English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Arsenal - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Chriz
Senior

PostPosted: 08.12.2004 00:54    Post subject: Reply with quote

kms wrote:
Quote:
Rønningen burde ha spilt.

Hæ? E. Johnsen var da bortimot banens beste! Feil beslutning å løpe ut på 3-1 målet, men ellers var han jo strålende.

Men nei, helt klart, nye krefter trenges på midtbane og i forsvaret. Hansén er dessverre ikke god nok, og selv Hoftun sliter -- ser for meg Koppinen og Riseth som stopperparet neste år hvis Miika er god nok.

Hyggelig å se at angrep i perioder sitter bedre enn det gjorde tidligere i år, selv om det ikke holdt mot et lag som Arsenal.

Nå får vel alle ta en velfortjent juleferie så gleder vi oss til at ro og målrettet arbeid gir resultater til neste år!

Espen Johnsen banes beste? Greit han hadde noen redninger som var greit nok, men ikke mer en hva man kan forvente av "norges beste keeper". Tross alt var det hans feil som rushet ut på 2-0 målet, straffesparket var særdeles klønete, virket som han var ekstremt aggresiv når det gjaldt å rykke ut idag..

Så desverre ikke noe av angrepet, Braaten skuffer, virker litt uinteressert og likegyldig. Eneste som faktisk var god i angrep idag var hoftun, virker tent. Roar Strand har virkelig møtt veggen, på tide at han desverre legger opp.. Viljen er tilstede men desverre har teknikk og overblikk fullstendig forlatt mannen..

Men, jeg er mer optimist foran neste sesong uten ola by rise som sjefsmannen.. Perry virker tent og vil nok piske guttene hardt, det har vært for mye fraskriving av ansvar og sutring til pressen.. NYTT FERSK BLOD INN TIL NESTE ÅR ! Eneste som kan redde oss fra en lang lang nedtur..
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 08.12.2004 01:16    Post subject: Reply with quote

Iversen wrote:
fan for et retard lag..! først å fremst burde alle oldingan byttes ut!
strand, hoftun, brattbakk, ørjan berg, riseth og ståle stensaas..
RBK må penge ut for de beste norske spillerne.. Kjøp andressen først!
skift om til 4-4-2, Eggen tida er over!

Iversen go home! Du har tydeligvis ikke skjønt mye av hva som har gjort RBK til laget i våre hjerter!

Javel Rosenborg var dårlige, men trekket med å dra Johnsen ned mellom forsvarsleddet og midtbanen var særdeles lite vellykket. Har sjelden sett Per Joar Hansen mer flakkende i blikket enn i TV3 intervjuet etter denne kampen! Skulle gjerne sett Johnsen bryne seg på topp. Noen ball-distributør alla Ørjan Berg er han definitivt ikke. Rett og slett en taktisk blunder av Perry.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 08.12.2004 09:13    Post subject: Reply with quote

Jonah wrote:
Greit at Arsenal er bedre, men det trenger ikke bety at vi ikke forsøker.

Selv tror jeg det mer er det at vi ikke klarer enn at vi ikke forsøker.

Quote:
Men det kan tenkes at de rett og slett er for dårlige - at alderen har innhentet enkelte.

Av det jeg kunne se, var de yngste ikke markert bedre enn de eldste. Hoftun og Stensaas var ikke av våre dårligste. Problemet er vel heller at moderne fotball krever fart og teknikk, og det har vi ikke spesielt mye av.

Før klarte vi oss med høy fart, god presisjon i angrep og god organisering. Dette dekket over det faktum at vi var et dårligere lag spiller for spiller - den enkeltes tekniske ferdigheter ble ikke avgjørende.

Nå mangler vi fart, presisjon og organisering, samt at motstanderne har fått mer av alt.

Og det er nok ikke bare vi, det gjelder vel hele landet, og hele Skandinavia for den del. Svenskene ligger enda lenger etter i utviklingen og blir overkjørt av de norske lagene i RL - omtrent på samme måte som vi blir overkjørt ute i Europa.

Quote:
Jeg foreslår for ledelsen i klubben: Frigjør et beløp på rundt 100 millioner kroner, og kjøp noen kvalitetsspillere.

Usj, da går halve kontoen. Og allikevel er vi ikke garantert suksess.

Og det er ikke bare penga det står om, Tippeligaen er rett og slett veldig lite interessant for de beste spillerne. Selv første divisjon i England er mer fristende for mange - minst like god lønn, mange flere tilskuere, bedre med- og motspillere, større sjanse for å bli lagt merke til ...
Back to top
Mr. Arse
Junior

PostPosted: 08.12.2004 16:17    Post subject: Reply with quote

For en herlig dag/for et herlig lag!
Og for et fantastisk flaut lag rbk er!!!!!!!!!!!!
Arse sitt juniorlag knuser rbk, helt utrolig a se cesc pa 3malet der han rett og slett leker med den 19ar eldre hoftun. Den mannen har enna igjen to ar som junior! Flamini storspiller pa midtbanen i sin forste store kamp for Arse. Herlig a se sikkerheten Hoyte spiller med. Herlig a se dribleraidene til cesc.

Men rbk, hvor skal jeg begynne. Fra forste spark virket det som om de var helt paralyserte. Virket som om de var fornoyd og syntes det var kjempestort a fa spille mot et engelsk storlag i england. De sto der med lua i handa og fikk ingenting til. Rett og slett stusselig a flaut a se pa. Nar Arse spillerne ler mer enn de jubler etter malene sier det sitt. Alle Arse malene kommer etter latterlig forsvarsarbeid.

Og nar enkelte prover seg med at rbk er ute av sesong og har spilt sa mange kamper blir det latterlig. Siden serieslutt har vel rbk spilt mer enn nok tellende kamper til a holde formen ved like. Og de aller fleste topplag i europa spiller flere kamper enn hva rbk gjor. A se rbk spillernes innsats igar a tenke pa at de tjener en/to millioner i aret er til a bli slapp av.

Haper videre at dette stopper kjeften til de som sier at engelsk fotball er oppskrytt. eks pa res mellom engelske og norske lag de siste 10 ar er > blackb/rbk 4/1, chelsea/ tromso 6/0. chelsea/vif 3/0 ARSENAL/rbk 5/1(budre vaert 15/1!!)

ARSENAL-MY ONE AND ONLY LOVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2mas
Sjef

PostPosted: 08.12.2004 16:38    Post subject: Reply with quote

Mr. Arse wrote:
blackb/rbk 4/1, chelsea/ tromso 6/0. chelsea/vif 3/0 ARSENAL/rbk 5/1(budre vaert 15/1!!)

Samtidig:

1995/96: Rosenborg - Blackburn 2-1
1996/97: Brann - Liverpool 1-1
1997/98: Tromsø - Chelsea 3-2
2002/03: Viking - Chelsea 4-2
2003/04: VÃ¥lerenga - Newcastle 1-1
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonah
Junior

PostPosted: 08.12.2004 16:56    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=257799

Linken over tar dere til VG's kommentar.
Truls Dæhli er en mann jeg ofte er uenig med, men her treffer han etter mitt syn spikeren på hodet ganske ettertrykkelig. Muligens bortsett fra det han skriver om Odd Inge Olsen. Jeg synes det må være greit at han får avslutte karrieren på Highbury, ettersom det jo ikke akkurat slik at vi var i ferd med å vinne kampen. Hovedpoenget til Dæhli er at vi oppførte oss, og spilte som amatører. Og det er lett å være enig i. Som jeg har skrevet før forventet jeg selvsagt ikke at RBK skulle være på høyde med Arsenal. Men dette var direkte pinlig, hverken mer eller mindre.
Igjen: Kvalitetsspillere må hentes inn.
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 08.12.2004 17:17    Post subject: Reply with quote

FAEN, no vart æ provosert. Det va en TRAGISK dårlig kamp av RBK. Æ va på Madame Tussauds tidliger på dagen og det va kanskje mer bevegelse der, enn i forsvaret vårres. Kampen avslutta en av dem spillemessig dårligeste sesongan på mange, mange år!
MEN, når en Arsenalsupporter si det her:

Mr. Arse wrote:
Haper videre at dette stopper kjeften til de som sier at engelsk fotball er oppskrytt.

kan itj æ anna enn å flir. Det e jo typisk at vi ska møt et anglofilt lag den ene sesongen vi e på bunn og nesten itj klare å still et lag pga. my skada i bla. forsvaret. Æ va også på Highbury på lørdagen og mene at i 9 av 10 tilfella hvis vi har møtt Ræv-laget dæm siste åran så hadd vi vunnet. Men det va den her kampen på tirsdag som gjalt, og uheldigvis ført det te at Arsenal vant gruppa. Det e jo fortsatt ingenting som tyde på at engelsk fotball itj e oppskrytt fordi... men litt humor har dæm på tribunan iallefall. På 3-0 sang Gunners-fansen: Are you Tottenham - in disguise? Smile

Mr. Arse wrote:
ARSENAL-MY ONE AND ONLY LOVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis det e tilfellet, så foreslår æ at du tar dæ en wank og prøve å treff inni O2 på spillerdrakten... Smile
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 09.12.2004 00:12    Post subject: Reply with quote

Fy faen.... Arsenal fansen stinke. Leder fire en og nesten ingen åpner kjeften. Og forøvrig lykke til på en stadion uten sjel. Sponsornavn på tribuna har ikke vi en gang.... RBK RBK
Og mr.ass vedder på at du ikke har vært på vipen på Highbury. Fikk sitte der og se RBK treninga om mandagen.
Mr. Arse
Junior

PostPosted: 09.12.2004 11:53    Post subject: Reply with quote

A si at rbk hadde slatt Arse 9av ti ganger faller pa sin egen urimelighet og er direkte useriost a si. Greit at du er rbk supporter, men litt realisme hadde jo ikke skadet.

Videre er jeg ikke helt sikker pa om rbk supportere er de rette til a kritisere stemning pa en stadion. Det er ikke akkurat kjempestemning pa lerk heller da. Heller ikke i CL vil jeg si.

A si at Highbury er en stadion uten sjel blir alt for dumt. Den har vaert hjemmebanen til Arse siden 1913(altsa for rbk ble stiftet), om en ser bort fra noen ar under de to verdenskriger. Dessuten ma det vaere en av de mest intime stadionene i verden. Videre har jo ogsa lerk reklamenavn pa tribunene, adidas, adressa, byggern o.l

haper virkelig det skjaerer seg for rbk neste sesong. Skal tenke pa dere der dere sliter i bunnen av tabellen og kan glemme alt siom har med europa a gjore, mens vi erobrer europa og knuser kommunistene(chelski) pa var vei mot seriegull!
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.12.2004 12:57    Post subject: Reply with quote

Mr. Arse wrote:
haper virkelig det skjaerer seg for rbk neste sesong. Skal tenke pa dere der dere sliter i bunnen av tabellen og kan glemme alt siom har med europa a gjore, mens vi erobrer europa og knuser kommunistene(chelski) pa var vei mot seriegull!

Veldig lett å få det som deg. Det er bare å drite i hvor en kommer fra, velge seg en toppklubb og le av alle andre.

"Vi" erobrer Europa ... tji-hi
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 09.12.2004 13:07    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Mr. Arse wrote:

Veldig lett å få det som deg. Det er bare å drite i hvor en kommer fra, velge seg en toppklubb og le av alle andre.

"Vi" erobrer Europa ... tji-hi

Pft... et tydelig utslag av "Elle-melle"-mentaliteten. Fyren kunne like gjerne blitt man U supporter...
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Mr. Arse
Junior

PostPosted: 09.12.2004 15:07    Post subject: Reply with quote

Na er jeg halv londoner(far er derfra) sa jeg har vel mitt pa det torre sann sett. Seff sier jeg vi! Hvilken supporter sier dem om laget sitt?
At jeg like gjerne kunne blitt manure supporter er vel like sannsynlig som at du kunne blitt rakettforsker virker det som.

Ellers sa gar jeg rundt a er svaert lei meg og bitter for tida. 5-1 mot et publag er ikke mye a skryte av. sukk.................
vi skulle hatt 15
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 09.12.2004 15:16    Post subject: Reply with quote

Mr. Arse wrote:
Na er jeg halv londoner(far er derfra) sa jeg har vel mitt pa det torre sann sett.

Faren min er fra Molde. Jeg holder med Rosenborg.
Back to top
Mr. Arse
Junior

PostPosted: 09.12.2004 15:23    Post subject: Reply with quote

Bodde det meste av livet i london. Derfor Arse.
Og dessuten liker jeg ikke rune jesus, bedreviteren og nedrakkeren eggen, eller snusfornuftige (og dumme t5pc) hoftun. Og kjernen er elendig.

come on you reds
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.12.2004 16:21    Post subject: Reply with quote

Ok det skal du ha, om du er halvt londoner og har bodd en tid i London, har du mer rett enn mange til å kalle et engelsk lag "ditt".
Back to top
kms
Senior

PostPosted: 09.12.2004 20:22    Post subject: Reply with quote

Hei Mr. Arse,

Quote:
Og dessuten liker jeg ikke rune jesus, bedreviteren og nedrakkeren eggen, eller snusfornuftige (og dumme t5pc) hoftun. Og kjernen er elendig.

Helt greit at du støtter Arsenal, og dumt at du har fått anklager for å være alminnelig medgangssupporter når du faktisk kommer fra London -- men hvorfor i all verden føler du behov for å komme inn på et Rosenborg forum og rakke ned på laget vårt? Skjønner ikke hva Hoftun, Eggen, eller Bratseth har gjort mot deg -- og "nedrakkeren" kan vel like gjerne sies om Wenger, Henry, m.fl.!

Tar gjerne en prat med supportere fra andre lag her, men på rbkweb.com er Rosenborg "vertskapet" og det lønner seg ikke å begynne å snakke stygt om oss først som sist.

Og ja, RBKs innsats i London var helt elendig, men hvis du ikke skjønner at det var et sjeldent lavmål for Rosenborg så er det mye du ikke har skjønt. Det finnes helt sikkert noen flaue tap i Arsenal sin historie og!
Back to top
Mr. Arse
Junior

PostPosted: 10.12.2004 14:02    Post subject: Reply with quote

Arse har ingen flaue tap nei Wink !
Kun dommeren sin skyld eller andre utenomsportslige forhold som gjor at Arse taper Wink !

Good old Arsenal
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb