English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 10.05.2023 19:31    Post subject: Reply with quote

Han har vel vært skadeplaget hele tiden. Men det er unektelig likhetstrekk mtp hvor godt trent de var ved fylte 25 sammenlignet med snittet i eliteserien.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 10.05.2023 21:14    Post subject: Reply with quote

Sæter fortjener ikke å sammenlignes med Helland.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 10.05.2023 21:49    Post subject: Reply with quote

Ole har vært ferdig i klubben fra han ikke ville skrive ny kontrakt. La han nå inderlig seile sin egen sjø.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 30.05.2023 22:24    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Litt mer menneskelige de muskelfibrene enn først meldt, ser det ut til.

Hvor blir det av mannen med løvefysikken? Comebacket er vel snart 3 uker på overtid.
2mas
Sjef

PostPosted: 31.05.2023 15:56    Post subject: Reply with quote

Godt spørsmål! Nidaros har tatt lang prat med ham - uten å spørre om oppdatert prognose:

Om én måned og én dag er det seks måneder igjen av kontrakten hans med Rosenborg. Det betyr at Sæter fritt kan snakke med hvilken som helst klubb, hvor som helst i verden, om en kontrakt som starter idet hans RBK-kontrakt går ut.

Men den tanken har ikke Sæter i hodet nå.

– Jeg tenker ingenting på det. Jeg har folk rundt meg som jobber med klubben (RBK) og alt annet. Min jobb er å bli skadefri. Hvis ikke kan jeg heller signere for, ja, Nardo hvis jeg bare blir skadet. Akkurat nå må jeg bli skadefri og bevise at jeg har noe å gjøre her, så får vi ta resten deretter.

– RBK er fortsatt en mulighet?

– Ja ja, selvsagt. Når det blåser som verst, er da jeg merker hvor glad jeg er i klubben. Det er ikke bare bare og dra herfra, så det har selvsagt vært et alternativ hele veien, og det er det i dag også.

Les mer: Denne fellen vil Sæter at lagkameratene unngår: – Da ser vi ut som idioter hele gjengen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran

PostPosted: 31.05.2023 16:48    Post subject: Reply with quote

Mener å ha lest for ikke så lenge siden at han ikke ville si konkret dato, hverken den i hans eget hode eller den klubben har satt fordi de bommet forrige gang og at skaden leges tydeligvis ikke slik som planlagt. Forrige gang han var tilbake i trening tålte han ikke belastningen, så de vil vel være enda mer forsiktig neste gang tipper jeg.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 31.05.2023 16:49    Post subject: Reply with quote

Hørtes ut som svikerfysikk leger saktere enn normal fysikk Rolling Eyes
Back to top
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 05.06.2023 12:41    Post subject: Reply with quote

Nærmer løven seg spilleklar? Noen status her?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.06.2023 11:31    Post subject: Reply with quote

– Det er gode prognoser og testene glir vi fint igjennom. Det spørs om det er lysere tider nå ja. Det er litt som med været, det ser bra ut fremover, så får vi bare fortsette å gnu på. Det er eneste måten å gjøre det på. Så er det god timing med ferie, eller det blir ikke ferie for meg, men da slipper jeg forhåpentligvis å stå over noen flere matcher.

Dermed kan Sarpsborg-kampen på Lerkendal 25. juni etter ferien se ut som et mål.

– Det er ikke for vanskelig å si det, men jeg prøver å lære litt av det jeg har sagt tidligere, men om alt går er jeg klar etter ferien. Så må jeg ta forbehold om at ting har gått galt før, Leicester vant Premier League, så alt kan skje, men jeg får bare gjøre jobben så tilfeldigheten blir mindre. Jeg tenker at etter ferien skal jeg være der ute.

Les mer: Sæter: – Jeg er skitlei, rett og slett
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 23.06.2023 18:25    Post subject: Reply with quote

Ryktes til Bodø Glimt av Stian Wahl.

Så får vi se hvor "glad" han er i RBK.

- Torgeir Børven
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.06.2023 18:46    Post subject: Reply with quote

Flott om vi får solgt han i sommer. God tur.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 23.06.2023 20:12    Post subject: Reply with quote

Sæter kommer selvsagt som andre begrensede spisser før han til å se ut som 1 million $ under Knutsens vinger så vi bør kreve Botheim videresalgs-pengene de skylder oss om vi skal la han gå dit. Synd han er så mye skadet at vi ikke greide å få en eller annen polsk nedryksklubb til å ta han.
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 23.06.2023 21:15    Post subject: Reply with quote

I kveld skal jeg folde hendene og be om at Maalen får Søter til å forlenge. Dette høres helt feil ut.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 23.06.2023 21:21    Post subject: Reply with quote

Du burde jo juble i nesegrus forundring, Sæter, er en spiss langt over noe dere kunne drømme om der oppe for få år siden.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 23.06.2023 21:57    Post subject: Reply with quote

Er Pellegrino på vei bort?
Vi bør selge Sæter og ta tilbake Noa.
Vi kan ikke gi opp Noa nå når vi har fått et ordentlig trener team
Montana
Veteran

PostPosted: 23.06.2023 21:59    Post subject: Reply with quote

Hvem er Noa
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 23.06.2023 23:47    Post subject: Reply with quote

Virker noe merkelig at Glimt skulle tilby han mer i lønn enn oss, men så er det kanskje lunkent med interesse fra andre steder og han har brent broen her.
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 24.06.2023 10:03    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Sæter kommer selvsagt som andre begrensede spisser før han til å se ut som 1 million $ under Knutsens vinger så vi bør kreve Botheim videresalgs-pengene de skylder oss om vi skal la han gå dit. Synd han er så mye skadet at vi ikke greide å få en eller annen polsk nedryksklubb til å ta han.

Det var faktisk RBK som satte en stopper for en overgang i vinter da.

Sæter spiller fotball på toppnivå i sikkert 5-6 sesonger til. Klart han vil dra dit det er mest lukrativt for han i de årene. Binder han seg til en 3 års kontrakt her, blir det med det for hans del. Sæter skylder ikke RBK noen ting etter «kun» å fått tilbud om «trønderkontrakt» og heller ikke fått muligheten til å gå.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 24.06.2023 12:35    Post subject: Reply with quote

Tja… Rosenborg ga han sjansen etter å ha gjort det greit i Ranheim. Etter han kom til klubben så har han vært skadet i ca to sesonger hvor klubben har tatt vare på han med et godt medisinsk apparat. Han har også selv sagt at det er guttedrømmen og plassen han vi spille.

Man kan jo argumentere for at han skylder klubben noe. Han fikk vel også et kontraktstilbud som ikke hadde verdens beste fastlønn, men med svært gode bonuser om han presterte.

Så om han hadde hatt trua på å bli frisk og fortsette å levere, så hadde dette vært win-win.

Men så kom krim-jim…
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.06.2023 13:53    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Montana wrote:

Det var faktisk RBK som satte en stopper for en overgang i vinter da.

Sæter spiller fotball på toppnivå i sikkert 5-6 sesonger til. Klart han vil dra dit det er mest lukrativt for han i de årene. Binder han seg til en 3 års kontrakt her, blir det med det for hans del. Sæter skylder ikke RBK noen ting etter «kun» å fått tilbud om «trønderkontrakt» og heller ikke fått muligheten til å gå.

Nå er det ikke sånn at å skrive en ny kontrakt er ensbetydende med å måtte forbli i klubben ut kontrakten da. RBK har vel snarere vist gang på gang at de sjelden står i veien for spillere som vil utenlands. De få gangene man har sagt nei så har det stort sett vært fordi bud har vært skammelig lave eller man allerede har avgitt en eller flere viktige spillere i akkurat det vinduet og ikke vil stå helt ribbet tilbake.

Og hva gjelder Sæter så hadde han vært vrakgods i Ull/Kisa i obosligaen uten RBK, etter å ha gått skadet stort sett hele kontraktsperioden. Så jo, jeg synes han skylder RBK såpass at de kan få noen kroner igjen for han hvis han evt. stikker utenlands.
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 24.06.2023 22:40    Post subject: Reply with quote

Når du er 27, norsk og spiller i Eliteserien er det ganske ensbetydende å ende sine dager her med feks en treårskontrakt ja. Ikke mange som legger penger på bordet da nei.

Klart det er drømmen til enhver trønder å spille på RBK (foruten Thiago Holm). Men når klubben hverken vil betale markedslønn eller selge, så mener jeg at Sæter ikke skylder RBK noen ting. Hvem av supporterne som melder høyt om at Sæter pisser på RBK hadde IKKE gått for et MYE bedre lønnsmessig jobbtilbud om de hadde fått det da? De er det ikke mange av! Ja, han ble henta skadet fra OBOS og Ranheim, og hadde uansett med gått til en Eliteserieklubb den vinteren. Men han har gjort opp for den «gesten» med 2022 sesongen.
Synd ikke RBK ser verdien av å ha en meldingssterk trønder i angrep Sad
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 24.06.2023 23:13    Post subject: Reply with quote

markedsverdien for pusekatten sæter er fire bugg og en cola.
Han kan ta med krimjim og være skadet et annet sted
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.06.2023 09:31    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:

Synd ikke RBK ser verdien av å ha en meldingssterk trønder i angrep Sad

Nå må vi slutte med denne greia. RBK så verdien, derfor tilbød de han en kontrakt. De forhandlet og strakk seg så langt de mente var forsvarlig.
Back to top
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 25.06.2023 10:07    Post subject: Reply with quote

Nettopp og det går begge veier. Partene står fritt til å forhandle si ja eller nei. Er som i ethvert annet arbeidsforhold.. Han er ikke en slave og RBK har ikke en plikt til å gi ny kontrakt.

De ga han en mulighet fordi klubben så en mulighet for at Ole kunne gi de en verdi i form av scoringer. Ole har gitt mye glede til oss og klubben er bare smålig å være bitter fordi de ikke kan enes om ny kontrakt.
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 25.06.2023 11:07    Post subject: Reply with quote

Hva er greia med kommentarer på hans siste Twitterpost om å komme til Pakistan...?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 112, 113, 114  Next
Page 55 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb