English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksilbaill
Senior

PostPosted: 21.11.2023 12:49    Post subject: Reply with quote

Fy fader som jeg gledet meg til kampene den høsten i 22. Det var jo ingen grenser for hva Tengstedt og Sæter kunne finne på.

Har ikke akkurat fått igjen den følelsen i høst, selv om frelser Maalen fikk ta over.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 21.11.2023 13:00    Post subject: Reply with quote

Enig med Hedon. I fjor på dette tidspunktet var det optimisme blant de som var mottakelig for nye inntrykk. Vesentlig mindre av det i år, selv om håpet om forløsning alltid ligger der.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.11.2023 14:07    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

Under Maalen i perioden har det lignet på Glimt Light. Det er underholdning det.

Jeg vet ikke hva slags kamper du har sett i høst, men det er definitivt ikke Rosenborg sine. Det finnes knapt et eneste likhetstrekk mellom oss og Glimt. Det hjelper ikke å ha mye vilje når man ikke er i nærheten av å få det til.

Første kvarteret mot Molde var vi en slags Glimt light. Vi har ikke lignet på dem i noen av de andre kampene. Har vært mer en slags Viking eller Odd light.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Howie
Junior

PostPosted: 21.11.2023 14:46    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg stiller meg litt i hjørnet til Svein Maalen.

Denne evinnelige trener-karusellen RBK har holdt på med de siste årene begynner jeg rett og slett å bli litt, hva skal man kalle det, 'sliten' av. Jeg blir også overrasket hvis spillerne syntes det er veldig givende å begynne på nytt med ny trener (og ny filosofi), for n'te gang på få måneder når vi er ferdige med å stappe i oss (... insert favorittjulemiddag ...) til jul og har fyrt opp tusenlapper på nyttårsaften.

Jeg opplever heller ikke at alle trenerbyttene har bidratt til noen 'boost' på banen. Om noe så er det vel under Maalen jeg opplever små tegn til gjenkjennelighet på matta som jeg tror mange kan like, selv om resultatene enn så lenge ligger på en litt fattigslig G-. Likevel tenker jeg at det denne gang kan være tid for litt tålmodighet og evne til å heve blikket en smule. RBK-stallen har nemlig en del råtalent det kan være fordelaktig å la få lov til å jobbe under samme trener og tankegods over en noe lengre periode. Dette for å bli trygge på roller og ansvarsområder, noe som er viktig i utviklingen til en ung spiller. Ut ifra egne erfaringer fra fotballen og næringslivet tilsier alt at hvis man er trygg på hva man skal gjøre vil også de leverte prestasjonene bli bedre. Dette er selvsagt tanker/sitater en Cpt. Obvious verdig, men må likevel sies da jeg kjenner på at det er mange som glemmer dette aspektet i diskusjonen(e) som pågår om dagen. Nå begynner Svein og spillergruppa å bli kjent med hverandre og jeg er rimelig sikker på at RBK sakte men sikkert vil bli bedre, gitt at de får jobbe i fred utover sesongen 2024. Ikke at jeg har i nærheten av fantasi nok til å innbille meg at så vil skje, da Adressa mfl. kommer til å sørge for ulevelige forhold fra juni av dersom seriestarten er under det de anser som 'pari'.

Nå har i tillegg styret banket en plan som sier noe om hvordan RBK skal styres og hvordan det er ønsket at laget skal fremstå på banen. Jeg kan ikke i farten komme på noen egnede kandidater som passer voldsomt mye bedre enn Svein inn i rollen som trener, gitt kriteriene som er satt. Koble ham gjerne sammen med en defensiv organisatorguru, da slipper kanskje en hvit mann som pusher 50 å være redd for hjerteinfarkt hver gang motstander krysser midtlinja.

Bottom line: Jeg har liten eller ingen tro på at svensker, dansker eller G-19 trenere fra Nederland nødvendigvis er en god løsning. Stadige trenerbytter har hatt null positiv effekt for RBK de siste 20 årene og Svein er på papiret nærmest den perfekte trenerkandidat ut i fra styrets beskrivelse.

La oss for EN gangs skyld ta oss et dypt magadrag, spise en skillingsbolle og skylle den ned med kaffe før vi kaster nærmeste trener på dør.

Vote Maalen 2024!
Stano_11
Veteran

PostPosted: 21.11.2023 15:29    Post subject: Reply with quote

Med Maalen så får vi samme runden med leting etter ny trener i 2024. Det som er vist etter han tok over i juni står til terningkast 1. Vi må bryte opp nå. Vi må gå videre.

Vi må begynne å spille fotball slik den spilles av topplagene. Det vil si 100% innsats i 90 minutter, løping ikke jogging, enorm arbeidsinnsats i press spillet, være enormt hurtig fremover når vi har ballen. Altså alt det Svein Maalen ikke har fått til med laget i år.

Det har egentlig vært ingen forbedring siden den første kampen som vi tapte 3-0 hjemme for Sarpsborg. Det er så skuffende. Hvis denne prosessen fører til at vi skal fortsette med en ansvarlig for den drepende kjedelige fotballen vi har spilt i år, ja da blir det å samle på nedre halvdel fremover.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 21.11.2023 15:42    Post subject: Reply with quote

Vi skal ikke ha kontinuitet for kontinuitetens skyld. Vi skal ha kontinuitet når kvaliteten på arbeidet som gjøres er såpass godt at det tar oss til et sted vi ønsker å være. Det gjør ikke Svein Maalen.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 21.11.2023 15:47    Post subject: Reply with quote

Registrerer at det snakkes om Bodø/Glimt light under Maalen. Har sett svært lite til det. Vil heller påstå at vi sjelden har vært så dårlige, og blitt såpass rundspilt som vi har denne høsten. Om man ender opp med Maalen, så må det være en kombinasjon av dårlig økonomi og dårlig tiltrekningskraft for trenere. Tror ikke Maalen skal ta med denne høsten som reklame i sin CV.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 21.11.2023 16:15    Post subject: Reply with quote

Det "snakkes" ikke om B/G light, det er kun i Neeskens hode at den koblinga finnes.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 21.11.2023 17:16    Post subject: Reply with quote

Det er i grunnen ganske merkelig at Neeskens trekker frem B/G Light og fremgang i spillet under Maalen, men så absolutt NULL fremgang på noe som helst tidspunkt under Rekdal/Frigård. Da var det 18 måneder med bare gnaging Rolling Eyes
Neeskens
Veteran

PostPosted: 21.11.2023 18:47    Post subject: Reply with quote

Det handler om potensialet i det man holder på med. Det kreves litt fotball kompetanse for å se og forstå det.

Perry fikk sparken når vi var nr 2 på tabellen.
Alle dere her inne som gnåler om rekesmørbrødet var enig i det
Potensialet var der ikke.
Rekdal fikk sparken når vi var nr 10 på tabellen.
Potensialet var ikke der.

Nå får kanskje Maalen en oppkjøring,spillerkjøp og skadde tilbake, så får vi se hva potensialet egentlig er. Jeg tror det er mye høyere enn under de to andre.
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 21.11.2023 19:18    Post subject: Reply with quote

Potensialet er der, bare Maalen får skikk på det defensive. Maalen har vel ennå ikke fått hentet spillere etter eget hode. Det er en spillerstall arvet fra Rekdal, der flere dessverre var bomkjøp.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 21.11.2023 19:37    Post subject: Reply with quote

Det virker jo til en viss grad slik at styret holder Maalen varm fordi de mener at han egentlig har litt for langt opp til nivået vi helst vil hente fra, men så er det ingen garantier at man får napp hos noen som er så gode, og da er ikke alternativene på hylla under så voldsomt mye bedre at det er noe poeng i å lete der hvis spillerne trives og har troa på hva Maalen holder på med.

En kan jo få inntrykket av at det er på det nivået Maalen ligger på når en ser utenfra og inn også. Omtrent like god som Rekdal, men en smule mer ydmyk og med en fotballfilosofi som passer bedre til et lag som skal jage trepoenger etter trepoenger. Forhåpentligvis også en som ikke blir sur, tverr og skal skylde på alt annet enn seg selv når det butter imot.
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 21.11.2023 20:30    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det handler om potensialet i det man holder på med. Det kreves litt fotball kompetanse for å se og forstå det.

Nå får kanskje Maalen en oppkjøring,spillerkjøp og skadde tilbake, så får vi se hva potensialet egentlig er. Jeg tror det er mye høyere enn under de to andre.

Fakta ødelegger fortsatt enhver god diskusjon, så arrester meg gjerne på dette, men jeg mener å erindre at rekesmørbrødet og eidsvoll turn også hadde veldig mange (og viktige) spillere ute med skade? Holse var vel også akkurat tilbake rett før sesongstart, fra en relativt langvarig kneskade.

Uten å på noen måte være Rekdals største supporter, må det være lov å undre seg på hvorfor skader skal være en mer legitim unnskyldning for Maalen enn for Rekdal.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 21.11.2023 20:49    Post subject: Reply with quote

Harde kalde fakta er at Maalen har levert noe av det dårligste en Rosenborgtrener har gjort siden 70-tallet. 20 gode minutter mot Molde er ikke nok til å vinkle noe av det som har skjedd siden han tok over til noe som helst positivt når det gjelder utvikling av spill og spillere.

Hvis ikke "utvalget" har klart å levere en liste til styret der samtlige andre kandidater er en vesentlig bedre alternativ enn Maalen må det regnes som ren tjenesteforsømmelse.
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 21.11.2023 20:58    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Harde kalde fakta er at Maalen har levert noe av det dårligste en Rosenborgtrener har gjort siden 70-tallet.

Det dårligste siden Rekdal første halvdel av årets sesong.
Back to top
anders1
Proff

PostPosted: 21.11.2023 21:08    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Det virker jo til en viss grad slik at styret holder Maalen varm fordi de mener at han egentlig har litt for langt opp til nivået vi helst vil hente fra, men så er det ingen garantier at man får napp hos noen som er så gode, og da er ikke alternativene på hylla under så voldsomt mye bedre at det er noe poeng i å lete der hvis spillerne trives og har troa på hva Maalen holder på med.

En kan jo få inntrykket av at det er på det nivået Maalen ligger på når en ser utenfra og inn også. Omtrent like god som Rekdal, men en smule mer ydmyk og med en fotballfilosofi som passer bedre til et lag som skal jage trepoenger etter trepoenger. Forhåpentligvis også en som ikke blir sur, tverr og skal skylde på alt annet enn seg selv når det butter imot.

Jeg forstår ikke på hvilket grunnlag noen kan hevde at Maalen er en trener som er 'omtrent like god som Rekdal'. Sistnevnte var ingen perfect match for oss, men det finnes ikke noenting som kan likestille ham med Maalen. Rekdal tok bronse i fjor og vant Obos året før, meritter Maalen ikke har vært i nærheten av.
Back to top
Laff1
Senior

PostPosted: 21.11.2023 21:18    Post subject: Reply with quote

Naturlig tankegang tilsier at Maalen er/var avhengig av en viss optimisme i siste halvdel av sesongen for å bli tilbudt fast ansettelse som hovedtrener i RBK. Optimismen har i det store og hele dessverre uteblitt, noe sannsynligvis ikke styret kan se bort ifra ved valg av ny hovedtrener.

Jeg håper han kan brukes som en assistent i trenerteamet dersom ny trener har et tankegods i god 4-3-3 ånd. Som fagmann får jo Maalen gode skussmål både fra innsiden og fra utsiden av klubben. Så er det biten med å utvikle lag og enkeltindivide som jeg tror Maalen faller igjennom på pdd.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 21.11.2023 22:17    Post subject: Reply with quote

anders1 wrote:
Jeg forstår ikke på hvilket grunnlag noen kan hevde at Maalen er en trener som er 'omtrent like god som Rekdal'. Sistnevnte var ingen perfect match for oss, men det finnes ikke noenting som kan likestille ham med Maalen. Rekdal tok bronse i fjor og vant Obos året før, meritter Maalen ikke har vært i nærheten av.

Om noen skal med rettmessighet føle seg fornærmet av sammenligningen så er det Maalen som ikke kan avskrives helt enda og ikke Rekdal som var så definitivt avslørt som på ingen måte god nok til å lede noe som helst lag med ambisjoner utover å holde plassen i eliteserien for lenge siden.
ace
Veteran

PostPosted: 21.11.2023 22:20    Post subject: Reply with quote

Maalen har hverken kompetanse eller evne til å kunne heve RBK dit vi ønsker at klubben skal være. Om han blir trener er vi dømt til å havne i ingenmannsland neste sesong også. Tipper maks 6te plass er potensialet hans.
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 21.11.2023 22:51    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Om noen skal med rettmessighet føle seg fornærmet av sammenligningen så er det Maalen som ikke kan avskrives helt enda og ikke Rekdal som var så definitivt avslørt som på ingen måte god nok til å lede noe som helst lag med ambisjoner utover å holde plassen i eliteserien for lenge siden.

OK, du svarer på et innlegg som nevner at Rekdal klarte medalje med RBK i fjor med å melde at han ikke kan lede annet enn bunnlag i ES. Han har vel også noen andre meritter som jeg ikke ser for meg Maalen vil evne å være i nærheten av.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 22.11.2023 00:52    Post subject: Reply with quote

Valderrama wrote:
OK, du svarer på et innlegg som nevner at Rekdal klarte medalje med RBK i fjor med å melde at han ikke kan lede annet enn bunnlag i ES. Han har vel også noen andre meritter som jeg ikke ser for meg Maalen vil evne å være i nærheten av.

Måten Rekdal spiller fotball på er måten du spiller på for å karre til deg nok poeng mot antatt bedre lag at du holder deg unna nedrykk, og absolutt ikke måten du spiller på for å ta trepoenger på trepoenger fra lag som du normalt skal slå. Det er ekstrem simpel statistikk, jo færre sjanser som skapes i en kamp, jo større sannsynlighet for at det blir uavgjort og jo større sjanse for at tilfeldigheter blir avgjørende dersom det kåres en vinner. Og det er nettopp det Rekdal holder på med, begrensing av sjanser begge veier. Som betyr at kamper vi antas å bør vinne svinger til å bli uavgjort eller tap i langt større grad enn de burde.

Derfor har ikke Rekdal noe som helst å gjøre på trenerbenken til et lag som sikter seg inn på øvre delen av tabellen. I tillegg så er han en elendig fotballfagmann som i tillegg har fått omgivelsene i alle klubbene han har vært i surnet fordi han aldri tar selv ansvar for noe som helst som går galt (hvis han ikke fikk sparken får dårlige resultater).

At jeg ikke rangerer Maalen høyere er at hans trenergjerning i RBK så langt har ikke vært noe mer imponerende enn det Rekdal har gjort. Men han prøver ihvertfall på å spille den typen spill som gjør at vi går ut på banen for å skape så mange sjanser at vi vil vinne de kampene vi skal vinne.
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 22.11.2023 04:18    Post subject: Reply with quote

Om det var begrensning av sjanser begge veier Rekdal prøvde på i fjor, mislyktes han kapitalt.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 22.11.2023 08:56    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

Slik argumentering blir bare dumt. God gammeldags hersketeknikk. «Dersom du ikke er enig med meg, så eier du ikke fotballforståelse» holdningen vitner ikke om respekt for andres meninger.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 22.11.2023 09:18    Post subject: Reply with quote

Valderrama wrote:
Om det var begrensning av sjanser begge veier Rekdal prøvde på i fjor, mislyktes han kapitalt.

Vi skapte ikke akkurat målsjanser på løpende bånd ifjor. Ekstremt effektive derimot, det var vi. Og dertil ræva i forsvar til tross for at vi likte å legge oss med alle mann fra 30m og inn.
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 22.11.2023 10:24    Post subject: Reply with quote

Til å legge alle mann i forsvar, skapte vi flust med sjanser og scoret mange mål.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 57, 58, 59  Next
Page 47 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb