| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakke Junior
|
Posted: 16.07.2023 18:12 Post subject: |
|
|
| Hinter om mulige Bosmanavtaler i postmatchintervjuet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.07.2023 18:12 Post subject: |
|
|
| Vi kan vel gi han sign on fee vi også? Lettere å svelge enn skyhøy lønn sikkert. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.07.2023 18:29 Post subject: |
|
|
Det må jo ikke herske noen som heldst tvil om at laget trenger Ole sæter mere enn omtrendt noe annet på nåværende tidspunkt!
Den tryggheten om å ha en målscorer på topp, en mann som går forran (særlig i 1 omgang) og tørr ta en støyt.
Hva det er verd i kroner å øre er ikke jeg rette mannen til å si, men at Drosin er rette mannen har jeg også mine tvil til...
En høyrekant inn, Holse ned på midten, Ole fornyer og kanskje en midstopper med fartom enn så på lån virker som de beste bruk av de små midlene vi har til rådighet. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 16.07.2023 19:15; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 16.07.2023 18:38 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | DEt må jo ikek herske noen som heldst tvil o mat laget tRenger Ole sæter mere enn omtrendt |
MÃ¥ vi tilkalle lege? Eller eksorsist?
Spøk til side, Sæter kommer til å bli uunnværlig i sommer og høst. Hvis han skal ut, brenner det på spissplass, for vi har INGEN som innehar det samme killerinstinktet foran mål. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 16.07.2023 18:51 Post subject: |
|
|
| Sæter gjør alt for mye rart med ball. Ødelegger unødvendig mange angrep ved å ta elendige valg offensivt. La han gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 16.07.2023 19:06 Post subject: |
|
|
Tullprat, Sæter er god i dag, og er en de som gjør flest riktige valg med ball. At han er en gjøk er en annen ting.
Last edited by Bon Scout jr. on 16.07.2023 19:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.07.2023 19:16 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | | moomoo wrote: | | DEt må jo ikek herske noen som heldst tvil o mat laget tRenger Ole sæter mere enn omtrendt |
MÃ¥ vi tilkalle lege? Eller eksorsist?
|
Etter jeg gikk over til mekanisk tastatur har det blitt utrolig mye skrivefeil, jeg skal forsøke å bli flinkere til å gå over før jeg trykker "post" :p _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 16.07.2023 19:40 Post subject: |
|
|
| Jeg går all in i bønnene mine om at Holm plutselig skal få en kjempeoppblomstring. For når Sæter forsvinner, er det sannelig skralt på spissplassen... |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 16.07.2023 20:06 Post subject: |
|
|
| Begynner å helle imot at vi må gi ham det han vil ha. Målgarantist. |
|
| Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 16.07.2023 20:31 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Sæter gjør alt for mye rart med ball. Ødelegger unødvendig mange angrep ved å ta elendige valg offensivt. La han gå. |
han er en god avsluter utenom det så er han en begrenset spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.07.2023 20:44 Post subject: |
|
|
Ole er jo ikke Steffen Iversen, men å hovedsakelig fokusere på sekundære mangler når han gjør den viktigste jobben vi trenger i en midstspiss blir for dumt.
Kom med noen bedre som vi selvfølgelig alle ønsker oss, hviis ikke blir det bare usakelig eder å galle om det gjelder de spillemessige kvalitetene.
Man kan selvfølgelig diskutere om han er for mye skadd eller burde scoret bøttevis mere mål selv rett etter skade, men sannheten er vell at om han hadde spilt for Glimt hadde han nok hatt nærmere 30 mål på en sesong.
Selvfølgelig ikke bra nok i RBK det, selv om det blir spekulativt... _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Bonzo Veteran

|
Posted: 16.07.2023 20:54 Post subject: |
|
|
Sånn har man jo messet om her inne om en hel skokk av spillere og i en evighet, mens man samtidig som det er veldig populært at man er opptatt av godfot. _________________ «Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...» |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 16.07.2023 21:26 Post subject: |
|
|
Til tross for skadehistorikken er han en av de bedre 9-erne i eliteserien. At ikke alt går på skinner etter et langvarig opphold burde ikke overraske noen. Han gjør det viktigste; scorer mål. Det har vært mangelvare for Rosenborg sine mest offensive spillere.
Men, det et ikke at han er så fantastisk, men han er det soleklart beste alternativet. Han er farligere fra 30m enn det Sadiku og Aga er på 5m.
Og det gjør noe med hele dynamikken å ha en spiller som vet hvor målet står. Som type er jeg også sikker på ar han sprer både selvtillit og optimisme. Når det er sagt - det er en høy risiko involvert i å gjøre en stor investering i en spiller som ofte er skadet. |
|
| Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 16.07.2023 22:14 Post subject: |
|
|
Sklitaklingen hans pÃ¥ ene Trømsø spilleren i starten av kampen er pur klasse! 😎
Liker fighting spirit og ønsket om å vinne! |
|
| Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 16.07.2023 22:22 Post subject: |
|
|
Skal selvforklarende nok spille alt fremover. Han skal også ha ny kontrakt. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 16.07.2023 22:36 Post subject: |
|
|
Han ville scoret mere mål en Pellegrino hadde han spilt i glimt tror jeg.
Han er en Prica light og den beste vi har i dag i troppen.
Det er teknikken som setter litt begrensninger for ham.
Kan Noah bli bedre JA. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 17.07.2023 09:11 Post subject: |
|
|
Mulig Sæter krever en del i lønn, men det kommer ny spiss til å gjøre også. I tillegg går Sæter gratis kontra å må betale 15 mill for samme kvalitet. Det er da vel et enkelt regnestykke? Vi har sløst vekk nok penger på tullesigneringer nå på en stund, gi nå mannen litt for mye lønn, vi går uansett i pluss. Holm og Sæter kan konkurrere om spissplassen, og med deres skadehistorikk blir det mer enn nok spilletid på begge. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.07.2023 09:50 Post subject: |
|
|
| Det er uansett for sent, han har mest sannsynlig signert for noen andre allerede, i allefall mentalt. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 17.07.2023 10:17 Post subject: |
|
|
| Om Sæter hadde hatt annet pass, ville Dorsin garantert bladd opp større summer for å få ham signert på lengre kontrakt. Men han er lokal og hentet fra lille Ranheim, da skal han jo ikke komme her og komme her. Det ville kostet oss lite å resignere i vinter, men i stedet henter vi Aga, Isak og Sadiku som til sammen koster dyrt, men som ikke er på Sæters nivå. Det er svært dårlig håndverk, Dorsin. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 17.07.2023 10:28 Post subject: |
|
|
Bra idiotisk å skylde på Dorsin fordi rekekreket skulle ha flere spisser enn vanlige folk har par av undertøy..
Dorsin er absolutt ikke feilfri, men det der er bare omskriving av historien.
Sæter fikk et svært godt tilbud til lønn basert på bakgrunn, performance og liga. Var høy på seg selv som vanlig og oppførte seg fullstendig uspiselig. Allierte seg med krimjim og ble så skadet etter kort tid. Skjønner at enkelte har lyst til å beholde den eneste spissen vi har akkurat nå som faktisk evner å score, samtidig er det en veldig kortsiktig løsning å gi etter for slik håpløs oppførsel, spesielt når Sæter er - at best - en ok tippeligaspiss. Hadde dette vært en ny Haaland eller for den saks skyld en Prica hadde jeg forstått det, men det er han absolutt ikke.
Vi har nå startet en rebygging av klubben. Det vil trolig (forhåpentligvis) være mange beslutninger som tas som på kort sikt ikke er 100% optimale, men som på lengre sikt vil gi effekt. Akkurat som vi skal la våre spillere bli solgt på riktig tidspunkt for å vise at vi er en klubb der du kan ta steget ut i Europa. Akkurat som vi skal kunne gi unge talenter spilletid for å sikre tilfang for juniorlagene våre, bør vi også vise at vi ikke lar middelmådige spillere herse med oss i lønnsforhandlinger. Det er en MEGET dyr beslutning.
La nå "pusekatten" fortsette å putte et mål her og der ut sesongen (med mindre vi klarer å få sadiku til å blomstre med noen mer pasningsikre medspillere), så kan vi konsentrere oss om å fikse midtstoppere og vinger i mellomtiden. Om han skulle gå til feks Vitesse etterpå vil han trolig spille mindre enn Noah i Frankrike over tid. Om det engang er mulig.. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 17.07.2023 11:38 Post subject: |
|
|
Alle ser at Løven ikke er verdens beste spiss, men er på et nivå høyere enn de andre i stallen. Han hadde sikkert lett blitt konkurrert ut av en bedre spiss. Problemet er dog at for å erstatte han må vi legge minst 10-15 mill på bordet for en erstatter, noe vi ikke har råd til. Vi kan da velge å la han gå gratis og spille med Aga på topp, eller gi han noen kroner og slippe unna utgiften med å handle en ny. "Han er sånn passelig god, men vi finner bedre" funker ikke, vi har ikke penger til å finne en annen sies det. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 17.07.2023 12:00 Post subject: |
|
|
Logistikk og spillerkjøp ligger under ansvarsområdet til Dorsin. Vi kan ikke skylde på treneren – uavhengig av hvem det er. Tengstedt må krediteres Dorsin på samme måte som at alle andre spillerkjøp må det. Selvsagt er treneren med og bestemmer, men det er Dorsin som har siste ord. Vi er ikke i posisjon til at treneren kan plukke første og andrevalget sitt heller – så dagens spillere er ikke akkurat "håndplukket" – på samme måte som at Rekdal aldri var håndplukket, men i alle tilfeller et valg mellom pest og kolera (ingen andre kjempegode alternativer).
At ikke spissene våre fungerer handler ikke nødv. bare om at de er bomkjøp – de har tross alt ikke blitt foret med gode baller så langt i år. Overhodet ikke.
Men Sæter er den spilleren i Rosenborg med mest X-faktor og flest antall scoringer i seg. Jeg kjenner ikke til hva som tilbys, men han bør være helt i toppen når det kommer til lønninger. Heller det også gamble noen prosent basert på skadehistorikk, enn å la han gå gratis, kjøpe ENDA en spiss for 10-15 MNOK og krysse fingre og tær på at vedkommende vil berge oss fra nedrykk. Går han gratis så tror jeg også det kan ha en smitte-effekt på andre. Det må da være mer givende for Holse å spile med Sæter enn Aga.
Vi kan takke oss selv for at Sæter er på utgående. Vi hadde sannsynligvis mye bedre forhandlingskort tidligere. Nå brenner det skikkelig. RBK med og uten Sæter er fort forskjellen på 1-0 og 0-1. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 17.07.2023 13:16 Post subject: |
|
|
Det er utrolig merkelig å høre ting som at Sæter at best er en ok tippeligaspiss. Han har vært ute i 10 serierunder og brukte ca 200 min på å hente igjen alle andre på laget hva gjelder scoringer etter skade. Han hadde 20 målpoeng for et middelmådig Rosenborg-lag i fjor, og det uten å ha fått reelle sjanser til å bli satset på før en tredjedel av sesongen var spilt. Han scoret 6 på 7 før Tengstedt kom i fjor, likevel var det opplest og vedtatt at Tengstedt var grunnen til at Sæter gjorde det bra. Så en stat på twitter (husker ikke helt hvor den kom fra) hvor Sæter var den spilleren i ligaen som hadde størst poengmessig positiv impact på laget sitt, av samtlige spillere i eliteserien.
Han har godt blikk for spillet, har noen helt åpenbare goalgetter-egenskaper og er et fryktelig mye bedre oppspillspunkt enn de andre på laget. Så må vi heller ikke glemme at han er fryktelig rusten. En fryktelig rusten Ole Sæter er klasser bedre enn feks Noah Holm i form, og leverer bedre enn resten av spissene i stallen har gjort. Tenk hvor mye bedre han er i form. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.07.2023 14:08 Post subject: |
|
|
— Vil du helst ha en avklaring i sommer?
— Jeg føler ikke at dette har noen dato eller frist. Jeg har ikke et marked å forholde meg til. Det er det eventuelt klubben som har om de skal selge meg og få en overgangssum.
— Er det ikke bedre å signere for en klubb på sommeren enn i vintervinduet?
— Med tanke på at du får en pre season så er det det. Men tankene mine har vært her. Jeg er dårlig i dag, men scorer et mål og det måles jeg på.
Les mer: RBK-profilens uvisse fremtid: − Har ingen planer om Saudi-Arabia
– Vi har en dialog med ham. Det har vi hatt en lang periode, men vi har ikke funnet en løsning. Det som sies holder vi mellom oss, men da finner man ut om det går- eller ikke. Vi tar det derfra. Ut ifra den dialogen ser det ut som det kan bli vanskelig, og sånn er fotballen. Vi er glade for at han er her nå, og leverer. Fortsetter han med det kommer han til å spille kampene uavhengig om han fortsetter her, eller om det bare blir ut denne sesongen, sier Dorsin.
Les mer: Dorsin om Sæter-situasjonen: – Ser ut som det kan bli vanskelig |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 17.07.2023 14:27 Post subject: |
|
|
| Bedreviteren wrote: | | Logistikk og spillerkjøp ligger under ansvarsområdet til Dorsin. Vi kan ikke skylde på treneren – uavhengig av hvem det er. Tengstedt må krediteres Dorsin på samme måte som at alle andre spillerkjøp må det. Selvsagt er treneren med og bestemmer, men det er Dorsin som har siste ord. |
Så Rekdal lyver her når han sier at det var han som satt med siste ord? _________________ Alle må gå. |
|
| Back to top |
|
 |
|