| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sobchak Proff

|
Posted: 21.09.2023 20:38 Post subject: |
|
|
https://www.nidaros.no/tr...113-495453
Otto Ulseth presenterer tre kandidater til hovedtrenerjobben, foruten Maalen selv: Høgmo, Solskjær og Jan Halvor Halvorsen.
| Otto Ulseth wrote: | | Rosenborgs styreleder har sagt at de allerede har vært i kontakt med aktuelle kandidater. Jeg klarer ikke se andre enn disse tre, og antar at de har hatt følere ute hos dem alle. |
Hva skal man si? Høgmo er antakelig på lista, men håper og tror at de andre ikke er i nærheten. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 21.09.2023 20:46 Post subject: |
|
|
Om vi levde i en verden der alle hadde superkrefter hadde Otto Ulseths superkraft vært å presse artikler ut av rumpa. _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på bluesky |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7326 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.09.2023 21:27 Post subject: |
|
|
| Det lille, veldig lille, han har «hatt» har han mista for lenge side. Fyren jobber med dette, altså. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 21.09.2023 22:03 Post subject: |
|
|
| Når Otto graver frem disse navnene så vet vi at dette er tre navn vi skal holde oss langt unna. Som om vi ikke visste det fra før |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 22.09.2023 06:59 Post subject: |
|
|
Jeg ville ikke blitt lei meg hvis Høgmo/ Maalen ble det nye teamet..
Men det er vel lite sannsynlig.
Har sett 2 kamper av HÃ¥cken og de spiller veldig direkte offensivt med stor fart.
Tror det ville blitt et supert trenerteam _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 22.09.2023 07:26 Post subject: |
|
|
| Men Solskjær og Jan Halvor fuckings Halvorsen? Kom igjen da, det er totalt natta. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 22.09.2023 07:27 Post subject: |
|
|
Otto skaper klikk hos Nidaros, og det er vel det. Bare å glemme innholdet i de artiklene.
Jeg har også trua på et team med Høgmo. Han virker jo også gira i de få uttalelsene jeg har fått med meg, så vil tro det er sjekket ut. Blir litt redd de vel romantiske taktikkene til tider men, han hadde vel en slik denne uka også ala Henriksen som spiss? _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Org45 Junior
|
Posted: 22.09.2023 10:14 Post subject: |
|
|
"Dessuten er det også svært mange likheter mellom Fergusons United og Eggens RBK".
WTF - de kunne knapt vært mer forskjellige.
Et avtalt strukturert angrepsspill (Eggen), mot Fergusons - "go out and express yourself".
Hvor tar han det fra?
Last edited by Org45 on 22.09.2023 10:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 22.09.2023 10:16 Post subject: |
|
|
| Der sola aldri skinner, antageligvis. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 22.09.2023 10:20 Post subject: |
|
|
| Org45 wrote: | | Fergusons - "go out and express yourself". |
Interessant påstand, at dette var hele Fergusons taktiske plan? |
|
| Back to top |
|
 |
Org45 Junior
|
Posted: 22.09.2023 10:48 Post subject: |
|
|
Du må lese først, så kan du skrive innlegg.
Så må du ikke dikte opp ting.
Det står ikke noe sted at dette var hele Fergusons taktiske plan. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 22.09.2023 11:06 Post subject: |
|
|
| Sobchak wrote: | Otto Ulseth presenterer tre kandidater til hovedtrenerjobben: Høgmo, Solskjær og Jan Halvor Halvorsen.
. |
Om det er alternativene foretrekker jeg at Ulseth tar jobben selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 22.09.2023 11:24 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Jeg ville ikke blitt lei meg hvis Høgmo/ Maalen ble det nye teamet..
Men det er vel lite sannsynlig.
Har sett 2 kamper av HÃ¥cken og de spiller veldig direkte offensivt med stor fart.
