English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 127, 128, 129 ... 142, 143, 144  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Spartacus
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 10:02    Post subject: Reply with quote

Er det en ting man er flink til når det gjelder tidligere spillere er det å sminke brura. Ciljan og Henriksen, som må sies å være altfor høyt verdsatt av RBK, er tydelige eksempler på det.

Bart1 har selvfølgelig en nokså korrekt analyse. Selv om enkelte ikke liker å høre det, og går umiddelbart i forsvarsmodus. Ole Selnæs er en spiller som er på vei nedover i karrieren, og har vært det en stund - til tross for at han bare er 29 år.

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 10:07    Post subject: Kommer Reply with quote

Kommer tl å bli en umiddelbar suksess og er selvsagt langt bedre enn TB i 6er-rollen. Blir herlig å få noen flere som kan gå foran og vise hvordan man spiller fotball
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 10:15    Post subject: Reply with quote

Er så vanskelig å si, hadde ingen tro på Henriksen, men mye mer tro på Per. Så syns det er vanskelig å si hvordan nivået er på spillere som vender hjem.
csk
Senior

PostPosted: 07.09.2023 10:22    Post subject: Reply with quote

Har Ole hatt en tannskade?
Det der er den mest perfekte tanngarden jeg har sett, og kan umulig være naturlig. Er jo så perfekt at det blir komisk.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 10:53    Post subject: Reply with quote

Rbkweb er rå på kritikk, ingen over - ingen på siden RBK
Bart1
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 12:02    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Synes det er på tide at man lærer seg han heter Selnæs og ikke Sælnes i alle fall.

Nå vet ikke jeg hvor du har tallene dine i fra, men ifølge Transfermarkt (en kilde du har snakket varmt om i andre diskusjoner) sier følgende om hans spilletid forrige sesong for FC Zürich:
.

Transfermarkt er litt vanskelig å bruke til dette, men hvis du går til Selnæs sin side, velger "stats" - "current season" - for deretter å velge 22/23 - vil du se tilsvarende tall som jeg har brukt.
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 16:14    Post subject: Reply with quote

Midtbanen i 2024 må bli slik

Henriksen - Selnæs - Nypan
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 16:49    Post subject: Reply with quote

Såvidt jeg har registrert er en samlet sportspresse begreistret av denne signeringen. Her inne er kan det virke som om ca halvparten er kritisk og sure for at han har kommet. Genuint usikker på om dette sier mest om sportspressen eller brukermassen her inne...
Back to top
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 07.09.2023 16:55    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:

Jeg må innrømme at jeg liker den, men hva gjør vi med Tobias? Synes han tilfører laget veldig mye
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 17:21    Post subject: Reply with quote

Børkeeiet blir solgt for 30 mill til en klubb i belgia eller nederland, kanskje tyrkia. Så vidt jeg vet var det litt interesse for Børkeiet i dette vinduet, og kan fort gå ila vintervinduet.

Jeg tror en midtbanekonstellasjonen kan se slik ut i høst og frem til neste sommer ->

Selnæs/Henriksen - Børkeeiet/Selnæs - Nypan

!?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 17:51    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Transfermarkt er litt vanskelig å bruke til dette, men hvis du går til Selnæs sin side, velger "stats" - "current season" - for deretter å velge 22/23 - vil du se tilsvarende tall som jeg har brukt.

Jeg har brukt Selnæs sin profil som utgangspunkt for alle tallene jeg har hentet. Jeg gikk for "stats by competition", men virker som det fører til samme tall uansett hvilken vei man velger. Trykket meg inn på de sesongene jeg har referert til og "detailed view". Du glemte blant annet å nevne at han ble byttet ut i fire kamper, fra innlegget ditt sitter jeg igjen med inntrykk av at han spilte 12 kamper i stedet for 16. Ikke at det utgjør stor forskjell, men jeg mener det er viktig å ta med alle tall da han startet 10 kamper (ikke 6 som du gir inntrykk av). Og som sagt går man litt dypere inn i tallene viser det jo at han faktisk var fast i en periode i fjor høst hvor han startet 10 kamper på rad, mens jeg får inntrykk fra innlegget ditt at han var involvert bare sporadisk. Jeg synes også det er misvisende og ikke skille mellom "ute av tropp" og "skadet". I tillegg kommer jeg frem til 11 kamper han ikke var i tropp, 1 av disse var suspensjon og 10 av disse kom på rappen hvor transfermarkt oppgir skade for den midterste perioden.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 18:08    Post subject: Reply with quote

Han ble vel skadet en kort stund etter glimt-kampen? Han var meget frisk og god mot glimt på aspmyra. Assist eller tredjesist? Og selvmål (den siste kan vel kategoriseres som uunngåelig)...
Back to top
Skrulledude
Senior

PostPosted: 07.09.2023 19:36    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Rbkweb er rå på kritikk, ingen over - ingen på siden RBK

Tror heller vi er "rå" på ekstremiteter. Det er sort, eller så er det hvitt. Det er ikke mange ukene siden det var snakk om at det var realistisk å snitte 2,18 poeng resten av sesongen, og sikre medalje. Om man leser noen av de siste kamptrådene, får man ikke akkurat det inntrykket.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 20:39    Post subject: Reply with quote

Tallene dine er vel omtrent like lite imponerende som mine:
https://www.transfermarkt...aison=2022

I løpet av de 36 seriekampene Zurich spilte i 22/23, var det 30 kamper han ikke fikk spilt 90 minutter. Kun 6 kamper i begynnelsen av sesongen fikk han 90.

Han har ikke spilt en hel kamp på 90 minutter siden oktober 2022, men vi har tilbudt ham en kontrakt som strekker seg helt til 2027.

Selv om Zurich ikke har mottatt noen overføringssummer for Selnæs, har de kvittet seg med en av spillerne som har tjent mest, samtidig som han ikke har prestert godt nok for laget.

Med den økonomiske situasjonen vår kan man ikke unngå å lure på om ledelsen har tilgjengelig informasjon som vi ikke har, noe som kan forklare hvorfor de har inngått en kontrakt med såpass gunstige vilkår.

- Kamp 1: BSC Young Boys - På benken
- Kamp 2: FC Luzern - Ikke med i troppen
- Kamp 3: FC St. Gallen - På benken
- Kamp 4: FC Sion - 17 minutter
- Kamp 5: FC Winterthur - På benken
- Kamp 6: FC Basel - 90 minutter
- Kamp 7: FC Lugano - 90 minutter
- Kamp 8: Servette FC - 90 minutter
- Kamp 9: Grasshoppers - 90 minutter
- Kamp 10: FC Winterthur - 45 minutter
- Kamp 11: BSC Young Boys - 90 minutter
- Kamp 12: FC Basel - 74 minutter
- Kamp 13: Grasshoppers - 66 minutter
- Kamp 14: FC Sion - 90 minutter
- Kamp 15: FC Lugano - 45 minutter
- Kamp 16: Servette FC - Utestengt på grunn av gult kort
- Kamp 17: FC Luzern - Ikke med i troppen
- Kamp 18: FC St. Gallen - Ukjent skade
- Kamp 19: FC Sion - Ukjent skade
- Kamp 20: FC Winterthur - Ukjent skade
- Kamp 21: Grasshoppers - Ukjent skade
- Kamp 22: BSC Young Boys - Ukjent skade
- Kamp 23: Servette FC - Ikke med i troppen
- Kamp 24: FC Lugano - Ikke med i troppen
- Kamp 25: FC Luzern - Ikke med i troppen
- Kamp 26: FC St. Gallen - 3 minutter
- Kamp 27: FC Basel - På benken
- Kamp 28: FC Luzern - 21 minutter
- Kamp 29: FC St. Gallen - På benken
- Kamp 30: Servette FC - 49 minutter
- Kamp 31: FC Sion - 17 minutter
- Kamp 32: FC Basel - På benken
- Kamp 33: BSC Young Boys - 25 minutter
- Kamp 34: Grasshoppers - På benken
- Kamp 35: FC Winterthur - På benken
- Kamp 36: FC Lugano - På benken

Det har vært mange "Hva sa jeg" øyeblikk for oss som har vært skeptiske til visse aspekter av klubbdrift i vårt hjerte. Hvis noen mener at vi burde ha vært mer positive til de beslutningene som har blitt tatt de siste tiårene, mener jeg at resultatene tydelig viser at kritikken ofte har vært velbegrunnet. Det gjentatte forekomsten av de samme feilene, enten det gjelder ansettelse av trenere eller spilleranskaffelser, irriterer vettet av meg. Nå har vi bundet oss til en avgjørelse helt frem til 2027 for noe som i høyeste grad er særdeles usikkert.

Last edited by Bart1 on 07.09.2023 20:56; edited 1 time in total
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 20:50    Post subject: Reply with quote

Er det lov å si at denne tråden begynner å handle litt i meste laget om statistikk og "gotcha!"-forsøk, og litt lite om Ole Selnæs?
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 21:27    Post subject: Reply with quote

Like greit at Bart1 holder seg til oppramsing av ting han har lest andre plasser og ikke kommer opp med egne ting.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 22:07    Post subject: Reply with quote

Litt i det blå hvor Selnæs er sportslig om dagen, men samtidig er det vanskelig å forstå hvordan vi om dagen skal tiltrekke oss spillere med tilsvarende høyt potensielt nivå. Her får vi uansett vinnerskallen i sentrallinja som vi har manglet siden Mike.

Synd vi ikke har en trener som har vist et høyt nivå tidligere til å sette det hele i system.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 07.09.2023 22:40    Post subject: Reply with quote

Nei han ble bare kåret til årets trener i ES så det skal no gå greit. Ikke tenk på det
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2023 23:26    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:

I utgangspunktet ja, men jeg er meget i tvil om vi har mulighet til å stille med oppsatt høyre indreløper. Er vi heldige kan Nypan leies tilbake til oss når han blir solgt, for jeg blir overrasket om det ikke kommer noe relativt heftig på bordet i vinter.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 00:01    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Tallene dine er vel omtrent like lite imponerende som mine:
https://www.transfermarkt...aison=2022

I løpet av de 36 seriekampene Zurich spilte i 22/23, var det 30 kamper han ikke fikk spilt 90 minutter. Kun 6 kamper i begynnelsen av sesongen fikk han 90.

Han har ikke spilt en hel kamp på 90 minutter siden oktober 2022, men vi har tilbudt ham en kontrakt som strekker seg helt til 2027.

Selv om Zurich ikke har mottatt noen overføringssummer for Selnæs, har de kvittet seg med en av spillerne som har tjent mest, samtidig som han ikke har prestert godt nok for laget.

Med den økonomiske situasjonen vår kan man ikke unngå å lure på om ledelsen har tilgjengelig informasjon som vi ikke har, noe som kan forklare hvorfor de har inngått en kontrakt med såpass gunstige vilkår.

(...)

Det har vært mange "Hva sa jeg" øyeblikk for oss som har vært skeptiske til visse aspekter av klubbdrift i vårt hjerte. Hvis noen mener at vi burde ha vært mer positive til de beslutningene som har blitt tatt de siste tiårene, mener jeg at resultatene tydelig viser at kritikken ofte har vært velbegrunnet. Det gjentatte forekomsten av de samme feilene, enten det gjelder ansettelse av trenere eller spilleranskaffelser, irriterer vettet av meg. Nå har vi bundet oss til en avgjørelse helt frem til 2027 for noe som i høyeste grad er særdeles usikkert.

Føler ikke noe av det du sier i dette innlegget motsier det jeg har sagt. Poenget mitt var aldri at tallene til Selnæs var imponerende, men at han hadde perioder hvor han ble ansett som en viktig spiller i både Hebei og Zürich. Jeg har ikke sagt noe om han var blant de beste eller dårligste spillerne, jeg har ikke sett han spille for noen av klubbene så prestasjoner har jeg ikke snakket om. Tallene viser at Selnæs startet flere kamper på rad og spilte mye, før han havnet ute i kulden av ulike grunner. Prestasjoner var trolig en viktig faktor, særlig i Zürich vil jeg tippe men jeg aner ikke. Skader, trenerbytter, spillersigneringer, kontraktssituasjon og muligens en anelse politikk kan ha vært andre faktorer som også spilte litt inn på hvorfor utfallene ble som de.

Jeg synes dette er en kul signering, og det jeg tror skiller seg litt fra Henriksen/Ciljan/Tettey er at Selnæs har noe å bevise sportslig.
Tettey hadde vært kaptein for Norwich og en viktig spiller for et lag som vekslet mellom Premier League og Championship, dog hadde han egentlig lagt opp når Hareide overtalte han til å ta et halvår i Rosenborg-trøya.
Ciljan hadde også vært en viktig spiller i Bundesliga over flere sesonger, og var vel på årets lag minst en gang mener jeg. Han hadde heller ikke noe å bevise rent sportslig når han returnerte.
Henriksen hadde også gode prestasjoner for AZ og Hull (var kaptein en periode) før ting skar seg i Hull og i Bristol. Har ikke dominert etter at han kom tilbake, men føler han prestert bedre enn hva noen mener og jeg mistenker at mye av negativiteten rundt hans prestasjoner knytter seg til forventninger uten at det er feil. Men han kom fortsatt fra Championship og i Hull var det vel like mye politikk som satte han ut av laget. Henriksen hadde på mange måter lykkes, men har vært bedre enn Tettey og Ciljan fordi han kom fra en periode med noe å bevise.
Selnæs har tjent seg opp penger i Kina og hatt en (i beste fall) variabel sesong i Sveits, men mer presist er nok å kalle den dårlig. Han vet også at ved å komme tilbake her og nå, hvor klubben igjen spiller 4-3-3 og har en rolle skreddersydd til han så har han ikke råd til å ikke være topp motivert. Ja, det var forventninger til de andre også men ikke på samme måte. Selnæs er det nærmeste vi har vært Skammelsrud og han blir kalt for gud. Så viktig er den roller og på det nivået ligger forventningene. Selnæs kommer hjem med masse å bevise, det er nøkkelen til at jeg tror dette kan bli veldig bra. De andre kommer fra topp ligaer med topp fasiliteter og mindre å bevise overfor omgivelsene. Selnæs skiller seg som sagt ut der.

En tredje faktor for hvorfor disse signeringene allikevel ikke har vært helt idiotiske eller mislykket er jo at de tre foregående, samt denne, er spillere som er ledertyper i en garderobe. Det sies jo at Ciljan er en av troppens viktigste spillere selv om det ikke vises på banen. Henriksen er klubbens kaptein. Tettey har også vært kaptein, Selnæs var i alle fall kapteinsvikar innimellom forrige gang han var her og blir sett også sett på som en som er med på å sette standarden for resten av gruppa. Man skal ikke undervurdere at selv om de sportslige prestasjonene ikke har levd opp til forventingene så kan de både ha hatt og fortsatt ha gjort mye bra for spillertroppen.

Grunnen til at klubben har gitt Selnæs en lang kontrakt er nok nettopp fordi de ser på ham som en kontinuitetsbærer slik de gjorde med Henriksen, og det var nok avgjørende for at Selnæs skulle signere. Hadde vi tilbudt et eller to år hadde han trolig hoppet på mer økonomisk lukrative tilbud med tilsvarende kontraktslengder. Å få Selnæs hjem handlet rett og slett om å skille seg godt nok ut på andre måter enn penger at det totale tilbudet Rosenborg kom med til slutt var det som fristet Selnæs mest. Det er ingen garanti for at han vil legge opp med samme status som han dro med, vi får bare vente å se hvordan dette går. Jeg velger å ha trua.

Ang. klubbledelse:

Jeg tror de aller aller fleste er enige i at det har vært mye rart, og mye velbegrunnet kritikk. Meg inkludert har vært kritisk til en del treneransettelser blant annet. Men når folk med litt innsikt virker å være positiv til de nye som har kommet inn i klubben, velger jeg å være det samme. Det betyr ikke at man ikke skal ha kritiske tanker eller bemerkninger, tvert imot. Det viktigste supporterne kan gjøre utenom de 90 minuttene man støtter gutta på banen er å ha et kritisk blikk på det som foregår og passer på at klubben vår ikke forsvinner. Jeg er positiv til Berdal, jeg er positivt til Gotaas Johnsen også får vi se etterhvert som tiden går hvilken vei pendelen svinger seg og om de klarer å ta vare på det ansvaret de har fått og den tilliten de har blitt vist.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 00:05    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
skien88 wrote:

I utgangspunktet ja, men jeg er meget i tvil om vi har mulighet til å stille med oppsatt høyre indreløper. Er vi heldige kan Nypan leies tilbake til oss når han blir solgt, for jeg blir overrasket om det ikke kommer noe relativt heftig på bordet i vinter.

Tror klubben er villig til å lytte sterkt til hva familien Nypan tenker. Sier de at de vil at Nypan skal spille lengre i Rosenborg så tror jeg klubben avslår budene som kommer nesten uavhengig av størrelse, all den tid verdien på spilleren trolig ikke blir noe mindre. Men får hvert bud som er av akseptabel størrelse kommer klubben til å konsultere team Nypan før de tar en avgjørelse. De godtar ikke bud hvis Nypan har gitt signal om at det er uinteressant og de avslår nok ikke bud om Nypan har gitt signal om at det er interessant.

Nå vet ikke jeg hvor lenge Nypan har igjen av skolegangen sin, men de har vel uttalt at det er ønskelig å fullføre skolegangen før han drar utenlands selv om det er vanskelig å garantere for at det blir slik all den tid det kan komme tilbud som er umulig å takke nei til.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 06:41    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Nei han ble bare kåret til årets trener i ES så det skal no gå greit. Ikke tenk på det

Vi har spilt bra et par kamper mot obos-motstand typ Ålesund; så få vi se nå framover hvordan det går mot god elitseriemotstand. Tromsø lovte ikke bra.

Med Selnæs på plass så har vi mulighet til å bygge et skikkelig lag framover. Maalen er et usikkert kort som viser tegn til ikke helt å matche størrelsen på skjorta han har tatt på seg.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 08:08    Post subject: Reply with quote

Laget er jo ikke bedre enn at et par spillere ute så er vi i skikkelig trøbbel. Borte mot Tromsø med skarsem på ving, tagseth på midtbanen og ingen børkeeiet er ikke akkurat en kamp man tror blir enkel. Det er latterlig forskjell på våre antatte førstevalg kontra de son ligger rett bak, og ikke fordi førstevalgene er så vanvittig gode.

Litt ekstra kvalitet på midtbanen i Selnæs tror jeg kan være gull verdt.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 08.09.2023 09:55    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:

Nå vet ikke jeg hvor lenge Nypan har igjen av skolegangen sin, men de har vel uttalt at det er ønskelig å fullføre skolegangen før han drar utenlands selv om det er vanskelig å garantere for at det blir slik all den tid det kan komme tilbud som er umulig å takke nei til.

Han går andre året på vgs med normal progresjon enn så lenge. Altså 2 år igjen eller 3 hvis han må ha mer tid for å kombinere med fotballen.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 08.09.2023 12:32    Post subject: Reply with quote

Da er det vel heller tvilsomt at Nypan fullfører VGS på normal måte, men vil tro det er ønskelig å fullføre påbegynt skoleår. Jeg tror han spiller i klubben frem til sommeren og jeg tror de ser verdien av at erfaringen han får her som en nøkkelspiller i alle fall en halv sesong til hvor man går inn i en sesong med litt forventninger knyttet til seg.

Men at det vil være interesse i januar er det ingen tvil om. Uansett, nok om Nypan fra meg i denne tråden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 127, 128, 129 ... 142, 143, 144  Next
Page 128 of 144

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb