English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tigerbart
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 17:44    Post subject: Reply with quote

Av de tre eksamenene i det siste har det blitt to stryk og én bestått. Blir spennende å se fortsettelsen. Per nå bør det ikke styre i retning av forlengelse som hovedtrener, selv om han sikkert kan fungere godt i en annen rolle i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 25.09.2023 19:28    Post subject: Reply with quote

Det prates her som at peestasjon handler om trener og spillere. Det er fordummende når vi vet betydningen av press fra media og supportere. Så kan man si at tåler du ikke presset, har du ikke noe her å gjøre - men det blir for enkelt.

Vi har en lang vei å gå på mange områder. Det må gjøres en grundig jobb sportslig og strukturelt. Det handler ikke bare om hovedtreneren og spillerne, selv om de selvsagt er sentrale.

At lag og trenere glimter til noen sesonger her og der er ikke et bevis på «kan dem, kan vi». For jo, selvsagt kan vi det - men det er ikke så enkelt.

Det har X antall trenere visst oss.

Når det er sagt - jeg håper selvsagt at vi får inn en trenerkapasitet som kan trylle litt.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 19:43    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Mener du at du har lagt inn en god nok søknad for å være RBK-trener også neste sesong?

– Det må noen andre svare på. Vi i trenerteamet føler at vi drar i samme retning. Det er en felles enighet om hvordan vi skal jobbe. Det tror jeg også spillergruppen signaliserer. Vi er fokuserte og har troen på at dette kan vi klare i fremtiden, sier den midlertidige treneren.

Spillere får gjerne dra i samme retning mentalt, men det vises ikke på banen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.09.2023 19:54    Post subject: Reply with quote

En kan nesten ikke tro at det har vært en ordentlig trenerjakt om svaret etter denne høste blir Maalen som den langvarige løsningen på trener-plass. Da må en jo nesten tro at det er en skinn-prosess da ikke noe rundt resultater eller prestasjoner tilsier at Maalen er det beste valget.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 19:56    Post subject: Reply with quote

Et moment her er også økonomi. Maalen er allerede på lønningslista. Det samme er Henriksen. Målet neste år må være minst Europa cup. Det bør Maalen/Henriksen klare med en oppkjøring og et par ok sogneringer.
Keenoir
Legende

PostPosted: 25.09.2023 20:19    Post subject: Reply with quote

Falsk økonomi å gå for en suboptimal sportslig ledelse for å spare lønnsutgifter, er ganske enkelt å regne hjem det å komme høyere på tabellen og det før en tenker på mer publikum, økt sponsormidler.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 20:25    Post subject: Reply with quote

Jeg tar heller Maalen enn Fagermo/Høgmo...
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 22:34    Post subject: Reply with quote

Utgangspunktet til Maalen har vært ganske begredelig med tanke på spillertropp og skader. Han skal ha kred for å prøve å utvikle ett spill istedenfor å mure igjen bakover.
Samtidig klarer han ikke til å få spillerne i kampmodus borte, løse enkle defensive problemer og sliter litt taktisk under kampene.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 25.09.2023 23:23    Post subject: Reply with quote

Maalen hinter om det har blitt for dårlig trent i rbk i flere år,etter klubben har store skadeproblemer.
Folk tåler knapt og spille en kamp i uka før de har belastning skader.

Det kan ikke være lett for maalen og ta tak midt i sesongen.
Men vi må starte på nytt en plass,så det kan bare gå oppover om vo holder en kurs framover.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Neeskens
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 07:11    Post subject: Reply with quote

Vi ser til tider ut som et fotball lag som vil produsere sjanser ved offensiv samhandling. Vi spiller hurtig langs bakken i lengderetningen og skaper muligheter i åpent spill. Så er periodene for korte og vi sliter defensivt.
Vi er ikke solide og trygge nok ennå til å spille av press, holde i ballen og diktere kampene.
Er taktikken korrekt i det kontrollerte presset som Maalen snakker om ?.
Jeg ønsker at vi kommer dit hvor vi dikterer kampene og har initiativet.

Det kan virke som vi går for fort i angrep når vi vinner ballen.
Vi får ikke med oss laget fremover samlet og avstanden blir stor mellom spillerne og lag delene.

Litt usikker på Maalen men sikker på retningen
Bart1
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 08:20    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Maalen hinter om det har blitt for dårlig trent i rbk i flere år,etter klubben har store skadeproblemer.
Folk tåler knapt og spille en kamp i uka før de har belastning skader.

Det kan ikke være lett for maalen og ta tak midt i sesongen.
Men vi må starte på nytt en plass,så det kan bare gå oppover om vo holder en kurs framover.

Jeg vurderer Maalen som en potensiell riktig kandidat for oss, til tross for at det vi har observert så langt ikke har vært tilfredsstillende. Samtidig plager det meg at han tidligere brukte store uttrykk og løfter da han ble trener, mens nå lover han "gull og grønne enger" for neste år. Dette bekymrer meg i forhold til om han bare snakker stort uten å levere resultater.

Forumet vårt er for slike urealistiske forventninger, enkle løsninger og drømmer, noe som er helt ok - da det ikke er vi som skal ta objektive avgjørelser.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 08:40    Post subject: Reply with quote

- Riktig grunntankesett
- Riktig tilnærming til angrepsfotball
- Riktig for oss nå som midlertidig trener

- Mangler forståelse/evne til å lære bort effektivt forsvarsspill/-presspill
- Mangler evne til å styre/lede kamper og ta beslutninger underveis
- Ikke riktig langsiktig trener (per i dag i hvert fall) bør få jobbe med andre lag i RBK
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 10:07    Post subject: Reply with quote

Maalen trener jo angrepspill i hver trening,han har innrømt det har vært mest fokus på det.
Han sa jo i intervju at de må fokusere mer på stå høyt og gjennvinning.
Tror vi skal være forsiktig og klage på maalen uten vi vet så mye.

Synes vi var veldig gode framover mot hearts hjemme i en omgang!
Laget viste da at vi kan.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
enojado
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 10:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er der at Maalen bør fortsette og at klubben må ta tak i spillermaterialet. Det er absolutt nødvendig å få inn bedre spillere i troppen, og bør være primærfokuset nå fremover.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 26.09.2023 12:12    Post subject: Reply with quote

I pausen mot Hearts tenkte jeg at det hadde løsnet. Allerede 45 minutter senere var jeg i tvil, og siden det har pilen dessverre pekt i feil retning.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 13:18    Post subject: Reply with quote

Han kan IKKE blir hovedtrener framover. Har gjort alt for mange feil allerede spør du meg.

Skjønner at utgangspunktet til Maalen er vanskelig, midt i sesong, bytte av formasjon og dårlig sammensatt tropp, men vi har null framgang. Elendige laguttak, dårlige bytter og generell kampledelse.
Blir rett og slett for enkel som trener.

Vi må ha en som har mye mer pondus i tillegg til å stå for den filosofien vi ønsker. Vi må klare å banke inn i spillerne at de må møte opp til kamp, blø for drakta osv. Dette er jo fraværende i dette laget.
Sakshaug
Junior

PostPosted: 26.09.2023 13:25    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

- Mangler evne til å styre/lede kamper og ta beslutninger underveis

Mener Roar Strand nevnte i podcast på Adressa at han har fått ansvaret for bytter. Slo meg som pussig at dette ansvaret ligger på noen andre enn Maalen selv.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 13:27    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig, bortsett fra at jeg ikke mener det handler om "pondus", "jokke", eller "tyngde". Det handler om faglig kompetanse, det handler om å ha en evne til å ta de viktigste suksessfaktorene fra Eggen og overføre de til dagens fotballkontekst. Der står Maalen til stryk, dessverre.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 26.09.2023 13:48    Post subject: Reply with quote

Men hvor er tålmodigheten? Det var jo ikke måte på hvor tålmodig man skulle være hvis man bare fikk inn en trener med rett filosofi. Jeg skjønner ikke hvordan man kan være så skråsikker på at han er inkompetent etter såpass kort tid, hva om det faktisk tar 7-8 måneder å få dette synkende skipet på rett kurs? Jeg er heller ikke imponert, men er åpen for at det tar tid å sette en ny stil.

Sakshaug; Strand er ansvarlig for det praktiske med byttene, det er ikke han som tar avgjørelsene alene Very Happy
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 13:53    Post subject: Reply with quote

Å få tålmodighet forutsetter at man kan skimte flere steg i riktig retning. Maalen står mye nærmere den fotball vi ønsker oss enn Rekdal, men det betyr ikke at han skal få flere år med tålmodighet uten å vise at han kan ta Rosenborg tilbake til toppen igjen. For meg har han ikke vist nok til å fortjene den tålmodigheten. Er han en grei løsning ut året? Ja, men ikke noe mer enn det.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 26.09.2023 13:57    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
pondus", "jokke"

Laughing
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 26.09.2023 13:57    Post subject: Reply with quote

Flere år? Han har fått, hva er det, 12 kamper, og du har allerede bestemt deg for at han er inkompetent. Du avviser helt at det kan ta tid før man ser bedring på banen, selv om man gjør alt riktig på feltet?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 14:01    Post subject: Reply with quote

Har jeg noen gang kalt han inkompetent? Snakk om lese det du vil ut av den posten. Det jeg sier er at han, i mine øyne, ikke har vist nok til å rettferdiggjøre mer tillit enn det han allerede har fått. Ting tar tid, men jeg synes at det vi har fått se så langt ikke har vært godt nok til å gjøre han til trener f.o.m. neste år.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 26.09.2023 14:06    Post subject: Reply with quote

Du skriver at han står til stryk på faglig kompetanse. Synes ikke å tolke det som at du mener han er inkompetent er så merkelig tolkning, men det er jo uansett semantikk. Du har avskrevet han etter 12 kamper på bakgrunn av det du har sett på banen, da må du mene det er tilstrekkelig antall kamper til å ha tydelig fremgang. Jeg er ikke så overbevist som deg om det.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 26.09.2023 14:50    Post subject: Reply with quote

Var i affekt etter LSK i overkant kritisk til Maalen, ønsker å ta det tilbake. Har ikke vært på treninger og kjenner ikke til kvalitetene hans på feltet. Han gjør sikkert en god jobb der utifra den retningen som klubben har valgt og som mange supportere ønsker, selv om det ikke ble den løsningen jeg selv ønsket.

Jobber hardt for å ikke være en brønnpisser i en tid vi som klubb mer enn noensinne trenger å stå sammen, men jeg sliter veldig. Laguttak, kampplaner og kampledelse utifra hva vi har tilgjengelig og motstandere gir for meg ofte lite mening, jeg skulle f.eks. likt å sett at vi startet med Santeri i en snudd V mot LSK og tilpasset oss den krigen det var åpenbart at denne kampen ville bli. Jeg sliter med å se den store læringen for unge spillere i å bli pisset på annenhver uke fordi man SKAL spille på èn bestemt måte.

Men, det -er- veldig mye ungt og lett på laget nå, og vi har enormt mye skader. Selv om dette ikke har vært akseptable unnskyldninger her tidligere. Med veivalget klubben tok midt i sesongen så er resten som en preseason å regne, frustrerende som det er å se på. Men for all del, med nok terping og et sterkt overgangsvindu før neste sesong så KAN jo dette bli bra neste år.

Jeg betviler fortsatt at Maalen er rett mann for klubben på lang sikt, der ønsker jeg meg en trener med større tilpasningsdyktighet taktisk og større pondus. Men sålenge spillergruppa respekterer han og stiller seg bak prosjektet, så er det nok inntil videre andre ting i organisasjonen som er viktigere å ta tak i (ref. Falkenkameratene), så med mindre vi er i stand til å få på plass en klassetrener som står i stil til klubbens DNA før sesongoppkjøringen starter, så er det KANSKJE en grei løsning at han får fortsette neste år.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 57, 58, 59  Next
Page 27 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb