English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 128, 129, 130 ... 132, 133, 134  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 08.09.2023 22:10    Post subject: Reply with quote

Jeg skal innrømme at jeg aldri klikket meg inn på sakspapirene til FIFA ifm. Shenzhen-dommen.

Solid netto årslønn i Kina, ja:

Quote:
In accordance with article 2 of the employment contract, the player would be entitled, inter alia, to the following amounts:

a. From 1 February 2019 until 31 January 2020: EUR 7,042,209 (EUR 3,900,000 net) as annual salary, payable as follows:

(i) EUR 909,000 (EUR 500,000 net) as advance payment by no later than 1 June 2019; and

(ii) EUR 6,133,119 (EUR 3,400,000 net) in 12 equal monthly instalments each one to be paid on the 15th day of the next month.

b. From 1 February 2020 until 31 January 2021: EUR 7,224,027 (EUR 4,000,000 net) as annual salary;

c. From 1 February 2021 until 31 January 2022: EUR 7,769,482 (EUR 4,300,000 net) as annual salary; and

d. From 1 February 2022 until 30 January 2023: EUR 7,769,482 (EUR 4,300,000 net) as annual salary.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 23:32    Post subject: Reply with quote

Hvordan fungerer dette i praksis da? Stiller FIFA med noen form for "erstatningsgaranti" ovenfor Selnæs som de i ettertid krever inn fra Shenzhen? Eller må Selnæs krysse fingrene og håpe på det beste?
Predicted
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 00:29    Post subject: Reply with quote

Bruker vel å være full stans for registrering av spillere frem til de har kommet til en løsning.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende

PostPosted: 09.09.2023 04:53    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Jeg skal innrømme at jeg aldri klikket meg inn på sakspapirene til FIFA ifm. Shenzhen-dommen.

Solid netto årslønn i Kina

Ca 200 millioner kroner netto der altså.

- Torgeir Børven
Back to top
thomas_katt
Proff

PostPosted: 09.09.2023 09:06    Post subject: Reply with quote

Er vel ca 250 millioner med dagens kurs

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 09:33    Post subject: Reply with quote

ok, masse penger

Hvem vil få mest ut av å virkelig ha en maestro bak der?
Nypan med sine klassiske indreløper-løp? Nelson med bakromsfart?
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 10:12    Post subject: Reply with quote

Selnæs' forhandlingsevner er imponerende, og han tar ikke hensyn til etikk når det gjelder sin egen karriere. Han har valgt sine destinasjoner basert på de beste vilkårene han kan få - uten unntak.

Jeg har ingen tvil om at Selnæes har oppnådd det meste ut av kontraktsforhandlingene (kontrakt frem til 2027 for en 29 år gammel spiller er helt spinnvilt). Det jeg er bekymret for, er om vi har gjort en feilvurdering igjen.

Det virker heller ikke som om det er rom for å påpeke at alt i denne saken tyder på en feilsignering (Zurich ser ut til å være glade for å slippe de høye lønnsutgiftene, særlig for en spiller som har tilbrakt det siste året på benken).

Hvorfor det ikke kan være rom for å være krystallklar på dette i forumet, basert på historikk hvor vi har blitt fremlagt uforståelige signereinger av for eksempel Horneland, Perry, Tettey, Skjelbereid, Henriksen, Rekdal, og Bendtner , er for meg uforståelig. De har tatt opp store deler av budsjettet vårt, ødelagt muligheten for å satse på unge spillere, samtidig som vi har brukt penger og år på noesom kunne vært brukt på en bedre måte. Jeg tror det samme gjelder for Selnæs.

Samtidig trodde jeg opprinnelig at Tengstedt bare ville være en fyllspiller i stallen, så jeg håper virkelig at jeg tar feil igjen. Ingenting ville gledet meg mer enn å se at vi har gitt en spiller en svært lukrativ kontrakt frem til 2027, og at han leverer i tråd med kostnadene vi har pådratt oss. Har jeg rett - vil det koste enormt mye penger for oss å komme ut av dette - samtidig som andre spillere som kunne fått disse pengene ikke blir satset på.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 10:15    Post subject: Reply with quote

Med Ole tror jeg vi også får inn en annen holdning i laget ( håper jeg da).

Husker en episode fra Innsiden fra trening der Tagseth på vanlig måte slo blindt inn i feltet og fikk spørsmål fra PCS om han ikke så han i ledig posisjon ( implisitt- hvorfor løftet du ikke blikket før innlegg?)
Istedetfor å ta til seg dette fra en mangeårig Bundesligaproff og tidligere landslagskaptein så svarte Tagseth litt småfrekt tilbake. PCS er en høflig mann og lot det gå.
Skulle likt å sett Tagseth dra den samme mot Ole S....
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 11:10    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Det virker heller ikke som om det er rom for å påpeke at alt i denne saken tyder på en feilsignering (Zurich ser ut til å være glade for å slippe de høye lønnsutgiftene, særlig for en spiller som har tilbrakt det siste året på benken).

For det første så mener jeg det er rom for å påpeke at dette er en feilsignering, akkurat som det er rom for å argumentere for at det ikke er en åpenbart at dette er en feilsignering. Folk har ulike meninger/oppfatninger og argumenterer ut i fra disse. Det er også rom for å være krystallklar, men jeg synes generelt forum er kjedeligere hvis alle er bastante og ikke åpne for at andre kan ha gode poenger. Du kan være så krystallklar som du vil for min del at du er i mot denne signeringen, men jeg synes det er lite interessant å diskutere hvis du ikke er åpen for at det er muligheter for at dette blir bra også.

Ellers lurer jeg på om det har kommet frem noe om at han har en svært lukrativ kontrakt? Har vel selv sagt at han hadde bedre økonomiske tilbud andre steder og Dorsin sa vel noe som at det ikke var noe ekstraordinært/at de hadde handlet innnenfor rammene de må forholde seg til uten å måtte få noe ekstra godkjenning/midler tilgjengelig fra styret. Og hva legger du i svært luktrativ kontrakt? Er det 3 millioner eller er det 10 millioner eller er det et sted imelllom? Svært lukrativ kan tolkes ulikt, så greit å vite hva som legges i begrepet før man gjør seg opp en mening. Men at Selnæs ikke spiller "gratis", det tror jeg alle forstår.
Back to top
Hoven Evland jr.
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 12:01    Post subject: Reply with quote

Ole Selnæs får en lang kontrakt, slik at kostnaden for lønn og sign on fee fordeles over flere år. Jeg tror ikke så mye av lønna er "prestasjonsbasert", så pengene er sikret.

Ole Selnæs er en esktrem rollespiller for den sentrale midtbanerollen i Rosenborgs 4-3-3. Derfor er det ikke nødvendigvis like viktig hvordan han har gjort det i andre klubber.

Ole Selnæs hadde ikke kommet tilbake til Rosenborg før fylte 30, dersom han hadde storspilt i sin forrige klubb.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.09.2023 12:35    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet «alle» lurer på, er hvor god Ole Selnæs egentlig er per september 2023. Maalen mener midtbanemannen beviselig har et høyt nivå inne.

– Ole spilte fast for Zürich i fjor høst, både i den hjemlige ligaen og i Europaligaen. Så vil det uansett vise seg hvor god han er. Det viktigste for meg å si, er at Ole Selnæs kan bli ekstra god i Rosenborg. Det har jeg veldig tro på. Så tror jeg ikke vil skal forvente at Ole alene er en trollmann. Men han er en veldig god fotballspiller som passer veldig godt inn. Han evner å hjelpe de andre, er en god servitør og tydelig i kommunikasjonen. Vi gleder oss til å få han inn, og gleder oss til å bygge dette laget videre sammen med Ole.

Les mer: Slik beskrives han av RBK-treneren: - Ole er ingen trollmann alene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
katalogen
Senior

PostPosted: 09.09.2023 13:24    Post subject: Reply with quote

Spilte fast på et helt elendig lag som knapt vant fotballkamper, ja.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 17:08    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Slik beskrives han av RBK-treneren: - Ole er ingen trollmann alene

Jeg forstår litt mer nå i forhold til hva som gjør at de har signert Selnæs på langtidskontrakt. Det er Dunning Kruger, ønsketenkning, samtidig som de har prøvd å lure seg selv («fast på laget i fjor høst - samtidig som de vet at han ikke har en nittiminutter på snart et år). Det samme som skjedde når vi ga Reka, Horneland, Perry, Tettey, Skjelbereid, Henriksen, Bille, Bentner + aimtrent alle feilsigneringer de siste ti årene.

Kan dere være enige med meg om at ledelsen og Maalen er inkompetente om dette blir feil? Eller hvor mange idiotsigneringer skal vi godta før nok er nok? Må vi ned i Obosligaen før vi gjør noe med dette?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.09.2023 17:25    Post subject: Reply with quote

Baarareite12 wrote:

Quote:
Skjelbereid

Blir spennende å se hvor langt unna toppform Selnæs er , og hvor høyt toppnivå han har nå.

Men at det er nærmest jordens undergang å signere det som var vår soleklart beste 6er i nyere tid, det blir for dramatisk for meg.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 17:27    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg forstår litt mer nå i forhold til hva som gjør at de har signert Selnæs på langtidskontrakt. Det er Dunning Kruger, ønsketenkning, samtidig som de har prøvd å lure seg selv («fast på laget i fjor høst - samtidig som de vet at han ikke har en nittiminutter på snart et år).

Alternativet hadde vært å spille forsiktig og kun signere for hva da. 2 år? Så er det en strålende sesong av Selnæs, og så er det et år til han kan forsvinne eller må reforhandle kontrakt. Hvordan kommer klubben ut av det da?
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 17:50    Post subject: Reply with quote

katalogen wrote:
Spilte fast på et helt elendig lag som knapt vant fotballkamper, ja.

Som Sverre Nypan mao
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 19:46    Post subject: Reply with quote

I følge intervjuet så er det ingen tvil om at de ser Ole som en klar nr 6 de vil satse på i den rollen.
Da lurer jeg på hva de tenker rundt TB ?
Santi er vel da for 3dje valg og kanskje på vei bort til neste sesong?
Ole kan sikkert bli god hos oss men om han blir vår Patrick Berg er vanskelig å spå
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 19:56    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle ole bli patrick berg om de satser på ham i skammelsrudrollen?
Santi blir nok IL
TB er backup for Ole / på vei bort
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 20:52    Post subject: Reply with quote

Santi er ikke indreløper i Maalen s RBK.
Patrick B styrer alt i Glimt og det er vel en slik 6er Maalen ønsker seg.
Ballvinner, igangsetter, stabilisator. Så har nok Ole et enda bedre blikk for de ekstraordinære passningene fremover.
29 er ingen alder i dag så det fysiske bør gå greit etterhvert. Men han må ha spillere som går på løp foran seg for å få ut maka potensialet sitt.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 21:24    Post subject: Reply with quote

TB blir backup på stopper og sentral. Ole er nok ingen 90 min mann på ei god stund, så blir mer enn nok spilletid
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 10.09.2023 02:48    Post subject: Reply with quote

Skjelbereid

Quote:

Blir spennende å se hvor langt unna toppform Selnæs er , og hvor høyt toppnivå han har nå.

Men at det er nærmest jordens undergang å signere det som var vår soleklart beste 6er i nyere tid, det blir for dramatisk for meg.

For en «evighet» siden.

Ser noen nevner Patrick Berg i samme åndedrag, men PB er milevis foran. Men samtidig - se på laget - det skal mye til for at han gjør det dårligere enn resten. Tipper han styrker laget, men det sier mest om Rosenborg.

Last edited by Bedreviteren on 10.09.2023 18:33; edited 2 times in total
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 10.09.2023 16:27    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Alternativet hadde vært å spille forsiktig og kun signere for hva da. 2 år? Så er det en strålende sesong av Selnæs, og så er det et år til han kan forsvinne eller må reforhandle kontrakt. Hvordan kommer klubben ut av det da?

Hvis han plutselig skulle øke sin verdi betraktelig i forhold til dagens nivå som 31-åring, ville det være fornuftig å binde oss til ham i så mange år. Problemet er at for å oppnå dette må han prestere betydelig bedre enn han gjorde for 4 til 7 år siden (da han var på topp). Dessuten må vi finne noen som er villige til å betale mye for en spiller som de ikke kan selge videre. Dette virker rett og slett usannsynlig.

Kort sagt, jeg tror vi har nok en gang har gjort en feil ved å signere en tidligere stjerne til en høy lønn og en lang kontrakt. Jeg håper virkelig at jeg tar feil.

Det som er positivt nå, er at det vel ikke finnes noen flere aldrende trøndere/rbk spillere å gi kontrakter til? Har ikke alle fått? Det gjør at vi slipper disse diskusjonene i noen år fremover?
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 10.09.2023 17:09    Post subject: Reply with quote

Dessverre får jeg ikke rusket bort alle "diskusjonene" dine Bart1 da folk hele tiden quoter. Men gudene skal vite at du ikke hever nivået her inne.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 10.09.2023 20:15    Post subject: Reply with quote

Selnæs er ingen Frelser. Det er mye med laget som må bli mye bedre.Han kan bli en viktig brikke selvsagt. Når det er sakt så tror jeg han ville valgt en annen klubb hvis han hadde en interessant mulighetene til det.
Just my guess.
Han hadde bedre spillere rundt seg sist han var her
TAF
Veteran

PostPosted: 10.09.2023 21:38    Post subject: Reply with quote

Selnæs kan gi tre assists i debuten, strø rundt seg med krempasninger og dominere totalt, og likevel kommer det til å komme kommentarer om at assistene ikke var ferdigscora, at minst fire av pasningene hans var feil vekta eller med dårlig vinkel, at han ble fort sliten og ble tatt av etter 70 minutter og at han hadde feil sveis og glorete fotballsko.

Når det er sagt, gleder jeg meg til han har fått spilt et par kamper, så vi kan vurdere og ikke spekulere.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 128, 129, 130 ... 132, 133, 134  Next
Page 129 of 134

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb