View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 19.08.2023 19:36 Post subject: |
|
|
Var i fjæra i dag, Alte viste ingenting som tilsier at vi bør kjøpe han. Ivrig på klassiske løp fra indreløper og hadde én mulighet som kunne gitt mål, men utmerket seg ikke. Hadde to livsfarlige balltap i 1. omg som kunne gitt mål til KFUM. Basert på denne kampen virker Bjørlo som en bedre spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Letterkenny Rutinert

|
Posted: 19.08.2023 21:26 Post subject: |
|
|
Men Bjørlo er ikke trønder, så den påstanden faller på sin egen urimelighet. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.08.2023 22:31 Post subject: |
|
|
– Hva ligger bak det valget?
– Jeg trives veldig bra i Ranheim. Drømmen min er som jeg har sagt tidligere å spille for Rosenborg. Da synes jeg det er like fint å utvikle seg her som i Kongsvinger, så da ble det Ranheim.
– Når ønsker du å ta steget til Rosenborg?
– Det er når jeg blir klar for det, så det er jo så fort som mulig selvfølgelig. Men jeg stresser ikke og er fortsatt ung ennå.
– Blir du værende i Ranheim i sommer?
– Ja, det regner jeg med.
– Vi har kontinuerlig god dialog med RBK, om flere ting. Samtidig skal Ruben få lov til å være god i Ranheim nå, så vil sikkert RBK henvende seg den dagen de vurderer ham god nok, sa Lidahl onsdag.
https://www.adressa.no/sp...takket-nei _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.08.2023 11:37 Post subject: |
|
|
6Strand wrote: | Men Bjørlo er ikke trønder, så den påstanden faller på sin egen urimelighet. |
Enig i at det er et pluss at Alte er trønder, viktig med lokal identitet. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 20.08.2023 13:04 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Var i fjæra i dag, Alte viste ingenting som tilsier at vi bør kjøpe han. Ivrig på klassiske løp fra indreløper og hadde én mulighet som kunne gitt mål, men utmerket seg ikke. Hadde to livsfarlige balltap i 1. omg som kunne gitt mål til KFUM. Basert på denne kampen virker Bjørlo som en bedre spiller. |
Har han tekniske ferdigheter, slik det blir påstått? _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.08.2023 14:24 Post subject: |
|
|
La ikke merke til det akkurat, han utmerket seg ikke. Skal sies at det ikke var lett å vise seg fram da KFUM stort sett trillet ballen rundt på Ranheims banehalvdel (tre av Ranheims mål var tabber av KFUM). Det var ingen av Ranheims spillere som så ut som Eliteseriespillere i denne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 20.08.2023 19:29 Post subject: |
|
|
Intervjuet med han i adressa gir næring til mistanken om at RBK ikke gjorde noe framstøt overhodet som KIL kunne ha overbydd.
Kan tenkes at RBK-interessen kjølnet da Rekdal som ønsket seg en stor stall å rullere og variere med dro sin vei og inn kom Maalen som aller helst ønsker å stille med tilnærmet samme ellever i hver kamp. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 31.08.2023 15:52 Post subject: |
|
|
TV2 melder at vi jobber med Ruben Alte igjen, siste detaljer mellom klubbene gjenstår samt personlige betingelser. De melder også at han nylig har ansatt en viss agent (hint: fornavnet rimer på krim) ganske nylig.
Det liker jeg ikke i det hele tatt. Skulle ønske han (agenten) ikke var velkommen her, men han har dessverre ganske mange klienter i det norske markedet.. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.08.2023 15:59 Post subject: |
|
|
Da får Twitter og store deler av forumet ønsket oppfylt - trønder inn fra lavere divisjon
Gud som jeg håper han tar nivået og blir kanon!
Realistisk så tenker jeg han er omtrent som Skarsem og Bjørlo - en spiller som ikke er god nok for en førsteellever, men akkurat god nok til å ta spilletid fra talentene. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 31.08.2023 16:00 Post subject: |
|
|
Ser ut for meg som et «vi må vel kjøpe noe» kjøp. Håper jeg tar feil, og at denne Alte er mye bedre enn jeg tror. Bør være bedre enn både Skarsem, Santeri og Broholm om man skal hente spilleren. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 31.08.2023 16:03 Post subject: |
|
|
Hadde foretrukket ving hvis vi først skulle ha hentet en spiller i dag, men ikke sikkert vi fant noen innenfor rammene våre. Å prioritere Alte i dag skjønner jeg ikke helt, har vel god nok dekning i utgangspunktet med tanke på at v bare har seriekamper igjen? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.08.2023 16:04 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Da får Twitter og store deler av forumet ønsket oppfylt - trønder inn fra lavere divisjon  |
Hvilket forum snakker du om? Motstanden mot trøndere fra lavere divisjoner er jo nærmest unison her inne. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 31.08.2023 16:08 Post subject: |
|
|
Jeg tør å påstå at Alte ikke er bedre enn de nevnte. Enda en spiller med utviklingspotensiale.
Liker å spille og holde på ballen, god pasningsfot, og litt derfor han har noen skumle balltap da han blir litt for ubeslutsom når han ikke har pasningsalternativer. Ganske god defensivt og løper mye. Når han har spilt mot dårligere motstandere så liker han å kombinere og spille seg ut, men har vært fryktelig i den dårlige ranheimperioden for noen uker siden.
Når man ikke dominerer særlig på midtbanen i Obos, er man heller ikke god nok for RBK som har planer om å kjempe i toppen av ES. For all del, en av de bedre ranheim-spillerne, og en av de bedre midtbanespillerne i obos men har mine tvil - enda. Klubben må fokusere på å hente spillere som kan gå direkte inn i førsteelleveren. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 31.08.2023 16:14 Post subject: |
|
|
Kjør Per resten av sesongen og inn med Nypan til jul. Trenger ikke flere 1 div spillere. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 31.08.2023 16:22 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | TV2 melder at vi jobber med Ruben Alte igjen, siste detaljer mellom klubbene gjenstår samt personlige betingelser. De melder også at han nylig har ansatt en viss agent (hint: fornavnet rimer på krim) ganske nylig.
Det liker jeg ikke i det hele tatt. Skulle ønske han (agenten) ikke var velkommen her, men han har dessverre ganske mange klienter i det norske markedet.. |
Hvorfor skal det være så vanskelig å boikotte spillere som har han som agent?
Tror ikke man havner i en situasjon der han har en spiller i stallen sin som RBK MÅ ha. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 31.08.2023 16:35 Post subject: |
|
|
Hvis han ikke vurderes til å være klart bedre enn Skarsem/Tagseth gir det null mening. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 31.08.2023 16:41 Post subject: |
|
|
Hva f*** skal vi med en ny indreløper nå?
Vi trenger VING og midstopper!! |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 31.08.2023 16:41 Post subject: |
|
|
Alte er liksom Holse’s erstatter fytti grisen. Bjørlo overgang dette |
|
Back to top |
|
 |
Grautmyra Junior
|
Posted: 31.08.2023 16:43 Post subject: |
|
|
Forstår ikke denne. Har vel mer enn nok indreløpere selv om Holse drar? |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 31.08.2023 16:51 Post subject: |
|
|
Flere på vei ut evnt etter sesongen da? |
|
Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 31.08.2023 17:11 Post subject: |
|
|
Helt ærlig: nei takk |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 31.08.2023 17:16 Post subject: |
|
|
Etter det jeg har sett av Alte kjøper vi fattigmanns Skarsem. Skjønner ikke denne overgangen i det hele tatt, men det er her jeg klamrer meg til et lite håp om at folk som er ansatt i Rosenborg faktisk har bedre oversikt over spillerens styrker og potensial enn hva jeg har. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 31.08.2023 17:26 Post subject: |
|
|
Har ikke sett ham spille.
Regner med at Tagseth og Per ikke er her i 24.
Så kan fort Nypan også forsvinne. Med Holse borte og Bjørlo på utlån kan vi kanskje bli short på midtbanen?.
Men vi kan ikke ha to løpere på indreløper plass.Vi bør ha en som er god med ballen også. Det er ikke Skarsem.
Nå jakter vi også ving. Da tror jeg de ser på Augustinson som klink stopper Forsterkning _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 31.08.2023 17:41 Post subject: |
|
|
skien88 wrote: | Alte er liksom Holse’s erstatter fytti grisen. Bjørlo overgang dette |
Tør å påstå at Bjørlo er en bedre fotballspiller... Jeg kan gjerne spise mine ord. Synes det er håpløst av klubben å prioritere dette akkurat nå. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 31.08.2023 17:57 Post subject: |
|
|
Om man kjøper spillere fra norsk 1 div er det for at de skal blomstre frem i tid, samme som unge talenter. Da kjøper man de ikke siste dag i vinduet for dobbel pris. Når var forresten sist vi lyktes med en spiller fra lavere divisjoner i Norge? Vi selger altså luksuskjøkkenet vårt og kjører til bruktavdelinga på IKEA rett før stengetid og leter febrilsk etter et gammelt stuebord vi kan sage om til en kjøkkenbenk fordi det står "made in Trøndelag" på det. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
|