View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 08.10.2023 23:22 Post subject: |
|
|
Det er veldig vanskelig å se for seg at Maalen kan få jobben permanent basert på det vi har sett denne høsten. Samtidig, hvem er reelle kandidater? Nordlie, Fagermo, Jan Halvor Halvorsen? Da kan vi nesten like så godt gå for Maalen, selv om jeg til og med er tilbøyelig til å være mer positiv til JHH enn Maalen akkurat idag. Utfordringen nå er jo hvem i all verden vi skal klare å lokke hit som er bedre enn Maalen? Ikke spiller vi Europa neste år, økonomien er skral, vi er i beste fall en tidligere storhet som de færreste utenfor Norge har noen sterke levende minner om, og utsiktene til at vi skal bli en tittelkandidat neste år ser dårligere og dårligere ut. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 08.10.2023 23:41 Post subject: |
|
|
Maalen blir et år til. Alle ser vel hvilket spillermateriale vi har? Vi er ikke i nærheten av å ha spillermateriale til å komme på topp tre.
Får fullstendig frysninger når noen nevner Nordli, Høgmo, Fagermo og andre avdanke norske elendigheter her inne. Hva f. er det ? Maalen er desidert beste til å utøve den rammen vi har gått for nå i Norge - 433. Det er ikke mange på forumet som har vært på noen Maalen treninger. KR og GF var relativt proffe til å forberede treningsdagene, synes Maalen er litt av det samme. Største forskjellen er rolle-øvelser i treningen. Dette tar tid og ingen knips med fingrene.
Noen som husker eggen i 2010? Gikk strålende de første kampene. Scoret mye, og slapp inn litt færre. Vi hadde en sinnsyk bra stall og likevel gikk det på tverke den høsten, selv om vi ikke tapte en eneste kamp. Mye gikk i stå grunnet formasjons- og rollebytter og mange klagde her inne på dårlig spill og Eggen var avdanket... jau! |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 09.10.2023 00:12 Post subject: |
|
|
Har null tro på Maalen dessverre. Han er neppe mannen til å få skuta på rett kjøl. Om styret seriøst har en plan om å gjøre denne klubben til en toppklubb igjen, så bør ikke Maalen vurderes som trener neste år. Etter den pressekonferansen han leverte som ny trenere, så vil jeg påstå at han appellerer til tittelen tidenes mageplask. Blir overrasket om spillerne har troen på dette. Fasiten 0 poeng og 2-8 over to kamper mot Sarpsborg sier nok alene. |
|
Back to top |
|
 |
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 09.10.2023 00:35 Post subject: |
|
|
Forsåvidt glad vi har forsøkt med Maalen. Ikke helt usammenlignbart med Kjetil Knutsens utgangspunkt: Relativt ubeskrevet blad (dog mer merittert enn KK, jfr årets trener 2018) med helt riktig filosofi, ingen åpenbar mirakeltrener. KK skal vel være glad for at han var i et tålmodig BG og ikke hos oss etter første sesong. Så ble det dessverre sånn at Maalen ikke funka. Det kunne i teorien ha slått den andre veien også (Kåre overrasket jo de fleste), så verdt forsøket når bestillingen uansett var trener ut sesongen, tenker jeg.
NÃ¥ er jeg veldig redd neste trener heter Dag Eilev Fagermo. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 09.10.2023 00:49 Post subject: |
|
|
Tipper en svenske. Dorsin som kjører prosessen. Hamrèn er vel førstevalget. |
|
Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 09.10.2023 01:19 Post subject: |
|
|
Er storbossen Vikvang som kjører prosessen tenker jeg, så vi ender vel opp med Dag Eilev Fagermo. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 09.10.2023 01:33 Post subject: |
|
|
Jeg er livredd for at Maalen får jobben. Hvor mange ganger har ikke klubben gått for den de kjenner best selv om det er åpenbart at det ikke fungerer. Huff. Perry Ola Tørum osv. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 09.10.2023 07:07 Post subject: |
|
|
enojado wrote: | Maalen blir et år til. Alle ser vel hvilket spillermateriale vi har? |
Vi har da mye av de samme spillerne som på samme tid som i fjor eller på samme hylle. Bortsett fra en viss spiss. Men allerede før han kom så snuste vi på medaljer.
Er uforståelig at noen vil vi skal fortsette med noe som ikke fungerer. Maalen få gjøre som Eggen og gjøre suksess i andre klubber og komme tilbake nå han eventuelt er moden for oppgaven.
Vi behøver en trener som vet hva som kreves og har erfaring. Ikke en som skal øve seg som eliteserie-trener. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 09.10.2023 08:29 Post subject: |
|
|
Selnæs ønsker seg en trener med 433 og offensiv RBK filosofi, det finnes andre der ute som representerer dette, Friis står vel fram som den tydeligste/klareste kandidaten nå. Det var vel hovedsakelig veiskillet/strategiporsessen i sommer som var avgjørende for at han kom hjem, ikke at det ene og alene var Maalen som styrte skuta... På direkte spørsmål vil ALLE si at de gjerne har Maalen videre, ingen sier rett ut at "nei, vil helst ha en annen", det skjer ikke og burde ikke være vanskelig å forstå. Er 98% sikker på at det blir en annen trener. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 09.10.2023 08:38 Post subject: |
|
|
Om vedkommende er dyktig nok så er ikke behov for "erfaring" og "tyngde" til stede. Kjetil Knutsen kom fra ingenting, men fordi han er jævlig dyktig tok han og B/G store steg hver sesong, med en spillerstall som var svakere enn det vår er nå.
Uansett så har jo Maalen helt åpenbart forspilt sjansen sin nå. |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 09.10.2023 09:05 Post subject: |
|
|
Den største faren nå er at Maalen fort kan føre laget ned i OBOS... Noen grep må tas og han burde bort så fort som mulig for å ha en bedre mulighet til å overleve. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 09.10.2023 09:16 Post subject: |
|
|
Det blir jo garantert Maalen. Vi hverken evner, har råa til eller er attraktive nok for noen større. Men jeg håper og tror at resultatene har ført til en relativt kort kontrakt, tipper ett år til å begynne med. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 09.10.2023 09:20 Post subject: |
|
|
Det er så klart ikke garantert at det blir han. For hver kamp som spilles sørger han for at sjansen blir desto mindre. Det er bare en forutinntatt pessimisme som gjør at alle dere tror det blir han. |
|
Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 09.10.2023 09:26 Post subject: |
|
|
Ikke en gang den beste treneren i verden klarer å gjøre gull av gråstein. Det er som kjent ikke mulig. For at trenerdiskusjonen skal være saklig, må en del spillere byttes ut. Jeg kan ikke forstå at vi ikke har noen som kan gå inn på stopperplassene. Begge to står til stryk. Ikke Røsten sin feil at han er så ung, men jeg mener det er feil å bruke en så ung spiller fast på stopper, nå. Det ødelegger for både hans karriere og for laget. Yttergård-Jensen, der kunne vi plassert inn en hvilken som helst stopper fra OBOS - 3. divisjon, og det ville vært bedre. Og i tillegg så var han kaptein i går?!?! Hva slags signaler sender det til de andre? (Den går på Maalen ja. Han må også bort.) Han er sikkert en flott fyr, jeg kritiserer kun på fotballnivå, og det må han tåle når det går såpass på ræva. Pereira, samme der altså, hent noen fra en av breddeklubbene i Trøndelag. Det må være noen som er bedre enn dette. Det er jo mørkt som natta. Som fotballpappa ser jeg ukentlig ungdommer som hadde kicka mer ass enn dette spetakkelet her. Nå tror jeg at jeg tar meg en pause, RBK-gnisten døde i går. Sees neste år. _________________ begynner vel å bli gammel |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 09.10.2023 09:30 Post subject: |
|
|
Maalen har faktisk ikke fått til noe som helst med dette laget. Vi så små antydninger til noe som lignet på den fotballen vi ønsker skal spilles av Rosenborg, men også dette er totalt borte nå.
Laget lider av fullstendig fraværende defensiv organisering. Hver eneste kamp så glipper det i markeringer innenfor 16m. Presspillet er så slapt og lite intensivt at det hører mer hjemme på nivå 5 en i eliteserien.
At Maalen som hovedansavrlig trener ikke evner å ta tak i disse tingene skremmer meg virkelig, dette er faktisk noe av det enkleste å rette opp i for et fotballlag. Men ser overhodet ikke antydning til at det er gjort et aldri så lite forsøk på det heller.
Om han får fortsette ser jeg med skrek å gru på neste sesong og det kommer til å bli et rabalder uten like på årsmøtet neste år. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.10.2023 09:31 Post subject: |
|
|
Det er helt riktig at vi ikke har en stall som man skal forventer kjemper med Glimt og Molde, men det finnes ingen argument eller unnskyldning i verden for at vi skal være i nedrykkssumpa. Det får være grenser for selvbedrag. Med en god trener er det ingen grunn til at ikke vi skal være der oppe med Topp5.
Viktigste grunnen til at vi bør bytte noen spillere, er at de ser ut til å gi faen. Det er ingen attityd(!) eller vilje i laget. Virker som alle har hodet andre plasser, gjør samme amatørfeil i kamp etter kamp. Det er ikke bare treneren sitt ansvar. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 09.10.2023 09:55 Post subject: |
|
|
Det har noe med treneren å gjøre. Maalen "har ikke tro på straff", så han lar spillere som presterer elendig stå for lenge i en kamp, OG han belønner sabotasjeprestasjoner med kapteinsbind i neste kamp. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 09.10.2023 10:05 Post subject: |
|
|
Siden Maalen overtok har vi sluppet inn omtrent to mål i snitt per kamp og scoret litt over ett mål i snitt. Det er ikke til å komme unna at det er nedrykkstempo på de tallene der om man skulle dratt det utover en hel sesong. Det er ikke sånn at motstanden har vært vanskeligere enn normalt heller, vi har f.eks ikke møtt verken Molde, Viking eller Brann i den perioden.
