English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sander Tangvik
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Danserud
Rutinert

PostPosted: 30.10.2023 16:05    Post subject: Reply with quote

Og det må faktisk være lov for en 20-åring i sin første høst som Eliteserie-keeper.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 30.10.2023 16:06    Post subject: Reply with quote

Absolutt. Jeg har ikke savna Hansen noe særlig de siste kampene.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 30.10.2023 19:23    Post subject: Reply with quote

Begynner å vise seg verdig nå til å bli satsa på neste sesong. Så får man heller se an til sommeren igjen om han holder mål eller om man bør se etter en mer rutinert keeper. Har fått litt troa på han etter å ha sett han siste kampene. Så sånn sett bedre å bruke pengene man har på andre posisjoner for øyeblikket.

Litt så som så som nevnt over her ute i feltet på dødballer/innlegg, men det er jo ikke akkurat uvanlig i den alderen. Husker blant annet når De Gea kom til Man Utd som 20-åring og ble latterliggjort nærmest for feltarbeidet og mistet plassen en periode til Lindegaard første sesongen. Men så la han på seg noen kilo og vips så var han en solid keeper som tok mer for seg på dødballer også.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 31.10.2023 13:06    Post subject: Reply with quote

Også, to strafferedninger på to kamper må bidra noe voldsomt til å bygge selvtillit. Det kan være gull verdt for en ung keeper.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.11.2023 15:34    Post subject: Reply with quote

Å redde straffe i to kamper på rad, da må vi derimot tilbake til 1996.

Da reddet Jørn Jamtfall et viktig straffespark i bortekampen mot Panathinaikos i Aten, da RBK tapte 1–0 i Champions League-kvaliken. Et dobbeltoppgjør man senere dro i land, slik at den legendariske seieren mot AC Milan kunne bli et faktum. Fire dager etter redningen i Aten, var Jamtfall klar på ny. Revansjelystne Brann (som tapte 10–0 i vårkampen) spilte 3–3 mot RBK i Bergen, men Morten Pedersen sviktet fra elleve meter og Jamtfall tok straffen i fast grep.

27 år er altså sist RBK reddet straffe i to kamper på rad.

– Jeg aner ikke noe om det, men jeg har fått mange fine tilbakemeldinger fra venner, familie, bekjente og supportere. Tilbakemeldinger gir god motivasjon, sier RBK-keeperen.

Les mer: Brøt 27 år gammel «rekord». Nå er RBK-unggutten (20) klar i talen etter all rosen: – Skal mer til
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 02.11.2023 00:02    Post subject: Reply with quote

Gjest hos Rasmus og Saga
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 17.11.2023 18:23    Post subject: Reply with quote

Starter for U21 mot Irland i dag Tommel'n opp!

- Torgeir Børven
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 17.11.2023 22:23    Post subject: Reply with quote

Ok kamp, men ingenting å rope hurra for..
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 21.11.2023 18:48    Post subject: Reply with quote

Starter igjen mot Tyrkia i dag Tommel'n opp!

- Torgeir Børven
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 21.11.2023 19:16    Post subject: Reply with quote

Fan av Tangvik, men det der var VELDIG svakt..
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.12.2023 16:07    Post subject: Reply with quote

André Hansen:

- Jeg syns han er ganske lik meg på den måten at han er en allround keeper: Han er god keeperteknisk, har en fin utstråling, tar for seg i feltet og er solid med beina. Det er ikke noe jeg vil si at han er mer ekstrem på enn andre ting, men jeg kan ikke si at han har noen store svakheter heller.

- Min største styrke i Rosenborg har vært å spille på et høyt, solid nivå hele tida - og selvfølgelig bidra med matchvinneraksjoner med jevne mellomrom. Det at man kan ha det som en base, tror jeg er en viktig egenskap når Rosenborg forhåpentligvis kommer seg tilbake til toppen. Da vil Rosenborg forhåpentligvis være et lag som gjør mer skade framover enn at det skjer så mye bakover. Da vil det være fint å ha en trygg, solid keeper bak der, som lagkameratene, treneren og ikke minst omgivelsene føler seg trygg med. Der tror jeg at han har et godt utgangspunkt.

Les mer: - Du skal takle motgang med en gang
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.02.2024 18:14    Post subject: Reply with quote

I André Hansens skadefravær imponerte Byåsen-gutten i fjor høst, da han både mot Stabæk (1–1) og Vålerenga (3–1) reddet straffespark og sikret RBK svært viktige poeng i bunnstriden. Tangvik ble med det første keeper siden Jørn Jamtfall på 90-tallet, som reddet straffe i to strake seriekamper for RBK.

Så slapp han inn (!) mot Sandefjord, før sjansen igjen bød seg rett før pause i Marbella fredag kveld. Bård Finne gikk opp, men klarte ikke å overliste Tangvik.

– Jeg følte jeg kunne tatt den i Sandefjord, innleder Tangvik.

– Jeg føler meg veldig trygg når det kommer straffe imot. Jeg føler bare jeg har alt å vinne. Så stoler jeg på magefølelsen, fortsetter han.

Les mer: Gjorde ingen «hjemmelekser» i forkant: Likevel klarte Sander (21) dette – igjen
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 03.06.2024 09:31    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at denne spilleren etter forholdene får lite cudos. For det første så erstattet han det som var norsk liga beste keeper. Litt av noen sko eller hansker om man vil å følge

Og Tangvik har ikke driti på draget. Han har bra reaksjonsevne og gjør mye bra en mot en, som han viste mot FFK. Det han mangler er å kunne avlevere pasninger med beina. Mye av det han mangler kommer med erfaring. Feltarbeid, det å sette standaren for forsvaret

Målet til FFK kan ikke lastes på Tangvik. For baller som blir headet tilbake hvor den kom fra. Hvis en skal klassifisere det som keepertabbe, så er det veldig mange av Brattbakk's mål som kan bli vurdert likt. For Brattbak's mål var nesten en blåkopi av hverandre. Frigjøre seg fra forsvarer, og legge den tilbake ned i hjørnet
Back to top
Akademia
Junior

PostPosted: 03.06.2024 12:47    Post subject: Reply with quote

Synes Tangvik er meget god med ballene i beina.
God pasningsfot og han ser veldig komfortabel ut i frispillingen, selv med høyt press.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 03.06.2024 13:01    Post subject: Reply with quote

Han hadde ikke sin beste kamp i går når det gjelder pasninger. Var flere elendige utspark, bommer totalt på spilleren han sikter på ved flere anledninger. Blir nok bedre og bedre, så han skal få lov til å bomme noen ganger.
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 03.06.2024 13:11    Post subject: Reply with quote

Viktig og sterk redning 1v1 mot Sørløkk tidlig i første omgang. Fremstår generelt trygg, men rimelig dårlig treffprosent når han slår langt. Målet imot er heading fra litt avstand men den er godt plassert og får en ekkel bue. Alt i alt så er han på rett vei, holder åpenbart bruktbart Eliteserienivå allerede og vil sannsynligvis bare bli bedre.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 03.06.2024 17:37    Post subject: Reply with quote

Han har prestert veldig bra. Vi er styrket på keeper plass. Hansen var til tider frustrerende.
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 03.06.2024 19:08    Post subject: Reply with quote

Han har fremstått som en stødig keeper med forbedringspotensiale som kommer med erfarin. Det blir en dominoeffekt for han. Hvis han viser at han er solid, så betyr det at han kan sette skapet på plass når det gjelder forsvarsrekka. Hvis han evner å lese spill, forbedre feltarbeid, så er det bare for RBK å tilby han en 5 års kontrakt.

For keepere har den fantastiske evnen at hvis når et tilfredstillende nivå og har motivasjon, så Tangvik på ca 35 et ikke-tema
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 04.06.2024 12:30    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
rimelig dårlig treffprosent når han slår langt.

Akkurat på dette området er han dog mye bedre enn Hansen, som sendte halvparten av utspillene rett til innkast imot.
Danserud
Rutinert

PostPosted: 04.06.2024 13:45    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å oppnå høy treffprosent på lange utspill når vi så langt har stilt med Nypan og Broholm på topp.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 04.06.2024 15:16    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
rimelig dårlig treffprosent når han slår langt.

Interessant. Hva er treffprosenten hans på lange utspark, sammenlignet med andre norske keepere, ettersom den er så dårlig?
Back to top
fatslick
Rutinert

PostPosted: 04.06.2024 16:21    Post subject: Reply with quote

Nesten umulig å måle. For lag har ulike spillestiler, noen har et oppspillspunkt. Du kan beskylde en frontrekke som JN, Broholm og Sunde for mye, men at de skal være oppspillspunkt, det er tøvete.

AJ har fokusert på at Tangvik ikke skal passe til backer som er litt opp i banen.

Men når det kommer til avleveringer i norsk liga, tror jeg tromsøs keeper er ganske høyt om ikke høyst. En ekstremt offensiv keeper
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 05.06.2024 09:00    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
Vanskelig å oppnå høy treffprosent på lange utspill når vi så langt har stilt med Nypan og Broholm på topp.

Enig i det, men det er nå tross alt lettere å treffe en medspiller hvis ballen faktisk lander på banen, og ikke utenfor.
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 05.06.2024 13:55    Post subject: Reply with quote

Synes Tangvik har overrasket meg positivt. Men så hadde jeg også lave forventninger. Tidvis en god skuddstopper og god en mot en. Håper han fortsetter å utvikle seg til å bli en toppkeeper.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 05.06.2024 15:59    Post subject: Reply with quote

Vår svakeste spiller i følge FotMob. Usikker på hvor reelt dette er, men de måler ting som redningsprosent, mål sluppet inn, pasningssikkerhet mv.

https://www.fotmob.com/nb...er-tangvik

Havner på en 14. plass av 16 i Eliteserien om man ser på redningsprosent.

https://www.fotmob.com/nb...en-players
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 5 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb