View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 13.11.2023 14:20 Post subject: |
|
|
Hammarby er en kulere klubb med større potensiale enn Brann, men vil påstå han er dum om han drar fra Brann nå. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 13.11.2023 14:23 Post subject: |
|
|
Der er det vel bare for Horneland og Krim-Jim og kjøre prosessen videre til det kommer et konkret tilbud på bordet fra Hammarby sånn at de begge kan cashe inn mer fra Brann. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.11.2023 14:51 Post subject: |
|
|
Adressa erfarer også at Dorsin skal ha vært i Sverige
Sammen med Berdal skal han ha dratt dit i midtuka og trenerjakten var på agendaen. De skal blant annet ha vært i Stockholm. De henviser til at Nidaros/Rotsekk hevder Dorsin har møtt Djurgården-trenerne. Og adressa skriver at man ønsker å ha ting klart etter sesongsslutt og i god tid før jul. Siste kamp er Viking 3. desember. Hva god tid før jul er vanskelig å vite, men for ordens skyld la oss si 20. desember.
Uansett, god tid før jul har vi hørt før og det enten vel tilslutt med Rekdal. Men skuffet over hvor lang tid man har brukt og hvordan "fristen" har flyttet på seg. Ting har nok ikke gått som planlagt i denne jakten virker det som.
Jeg tror nok de hadde håpet å se at Maalen klarte å få en større utvikling med laget enn det som er oppnådd. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 13.11.2023 14:57 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Hammarby er en kulere klubb med større potensiale enn Brann, men vil påstå han er dum om han drar fra Brann nå. |
Tja, tenker det vil være fornuftig å søke nye utfordringer nå. Opprykk, Cup-gull og mulig andreplass i eliteserien er vanskelig å toppe. Veien nedover virker mer sannsynlig, enn oppover. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.11.2023 15:45 Post subject: |
|
|
Svensk topp klubb ønsker å hente norsk trener og vi med Dorsin skal gå motsatte!!
Det må snart gå opp for Dorsin at han må se andre steder. Det som skjer i Sverige er ikke godt nok. Det ser vi på klubb fotballen og på trener eksporten
Noen må snakke fornuft til ham ( og det er ikke bærdal og gotaas) _________________ Medløpere.
Last edited by Neeskens on 13.11.2023 15:46; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 13.11.2023 15:45 Post subject: |
|
|
kevinpieter wrote: | Tenkte jeg skulle lese meg opp på disse svenskene, og oh boy
|
Tenkte jeg skulle lese meg opp på disse svenskene jeg også, og dette er det jeg fant:
https://www.aftonbladet.s...dskaptener
« Kim Bergstrand och Thomas Lagerlöf har byggt ett nytt, framgångsrikt Djurgården på rekordtid.»
« Djurgården har imponerat stort i allsvenskan och leder allsvenskan med fyra poäng efter sex omgångar.
Man gör det trots att nästan halva truppen byttes ut inför säsongen och flera nyckelspelare försvann samtidigt som nyförvärven fick ta viktiga, stora roller och en spelare som Magnus Eriksson placerades i en ny roll. Man justerade också spelsystemet från ett 4–2–3–1 till ett mer 4–3–3 med två innermittfältare (Eriksson och Hampus Finndell) framför en sittande (Rasmus Schüller).
Det som kanske imponerat mest är hur snabbt, och bra, tränarna Kim Bergstrand och Thomas Lagerlöf lyckats bygga detta nya Djurgården.
– Vi har ett tränarpar som är det absolut skickligaste som finns i svensk fotboll, säger sportchefen Bosse Andersson.» _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 13.11.2023 15:57 Post subject: |
|
|
Kom_igjen_troillan wrote: |
– Vi har ett tränarpar som är det absolut skickligaste som finns i svensk fotboll, säger sportchefen Bosse Andersson.» |
De er nok heil ved disse gutta  _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.11.2023 15:59 Post subject: |
|
|
De tapte 1-2 for Kalmar i går...
