English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 753, 754, 755 ... 773, 774, 775  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 13.11.2023 14:20    Post subject: Reply with quote

Hammarby er en kulere klubb med større potensiale enn Brann, men vil påstå han er dum om han drar fra Brann nå.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 14:23    Post subject: Reply with quote

Der er det vel bare for Horneland og Krim-Jim og kjøre prosessen videre til det kommer et konkret tilbud på bordet fra Hammarby sånn at de begge kan cashe inn mer fra Brann.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 14:51    Post subject: Reply with quote

Adressa erfarer også at Dorsin skal ha vært i Sverige

Sammen med Berdal skal han ha dratt dit i midtuka og trenerjakten var på agendaen. De skal blant annet ha vært i Stockholm. De henviser til at Nidaros/Rotsekk hevder Dorsin har møtt Djurgården-trenerne. Og adressa skriver at man ønsker å ha ting klart etter sesongsslutt og i god tid før jul. Siste kamp er Viking 3. desember. Hva god tid før jul er vanskelig å vite, men for ordens skyld la oss si 20. desember.

Uansett, god tid før jul har vi hørt før og det enten vel tilslutt med Rekdal. Men skuffet over hvor lang tid man har brukt og hvordan "fristen" har flyttet på seg. Ting har nok ikke gått som planlagt i denne jakten virker det som.

Jeg tror nok de hadde håpet å se at Maalen klarte å få en større utvikling med laget enn det som er oppnådd.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 14:57    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Hammarby er en kulere klubb med større potensiale enn Brann, men vil påstå han er dum om han drar fra Brann nå.

Tja, tenker det vil være fornuftig å søke nye utfordringer nå. Opprykk, Cup-gull og mulig andreplass i eliteserien er vanskelig å toppe. Veien nedover virker mer sannsynlig, enn oppover.

Zeman
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 15:45    Post subject: Reply with quote

Svensk topp klubb ønsker å hente norsk trener og vi med Dorsin skal gå motsatte!!
Det må snart gå opp for Dorsin at han må se andre steder. Det som skjer i Sverige er ikke godt nok. Det ser vi på klubb fotballen og på trener eksporten

Noen må snakke fornuft til ham ( og det er ikke bærdal og gotaas)

Last edited by Neeskens on 13.11.2023 15:46; edited 1 time in total
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 15:45    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:
Tenkte jeg skulle lese meg opp på disse svenskene, og oh boy

Tenkte jeg skulle lese meg opp på disse svenskene jeg også, og dette er det jeg fant:

https://www.aftonbladet.s...dskaptener

« Kim Bergstrand och Thomas Lagerlöf har byggt ett nytt, framgångsrikt Djurgården på rekordtid.»

« Djurgården har imponerat stort i allsvenskan och leder allsvenskan med fyra poäng efter sex omgångar.
Man gör det trots att nästan halva truppen byttes ut inför säsongen och flera nyckelspelare försvann samtidigt som nyförvärven fick ta viktiga, stora roller och en spelare som Magnus Eriksson placerades i en ny roll. Man justerade också spelsystemet från ett 4–2–3–1 till ett mer 4–3–3 med två innermittfältare (Eriksson och Hampus Finndell) framför en sittande (Rasmus Schüller).
Det som kanske imponerat mest är hur snabbt, och bra, tränarna Kim Bergstrand och Thomas Lagerlöf lyckats bygga detta nya Djurgården.
– Vi har ett tränarpar som är det absolut skickligaste som finns i svensk fotboll, säger sportchefen Bosse Andersson.»

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 15:57    Post subject: Reply with quote

Kom_igjen_troillan wrote:

– Vi har ett tränarpar som är det absolut skickligaste som finns i svensk fotboll, säger sportchefen Bosse Andersson.»

De er nok heil ved disse gutta Tommel'n opp!
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 15:59    Post subject: Reply with quote

De tapte 1-2 for Kalmar i går...
Medelsvensson lukt lang vei !!.
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 13.11.2023 16:12    Post subject: Reply with quote

Ynglingstreneren din Maalen tapte 3-2 for Sandefjord i går.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 16:17    Post subject: Reply with quote

Denne twitter-tråden om Kim Hellberg virker jo spennende i det minste

Jeg har ikke sett noe som helst av hans lag og har ingen formening om han i det hele tatt bare så det er sagt. Men det jeg har fått med meg er at han har levert veldig bra resultater og at mange ser på ham som en åpenbar kandidat for Hammarby (skal visstnok være på lista deres). Så da kan man jo håpe at Dorsin/Berdal besøkte flere steder enn bare Stockholm når de var i Sverige, adressa skriver vel blant annet Stockholm i sin artikkel.

Hellberg sin kontrakt med Värnamo går ut etter sesongen og det er bekreftet at han ikke forlenger den.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 18:04    Post subject: Reply with quote

Djurgårdens sportssjef har ikke hørt fra Dorsin om trenerduoen

"– Jeg driver ikke Rosenborg. Jeg har ikke fått beskjed om den interessen. Det er ikke noe jeg har diskutert når jeg har snakket med trenerne, sier Andersson på spørsmål om han kjenner til den påståtte interessen fra Rosenborg.

Ifølge TV 2s opplysninger var både Dorsin og RBKs daglige leder Tore Berdal i Stockholm forrige uke.

Skal vi tro Andersson, er det likevel helt andre ting enn trøndernes trenerspørsmål han har diskutert med Dorsin.

– Jeg var med og spilte en kamp for veteranlaget. Da snakket vi sammen, sier Andersson.

Som Dorsin har også han en fortid i Djurgården som spiller."
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 19:19    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Denne twitter-tråden om Kim Hellberg virker jo spennende i det minste

Jeg har ikke sett noe som helst av hans lag og har ingen formening om han i det hele tatt bare så det er sagt. Men det jeg har fått med meg er at han har levert veldig bra resultater og at mange ser på ham som en åpenbar kandidat for Hammarby (skal visstnok være på lista deres). Så da kan man jo håpe at Dorsin/Berdal besøkte flere steder enn bare Stockholm når de var i Sverige, adressa skriver vel blant annet Stockholm i sin artikkel.

Hellberg sin kontrakt med Värnamo går ut etter sesongen og det er bekreftet at han ikke forlenger den.

Interessant! Smile

Interessert i nye land og nye kulturer står det i dette intervjuet:

https://www.aftonbladet.s...ar-varnamo

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 19:25    Post subject: Reply with quote

Dorsin og Berdal kunne sikkert tilbragt natta med kona til Anderson uten at han hadde fattet mistanke.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 20:10    Post subject: Reply with quote

Jeg vil faktisk hellere have kona som ny træner end at se Maalen fortsætte. Vi rykker ned næste år med ham.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 20:11    Post subject: Reply with quote

Tv2 wrote:
Skal vi tro Andersson, er det likevel helt andre ting enn trøndernes trenerspørsmål han har diskutert med Dorsin.

– Jeg var med og spilte en kamp for veteranlaget. Da snakket vi sammen, sier Andersson.

Ja, okay. Case closed. Opplagt uskyldige motiver bak denne turen, Berdal var med som sidekick. Guttatur
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 20:31    Post subject: Reply with quote

Finnes vel flere trenere i Sverige man kan snakke med enn de i Djurgården da. Åpenbart at de var i Stockholm (og mulig andre steder i følge adressa) i forbindelse med trenerjakt, men så langt er det bare Rotsekk som har erfart at de har møtt trenerne i Djurgården da. Eller, de har ikke erfart det eller hørt det heller forsåvidt. De i Rotsekk har sterke indisier på at det var den trenerduoen de møtte. Ingenting i mot gutta i Rotsekk, men tar det ikke automatisk for god fisk at deres informasjon er 100% korrekt hvis ingen flere med troverdighet nevner at de har vært i samtaler.

Så det eneste som åpenbart er korrekt er at Dorsin og Berdal har vært i Sverige og Stockholm i forbindelse med trenerjakten. Adressa skrev jo følgende:
"Etter det Adresseavisen erfarer dro daglig leder Tore Bjørseth Berdal og sportslig leder Mikael Dorsin østover i midtuka.

Der var den pågående trenerjakten på agendaen. Duoen skal blant annet ha vært i Stockholm."

Så de kan ha vært flere plasser også. Ingen journalister som mener de har god nok info til å hevde at det har vært samtaler med trenerduoen enda heller. Betyr ikke at det ikke har vært samtaler, men kan være at de ikke har vært i samtaler med Djurgården-duoen heller men andre kandidater i stedet. '
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 20:33    Post subject: Reply with quote

Kanskje Dorsin og Berdal i Stockholm har snakka med Oscar Pettersen ( og hans agent), målfarlig ving i Brommapojkarna,, 23 år, straks bosman. Regner med at Dorsin snakker sant ang ikke prat med trenerkandidater i helga.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 20:42    Post subject: Reply with quote

Hvor har Dorsin sagt at han ikke var i samtaler med trenerkandidater i helga?

Dessuten var det ikke i helga Dorsin skal ha vært i Sverige, men i midtuka.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.11.2023 20:53    Post subject: Reply with quote

Vi sender vel ikke Berdal til Stockholm for å snakke med spillere, og definitivt ikke for å se Dorsin spille veteranfotball. Det betyr så klart ikke at det var Djurgården-trenerne vi snakket med
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 21:44    Post subject: Reply with quote

Stureplan. Tipper Berdal rocka vilt.
eksilbaill
Junior

PostPosted: 13.11.2023 21:55    Post subject: Reply with quote

Nå begynner det i det minste å tegne seg et bilde av at Dorsin & co ikke bare sitter på brakka og pønsker ut hvordan de skal selge prosjekt Maalen-24 til supporterne. Men vi får bare krysse fingrene for at denne turneen, rundt til alle 4-3-3-trenerne i Sverige og Danmark, ikke ender med at de kommer hjem med lua i hånda, fordi vi ikke har råd eller har draget lengre.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 22:10    Post subject: Reply with quote

Hvis Berdal er med så må det være kontrakter ol som diskuteres. For Berdal kan lite om fotball.
Dette ser ikke bra ut i det heletatt. Sverige og Allsvenskan igjen på Dorsin. Ender vi med svensker er det bare å slukke lyset og stenge døra på Lerkendal.
2mas
Sjef

PostPosted: 13.11.2023 22:30    Post subject: Reply with quote

– Det er fantastiske folk og trenere. Her er det bare positive ting å si, samarbeidet vårt var fantastisk fra dag én, sier Witry og beskriver:

– Jeg liker filosofien deres, mennesketypene, de krever mye, de setter standard, de er opptatt av laget og har en tydelig og god plan. De er ekstremt målbevisste i måten de jobber på, roser han.

(...)

– De ser fotball på en mer modernisert måte enn den typiske Rosenborg-fotballen. Hadde Kim og Kalle kommet, hadde de kommet inn med en klar og tydelig tanke om hvordan fotball skal spilles. Jeg tror og håper de hadde lyktes, uten at jeg kan være bastant på at det hadde blitt bra, sier Witry.

Les mer: Trenerjakten: RBK besøkte kandidatene i Stockholm – får hyllest av denne trønderen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 22:31    Post subject: Reply with quote

Neeskens:

Bare fordi Allsvenskan og svensk fotball ikke er på sitt aller beste betyr det ikke at det ikke finnes noen svensker som faktisk kan styrke oss. Kan ikke avfeie alle svensker. Da burde man jo avvise alle norske trenere å, har ikke vært mye å skryte av på eksport-fronten når det gjelder norske trenere heller.

Bare fordi en svensk toppklubb ser til Norge, betyr ikke det at vi ikke kan se til Sverige. Som nevnt tidligere så skal det være en svensk trener (Kim Hellberg) som står høyt på listen til Hammarby, du vet den klubben som også vurderer Horneland. Hvis du mener de viser god dømmekraft der, så bør de vel vise god dømmekraft ved å være interessert i han også? Eller gjelder det bare når det passer din mening?
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.11.2023 23:20    Post subject: Reply with quote

Du må gjerne ha tro på Allsvenskan trenere. Jeg har ikke det, historien tatt i betraktning.
De fleste lag der kommer ikke av flekken. De faller igjennom i Europa også tross dobbelt så mange spillere som oss å ta av.
At en svensk klubb vil ha en svensk trener er vel normalt. Vif ville jo ha Bakke også og de rykker ned.

Eliteserien er helt anderledes.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 753, 754, 755 ... 773, 774, 775  Next
Page 754 of 775

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb