English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 89, 90, 91  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Huber
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 18:54    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Ikke fan av dette..
Krimjim som agent, oppført seg som en nepe, skadet hele tiden.
Ekstremt skeptisk, men håper jeg tar feil her.

Om vi tar med antall millioner vi har brukt i ett forsøk på å finne en erstatter så må han vel være helt der oppe med Bendtner og KI når det kommer til personer som har kostet klubben mest.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff

PostPosted: 08.09.2023 19:16    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Sannheten var vel at andre klubber trakk seg, p.g.a skadehyppigheten, så RBK var visst det eneste tilbudet igjen. RBK har betalt overpris i forhold til hva de statistisk får igjen i kamper, minutter og mål..

Det kan du si, men man får igjen noe annet i Sæter som du ikke får hos hvem som helst. Merkevaren Ole Sæter, lokal spiss på Rosenborg kan ikke undervurderes. Ole Sæter selger billetter og trøyer.

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 08.09.2023 20:08    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Håper og tror mye av lønna er prestasjonsbasert. Selv ikke vi kan gi en fotballinvalid ledende grunnlønn.

Uansett glad løva er med videre, blir bra dette om han holder seg skadefri et par uler i gangen.

Husk at vi har NAV og forsikringer.
Back to top
1874
Senior

PostPosted: 08.09.2023 21:05    Post subject: Reply with quote

Fram med pilsen du no Messi, slutt å klag
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 21:09    Post subject: Reply with quote

Bra! God avslutter, så framt vi får den Eggenske 4-3-3en vår til å fungere kommer han til å bøtte inn mål.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.09.2023 21:15    Post subject: Reply with quote

Etter det TV 2 kjenner til var dette det sjuende kontraktsforslaget fra Rosenborg siden det første kom på bordet i fjor høst, og den nye avtalen gjør at Sæter legger seg inn blant toppene på lønningslisten på Lerkendal.

– Klubben har vært veldig tålmodige og det har vært veldig, veldig gode samtaler hele veien. Det gjør jo at den troen på det vi skal få til her er enda sterkere enn den har vært tidligere. Det har vært bare gode samtaler og det har vært veldig positiv energi rundt det hele. Jeg føler selv at det har tatt energi, for mye energi. Da ble det sånn at dette er det beste for meg og klubben akkurat nå. Da var det ingen vanskelig sak, sier Sæter.

Les mer: – Det skulle smelle skikkelig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 21:31    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Sannheten var vel at andre klubber trakk seg, p.g.a skadehyppigheten, så RBK var visst det eneste tilbudet igjen. RBK har betalt overpris i forhold til hva de statistisk får igjen i kamper, minutter og mål..

"Sannheten", som om du har peiling Rolling Eyes Er vel stort sett bare Ole Sæter og Jim Solbakken som vet nøyaktig hva slags tilbud som har kommet/ikke kommet fra andre klubber. Du er (som vanlig) helt på jordet hvis du tror RBK var det eneste tilbudet en bosman-spiller med 14 mål i Eliteserien i 2022 hadde på bordet.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 22:31    Post subject: Reply with quote

At vi sprenger banken noe særlig utover det som var opprinnelig planlagt/foreslått har jeg ingen tro på. At vi kanskje er fleksible og strekker oss en meter eller to lengre enn det vi helst skulle tenkt oss kan godt hende, men jeg tror det ligger mye i det Sæter sier om sportslig satsning også. Se på hvor klubben har vært gjennom året, både mtp. spillerlogistikk, sportslig utvikling og trenersituasjonen, så er det ikke rart om man kan ha litt forståelse for en avventende hånd.

Det sagt, så er jeg ikke så naiv at jeg ikke tror at Sæter og KrimJim har prøvd å klemme de innerste dråpene ut av juret underveis, enten fra RBK eller fra det åpne markedet. Jeg kan godt se for meg at både skadehyppighet og en kontraktforhandling for offentlighetens skue kan ha gitt eventuelle beilere fra kontinentet grunn til å tenke seg om både en og tre ganger, og hvor mye hold det ligger i samtalene med f.eks. Sturm Graz er det vel egentlig bare de involverte partene som vet noe om.

Alt i alt er jeg avventende optimistisk til om dette er verdt det i denne casen. Men samtidig ser jeg en signaleffekt i dette også; det er ingen målscorere av rang som kan ha noen interesse av å dra til en klubb hvor de ser at de ikke blir verdsatt og kompensert for prestasjoner og ferdigheter. Vi må kanskje svelge en liten kamel akkurat nå, men da kan vi ihvertfall unngå å få slengt i fjeset ved framtidige forhandlinger med andre spillere at "det ikke er noen grunn til å komme til RBK hvor det ikke er noe poeng å score mål uansett".
Neeskens
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 22:41    Post subject: Reply with quote

Dette tyder kanskje på at de ikke har så mye tro på Noah!
Det er plass til bare en spiss i 4-3-3.
Vi kan kanskje spille skeivt med Noah men det er litt mere usikkert.
Pt er Ole vår beste spiss men hvor stort er utviklings potensialet??
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 09.09.2023 07:35    Post subject: Reply with quote

Veldig lyst til å se Ole S på topp sammen enten Isak eller Noah.. Lukter svette forsvarsspillere av det..
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 09:11    Post subject: Reply with quote

En frisk og motivert Ole er en av ligaens beste spisser. Men da må han slutte med slik oppførsel vi så borte mot Tromsø, da er han omtrent verdiløs på banen-
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 09:27    Post subject: Reply with quote

Det er plass til både Holm, Island og Ole i klubben. Helt uproblematisk med deres skadehistorikk. Skulle alle være skadefrie og i form samtidig er der bare å spille litt skjevt, men tror ikke det er mange kampene det skjer. Ingen av dem er heller 90 min spillere, og de kommer til å være safe og bytte tidlig når alle er tilgjengelig. Vi har på en måte en spissplass fordelt på tre spillere, og det kan jo funke det.
Messi
Veteran

PostPosted: 09.09.2023 09:28    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
"Sannheten", som om du har peiling Rolling Eyes Er vel stort sett bare Ole Sæter og Jim Solbakken som vet nøyaktig hva slags tilbud som har kommet/ikke kommet fra andre klubber. Du er (som vanlig) helt på jordet hvis du tror RBK var det eneste tilbudet en bosman-spiller med 14 mål i Eliteserien i 2022 hadde på bordet.

14 mål i Eliteserien er ikke så imponerende, sett fra utlandet. Sett fra Trøndelag, en kjempeprestasjon. Som Lars Bohinen sa, bare i sør-Amerika er det nok 10000 spillere som holder Eliteseriestandard eller bedre…
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 09.09.2023 10:00    Post subject: Reply with quote

Så lenge Ole er skadefri og spiller sånn som han pleier er dette greit,spiller han flere kamper som mot Tromsø da blir dette tragisk.Jeg skjønner ikke hvordan han plutselig skulle være så giddaslaus når han ikke har vært det før.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.09.2023 11:06    Post subject: Reply with quote

Han er vår beste spiss og derfor er dette gode nyheter. Samtidig er han mye skadet så litt rart at vi strekker oss så langt at han blir "lønnsledende".
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.09.2023 19:10    Post subject: Reply with quote

– Jeg har vært i forhandlinger, men jeg har aldri vært med på å få et slikt overskudd på to-tre dager. Det var veldig godt å komme seg litt bort, og det har vært veldig mange meldinger og hyggelige reaksjoner. Absolutt den beste avgjørelsen jeg har gjort i min RBK-karriere. Det er det definitivt. Eller, den øverste er kanskje at jeg signerte for Rosenborg, men denne er nest best.

Effekten av å legge det bak seg har Sæter merket umiddelbart, ifølge ham selv.

– Jeg føler meg bedre i hodet, og det gjør mye med inngangen til treningene. Det er noe annet å gå ut og kun ha fokus på at «nå skal jeg trene og lære». Det føler jeg har vært den kanskje største forskjellen. Jeg har ikke visst at det skulle bli en så stor forskjell før nå, men nå føles det ut som jeg har veldig overskudd til trening.

Les mer: Tattis-veddemål og umiddelbart overskudd: – Visste ikke at det skulle bli en så stor forskjell
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.09.2023 16:39    Post subject: Reply with quote

Spissen var selv sterkt linket til nettopp Glimt i sommer. Nå avslører han imidlertid at det aldri var aktuelt med noen annen, norsk klubb.

– Nei, det var vel egentlig ikke det. Det ble lagt på is ganske kjapt. Jeg er rosenborger og om jeg skulle ha dratt til en annen klubb så hadde det kanskje blitt Ranheim eller å se ut av landet. Det var nok aldri aktuelt, sier Sæter, før han legger til med et smil:

– Jeg er litt for glad i sol, sommer og svarte og hvite farger til at jeg kunne ha gått i gult. Den eneste gule klubben jeg kan spille for er nok Trond.

Les mer: Gikk i svart på RBK-trening: – Jeg husker ikke så mye av det

Virker som om Glimt kom med (konkret) tilbud?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 04.10.2023 17:18    Post subject: Reply with quote

https://www.nrk.no/tronde...1.16554881

Tydelig at Dorsin er som fansen. Kan ikke fordra Solbakken.

Men slik NRK forstår det skal forhandlingene ha stått i stampe mellom Solbakken og Dorsin. Så kom Tore Bjørseth Berdal inn i slutten av januar som direkte forhandler med Solbakken.

NRK har spurt Micke Dorsin om hvilket forhold han har til Solbakken, og om det var vanskeligheter i forhandlingene mellom dem. Det har Dorsin ingen kommentar til.

- Torgeir Børven
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 04.10.2023 18:34    Post subject: Reply with quote

Forståelig, med tanke på at Krim-Jim har svindlet Dorsin i forhandlinger. Rare Dorsin W. Eneste kritikkverdige er at han ikke har reagert enda sterkere, altså satt ned foten og sagt blankt nei til alt som har med Krim-Jim å gjøre.
Goran
Proff

PostPosted: 22.10.2023 20:52    Post subject: Reply with quote

Det er så tøft at Sæter smeller til mot TV2 ekspertene når de påpeker at RBK underpresterer.
Kjekt at vi viser at vi ikke lar oss pille på nesen.
Så dårlig er vi ikke, 10 plass nå.
Pettergomes
Proff

PostPosted: 27.10.2023 18:30    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg eller rullerer Ole Sæter på å anskaffe seg forkjølelse annenhver uke mellom alle de andre skadene? det er jo noe HELE, tiden.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 27.10.2023 19:27    Post subject: Reply with quote

Er ikke lenge siden han var ute pga sykdom. Har aldri hørt om noen som er syk så ofte uten og ha en sykdom.
Rbk er blitt en sykestue.
En klubb som ikke driver med toppidrett.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 05.11.2023 19:26    Post subject: Reply with quote

Signeringen av ny kontrakt med Sæter er grunn god nok til at Dorsin burde sparkes fra jobben - fy faen for en idiot Sæter er!!! Det går jo knapt en dag uten at han kommer med en eller annen barnslig, lavpannet kommentar i media! Crying or Very sad Evil
Montana
Veteran

PostPosted: 05.11.2023 19:31    Post subject: Reply with quote

Vakreste rødkortet jeg har sett. Slutt å vær så tander.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 05.11.2023 19:32    Post subject: Reply with quote

Elsker Sæter.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 89, 90, 91  Next
Page 73 of 91

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb