17.12.2023 23:42    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Tengstedt scoret borte mot braga!

Og det ble like godt kampens eneste mål.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 18.12.2023 14:34    Post subject: Reply with quote

Henderson, who became the first Scot to play in Serie A for 30 years, is living in Sicily and, occasionally, missing the rain
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.12.2023 20:27    Post subject: Reply with quote

Efter åren som förbundskapten i det svenska landslaget har den nu 66-årige Erik Hamrén lett det isländska landslaget och den danska klubben Aalborg. I mars 2023 fick han sparken från Aalborg och har sedan dess varit utan något jobb inom fotbollen. För EP berättar han att det inte är aktuellt att ta ett nytt tränarjobb.

– Jag har haft möjlighet att om jag hade velat. Men nej, nu jag har pensionerat mig. Det ska mycket till om jag skulle hoppa på ett tränarjobb igen.

Läs mera: "ESK:aren" Erik Hamrén följer nya tränaren med spänning

Christian Sæther Moen [ble] ønsket velkommen som ny trener for Byåsen Toppfotball. Christian (39) er fra Heimdal og har en fortid som spiller blant annet for Ranheim, Start, Skeid og Haugesund. Han har gjort en strålende jobb for Byåsen TFs G19-lag i 2023. I 2024 skal han lede oss i Norsk Tipping-ligaen.

Les mer: Takk for jobben, Erik - velkommen Christian
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.12.2023 20:56    Post subject: Reply with quote

Værdalsbruket ved styrets leder Bjørn Rune Gjelsten har saksøkt Geir Håvard Hjelde. Det er lagt ned påstand om at Hjelde ikke har jaktrett på eiendommen som er i hans eie og som ble kjøpt av hans oldefar fra Verdal kommune i 1912.

(...)

Saken er kompleks og full av historiske referanser og detaljer. Her er det blant annet en Høyesterettsdom fra 2000 og en forliksdom fra 1962. Værdalsbrukets konsesjon fra 1919 og Værdalsbrukets kjøpekontrakt 1912 (da de kjøpte godset fra Verdal kommune), ble gjenstand for gjennomgang. Som den viktigste del av saken er spørsmålet om hvordan en eventuell jaktrett følger eiendommen til den tidligere leilendingsgården.

Under rettssaken gikk partene helt tilbake til 1793. Sentralt i saken står en bygselkontrakt fra 1874. Denne ble av begge parter brukt som et argument for sitt syn i saken. Den tolkes på to høyst forskjellige måter, sett opp mot den gjeldende jaktloven som ble endret i 1899 og 1982.

Les mer: Høyst ulike oppfatninger: – Viser hvilken dominerende posisjon de har
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.12.2023 15:29    Post subject: Reply with quote

Redan för ett år sedan var intresset stort för [Høgmo] från andra klubbar. Urawa i Japan var redan då ute efter honom, samtidigt som det fanns intresse från exempelvis Malmö och flera andra klubbar ute i Europa.

Då sa han blankt nej till allt.

Han ville ge det han varit med och byggt upp ute på Hisingen ett år till.

Men när Urawa kom tillbaka i år, då blev lockelsen för stor.

– Jag har nyss blivit 64 år och känner väl att om jag ska göra något så är det nu. När detta kom upp så var det intressant omgående för mig. Jag var i Japan under 2002 och följde det svenska landslaget i en vecka och reste runt. Det är ett fantastiskt land med en fotbollskultur som utvecklas och det är en av Asiens bästa klubbar. Att de dessutom scoutat mig så länge och vill få in ”Häcken-fotboll” i deras kultur är något som tilltalar mig. När de kom tillbaka en andra gång och jag kände att det var intressant så berättade jag för Häcken direkt. Sedan tog jag det definitiva beskedet efter att säsongen tagit slut, säger han.

(...)

Du har även kopplats ihop med jobbet som svensk förbundskapten?

– Det var väl naturligt att mitt namn dök upp med tanke på att jag varit förbundskapten tidigare och jag gjort resultat med Djurgården och Häcken här i Sverige. För mig var det fint att vara omnämnd men jag kände att när det här i Japan dök upp så visste jag att det var dit jag ville.

Men du hade kontakt med svenska förbundet?

– Jo. Det var väl naturligt att vi hade samtal vid en viss tidpunkt.

Läs mera: Häng med hem till Per-Mathias Högmo – berättar om känslosamma avskedet från Häcken
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.12.2023 22:37    Post subject: Reply with quote

Horneland:

– Hvorfor gikk det som det gjorde i Rosenborg?

– Jeg var ikke moden for oppgaven. Jeg var ikke klar for oppgaven. Jeg kom fra en underdogklubb til en klubb som hadde helt andre forventninger, og jeg måtte løse ting på en annen måte. Jeg var ikke klar for det. Samtidig tok vi bronse, spilte Europa League-gruppespill og Champions League-playoff, så resultatmessig tror jeg Rosenborg hadde tatt de resultatene igjen akkurat nå.

(...)

– Rosenborg vil alltid komme tilbake. Det var trøbbel rundt 2012 og, med vanskelige økonomiske tider, men det finnes en kraft som er i Trondheim og Rosenborg som gjør at de på et eller annet tidspunkt kommer til å slå brutalt tilbake. Den tiden kommer, slår han fast.

Les mer: Årets trener Eirik Horneland: – Det irriterer meg som faen

– Det är första gången vi spelar tillsammans. Det passade lägligt i år. Vi brukar fira jul hos släkten i Ljungby vartannat år, berättar Rade Prica.

– Någon hade sett att den här futsal-turneringen skulle gå dagen före julafton och frågade om jag kunde vara med.

Rade tackade ja till att spela med DLX United tillsammans med bland andra sönerna Tim och Liam.

(...)

– Det är mycket länge sedan jag spelade inomhusfotboll. Och pulsen är numera inte där den har varit.

Läs mera: 3 x Prica på samma plan – julfirande och futsal
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.12.2023 18:15    Post subject: Reply with quote

Til sommeren går 30-åringens kontrakt med Adana Demirspor ut. Hva som skjer videre, er helt i det blå. Verdalingen er åpen for det meste. Det eneste som er sikkert er at familien Owesen/Svensson skal bo sammen.

– Jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Jeg har opplevd at kontrakten har gått ut før (i AZ). Da var jeg kanskje litt mer stresset. Nå har jeg fokus på å holde meg skadefri og ha flest kort på hånda, sier den gjennomseriøse verdalingen, som la inn flere ekstraøkter mens Innherred var på besøk.

Han føler seg bra og mener han fortsatt har mange år igjen av karrieren. Litt småskader og -vondter er det, men det må man nesten bare regne med, konstaterer 30-åringen.

– Familien bor i Trondheim. Er det aktuelt med en retur til Rosenborg?

– At de bor i Trondheim er ikke et steg for å signere for Rosenborg. Så er det slik at det må klaffe for begge parter. Jeg har ikke snakket med Rosenborg. Men samtidig – man må holde alle dører åpne, sier han.

Les mer: Innrømmer at han tok et dristig valg: – Jeg spekulerte litt i starten

Luego de confirmar a Diego Martínez como nuevo entrenador, en Boca comienzan a definir cuáles son los pasos a seguir de cara a 2024. Una de las tareas a resolver es la situación de los jugadores que se encontraban a préstamo y deben regresar al club. En ese sentido, Renzo Giampaoli que la rompió durante su estadía en Quilmes, espera por una oportunidad en el “xeneize”.

En búsqueda de minutos de juego, Renzo emigró a la Primera Nacional a comienzos de año. En Quilmes disputó 21 partidos y anotó 3 goles, convirtiéndose en una pieza fundamental del conjunto dirigido en ese entonces por Mario Sciacqua.

El defensor que se destacó en Quilmes y debe volver a Boca

Google-oversetteren wrote:
After confirming Diego Martínez as the new coach, Boca begins to define the steps to follow for 2024. One of the tasks to be resolved is the situation of the players who were on loan and must return to the club. In that sense, Renzo Giampaoli , who broke it during his stay in Quilmes, is waiting for an opportunity in the “xeneize”.

In search of playing time, Renzo emigrated to the Primera Nacional at the beginning of the year. In Quilmes he played 21 games and scored 3 goals, becoming a fundamental piece of the team led at that time by Mario Sciacqua.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.12.2023 16:24    Post subject: Reply with quote

Anders Trondsens övergång till norska Fredrikstad spricker. Klubbarna var överens men 28-åringen valde att tacka nej.

– Jag tror att det hade varit en bra flytt för honom, säger IFK Göteborgs tekniske direktör Ola Larsson.

Läs mera: Trondsen nobbar Fredrikstad

De siste fire årene har [Kaos] vært hovedtrener og sportslig leder i Herd, der han som hovedtrener har ledet laget til to kretsmesterskap i 4. divisjon. Nylig ble det offentliggjort at Fjørtoft hadde sagt opp sin stilling i Herd, og det er nå klart at han blir en del av trenerteamet i AaFK Fortuna som assistenttrener fra og med 1. januar.

Les mer: Gir seg i Herd – blir trener i AaFK Fortuna
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 533, 534, 535, 536, 537  Next
Page 534 of 537

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb