| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
robinla Veteran

|
Posted: 07.03.2007 14:12 Post subject: |
|
|
| blubbin wrote: | | ... Men heldigvis ser det faktisk utrolig nok ut til at det blir 6-8 millioner i overgangssum. Helt utrolig! |
Med de prisene norske klubber har krevd av hverandre de siste årene skal det en hel del til før jeg hopper i taket. Men skal han først selges, er det jo ikke å forakte at han selges til høy pris. |
|
| Back to top |
|
 |
kararay Junior
|
Posted: 07.03.2007 16:39 Post subject: |
|
|
Var det ikkje nettopp RBK som gikk ut og sa for en tif tilbake at prisene på de norske spillerene var latterlig høye?
ble ikkje det sagt når Brann kjøpte Andresen?
Da kan vel RBK statuere et eksempel og prise Solli lavt. Men neida. de gjør stikk motsatt.... 10 mill for en som var verdt 8 mill for et år siden og som satt på benken store deler av 2006..
Latterlig av bartekluben.. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.03.2007 16:46 Post subject: |
|
|
Vi avslo et bud på 8 mill. Det blir noe helt annet. Spilleren er fortsatt den samme, så det er naturlig at vi ikke krever noe mindre. Dessuten spilte Solli i 24 seriekamper i fjor.
Statuere et eksempel? Haha.
Last edited by attach on 07.03.2007 16:49; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kararay Junior
|
Posted: 07.03.2007 16:49 Post subject: |
|
|
men 10 mill er jo latterlig... så god DJ er han ikkje  |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 07.03.2007 16:50 Post subject: |
|
|
| brann kan gi 6 mill og solli selv kan betale 2 mill som erstatning for vanvittig dårlige prestasjoner |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 07.03.2007 16:53 Post subject: |
|
|
| kararay wrote: | men 10 mill er jo latterlig... så god DJ er han ikkje  |
Hvis du sammenligner Sapara og Solli, kan jeg umulig forstå at de er verdt like mye. Men det er klart at når brann er så teit at de vil betale så mye for en spiller, sier ikke Rosenborg nei. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
kararay Junior
|
Posted: 07.03.2007 17:01 Post subject: |
|
|
| tror du virkelig at de betalr 10 mill for Solli når de egentlig trenger en forsvarer? |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.03.2007 17:04 Post subject: |
|
|
| Klart det. Vi snakker jo om SK Brann. Er du Brann-supporter så veit du at klubben din er troende til absolutt hva som helst. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.03.2007 17:06 Post subject: |
|
|
| Det tror nok ikke Rosenborg heller, men kravet om hele 10 millioner er selvsagt gjort for å få et godt utgangspunkt i forhandlingene. Tilbudene er som regel alltid lavere enn det som kreves, derfor legger Rosenborg seg på den linja. Hvis de f.eks. hadde krevd 8 mill, så hadde Brann tilbudt noe under der igjen, og det er jo ikke ønskelig. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 07.03.2007 17:14 Post subject: |
|
|
| det er så herlig å se at bergenserenes entusiasme og optimisme får dem til å gjøre de dummeste ting. skulle jo tro at hardball hadde et snev av investeringsans, men de virker jo like fulle av seg selv. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 07.03.2007 17:24 Post subject: |
|
|
| kararay wrote: |
Da kan vel RBK statuere et eksempel og prise Solli lavt. Men neida. de gjør stikk motsatt.... 10 mill for en som var verdt 8 mill for et år siden og som satt på benken store deler av 2006..
Forbanna gjøk! Er jo kjøpende klubb som skal statuere et eksempel, ler hele veien til banken om Brann gir 8 mill for denne udugeligheten. |
|
| Back to top |
|
 |
kararay Junior
|
Posted: 07.03.2007 18:02 Post subject: |
|
|
| eg og skal le om brann bruker så mye penger på en middelmådighet |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 07.03.2007 19:16 Post subject: |
|
|
Bedre å si 10 og få 5, enn å si 5 og få 2,5. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.03.2007 19:45 Post subject: |
|
|
| Quote: | 25-åringen er blitt brukt på flere ulike plasser av alle hovedtrenerne de siste årene. Han har valgt å ta enhver ny posisjon som en utfordring, men han er usikker på om han har vært for snill.
- Jeg har vært utrolig lojal og kanskje litt dum som har latt meg bli flyttet rundt i alle posisjoner, sier han. |
For oss som har et litt annet syn enn kun Sollis interesser, vil jeg si at KLUBBEN har vært veldig lojal, ved å gi han sjangsen i andre posisjoner, når han ikke har vært god nok for den første. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.03.2007 19:58 Post subject: |
|
|
Jeg vil hellere betegne det som for lojal, ellers helt enig.
Hvis vi kan få 10 mil. for Solli så er det greit, så længe prislappen ikke kommer i vejen for et salg. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.03.2007 20:23 Post subject: |
|
|
Saken her har minst to sider.
Sollis versjon har vi alle lest om, men det er også en side som gjør at dette kan være en positiv sak for både klubb og Solli.
Lag som Brann og Godset ønsket Solli tidligere. Da sa Rosenborg nei fordi man ønsket å ha Solli i troppen. Siden den gang har det kommet inn flere nye spillere, som Stoor, Konan og Sapara som har gjort at Solli omtrent er like langt fra startoppstillinga som meg.
Rosenborg har nå gått tilbake til de klubbene som var interessert for å høre om interessen var den samme. Det er faktsik en stor fordel for begge parter om Solli skifter klubb fortest mulig. Rosenborg slipper lønnsutgifter og murring fra benken i tillegg til å få kroner i kassa, mens Solli kommer til en klubb han har vesentlig større sjangs for å få spille.
Det kan tolkes dithen at Rosenborg også hjelper Solli, ikke bare dolker han i ryggen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.03.2007 22:46 Post subject: |
|
|
| kararay wrote: | Var det ikkje nettopp RBK som gikk ut og sa for en tif tilbake at prisene på de norske spillerene var latterlig høye?
ble ikkje det sagt når Brann kjøpte Andresen?
Det var vel Brann som la inn bud på 8 mill i fjor, RBK takket bare nei på grunn av situasjonen i serien.. Man selger ikke for mange til en klubb som da var den største utfordreren til seriemesterskapet 06 , bare 2 mnd før serieslutt..
Dere må være fornøyd med at dere fikk kjøpe Helstad i fjor. Og storfornøyde om dere får kjøpe Solli for 10 mill i år, ta gjerne med Lago.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.03.2007 03:43 Post subject: |
|
|
| Må si meg enig og gir full støtte til attach og Zorac, ellers vil jeg bare skryte av Vemundo som kommer med et meget godt innlegg. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.03.2007 10:11 Post subject: |
|
|
| Bratseth slår fast i Adressa at rådgiveren til Solli, Torgeir Knutsen, har vært involvert i alle salgsframstøtene til RBK, og at det er Knutsen som evt. ikke har fortalt dette videre til sin klient. |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 08.03.2007 10:22 Post subject: |
|
|
Ok. Da må jeg bare beklage til Bratseth.
Er rett og slett Solli som prøver og prate ned prisen på seg selv.
Dust |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 08.03.2007 11:46 Post subject: |
|
|
| kan bare tolkes dit hen at solli seriøst ønsker seg vekk.........dette er en lykkelig skillsmisse. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 08.03.2007 12:43 Post subject: |
|
|
- Den kynismen som har vokst frem i ganske lag tid nå er tung å forholde seg til. Jeg har lenge følt at jeg har måttet prestere ut over det som normalt er godt nok, og jeg har hatt høye skuldre hver eneste dag - både i trening og i kamper. Den siste perioden har vært skinnsykt tøff og man føler at man bare blir stående og stange, sier Solli til Adresseavisen.
Hva gjør den gutten på en fotballbane? Er man nødt til å bli dullet med når man er 25? Det er slik det skal være i en klubb med ambisjoner om å bli blandt Europas 30 beste og i arbeidslivet generelt. Han hører rett og slett ikke hjemme her. |
|
| Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 08.03.2007 15:28 Post subject: |
|
|
Helt enig GoldFish!
Solli har følt han må prestere over det som normalt er godt nok, greit nok, men han har faen ikke vært i nærheten av det. Så springer han til avisa og plaprer om at rosenborg ikke har sagt i fra til han før han tilbys til andre klubber og kaller det kynisme. Later han som om han ville kjempe om plass på midten i år? Har han tidligere sagt at han garantert kommer til å bli? Nei han har ikke det og da kan han faen meg holde kjeften sin også. Solli vill gjøre seg godt i Bergen. Går overgangen i dass kommer jeg aldri til å glemme den skitkastinga..
For min del kan vi selge unna alt over 25 som fortsatt sliter med u-ren hud og "forever"-talent stempel. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.03.2007 15:33 Post subject: |
|
|
| Om jeg aldri så mye håper at Solli blir solgt så fort som mulig så er jeg ikke enig i at Solli skal finne seg i hva som helst av den grunn. Hvis RBK har tilbydt han til andre klubber og samtidig gitt uttrykk ovenfor Solli om at de ønsker å beholde han så synes jeg Solli har grunn til å reagere på det. |
|
| Back to top |
|
 |
|