Medelsvensson lukt lang vei !!. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 13.11.2023 16:12 Post subject: |
|
|
Ynglingstreneren din Maalen tapte 3-2 for Sandefjord i går. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.11.2023 16:17 Post subject: |
|
|
Denne twitter-tråden om Kim Hellberg virker jo spennende i det minste
Jeg har ikke sett noe som helst av hans lag og har ingen formening om han i det hele tatt bare så det er sagt. Men det jeg har fått med meg er at han har levert veldig bra resultater og at mange ser på ham som en åpenbar kandidat for Hammarby (skal visstnok være på lista deres). Så da kan man jo håpe at Dorsin/Berdal besøkte flere steder enn bare Stockholm når de var i Sverige, adressa skriver vel blant annet Stockholm i sin artikkel.
Hellberg sin kontrakt med Värnamo går ut etter sesongen og det er bekreftet at han ikke forlenger den. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.11.2023 18:04 Post subject: |
|
|
Djurgårdens sportssjef har ikke hørt fra Dorsin om trenerduoen
"– Jeg driver ikke Rosenborg. Jeg har ikke fått beskjed om den interessen. Det er ikke noe jeg har diskutert når jeg har snakket med trenerne, sier Andersson på spørsmål om han kjenner til den påståtte interessen fra Rosenborg.
Ifølge TV 2s opplysninger var både Dorsin og RBKs daglige leder Tore Berdal i Stockholm forrige uke.
Skal vi tro Andersson, er det likevel helt andre ting enn trøndernes trenerspørsmål han har diskutert med Dorsin.
– Jeg var med og spilte en kamp for veteranlaget. Da snakket vi sammen, sier Andersson.
Som Dorsin har også han en fortid i Djurgården som spiller." |
|
Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 13.11.2023 19:19 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Denne twitter-tråden om Kim Hellberg virker jo spennende i det minste
Jeg har ikke sett noe som helst av hans lag og har ingen formening om han i det hele tatt bare så det er sagt. Men det jeg har fått med meg er at han har levert veldig bra resultater og at mange ser på ham som en åpenbar kandidat for Hammarby (skal visstnok være på lista deres). Så da kan man jo håpe at Dorsin/Berdal besøkte flere steder enn bare Stockholm når de var i Sverige, adressa skriver vel blant annet Stockholm i sin artikkel.
Hellberg sin kontrakt med Värnamo går ut etter sesongen og det er bekreftet at han ikke forlenger den. |
Interessant!
Interessert i nye land og nye kulturer står det i dette intervjuet:
https://www.aftonbladet.s...ar-varnamo _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 13.11.2023 19:25 Post subject: |
|
|
Dorsin og Berdal kunne sikkert tilbragt natta med kona til Anderson uten at han hadde fattet mistanke. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 13.11.2023 20:10 Post subject: |
|
|
Jeg vil faktisk hellere have kona som ny træner end at se Maalen fortsætte. Vi rykker ned næste år med ham. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 13.11.2023 20:11 Post subject: |
|
|
Tv2 wrote: | Skal vi tro Andersson, er det likevel helt andre ting enn trøndernes trenerspørsmål han har diskutert med Dorsin.
– Jeg var med og spilte en kamp for veteranlaget. Da snakket vi sammen, sier Andersson. |
Ja, okay. Case closed. Opplagt uskyldige motiver bak denne turen, Berdal var med som sidekick. Guttatur |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.11.2023 20:31 Post subject: |
|
|
Finnes vel flere trenere i Sverige man kan snakke med enn de i Djurgården da. Åpenbart at de var i Stockholm (og mulig andre steder i følge adressa) i forbindelse med trenerjakt, men så langt er det bare Rotsekk som har erfart at de har møtt trenerne i Djurgården da. Eller, de har ikke erfart det eller hørt det heller forsåvidt. De i Rotsekk har sterke indisier på at det var den trenerduoen de møtte. Ingenting i mot gutta i Rotsekk, men tar det ikke automatisk for god fisk at deres informasjon er 100% korrekt hvis ingen flere med troverdighet nevner at de har vært i samtaler.
Så det eneste som åpenbart er korrekt er at Dorsin og Berdal har vært i Sverige og Stockholm i forbindelse med trenerjakten. Adressa skrev jo følgende:
"Etter det Adresseavisen erfarer dro daglig leder Tore Bjørseth Berdal og sportslig leder Mikael Dorsin østover i midtuka.
Der var den pågående trenerjakten på agendaen. Duoen skal blant annet ha vært i Stockholm."
Så de kan ha vært flere plasser også. Ingen journalister som mener de har god nok info til å hevde at det har vært samtaler med trenerduoen enda heller. Betyr ikke at det ikke har vært samtaler, men kan være at de ikke har vært i samtaler med Djurgården-duoen heller men andre kandidater i stedet. ' |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.11.2023 20:33 Post subject: |
|
|
Kanskje Dorsin og Berdal i Stockholm har snakka med Oscar Pettersen ( og hans agent), målfarlig ving i Brommapojkarna,, 23 år, straks bosman. Regner med at Dorsin snakker sant ang ikke prat med trenerkandidater i helga. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.11.2023 20:42 Post subject: |
|
|
Hvor har Dorsin sagt at han ikke var i samtaler med trenerkandidater i helga?
Dessuten var det ikke i helga Dorsin skal ha vært i Sverige, men i midtuka. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.11.2023 20:53 Post subject: |
|
|
Vi sender vel ikke Berdal til Stockholm for å snakke med spillere, og definitivt ikke for å se Dorsin spille veteranfotball. Det betyr så klart ikke at det var Djurgården-trenerne vi snakket med |
|
Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 13.11.2023 21:44 Post subject: |
|
|
Stureplan. Tipper Berdal rocka vilt. _________________ Willoch |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Junior
|
Posted: 13.11.2023 21:55 Post subject: |
|
|
Nå begynner det i det minste å tegne seg et bilde av at Dorsin & co ikke bare sitter på brakka og pønsker ut hvordan de skal selge prosjekt Maalen-24 til supporterne. Men vi får bare krysse fingrene for at denne turneen, rundt til alle 4-3-3-trenerne i Sverige og Danmark, ikke ender med at de kommer hjem med lua i hånda, fordi vi ikke har råd eller har draget lengre. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.11.2023 22:10 Post subject: |
|
|
Hvis Berdal er med så må det være kontrakter ol som diskuteres. For Berdal kan lite om fotball.
Dette ser ikke bra ut i det heletatt. Sverige og Allsvenskan igjen på Dorsin. Ender vi med svensker er det bare å slukke lyset og stenge døra på Lerkendal. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.11.2023 22:30 Post subject: |
|
|
– Det er fantastiske folk og trenere. Her er det bare positive ting å si, samarbeidet vårt var fantastisk fra dag én, sier Witry og beskriver:
– Jeg liker filosofien deres, mennesketypene, de krever mye, de setter standard, de er opptatt av laget og har en tydelig og god plan. De er ekstremt målbevisste i måten de jobber på, roser han.
(...)
– De ser fotball på en mer modernisert måte enn den typiske Rosenborg-fotballen. Hadde Kim og Kalle kommet, hadde de kommet inn med en klar og tydelig tanke om hvordan fotball skal spilles. Jeg tror og håper de hadde lyktes, uten at jeg kan være bastant på at det hadde blitt bra, sier Witry.
Les mer: Trenerjakten: RBK besøkte kandidatene i Stockholm – får hyllest av denne trønderen |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.11.2023 22:31 Post subject: |
|
|
Neeskens:
Bare fordi Allsvenskan og svensk fotball ikke er på sitt aller beste betyr det ikke at det ikke finnes noen svensker som faktisk kan styrke oss. Kan ikke avfeie alle svensker. Da burde man jo avvise alle norske trenere å, har ikke vært mye å skryte av på eksport-fronten når det gjelder norske trenere heller.
Bare fordi en svensk toppklubb ser til Norge, betyr ikke det at vi ikke kan se til Sverige. Som nevnt tidligere så skal det være en svensk trener (Kim Hellberg) som står høyt på listen til Hammarby, du vet den klubben som også vurderer Horneland. Hvis du mener de viser god dømmekraft der, så bør de vel vise god dømmekraft ved å være interessert i han også? Eller gjelder det bare når det passer din mening? |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 13.11.2023 23:20 Post subject: |
|
|
Du må gjerne ha tro på Allsvenskan trenere. Jeg har ikke det, historien tatt i betraktning.
De fleste lag der kommer ikke av flekken. De faller igjennom i Europa også tross dobbelt så mange spillere som oss å ta av.
At en svensk klubb vil ha en svensk trener er vel normalt. Vif ville jo ha Bakke også og de rykker ned.
Eliteserien er helt anderledes. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
|