I tillegg har kurven begynt å peke i en sterk negativ retning. De siste fire matchene har vi sluppet til 60(!) avslutninger mot - altså 15 i snitt per kamp. Skal ikke bli en Rekdal-wanker her, men i hans periode lå det på rundt halvparten, og det inkluderte bortekamper mot Molde, Glimt og Brann. Man kan ikke bare skylde på spillermaterialet på dette, for det fremstår helt åpenbart for meg at Maalen har et noe lemfeldig forhold til defensiv organisering.
Normalt sett skal vi slå Stabæk på hjemmebane, men med Bradley-attityden allerede i full effekt med to seiere på rad vil jeg driste meg til å si at den kampen nå er helt åpen. Ingenting i veien for at de siste fem kampene (VIF borte, Molde hjemme, Sandefjord borte, Godset hjemme og Viking borte) ender med null poeng.
Om Maalen skulle bli hovedtrener på fast basis etter dette vil jeg si det er en kardinalfeil av styret som selv overgår Perry 2.0. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 09.10.2023 10:19 Post subject: |
|
|
Synes også at maalen er for snill,såklart hjelper det ikke og kjefte på en ung røsten..men vi forventer at etablerte spillere skal stå fram.
Gode trenere er gode for de setter harde krav hver dag på treningsfeltet.
De aksepterer ikke slurv og dårlige holdninger.
Har vært en dårlig kultur i RBK i mange år.
Grunnen til vi slipper inn enda mer nå er at det kreves enda mer av forsvarerne indviduelt og stå høyere mann mot mann.
Bodø er fryktlig gode til og stå høyt.
Under rekdal lå vi fryktelig lavt,enda så slapp vi inn enkle mål pga indviduelle feil.
Men sjansen for og ta poeng er større og ligge lavt og satse på kontringer.
Maalen bør få fortsette..kommer til og være stygt før det virlelig snur til det bedre.
Men dorsin bør ha to nye stoppere som første prioritet.
Blir mye bedre med forsvarspillere som faktisk kan grunnleggende forsvarspill. |
|
Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 09.10.2023 15:45 Post subject: |
|
|
Det bør slutte her og styret må se sig om efter en træner, der kan sikre vi ikke kommer til at blive en del af nedrykningsstriden. Det kan vi risikere med en breddetræner ved roret som spillerne nok heller ikke har den store respekt for. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 09.10.2023 17:06 Post subject: |
|
|
CGJ & co sin "gave" til det nye styret blir nok å skrive fireårskontrakt med Baklengsmaalen om et par måneder. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 09.10.2023 19:06 Post subject: |
|
|
Dummeste vi kan gjøre er å tro at vi må ha en kar som har holdt på i over 20-år for å rydde opp.
Nest dummeste er å tro at det teamet vi har nå er tilstrekkelig.
Jeg kunne tenkt meg Maalen videre i teamet, men idèelt sett under noen som vet hva som kreves for å lykkes, en lignende type som Hamrèn kanskje, dog fagmannen Hamrèn vil jeg ikke ha, lederen Hamrèn ville vært perfekt nå. Så trengs det noen inn som vet å få satt forsvaret ordentlig, ny Bjørn Hansen er vel omtrent like utopisk som ny Eggen, men det må da finnes noen i fotball-Norge som er knakende gode fagmenn som trives med å jobbe på feltet og la andre ta intervjuene, _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 09.10.2023 21:31 Post subject: |
|
|
Quote: | – Jeg vil si at Svein er like aktuell nå som tidligere, det har vært mye bra under han. Vi er mer opptatt av prestasjoner på treningsfeltet i hverdagen enn absolutte resultater. |
Hjelp.
https://www.adressa.no/sp...-tidligere |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 09.10.2023 21:36 Post subject: |
|
|
quentez wrote: | Quote: | – Jeg vil si at Svein er like aktuell nå som tidligere, det har vært mye bra under han. Vi er mer opptatt av prestasjoner på treningsfeltet i hverdagen enn absolutte resultater. |
Hjelp.
https://www.adressa.no/sp...-tidligere |
Dette styret er jo ferdig etter årsmøtet (eller forhåpentligvis etter et ekstraordinært årsmøte i november) uansett. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 10.10.2023 00:09 Post subject: |
|
|
Om de er teite nok på brakka til å gå for Maalen etter det skvipet han har vist etter han kom inn ser jeg ingen annen utvei en å prøve å slutte å følge med rbk. Ber til høyere makter om at de skjønner at han ikke er riktig mann. |
|
Back to top |
|
 |
|