English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
7%
 7%  [ 4 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
1%
 1%  [ 1 ]
Väänänen
48%
 48%  [ 26 ]
Nypan
3%
 3%  [ 2 ]
Holse
5%
 5%  [ 3 ]
Sæter
31%
 31%  [ 17 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 54

Author Message
enojado
Veteran

PostPosted: 10.07.2023 15:53    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Kan noen fortelle meg hvem det er Tagseth passer på når det blir 1-1? Hvorfor ligger han så sinnsykt langt unna vingen?

Delvis fotballens ABC. Back skal inn i banen og la vingen ligge alene fordi backen skal være så pass raskt oppe i vingen når vingen får ballen.

I dette tilfellet er Tagseth litt for langt unna og burde uansett fokusert på å lage frispark eller gå i kroppen på lsk spilleren.

Det er alltid et men, det som står i fotballboken er at vingen kan ligge alene på siden dersom spillet foregår lenger opp på banen (fra defensivt lag sitt syn), og i dette tilfellet burde indreløper luktet lunta og trukket ned mot det rommet Tagseth opprinnelig hadde slik at Tagseth har vært tettere på motspiller.

For en gang skyld når midtstopperne skal trekke ned i rommet så glemmer Rogers og UYJ å gå ned (det vi alltid har kritistert dem for å rygge for mye og burde gjort det nå).

Sett målet et par ganger og det er en kjede med "småfeil" fra oss, men likevel så skal det sies at LSK har oradentlig tur med sitt mål. Headingen fra vingen og inn foran mål er omtrent perfekt og lurer på om Hansen burde stått 2 meter fra mål når han så at vingen fikk ballen. I PL hadde de sagt klassescoring..
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 11.07.2023 07:34    Post subject: Reply with quote

Ja klart alt går LSK sin vei akkurat der, men syns vi har flere mål i mot i år der backen er for langt inne. Skjønner at det er slik vi skal forsvare oss, men sure mål i mot som kunne ha vært forhindret ved å så bare noen meter lenger ut
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.07.2023 08:11    Post subject: Reply with quote

Alle lag sideforsyver mot ballsiden som spiller soneforsvar.
Men det skal greit gjøre å skyve over motsatt igjen. Hvilken vi ikke gjør hurtig nok. Det tror jeg kommer av at vi har spilt med 5(3) bak i hele Rekdal perioden. Da slipper stopperene skyve over forde ving back faller ned og tar det rommet. Da trykkes ikke Eddi ut hurtig nok. Så jeg mener dette er midtstopper feil
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 11.07.2023 08:16    Post subject: Reply with quote

Eddi opphever også offsiden ved å starte litt tidlig.
Hadde faktisk ikke blitt mål om han hadde ignorert pasningen...

Når det er sagt er det helt ubrukelig det han gjør når han reagerer. Siden han er 5 cm høy vinner han ikke duellen uansett, han må enten satse på å gå nok i kroppen til å forstyrre pasningen, eller dekke rom. Han gjør det verst mulige og forstyrrer egentlig ikke motspiller i det hele tatt.

UYJ og Rogers hadde ikke noen god kamp, men dette var Eddis feil.
Når det er sagt er det midtstopperenes ansvar å passe på Adams, noe de heller ikke klarer.
Back to top
Toilling
Veteran

PostPosted: 11.07.2023 11:03    Post subject: Reply with quote

Rogers burde vel lukta det innlegget der mye tidligere, nesten alle stopperne som spiller fast på Eliteserie lagene hadde tatt den lumpa der.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 11.07.2023 11:07    Post subject: Reply with quote

Rogers er jo et av tidenes største bomkjøp. Han forsvarer seg konsekvent vekk fra eget mål. Hadde flere slike sist hjemmekamp også, er utrolig merkelig å se på.
Jeg ser heller at RBK spiller med Røsten, eller handler han fra Ranheim og utvikler de i stede for å se på den vandrende hjerneblødningen Sam.
ODN
Veteran

PostPosted: 11.07.2023 13:11    Post subject: Reply with quote

Synes ikke kampen er så ille som mange skal ha det til. I motsetning til de to første kampene, så er denne hva jeg faktisk vil kalle forbedring. Stiller meg undrende til at Pereira drilles som kant, og at Tagseth på en eller annen syk måte får fortsette på venstrebacken. Vi mangler flere spillere for at dette laget skal kunne passe formasjonen, men det er nok en kalkulert risiko for fremtiden - som jeg stiller meg helt bak. Det er prisen vi må betale på grunn av elendige valg.

Skal også sies at vi er fryktelig dårlig i det høye presset, noe som fører til at Lillestrøm får komme enkelt opp i banen. Da får de brukt så og si deres eneste trussel, som er innlegg.

Kommer et spennende overgangsvindu nå. På tide å kvitte oss med daukjøtt, så kan vi spisse stallen mer med noen forsterkninger som bekler posisjoner vi mangler. Det et fryktelig mye nytt som har endret seg i de to formasjonene, og da vil vi bli straffet av motstanden vi møter i ligaen. Forhåpentligvis snur dette med tiden.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 11.07.2023 13:17    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Jeg ser heller at RBK spiller med Røsten, eller handler han fra Ranheim og utvikler de i stede for å se på den vandrende hjerneblødningen Sam.

Langås skulle vært hentet allerede, og er vi ikke umiddelbart på han i det overgangsmarkedet åpner - så frykter jeg at noen andre kommer oss i forkjøpet.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 11.07.2023 14:09    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Synes ikke kampen er så ille som mange skal ha det til. I motsetning til de to første kampene, så er denne hva jeg faktisk vil kalle forbedring. Stiller meg undrende til at Pereira drilles som kant, og at Tagseth på en eller annen syk måte får fortsette på venstrebacken. Vi mangler flere spillere for at dette laget skal kunne passe formasjonen, men det er nok en kalkulert risiko for fremtiden - som jeg stiller meg helt bak. Det er prisen vi må betale på grunn av elendige valg.

Skal også sies at vi er fryktelig dårlig i det høye presset, noe som fører til at Lillestrøm får komme enkelt opp i banen. Da får de brukt så og si deres eneste trussel, som er innlegg.

Kommer et spennende overgangsvindu nå. På tide å kvitte oss med daukjøtt, så kan vi spisse stallen mer med noen forsterkninger som bekler posisjoner vi mangler. Det et fryktelig mye nytt som har endret seg i de to formasjonene,

og da vil vi bli straffet av motstanden vi møter i ligaen. Forhåpentligvis snur dette med tiden.

Du glemmer at vi ikke har fem flade ører at købe ind for - derfor vi ender op med køb fra Island og Finland. Spillere, der ganske enkelt ikke har et niveau der kan bringe os tilbage til toppen. Det hele bider sig selv i halen og jeg frygter det bliver næsten umuligt at komme tilbage til toppen indenfor en overskuelig fremtid.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 12.07.2023 08:27    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Du glemmer at vi ikke har fem flade ører at købe ind for - derfor vi ender op med køb fra Island og Finland.

Men hvorfor har vi brukt mangfoldige millioner på kjøp fra Island og Finland, hvis vi ikke har penger?
2mas
Sjef

PostPosted: 12.07.2023 21:03    Post subject: Reply with quote

Må ærlig innrømme at jeg fikk skumle 2005-minner på søndag. Men får håpe og tro at vi unngår lik høst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran

PostPosted: 12.07.2023 23:10    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:
ibejnar wrote:
Du glemmer at vi ikke har fem flade ører at købe ind for - derfor vi ender op med køb fra Island og Finland.

Men hvorfor har vi brukt mangfoldige millioner på kjøp fra Island og Finland, hvis vi ikke har penger?

Ja, nå må vi slutte med dette penge-kort-unnskyldningen.
Vi har kjøpt oss ned, og "spart" oss til fant, igjen.

Det er flere interessante spillere i både U19 og U21 EM som vi kunne fint ha kjøpt til 25-40 mill. med 3-4 mill i årslønn og potensielt videresalg i Tengstedt-klassen. Vi hadde garantert fått lånt enkelte av toppklubb-spillerne til en relativt rimelig pris da eliteserien er et bedre nivå enn 2.lagene til f.eks. la liga klubbene - spesielt klubbene som ligger i nedre sjiktet.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 13.07.2023 09:34    Post subject: Reply with quote

Årsaken er vel at det gamle trener teamet ville ha 7 angripere for å dekke inn salget av tengsted og Veccia.
Hadde vi kjøpt 2 når 2 går ut ville vi vel kunne kjøpt noe skikkelig bra.
Men dette er arven etter tullballet.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb