| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ace Veteran

|
Posted: 15.11.2023 13:08 Post subject: |
|
|
Han går langt utpå Nelson som mangler det meste av fotballforståelse som er nødvendig på dette nivået. Hadde ikke tvilt et sekund om dette var mulig. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 16.11.2023 10:50 Post subject: |
|
|
| Han er også fem år eldre, mens Nelson er både raslkere og bedre teknisk. Rosenborg må ta seg tid til å jobbe med Nelson og Broholm. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 16.11.2023 11:23 Post subject: |
|
|
| Han er 3 år eldre. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 16.11.2023 14:41 Post subject: |
|
|
| 27Sapara wrote: | | Han er også fem år eldre, mens Nelson er både raslkere og bedre teknisk. Rosenborg må ta seg tid til å jobbe med Nelson og Broholm. |
Nå lar du deg blende av at Nelson har "a bag of tricks", når du beskriver han som bedre teknisk.
Jeg synes også det er artig, til en viss grad, men Al-Saed er mye bedre til å utfordre en-mot-en med fart og gå forbi, enn det Nelson er.
God teknikk består ikke bare av finter som ser fancy ut, det skal også være effektivt. Det gjelder å få motstanderen over på feil fot og ut av balanse, så man kan akselerere forbi, eller skaffe seg rom for komme til avslutning eller innlegg. Der har Nelson fortsatt en vei å gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 16.11.2023 17:38 Post subject: |
|
|
| Syns Nelson sine finter har vært ganske effektive i det siste? Finter seg jo ofte forbi både én og to forsvarsspillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 16.11.2023 18:05 Post subject: |
|
|
Han er flinkere til å danse seg mellom et par spillere sentralt i banen, enn han er til å utfordre en-mot-en med fart.
Som ving bør du oftere klare å utfordre og gå forbi backen på kanten. Tilsvarende i en-mot-en sitasjoner på kontringer, når han er alene med én forsvarer og keeper, så burde han med sin teknikk og fart ha en enda større kapasitet til å dra seg forbi. En god teknisk dribler, men ikke en spesielt god taktisk dribler. Ennå. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 16.11.2023 19:20 Post subject: |
|
|
Ja, spørsmålet er vel egentlig om JN egentlig er en ving. _________________ «Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...» |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 16.11.2023 19:39 Post subject: |
|
|
Så er også spørsmålet: hvor spilte Al-Saed da han var like gammel som det Nelson er nå, og hvor god var han da?
Utviklingen fra potensiale til ferdig produkt er varierende og vanskelig å spå. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 16.11.2023 19:49 Post subject: |
|
|
| Han hadde i alle fall veldig lik spillestil som det han har nå, da han spilte på nivå 3 i Sverige. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 16.11.2023 21:45 Post subject: |
|
|
Herregud,må ha litt tålmodighet. Nå trenger klubben litt tid på utvikle seg.
Nelson må få tid på seg han også.
Vi kan ikke fortsette med og ha sånn gjennomtrekk i stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 17.11.2023 08:09 Post subject: |
|
|
Nå er det vel heller ingen her i de seneste innleggene som har tatt til orde for å selge Nelson på bekostning av Al-Saed.
Det var snakk om at man trenger flere vinger, og en diskusjon rundt hvordan forskjellige forumbrukere oppfatter begrepet "god teknisk".
Nelson har aldri tidligere produsert mer målpoeng en han har gjort for Rosenborg, noe som er en positiv trend.
Al-Saed har tatt Eliteserien med storm i sin første sesong, rett fra nivå 3 i Sverige.
Forskjellige spillertyper, men begge interessante på hver sin måte. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.11.2023 17:06 Post subject: |
|
|
Nelson er mere Lik Oscar Bobb enn Al-Saed.
Gode teknisk men veldig indirekte og passiv i spilestilen.
Nelson har heldigvis blitt bedre og selv om Bobb var god i landskampen sist så lurer jeg på hvor sinsykt mye bedre han hadde vært om han var mere direkte i spillestilen og "på mål".
Men dete var litt off topic xD Poenget var vell at Al-Saed er mere direkte på mål, men dit kan Nelson også komme med mere coaching! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 17.11.2023 20:58 Post subject: |
|
|
| Jeg tror folk skal ta ting med en klype salt angående Oscar Bobb.Det var færøyene vi møtte |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 17.11.2023 23:58 Post subject: |
|
|
Bobb er ikke mer indirekte og passiv enn at han er god nok for City.
Når det gjelder Nelson så prates det nesten som at ferdigheter ee noe statisk. Han er ung, han skal prøve og feile mange ganger før han får ut potensialet.
Det er litt for tidlig å avfeie han som ving/x. |
|
| Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 18.11.2023 13:41 Post subject: |
|
|
| Nå var vel mitt utgangspunkt at vi trengte en ny ving, men en annen type enn Al-Saed. Vi bør gå for en spillertype som er mer direkte i spillestilen, type Brynhildsen. Når det gjelder Nelson så ser jeg potensiale, men synes det er synd at vi har en ving i førstellveren som øver seg på å bli god nok. Burde vært innbytter i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 19.11.2023 18:04 Post subject: |
|
|
NÃ¥ har.vi en innoverkant og en drible kant
Ingen av dem kommet noe rundt eller stikker i bakrom.
Begge vil ha ballen i beina.
De har heller ikke mye trøkk i seg synes jeg.
Jeg tror vi ville blitt bedre med en annen type kant som liker å få ballen i rommet foran seg.
Nelson er veldig lik Ceide. Fredriksen er lik Holse.
Jeg vil ha en Mini eller Sørensen type på ihvertfall en av kantene. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 19.11.2023 22:27 Post subject: |
|
|
Frederiksen har kommet seg veldig har hatt brukbar trøkk dem siste kampene, mener nå jeg da.
Nelson er foreløpig en utviklingsspiller, og man kan lure på om det er bedre at han er mer sentralt i banen. Holder på ball, brukbart blikk og kan stikke gjennom til folk. Som driblekant blir det foreløpig for mye, selv om han har blitt vesentlig bedre han og.
Burde satse på Danilo, en fotballspiller med "noe ekstra", samt meget bra arbeidskapasitet. |
|
| Back to top |
|
 |
|