| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
20% |
[ 9 ] |
| Reitan |
|
2% |
[ 1 ] |
| Henriksen |
|
2% |
[ 1 ] |
| Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skarsem |
|
4% |
[ 2 ] |
| Väänänen |
|
46% |
[ 21 ] |
| Skjelbred |
|
2% |
[ 1 ] |
| Holse |
|
11% |
[ 5 ] |
| Aga |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nelson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nypan |
|
6% |
[ 3 ] |
| Sæter |
|
2% |
[ 1 ] |
| Ingason |
|
2% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 45 |
|
| Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 20.06.2023 09:34 Post subject: |
|
|
| Nå er det neppe fart vi blir utfordret på av Sarpelona. Men de er bunnsolide i forsvar i år og ellers et solid lag, så jeg har begrenset optimisme her selv om jeg er velidg positiv til trenerskiftet. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.06.2023 11:31 Post subject: |
|
|
Er de kontringssterke? Håper vi lykkes med presspillet og setter sjansene vi får, kan bli mye bakrom å boltre seg i for S08. 2,7 i odds for over 3,5 mål virker spillbart imo...
https://youtube.com/clip/...VAni0IbokI |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 20.06.2023 14:59 Post subject: |
|
|
Det er mye mindre fokus på press spill nå. Det ene angrepsvåpnet Rekdal hadde bortsett fra innlegg fra ving back på midtbanen har de ikke øvd på hos Maalen.
De har hittil øvd på eget spill mot etablert forsvar.
Det er et annet lag nå med en annen filosofi _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.06.2023 15:14 Post subject: |
|
|
| Jeg går ut ifra at vi generelt skal forsøke stå høyt, med offensive sidebacker, en 16-åring i ankerrollen (som på sikt kan bli helt konge) og et temposvakt midtforsvar. Det kan være greit å ikke pådra seg altfor mange brudd imot. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 20.06.2023 15:29 Post subject: |
|
|
Tviler på at vi får se Kåres høye indreløpere, og effekten får vi nok se - men KI tapte mot Stabæk i sin debut, men det var til gjengjeld angrepsvillig ball som ble spilt. _________________ https://twitter.com/djuptjuv |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 20.06.2023 15:36 Post subject: |
|
|
Ahh, den gode gamle 4-1-5 varianten ja. Ta oss itj tebake dit igjæn
Forum favourite Bjørlo får en ganske viktig rolle defensivt i elleveren vi er forespeilet. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 20.06.2023 16:02 Post subject: |
|
|
Vi vil nok få se et mere kompakt lag nå uten de store avstandene og rommene andre lag kunne utnytte. Så kan alle lag bli kontret på. men man må ta risiko hvis man skal spille offensive angrepsfotball.
Eggens gamle tese om å avslutte angrepene hjelper jo i så måte.
I dag spilte også Bjørlo litt sentral.
Henriksen coachet forsvaret og Maalen coachet angrepet _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 20.06.2023 17:05 Post subject: |
|
|
| Så Adrian sprade rundt i slippers sammen med Børkeeiet på treninga i dag. Skadet? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 20.06.2023 21:41 Post subject: |
|
|
Laget ser slik ut pt.
Hansen
Reitan - Henriksen - Jenssen - Tagseth
Skarsem -Nypan/Bjørlo - Skjelbred/Bjørlo
Holse - Aga - Nelson. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.06.2023 06:45 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Laget ser slik ut pt.
Hansen
Reitan - Henriksen - Jenssen - Tagseth
Skarsem -Nypan/Bjørlo - Skjelbred/Bjørlo
Holse - Aga - Nelson. |
Synes dette ser ut som forventet og som et fornuftig lag, men det er et gapende hull sentralt på midten. Bjørlo vil iallefall ikke fungere der. Per nå er faktisk Børkeeiet den mest naturlige der (når han er klar). Aga har sagt at han foretrekker en partner på topp, men Holse-Aga-Nelson har fungert i de siste kampene så fornuftig å fortsette med det. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.06.2023 06:57 Post subject: |
|
|
| Børkeeiet er blant de minst naturlige sentralt, det er så vondtfot. Dessverre har vi ingen soleklar midtbanesjef. Per eller Nypan kanskje. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.06.2023 07:30 Post subject: |
|
|
| Børkeeiet skal da få en sjanse akkurat som alle andre. Han kan tjene like mye på omlegginga som de andre spillerne. Jeg har fortsatt trua på at han kan bli en god spiller for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 21.06.2023 08:09 Post subject: |
|
|
| At Skjelbred og Nypan deler på den sentrale rollen høres jo optimalt ut. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 21.06.2023 08:10 Post subject: |
|
|
| Børkeeiet var et kjempetalent for noen år siden og bør få sjansen han også. Han mister sjelden ball og gjør sjelden store feil. Hans akilleshæl har vært at han er litt for lite kreativ og har litt for dårlig i tempo i forflytning under frispilling fra press. Korrekt guiding kan gjøre han mer direkteorientert og raskere spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.06.2023 08:13 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Børkeeiet er blant de minst naturlige sentralt, det er så vondtfot. Dessverre har vi ingen soleklar midtbanesjef. Per eller Nypan kanskje. |
Skjelbred har vel spilt et tresifret antall kamper i Bundesligaen som sentral midtbanespiller + vokst opp i 433. Jeg tror nok han fikser den rollen ganske greit om kroppen spiller på lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 21.06.2023 08:25 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | At Skjelbred og Nypan deler på den sentrale rollen høres jo optimalt ut. |
Mener Santeri ble omtalt om sentral midtbanespiller da han ble hentet. Han er vel på landslagssamling så vanskelig å vite om Maalen ser på han som indreløper eller sentral. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.06.2023 08:35 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Børkeeiet er blant de minst naturlige sentralt, det er så vondtfot. |
Minst naturlige faktisk. Enig i at han ikke har vært særlig bra for oss og at det går litt sakte, men det er jo sentralt på midten han er best, som enojado skriver så mister han sjeldent ballen.
