| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ibejnar Veteran
|
Posted: 16.09.2023 06:54 Post subject: |
|
|
| Er virkelig spændt på ham her. Er det mon Per om igen eller er det en meget bedre spiller vi har fået hjem. Jeg kan jo læse herinde, at han nærmest ene mand kan spille os til medaljer. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 16.09.2023 08:32 Post subject: |
|
|
Selvsagt er jeg bortreist i helga så B/G kamnpen går jeg glipp av. Men spent uansett- begynner å få trua på dette nå.
og til Børkeeiet (TB) som plutselig ser ut tilå befinne seg som andrevalg- en ting er at OS ikke nok står 90 minutter på en stund,en annen ting er at TB har vist god utvikling i det siste og har gode kvaliteter på andre plasser også. Ser godt for meg at stopperparet vårt heter Henriksen/Børkeeiet neste sesong med UYJ/Røsten som andrevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 16.09.2023 18:13 Post subject: |
|
|
Jeg håper at både Henriksen og Børkeiet dytkes som midtbanespillere, der håper jeg vi neste sesong står med Røsten og en erfaren stopper som alltid har spilt stopper, da er vårt eneste alternativ UJY i stallen, aller helst vil jeg ha noen bedre, men slike kan bli vanskelig å hente.
Henriksen sin godfot er nok på indreløper slik vi skal spille, jeg kan se Børkeiet som en interessant spiller til den rollen også. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 16.09.2023 21:43 Post subject: |
|
|
Må si jeg heller mot WT62. Dersom Rosenborg skal dominere spillet, bli et mer spillende lag og ha som mål å være ballbesittende så må vi ha smarte og spillende stoppere - litt som Glimt har, litt som andre topplagene i europa har. Så kan det være lurt å omskolere pasningssikre midtbanespillere med fotballhode. Vi har stoppere som pælmer ballen bort i ingenting og blir stresset bare det kommer en motspiller løpende i press. Vi må være flinkere til å "klarere riktig" og eller holde på ballen i stressende situasjoner.
Men omskolering fordrer at midtstopperne får litt adrenalin og blir fandenivoldsk.
For eksempel Henriksen er jo en som kaster seg forann ballen, men sliter litt med beslutningen om å støte eller rygge, tror Bøkeeiet fort kan lide av det samme i tillegg til å være svak fandenivoldsk. Mulig det fungerer og tanken er spennende. |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 17.09.2023 13:42 Post subject: |
|
|
Stemmer det at linja Brandhaug-Skammelsrud-Selnæs alle har ikledd seg trøye nummer 10? _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 17.09.2023 13:53 Post subject: |
|
|
| Brandy spilte med 7 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.09.2023 14:25 Post subject: |
|
|
Derav firmanavnet hans: Arti7.
Det var bl.a. Ivers og Sørloth som spilte med nr. 10 mens Brandhaug var sjef.
Ellers:
Før Selnæs gikk til Kina, skrev VG at Fulham hadde gitt bud på hundre millioner kroner. Derfor ble mange overrasket da Selnæs ikke havnet i en sportslig mer attraktiv liga.
– Jeg har hørt litt om det at jeg hadde andre muligheter, men det stemmer ikke. Det har aldri vært noen som har vært enig med Saint Etienne. Valget jeg hadde var å gå til Kina eller å bli i Saint Etienne.
(...)
– Det var jo en økonomisk deal som sikret meg og barna mine. Det er jo ikke noe hemmelighet at det var økonomisk gunstig å spille i Kina. Jeg har lært meg at det er veldig mange folk som har mange meninger om fotball. Det må vi bare leve med, sier han.
Les mer: Selnæs tilbake i RBK: − Ville ikke byttet karrieren min mot noe som helst |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 17.09.2023 18:34 Post subject: |
|
|
God i dag. Kommer bare til å bli enda bedre når han blir mer match fit. De som avskrev ham burde egentlig bare slette kontoen sin, for den historikken blir pinlig å ha på seg. _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 17.09.2023 18:37 Post subject: |
|
|
For en ro og ett overblikk og pasninger fremover. Jeg har savnet dette i 7,5 år _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 17.09.2023 19:22 Post subject: |
|
|
| Klassespiller. Men det visste vel de fleste av oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.09.2023 19:30 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | Klasse er noe du er. Selnæs er klasse.
Bare vent å se. |
|
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 17.09.2023 20:06 Post subject: |
|
|
Som sagt før kampen, åpenbart at Selnæs vil heve dette laget.
Selv uten kamptrening er han flere ligaer bedre enn TB/Vänenen eller noen andre som har prøvd.
Skal bli deilig å ha en barista på plass igjen |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 18.09.2023 11:11 Post subject: |
|
|
| Men tempoet har ikke blitt bedre med årene, fortsatt treig.. Hodet og passningsfoten fungerer bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.09.2023 11:15 Post subject: |
|
|
| Mannen har jo ikke spilt en kamp på evigheter, og hatt tre treninger med laget. Det kommer. Han kommer til å bli enormt viktig fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 18.09.2023 11:21 Post subject: |
|
|
Spørs hva man legger i tempo. Det han viste med ball i går er ekstremt hurtig, medtak
, mottak, beslutning for pasninger. De aller fleste har nok mistet ballen dersom har hatt tilsvarende involveringer som selnæs. Han beveger seg smart og mye, relativt høy "joggehastighet", hjalp både HR og UYJ relativt ofte, men selvfølgelig er han litt treg på full spurt og når hurtigtogene får plass og fart så vil han slite, men nå er det ikke mange ganger ila en kamp en defensiv midtbanespiller kommer opp i slike situasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.09.2023 11:34 Post subject: |
|
|
| På Rbkweb betyr tempo så klart maks hastighet på sprint. Jo høyere "tempo" du har, jo bedre fotballspiller. Det er helt fascinerende å se et helt forum bli så opphengt i en så liten del av fotballen. |
|
| Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 18.09.2023 12:19 Post subject: |
|
|
| Skulle gjerne likt å se en video av alle pasningene Selnæs hadde i går. Som vises fra 3-4 sekunder før Selnæs mottar / vinner ballen. Det var kjappe avgjørelser, fremoverrettet, høy presisjon og høy vanskelighetsgrad på en stor andel av dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 18.09.2023 12:57 Post subject: |
|
|
| Zarm93 wrote: | | God i dag. Kommer bare til å bli enda bedre når han blir mer match fit. De som avskrev ham burde egentlig bare slette kontoen sin, for den historikken blir pinlig å ha på seg. |
He, he - det finnes vel ingen som ikke ønsker Selnæs tilbake til RBK. Det vi har kritisert er at vi gir en 29 årling en langtidskontrakt (2027) hvor store deler av lønnsbudsjettet går til ham. En korttidskontrakt der han spiller en sesong uten å bli skadet eller borte fra fotballen - hadde vært langt sikrere.
Så syntes jeg han spilte en bra kamp i går. Hvis man ser på rene fakta (og ikke legger til følelser) - var han femte beste spiller hos oss i går. https://www.sofascore.com...2023-09-17 Det er veldig bra. Jeg syntes han var enda bedre - basert på min subjektive mening.
For at dette skal være en bra kontrakt for oss, må han minimum levere på dette nivået ut 2027. Skulle han bli skadet eller ikke være god nok for laget i løpet av denne tiden har vi gjort samme feil som vi har gjort ekstremt mange ganger før.
Last edited by Bart1 on 18.09.2023 13:00; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 18.09.2023 13:00 Post subject: |
|
|
Er du sikker på at du vet hva ordet fakta betyr? |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 18.09.2023 13:02 Post subject: |
|
|
| Har en post it-lapp på pulten her hvor Selnæs har fått høyest score av alle. Hvis man ser på rene fakta (og ikke legger til følelser) var han derfor banens beste i går. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 18.09.2023 13:03 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: |
Er du sikker på at du vet hva ordet fakta betyr? |
sofascore??  |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 18.09.2023 13:43 Post subject: |
|
|
Man kan si hva man vil om fotballstatistikk, men opplevelsen av å se Selnæs var at alt han prøvde på fremsto som fremoverrettet, kreativt, forløsende med høy risiko og god presisjon. Man satt med en følelse at hver gang Selnæs fikk ballen så kunne det skje noe spennende offensivt. Lenge siden jeg har hatt den følelsen når jeg ser en av våre sentrale spillere med ballen i beina. Og dette er en kamprusten og sliten Selnæs. Jeg må si jeg er meget positivt overrasket over nivået hans. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 18.09.2023 13:56 Post subject: |
|
|
Ikke minst fikk vi en sentral midtbanespiller som ikke er redd for å slå en pasning over motstander når medspiller står i pasningsskygge. En som ikke er redd for å kjefte og kreve mer av medspillere. En som strør pasninger framover i banen uansett hvor trangt det er. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.09.2023 22:08 Post subject: |
|
|
Maalen:
- Du kan jo tenke deg hvor god han kan bli når han klarer å holde seg skadefri og får treningsuker og 90-minuttere på rad og rekke! Han har et veldig godt blikk for spillet og er helt unik i forhold til å finne folk 40 meter unna. Og hvis han ikke finner noen der, så finner han noen 25 eller 15 meter unna. Akkurat den evnen er det mange som ikke har i dag. De fleste er flinke til å finne folk nær seg, spesielt bak seg.
- Han spiller X antall pasninger framover og er trygg med ballen. Til tross for at han ble punktmarkert i kampen - Grønbæk sto jo oppå ham og prøvde å ta ham ut, så er han veldig mye involvert og viktig for oss i det offensive spillet.
Les mer: - Vi tok ut rett lag! |
|
| Back to top |
|
 |
|