Tror det ville blitt et supert trenerteam |
Usikkerheten rundt Høgmo ligger vel i om han er i stand til å prestere når kravene er høyere (RBK og landslaget kontra Häcken og TIL). |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 22.09.2023 12:38 Post subject: |
|
|
Høgmo havner nok på en liste, men jeg vet ikke hvor godt han vil gjøre det i en toppklubb med press fra dag 1, og jeg vet heller ikke om jeg gidder en ny runde med svulstig blomsterspråk når dårlige resultater skal forklares...
Solskjær vet jeg ikke helt hva jeg skal si om. Jeg tror han kunne gjort mye bra, med den riktige makkeren. Et pluss med han er at han har en god tiltrekningskraft på unge talent. Han trigges nok også av presset og takler det godt. Men det er også mye usikkert. Regner uansett med at han havner på en liste og blir sjekket ut.
Med norsk pass er det jo ikke så voldsomt mange flere som havner på en slik liste. Usikker på om man i det hele tatt gidder å sjekke ut KK igjen, men det bør vel strengt tatt gjøre det (selv om han tok den endelige avgjørelsen ang RBK for noen år siden).
Håper vi tar oss god tid, og finner bedre egnede kandidater i utlandet. Jeg krysser fortsatt fingrene for at Danmark ryker på hue og rævva ut av kvalikken, og at Hjulmand på ut på jobbjakt... |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 22.09.2023 13:38 Post subject: |
|
|
| Vår neste trener bør ikke ha norsk pass. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 22.09.2023 14:52 Post subject: |
|
|
Halvorsen er ikke helt lett å bli klok på, men skulle han vært aktuell så måtte han ha trent større klubber siden han ga seg med relativt gode skussmål i Glimt for snart ti år siden.
Karrieretoget hans har nok gått.
Solskjær er en elendig fotballfagmann, en middelmådig leder og selv det der med yngre spillere er jo et spørsmål om det ikke har mest med Krim-Jim og Equinor-akademiet å gjøre. Star-power alene er ikke nok og det er alt han har.
Høgmo er nok den eneste som har noe på blokka å gjøre. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Last edited by Zorbeltuss on 22.09.2023 17:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 22.09.2023 17:21 Post subject: |
|
|
| Troillongan wrote: | | Jeg har også trua på et team med Høgmo. Han virker jo også gira i de få uttalelsene jeg har fått med meg, så vil tro det er sjekket ut. Blir litt redd de vel romantiske taktikkene til tider men, han hadde vel en slik denne uka også ala Henriksen som spiss? |
Omtrent akkurat slik ble etterhvert narrativet rundt Hareide også før han ble ansatt. Tilsynelatende motivert, positivitet å spore i uttalelser, taktikker etc som kan passe til oss.. Til og med CV`ene er skremmende like. |
|
| Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 22.09.2023 17:31 Post subject: |
|
|
Sett utenfra virker det som klubben for første gang trekker i samme retning.
Filosofien som forfektes på brakka virker å ha buy inn fra salmar til a-laget.
Det kan bli skikkelig bra om vi dyrker dette over tid. Er redd styret ansetter en trener hvis filosofi ikke henger sammen med dette. Mener Maalen skal få fortsette og dyrke RBK i samme ånd som nå over tid (les neste sesong).
Ny trener = ny filosofi som skal godt gjøres er i samsvar med vår filosofi og røtter. Høgmo var ei truse sist han var her og en klovn. Kan evt ta over damelaget |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 22.09.2023 17:38 Post subject: |
|
|
Høgmo skal ikke returnere, vi har vel lært den leksen av Perry
Mitt førstevalg for jobben er fremdeles Kjetil Knutsen. Maalen er en solid nummer to, med positiv fremgang. Bortsett fra disse to nordmennene, er det ingen andre i Norge som jeg vurderer.
Jeg tror det er på tide å vurdere Danmark. Jesper Sørensen og Johannes Hoff Thorup er i mine øyne de beste trenerne i Skandinavia etter Knutsen.
Vi kan ikke fortsette med Horneland/Rekdal-type ansettelser. Det er nå på tide at vi begynner med noen kloke signeringer - istedenfor resirkulering i "Andedammen". |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 22.09.2023 18:03 Post subject: |
|
|
Nei, sammenligningen med Hareide tror jeg blir feil, Høgmo vil nok komme inn med en veldig klar bestilling på å videreføre det Maalen holder på med, der hvor Hareide innførte en slags 4-2-3-1 med mest mulig kjøtt i sentral-linja og Holse ble skjøvet ut på kant selv etter at han hadde bevist at han var langt bedre enn alt annet vi hadde på midten.
Høgmo sist han var her ble gitt en tilnærmet umulig oppgave. Men han var jo også svak med landslaget, men der har det jo også gått på tverke med alle som har prøvde siden Drillo ga seg i 98. Gjort det bra andre steder. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 22.09.2023 20:54 Post subject: |
|
|
| Det Høgmo gjorde i rbk var ikke så dårlig. Han var to dimensjoner. En trener og en sportsdirektør. Tok på seg for mye samtidig og ble utbrent. Han skal ha skryt for å være den som gikk foran for at klubben skulle ta i bruk teknologi i treningshverdagen, hente inn ernæringseksperter og for å ta klubben et steg nærmere toppidretten. Samtidig var spillesystemet hans svært kompleks, noe han innrømmet i etterkant. En veldig ballbesittende 433 formasjon, og om jeg ikke husker feil så lekte han også litt med å snu v-en til 4213. Når Tørum tok over dette laget var det på en måte ferdig innspilt og mener det var ganske bra fotball som ble spilt etter at Høgmo ble sykemeldt og Tørum tok over. Vi så det litt på landslaget. Han ønsket å spille mest mulig ballbesittende fotball og langs bakken med varierende hell. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 23.09.2023 08:18 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | Høgmo skal ikke returnere, vi har vel lært den leksen av Perry
Mitt førstevalg for jobben er fremdeles Kjetil Knutsen. Maalen er en solid nummer to, med positiv fremgang. Bortsett fra disse to nordmennene, er det ingen andre i Norge som jeg vurderer.
Jeg tror det er på tide å vurdere Danmark. Jesper Sørensen og Johannes Hoff Thorup er i mine øyne de beste trenerne i Skandinavia etter Knutsen.
Vi kan ikke fortsette med Horneland/Rekdal-type ansettelser. Det er nå på tide at vi begynner med noen kloke signeringer - istedenfor resirkulering i "Andedammen". |
Helt enig. Men begge er umulige for os at få fat på. Og den aller bedste er Neestrup i FCK. MEN vi kan til gengæld få fat i Niels Frederiksen, der vandt guld med BIF. En kæmpe præstation med det hold de havde og dem de var oppe imod. Han spiler også 4-3-3. Jeg kan virkelig slet ikke forstå at han ikke nævnes når man nu nævner 3 norske træneremner og samtidig udtaler at man overhovedet ikke har fantasi til at forestille sig andre muligheder. Bare vi ikke ender med at fortsætte med vores breddetræner. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 23.09.2023 08:46 Post subject: |
|
|
Vi skal aldri ha Kjetil Knutsen! Aldri! En så arrogant og sutrende satan, skal man lete lenge etter. Sutrer og klager på alt. Å lukker så å si alle treningene. Da er det farvel til et åpent Rosenborg ihvertfall. Investorvennlig er han også. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 23.09.2023 08:57 Post subject: |
|
|
Istede for å hente gammelt ræl eller mette trenere. Synes jeg vi skal la det som er nå virke over tid. Det var også oppskriften til Bodø Glimt med Knudsten som ikke hadde "erfaringen" fra tidligere...
La en sulten kompetent trener som kan 433 systemet vårt best virke over tid...
Samtidig vet man at trener er en utsatt posisjon og Dorsin bør han en shortlist han oppdaterer kontinuerlig med aktuelle kandidater.  |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 23.09.2023 09:03 Post subject: |
|
|
| I alle dager. Alle trenere kan jo fremstå arrogante og sutrete når det butter litt imot. Kåre I er et kremeksempel på akkurat det. Rent fotballfaglig er det vel lite tvil om at Kjetil Knutsen er helt der oppe, og det bør være kompetansekravet som veier mest. |
|
| Back to top |
|
 |
|