Nypan kan sikkert bli veldig god i den rollen, Per tenker jeg ikke på, han er stort sett syk og skadet. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 21.06.2023 08:48 Post subject: |
|
|
| andrezinho wrote: | Ahh, den gode gamle 4-1-5 varianten ja. Ta oss itj tebake dit igjæn
Forum favourite Bjørlo får en ganske viktig rolle defensivt i elleveren vi er forespeilet. |
SKjønner ikke helt at flere lanserer Bjørlo som balanserende midtbanesentral? I mine øyne er han en offensivt anlagt spiller med litt over middels skills. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.06.2023 09:05 Post subject: |
|
|
| Ståle wrote: | | Hedning wrote: | | At Skjelbred og Nypan deler på den sentrale rollen høres jo optimalt ut. |
Mener Santeri ble omtalt om sentral midtbanespiller da han ble hentet. Han er vel på landslagssamling så vanskelig å vite om Maalen ser på han som indreløper eller sentral. |
Hadde glemt han i forbifarten, noe som egentlig er godt gjort all den tid han kanskje er den som har overbevist mest der. Santeri/Nypan/Per sentralt  |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 21.06.2023 10:18 Post subject: |
|
|
@PauloSilas: Når Maalen lanserer Skarsem-Nypan-Bjørlo, må nødvendigvis Bjørlo bidra mye defensivt av disse. I mine øyne helt klin kokos å gi Nypan tillit i den rollen fra start, selv om han kan bli fantastisk der på sikt. Dette kunne man innøvd i preseason. PCS kunne spilt der, men skade- og sykdomshistorikken taler imot, trossalt greit med kontinuitet i den rollen.
Med skade på Børkeeiet lander jeg på Henriksen. Så spørs det om vi kan stole på Rogers da. Håper og tror han vil passe bedre som vanlig stopper, men det er en litt skummel tanke med høyt press og Rogers til å styre sjappa baki der. Väänänen kan kanskje bli en mulighet... Men han er jo ikke trønder, ikke norsk engang, så han blir vel snart kasta ut fra toppen av Scandic.
Ang. Nypan, er det primært indreløper han har spilt tidligere i karrieren? Selv om han skulle være kjent med den sentrale rollen, er det noe annet med voksenfotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.06.2023 11:14 Post subject: |
|
|
Henriksen blir stopper det er 100%.
Finnnen dekker for lite rom tror jeg for at Maalen ser ham som sentral.
På treningene jeg har sett har Bjørlo/Nypan/ Skjelbred spillt sentralt. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 21.06.2023 11:19 Post subject: |
|
|
| Siger det igen det bliver en katastrofe med Nypan Skarsem og Bjørlo centralt. Der mangler kloghed. Jeg ville faktisk hellere spille bytte Skarsem med Holse - nu har vi set i flere sæsoner at Skarsem har alt alt for mange berøringer og ALDRIG kan spille på 1. berøring hvilket jo kan åbne modstandere. Henriksen ville også være at foretrække. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 21.06.2023 11:58 Post subject: |
|
|
Hadde det ikke vært et alternativ å kjøre Holse ned på ve midt og Pereira inn ve kant? Han er den eneste som potensielt kan gå ned til linja å slå et godt innlegg.. Mitt forslag;
Hansen
Reitan-Henriksen-Jensen-Tagset
Skarsem-Nypan-Holse
Nelson-Aga-Pereira _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 21.06.2023 12:13 Post subject: |
|
|
Jeg er skeptisk til Bjørlo og Skarsem samtidig, blir altfor like typer.
Skarsem/Bjørlo kan knive om en indreløperplass, så må det være Nypan, Skjeldbred, Henriksen eller Holse på den andre. Väananen blir litt joker i det hele, fort et (sterkere) alternativ til Skarsem/Bjørlo på litt sikt framfor sentral, virker mer som den type sentral som Horneland vil ha i Brann framfor den type sentral vi sikler på å få tilbake (Sælnes) eller kanskje utvikle (Nypan). Så har vi en Broholm i bakhånd som jeg tror bør få sjansen hvis vi ikke få inn en ving så vi kan flytte Holse ned (eventuelt Broholm på kant og Holse ned).
Vanskelig å si hvordan Børkeiet kan mestre rollen under klare innstrukser, han er nok pdd aller best som en av to sentrale slik som mot Molde.
Tror vi trenger hurtig stopper (Langaas?) og ving så Henriksen og Holse kan flyttes inn på midtbanen, men stallen er allerede overbefolket i det leddet, men ganske mange som kniver om Strand sin gamle plass i maskineriet, og ikke så mange Skammelsrud/Brandhaug/Bergx2. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
|