English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
enojado
Veteran

PostPosted: 11.10.2023 12:40    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:

Tempomessig er vi som et førstedivisjonslag.

Hva mener du med tempo?
Når vi først har "tempo", så er det høyt tempo, og fysikken til spillerne er litt under middels PL nivå (terskelverdier og toppfart).
Største problemet er at vi har for dårligere fotballspillere. Ikke temposvake, men beslutningssvake og utålmodige. 3-4 gode pasninger, så er det alltid en som mister hodet - og det skjer i hver eneste frispillings- eller angrepssituasjon. Hele backrekken er helt katastrofe og har alene ødelagt mange kamper for oss nå. Samme gjelder de tre på topp. Eneste som holder litt mål er midtbanetrioen, selv om det jukses en del defensivt der også.

Det hjelper ikke at vi har tre fotballspillere på midten dersom de 7 andre på banen til stadighet har en eller annen form for nedsmelting.

Helt klart et trenerproblem her, men dersom spillerne selv ikke forstår dette nå så må de byttes ut.

Spørsmålet er om det er "leder sport" og et "sporstlig leder" -problem i klubben. Noen må stille Dorsin til veggs her !!!
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff

PostPosted: 11.10.2023 12:41    Post subject: Reply with quote

Micke Karlsen bekrefter i forrige Dagens Ivers at Maalen ikke har noen plan B og at han heller ikke hadde det i Ranheim. Det er jo i så fall taktisk fallitt og grunn nok til å sende ham på dør så fort som mulig. Det hjelper lite med kontinuitet hvis man satser alt på ett kort. Han har jo heller ikke lyktes i særlig stor grad med plan A, og jeg kan heller ikke se noe som tyder på at det er lurt å fortsette med dette prosjektet.
Back to top
ErikPerik
Senior

PostPosted: 11.10.2023 12:47    Post subject: Reply with quote

Enig med Sjiraff. Tapet av kvaliteten til Holse avdekket at det ikke er mange nok pålitelige 2-veis spillere i klubben. Holse i seg selv var mer pålitelig enn briljant i årets gode periode. Vi tåler ikke en eneste skade eller suspensjon før selv enkle ting blir for vanskelig som lag. Forsvare seg blant annet.

Itillegg så er savnet av en skadefri EDR i midtforsvaret betydelig. Med EDR og Cornic på høyre side i Forsvaret sto laget langt mer høyt og samlet, og feil, slurv og dårlig posisjonering fikk langt mindre konsekvenser. Jeg forstår vurderingen Andersson ved siden av Røsten, men mener den ikke betaler seg da vi tjener mer på en svært rask, bevegelig og aggressiv back. Som itillegg er målpoeng spiller i motstanders felt.

Jeg synes det er tidlig å felle dom på Maalen, da han ikke kan lastes for meget på utvalget spillere fremover på banen, og heller ikke for plutselig å miste den store taktiske fordelen med skaden til EDR.

Nå har Maalen prøvd og feilet i stort monn siden i sommer. Hvis ikke det blir et oppsving resterende sesong, så er jeg enig i at hovedtrener rollen ikke er riktig for Maalen i 2024. Han er dog ikke avskrevet for all fremtid.
Maalen kan bevise sitt potensial gjennom å fortsette det han har påbegynt. Men han må få laget til å prestere litt bedre som lag. Falitt er å tilnærme seg Rekeball.
Konkrete mål: stramme opp bak. Kortere avstander. Tidligere i press.
Holde seg med trio på midten og 2 kantspillere som er pålitelige framover og bakover samtidig. Trenger ikke briljanse, pari er godt nok.

Svake punkter som må rettes opp er særlig venstresiden defensivt, og høyresiden offensivt. Særlig banespillet til Pereira må kompenseres for.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 11.10.2023 16:26    Post subject: Reply with quote

Det er absolutt ingenting som har blitt bedre. Absolutt alt har blitt dårligere. Hvis ikke det er nok til å utelukke Maalen så får klubben ryke og reise. Det eneste han ikke har gjort er å oppføre seg dårlig i media, synes fremdeles han virker som en trivelig kar. Om man mener at han skal fortsette så finnes det ingenting en kandidat til jobben kunne gjort for å utelukke sitt eget kandidatur. Om man mener at det er en god ide å fortsette med han så sier man egentlig at uansett hvem som hadde kommet inn og uansett hvor dårlig det hadde gått så ville man ha ønsket at vedkommende skulle fortsatt utelukkende på grunn av kontinuitet. Det er etter min mening total idioti.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.10.2023 17:37    Post subject: Reply with quote

Ja, men det er jo heller ingen som tenker på kontinuitet på den måten din stråmann gjør.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 11.10.2023 19:27    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Altså at det kommer inn en ny ressurs nå før sesongen er over?

Etter sesongen sånn jeg forsto det.
Goran
Proff

PostPosted: 11.10.2023 19:35    Post subject: Reply with quote

tv2sporten.no melder, sitat:

"Svein Maalen er, til tross for sviktende resultater i det siste, stadig en mann som vurderes sterkt til stillingen.

Både økonomi og fotballfilosofi er ting som taler for 45-åringen, og ifølge TV 2s opplysninger ønsker også flere RBK-spillere Maalen som hovedtrener i 2024."

https://www.tv2.no/sport/.../16115668/
Rallepus
Veteran

PostPosted: 11.10.2023 20:53    Post subject: Reply with quote

Goran wrote:
ifølge TV 2s opplysninger ønsker også flere RBK-spillere Maalen som hovedtrener i 2024."

I andre nyheter: bukken ønsker havresekk-leverandøren med videre neste år.
Huber
Veteran

PostPosted: 12.10.2023 09:18    Post subject: Reply with quote

Får sette opp en skjerm med "bonus-utbetaling" i kantina som viser hvor mye den totale utbetalingen til spillerne basert på sportslige prestasjoner.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 12.10.2023 20:19    Post subject: Reply with quote

Så spørs det jo hvilke spillere som eventuelt vil ha ham med videre.

I en idèell verden så ville Skjelbred, Henriksen og Sælnes som har verdt borti litt av hvert, kanskje supplementert med en Tettey som gjerne kan observere litt, ha noen fortrolige samtaler med Dorsin, Vikvang og styret, om hvordan de føler Maalen, Strand og Rambo klarer seg.

Får ikke inntrykk av at f eks Tagseth med referanse til det småfamøse klippet med ham og Skjelbred forstår helt hva som kreves for å skape et en god prestasjonsgruppe.
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 14.10.2023 17:39    Post subject: Reply with quote

Sobchak wrote:
Micke Karlsen bekrefter i forrige Dagens Ivers at Maalen ikke har noen plan B og at han heller ikke hadde det i Ranheim. Det er jo i så fall taktisk fallitt og grunn nok til å sende ham på dør så fort som mulig. Det hjelper lite med kontinuitet hvis man satser alt på ett kort. Han har jo heller ikke lyktes i særlig stor grad med plan A, og jeg kan heller ikke se noe som tyder på at det er lurt å fortsette med dette prosjektet.

Åja, så når Micke Karlsen sier det, så er det sant.

Alle har selvsagt en plan B, avhengig av hvordan du ønsker å forstå det.

Jeg er ikke noe fan av Maalen - men slike utsagn blir tull.

Jeg hadde en plan B da jeg var 14 år og spilte CS.

Utover det er jeg enig med deg. Det han gjør, fungerer ikke.

Men, så må en del av forklaringen være skader, dårlig spillerstall, kommer inn midtveis i sesongen.

Jeg håper riktignok på ny trener. Maalen er uerfaren og naiv i sin tilnærming til spillet.

Kanskje lykkes han med en oppkjøring hvor sentrale spillere holder seg skadefri og de kanskje kan handle litt?
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 14.10.2023 17:56    Post subject: Reply with quote

Vel, da har han i så fall en plan B som ikke fungerer og er forbausende like plan A.

Jeg personlig håper at Maalen er ferdig etter sesongen. Uansett hvem vi hadde erstattet Rekdal med skal det godt gjøres å levere noe verre enn det Maalen har gjort. Stallen kunne absolutt vært bedre, men jeg synes Maalen har gjort mange taktisk dårlige valg på hvor spillerne brukes på banen og hvem som spiller i de rollene vi trenger i en klassisk 4-3-3 som han forfekter.
Sobchak
Proff

PostPosted: 14.10.2023 20:27    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Åja, så når Micke Karlsen sier det, så er det sant.

Micke Karlsen er ikke noe orakel, nei. Men han kjenner åpenbart Maalen godt og har hatt ham som trener i mange år. Så når han sier at det ikke var noen plan B i Ranheim, velger jeg å tro på det. Og sånn det har sett ut etter Maalens inntog som Rosenborg-trener, virker det som det stemmer at det heller ikke her er noen plan B.

Selvfølgelig er det ikke så bokstavelig at han ikke er villig til å gjøre noen justeringer underveis når det ikke fungerer, men de har i så fall vært for dårlige og vi har ikke greid å snu kampbildet når det først har gått galt. Svein virker som en forholdsvis sta og bestemt type, og jeg tror han har såpass stor trua på plan A at han ikke prioriterer så mange alternative løsninger. Og da ser det veldig dumt ut når man prøver igjen og igjen i håp om at det skal løsne, uten å lykkes.

Jeg tror ikke Maalen er en dårlig trener, men han trenger antakeligvis litt taktisk input og/eller en makker som har det han mangler.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 15.10.2023 06:12    Post subject: Reply with quote

RBK skal ikke have en breddetræner. Han er helt blank når kampbilledet ikke går vores vej og der skal ændres. Taktisk bare ikke god nok. Tydeligst i kampene imod Hearts, hvor vi alene røg ud fordi de ikke fra bænken ikke kunne forudse ting, som alle andre kunne hjemme fra stuen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.10.2023 07:09    Post subject: Reply with quote

Litt urettferdig den mot det å hele veien å skulle endre, det er et valg å stå ved planen, spillestil og formasjon også når det butter for å sette grunnspillet.

Både Rekdal og Hareide ble kritisert for å vingle og ikke klare å sette et grunnspill.

Nå synes jeg dog ikke Maalen er god nok på plan A heller slik at for min del er det åpenbart at vi trenger en sterkere trener av den grunn og at Maalen har feilet sin arbeidsprøve denne høsten med å nå igjennom med sine ideer og å skape resultater. En vanskelig oppgave, men det er og det å trene Rosenborg.
Back to top
Tore2
Junior

PostPosted: 15.10.2023 10:44    Post subject: Reply with quote

Lei av å høre, og deler overhodet ikke sentimentet, "det er så vanskelig å trene Rosenborg" eller "så tøft å spille for Rosenborg". Har man et snev av ambisjoner så må man da tåle at klovnene i Adressa/Nidaros slenger dritt og at en og annen sint ultras sender en sms. Hva tror folk standarden er i resten av Europa? Tror folk Kåre fikk det nå lettere når han gikk til APEOL f.eks. Nå må folk slutte med det tøvet at det er så forbanna tøft å trene et Norsk eliteserielag.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 15.10.2023 11:46    Post subject: Reply with quote

Gode spillere kan gjøre middels trenere til seriemester. Det har vi sett flere eksempler på. Det er selvsagt mye vanskeligere å gjøre middels spillere til seriemester. Det har skjedd et fåtall ganger.

Maalen er middels god. Helt grei.
H4fell
Junior

PostPosted: 22.10.2023 18:01    Post subject: Reply with quote

Maalen til hælvette bort…
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robin
Rutinert

PostPosted: 22.10.2023 18:30    Post subject: Reply with quote

Kan ikke forsvinne fort nok...
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:34    Post subject: Reply with quote

Livredd for at han får jobben fast.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 18:54    Post subject: Reply with quote

Stø kurs mot 1 poeng i snitt under sitt engasjement, selv med et relativt vennlig kampprogram. Kan umulig skje.
Back to top
Yv89
Rutinert

PostPosted: 22.10.2023 18:55    Post subject: Reply with quote

Det skjer ikke å kan ikke skje.
Goran
Proff

PostPosted: 22.10.2023 19:03    Post subject: Reply with quote

Mister nesten lysten på livet av dagens kamp.
Det verste er at Maalen kommer til å fortsette.
Socrates
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 19:09    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller ha tilbake Perry på femårskontrakt enn at Maalen får fortsette etter årets sesong.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 22.10.2023 19:10    Post subject: Reply with quote

Det eneste jeg kan garantere er at Maalen ikke trener RBK’s A-lag 2024. I dag fikk vi se, p.g.a skader en plan B, hvor RBK snur 3’ern på midtbanen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 57, 58, 59  Next
Page 33 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb