View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Huber Veteran
|
Posted: 08.09.2023 18:54 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Ikke fan av dette..
Krimjim som agent, oppført seg som en nepe, skadet hele tiden.
Ekstremt skeptisk, men håper jeg tar feil her. |
Om vi tar med antall millioner vi har brukt i ett forsøk på å finne en erstatter så må han vel være helt der oppe med Bendtner og KI når det kommer til personer som har kostet klubben mest. |
|
Back to top |
|
|
thomas_katt Proff
|
Posted: 08.09.2023 19:16 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Sannheten var vel at andre klubber trakk seg, p.g.a skadehyppigheten, så RBK var visst det eneste tilbudet igjen. RBK har betalt overpris i forhold til hva de statistisk får igjen i kamper, minutter og mål.. |
Det kan du si, men man får igjen noe annet i Sæter som du ikke får hos hvem som helst. Merkevaren Ole Sæter, lokal spiss på Rosenborg kan ikke undervurderes. Ole Sæter selger billetter og trøyer. _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
Back to top |
|
|
Letterkenny Rutinert
|
Posted: 08.09.2023 20:08 Post subject: |
|
|
Troillongan wrote: | Håper og tror mye av lønna er prestasjonsbasert. Selv ikke vi kan gi en fotballinvalid ledende grunnlønn.
Uansett glad løva er med videre, blir bra dette om han holder seg skadefri et par uler i gangen. |
Husk at vi har NAV og forsikringer. |
|
Back to top |
|
|
1874 Senior
|
Posted: 08.09.2023 21:05 Post subject: |
|
|
Fram med pilsen du no Messi, slutt å klag |
|
Back to top |
|
|
Lillebjørn Veteran
|
Posted: 08.09.2023 21:09 Post subject: |
|
|
Bra! God avslutter, så framt vi får den Eggenske 4-3-3en vår til å fungere kommer han til å bøtte inn mål. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 08.09.2023 21:15 Post subject: |
|
|
Etter det TV 2 kjenner til var dette det sjuende kontraktsforslaget fra Rosenborg siden det første kom på bordet i fjor høst, og den nye avtalen gjør at Sæter legger seg inn blant toppene på lønningslisten på Lerkendal.
– Klubben har vært veldig tålmodige og det har vært veldig, veldig gode samtaler hele veien. Det gjør jo at den troen på det vi skal få til her er enda sterkere enn den har vært tidligere. Det har vært bare gode samtaler og det har vært veldig positiv energi rundt det hele. Jeg føler selv at det har tatt energi, for mye energi. Da ble det sånn at dette er det beste for meg og klubben akkurat nå. Da var det ingen vanskelig sak, sier Sæter.
Les mer: – Det skulle smelle skikkelig |
|
Back to top |
|
|
Snabeltann Veteran
|
Posted: 08.09.2023 21:31 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Sannheten var vel at andre klubber trakk seg, p.g.a skadehyppigheten, så RBK var visst det eneste tilbudet igjen. RBK har betalt overpris i forhold til hva de statistisk får igjen i kamper, minutter og mål.. |
"Sannheten", som om du har peiling Er vel stort sett bare Ole Sæter og Jim Solbakken som vet nøyaktig hva slags tilbud som har kommet/ikke kommet fra andre klubber. Du er (som vanlig) helt på jordet hvis du tror RBK var det eneste tilbudet en bosman-spiller med 14 mål i Eliteserien i 2022 hadde på bordet. |
|
Back to top |
|
|
Hakkespett Veteran
|
Posted: 08.09.2023 22:31 Post subject: |
|
|
At vi sprenger banken noe særlig utover det som var opprinnelig planlagt/foreslått har jeg ingen tro på. At vi kanskje er fleksible og strekker oss en meter eller to lengre enn det vi helst skulle tenkt oss kan godt hende, men jeg tror det ligger mye i det Sæter sier om sportslig satsning også. Se på hvor klubben har vært gjennom året, både mtp. spillerlogistikk, sportslig utvikling og trenersituasjonen, så er det ikke rart om man kan ha litt forståelse for en avventende hånd.
Det sagt, så er jeg ikke så naiv at jeg ikke tror at Sæter og KrimJim har prøvd å klemme de innerste dråpene ut av juret underveis, enten fra RBK eller fra det åpne markedet. Jeg kan godt se for meg at både skadehyppighet og en kontraktforhandling for offentlighetens skue kan ha gitt eventuelle beilere fra kontinentet grunn til å tenke seg om både en og tre ganger, og hvor mye hold det ligger i samtalene med f.eks. Sturm Graz er det vel egentlig bare de involverte partene som vet noe om.
Alt i alt er jeg avventende optimistisk til om dette er verdt det i denne casen. Men samtidig ser jeg en signaleffekt i dette også; det er ingen målscorere av rang som kan ha noen interesse av å dra til en klubb hvor de ser at de ikke blir verdsatt og kompensert for prestasjoner og ferdigheter. Vi må kanskje svelge en liten kamel akkurat nå, men da kan vi ihvertfall unngå å få slengt i fjeset ved framtidige forhandlinger med andre spillere at "det ikke er noen grunn til å komme til RBK hvor det ikke er noe poeng å score mål uansett". _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
|
Neeskens Veteran
|
Posted: 08.09.2023 22:41 Post subject: |
|
|
Dette tyder kanskje på at de ikke har så mye tro på Noah!
Det er plass til bare en spiss i 4-3-3.
Vi kan kanskje spille skeivt med Noah men det er litt mere usikkert.
Pt er Ole vår beste spiss men hvor stort er utviklings potensialet?? _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
|
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 09.09.2023 07:35 Post subject: |
|
|
Veldig lyst til å se Ole S på topp sammen enten Isak eller Noah.. Lukter svette forsvarsspillere av det.. |
|
Back to top |
|
|
WT62 Veteran
|
Posted: 09.09.2023 09:11 Post subject: |
|
|
En frisk og motivert Ole er en av ligaens beste spisser. Men da må han slutte med slik oppførsel vi så borte mot Tromsø, da er han omtrent verdiløs på banen- |
|
Back to top |
|
|
Troillongan Veteran
|
Posted: 09.09.2023 09:27 Post subject: |
|
|
Det er plass til både Holm, Island og Ole i klubben. Helt uproblematisk med deres skadehistorikk. Skulle alle være skadefrie og i form samtidig er der bare å spille litt skjevt, men tror ikke det er mange kampene det skjer. Ingen av dem er heller 90 min spillere, og de kommer til å være safe og bytte tidlig når alle er tilgjengelig. Vi har på en måte en spissplass fordelt på tre spillere, og det kan jo funke det. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
|
Messi Veteran
|
Posted: 09.09.2023 09:28 Post subject: |
|
|
Snabeltann wrote: | "Sannheten", som om du har peiling Er vel stort sett bare Ole Sæter og Jim Solbakken som vet nøyaktig hva slags tilbud som har kommet/ikke kommet fra andre klubber. Du er (som vanlig) helt på jordet hvis du tror RBK var det eneste tilbudet en bosman-spiller med 14 mål i Eliteserien i 2022 hadde på bordet. |
14 mål i Eliteserien er ikke så imponerende, sett fra utlandet. Sett fra Trøndelag, en kjempeprestasjon. Som Lars Bohinen sa, bare i sør-Amerika er det nok 10000 spillere som holder Eliteseriestandard eller bedre… |
|
Back to top |
|
|
siggen1 Proff
|
Posted: 09.09.2023 10:00 Post subject: |
|
|
Så lenge Ole er skadefri og spiller sånn som han pleier er dette greit,spiller han flere kamper som mot Tromsø da blir dette tragisk.Jeg skjønner ikke hvordan han plutselig skulle være så giddaslaus når han ikke har vært det før. |
|
Back to top |
|
|
Henri Legende
|
Posted: 09.09.2023 11:06 Post subject: |
|
|
Han er vår beste spiss og derfor er dette gode nyheter. Samtidig er han mye skadet så litt rart at vi strekker oss så langt at han blir "lønnsledende". |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 13.09.2023 19:10 Post subject: |
|
|
– Jeg har vært i forhandlinger, men jeg har aldri vært med på å få et slikt overskudd på to-tre dager. Det var veldig godt å komme seg litt bort, og det har vært veldig mange meldinger og hyggelige reaksjoner. Absolutt den beste avgjørelsen jeg har gjort i min RBK-karriere. Det er det definitivt. Eller, den øverste er kanskje at jeg signerte for Rosenborg, men denne er nest best.
Effekten av å legge det bak seg har Sæter merket umiddelbart, ifølge ham selv.
– Jeg føler meg bedre i hodet, og det gjør mye med inngangen til treningene. Det er noe annet å gå ut og kun ha fokus på at «nå skal jeg trene og lære». Det føler jeg har vært den kanskje største forskjellen. Jeg har ikke visst at det skulle bli en så stor forskjell før nå, men nå føles det ut som jeg har veldig overskudd til trening.
Les mer: Tattis-veddemål og umiddelbart overskudd: – Visste ikke at det skulle bli en så stor forskjell |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 16.09.2023 16:39 Post subject: |
|
|
Spissen var selv sterkt linket til nettopp Glimt i sommer. Nå avslører han imidlertid at det aldri var aktuelt med noen annen, norsk klubb.
– Nei, det var vel egentlig ikke det. Det ble lagt på is ganske kjapt. Jeg er rosenborger og om jeg skulle ha dratt til en annen klubb så hadde det kanskje blitt Ranheim eller å se ut av landet. Det var nok aldri aktuelt, sier Sæter, før han legger til med et smil:
– Jeg er litt for glad i sol, sommer og svarte og hvite farger til at jeg kunne ha gått i gult. Den eneste gule klubben jeg kan spille for er nok Trond.
Les mer: Gikk i svart på RBK-trening: – Jeg husker ikke så mye av det
Virker som om Glimt kom med (konkret) tilbud? |
|
Back to top |
|
|
RÃ¥nny Legende
|
Posted: 04.10.2023 17:18 Post subject: |
|
|
https://www.nrk.no/tronde...1.16554881
Tydelig at Dorsin er som fansen. Kan ikke fordra Solbakken.
Men slik NRK forstår det skal forhandlingene ha stått i stampe mellom Solbakken og Dorsin. Så kom Tore Bjørseth Berdal inn i slutten av januar som direkte forhandler med Solbakken.
NRK har spurt Micke Dorsin om hvilket forhold han har til Solbakken, og om det var vanskeligheter i forhandlingene mellom dem. Det har Dorsin ingen kommentar til. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
|
Rallepus Veteran
|
Posted: 04.10.2023 18:34 Post subject: |
|
|
Forståelig, med tanke på at Krim-Jim har svindlet Dorsin i forhandlinger. Rare Dorsin W. Eneste kritikkverdige er at han ikke har reagert enda sterkere, altså satt ned foten og sagt blankt nei til alt som har med Krim-Jim å gjøre. _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
Back to top |
|
|
Goran Proff
|
Posted: 22.10.2023 20:52 Post subject: |
|
|
Det er så tøft at Sæter smeller til mot TV2 ekspertene når de påpeker at RBK underpresterer.
Kjekt at vi viser at vi ikke lar oss pille på nesen.
Så dårlig er vi ikke, 10 plass nå. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
|
Pettergomes Proff
|
Posted: 27.10.2023 18:30 Post subject: |
|
|
Er det bare meg eller rullerer Ole Sæter på å anskaffe seg forkjølelse annenhver uke mellom alle de andre skadene? det er jo noe HELE, tiden. |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 27.10.2023 19:27 Post subject: |
|
|
Er ikke lenge siden han var ute pga sykdom. Har aldri hørt om noen som er syk så ofte uten og ha en sykdom.
Rbk er blitt en sykestue.
En klubb som ikke driver med toppidrett. |
|
Back to top |
|
|
Hentesveis Veteran
Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5627 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 05.11.2023 19:26 Post subject: |
|
|
Signeringen av ny kontrakt med Sæter er grunn god nok til at Dorsin burde sparkes fra jobben - fy faen for en idiot Sæter er!!! Det går jo knapt en dag uten at han kommer med en eller annen barnslig, lavpannet kommentar i media! _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
|
Montana Veteran
|
Posted: 05.11.2023 19:31 Post subject: |
|
|
Vakreste rødkortet jeg har sett. Slutt å vær så tander. |
|
Back to top |