View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.10.2022 15:50 Post subject: |
|
|
Problemet til Skarsem er jo ikke å levere flere målpoeng, det er å spille enkelt nok. Det er bare å sette stoppeklokka: jo flere sammenhengende sekunder Skarsem har ballen, jo større er sannsynligheten for at neste trekk er ballmist/feilpasning.
Jeg så én god involvering fra Skarsem i går, da fikk han ballen i medløp, dro den med seg, og spilte fri medspiller på utsiden på neste touch. Mer sånn, og litt klokere individuelt defensivt, så er han jo en sånn 'usynlig hånd' på laget. Nå er han rett og slett for synlig, og for ofte med negativt fortegn. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 03.10.2022 16:05 Post subject: |
|
|
Holse,skjelbred,jensen er jo flere klasser over skarsem.
En god involvering i en kamp? Finnes bedre spillere og kjøpe..han har fått spilt nok.
Skal vi utvikle oss som lag trenger laget bedre spillere.
Virker heller ikke intressert i trene ekstra for utvikle seg,mer opptatt av sosiale medier som ungdommer er i dag.
Hører jo flere unge har ikke mentaliteten for vil bli god.
Lite vits og kaste bort tid og penger på tull. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 03.10.2022 16:22 Post subject: |
|
|
Når man har nådd et visst nivå skal det mye til mentalt å løfte seg videre opp. Viktig med gode støttespillere og trenere men det er spilleren selv som må gjøre jobben og være bevisst. Sultne ulver jager best, er et beskrivende ordtak. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.11.2022 23:54 Post subject: |
|
|
– Det er konkurranse, selvsagt. Så handler det også litt om «typen kamper» man går inn i, sier Kjetil Rekdal.
Og fortsetter:
– Olaus er en god ballvinner, men kanskje ikke den med like høyt sluttprodukt (målpoeng, journ. anm.). Da spørs det når du trenger hva.
Les mer: RBK-profilen: – Jeg er selvfølgelig ikke fornøyd |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.11.2022 11:21 Post subject: |
|
|
Enig med Reka her. Olaus må bare jobbe hardt neste sesong med å forbedre seg. Ballen ligger hos ham selv, nå må jobbe med å bli bedre på pasningsvalg, forbedre bedre touchen også, han blir for lite skarp i både avleveringer og skudd. Overblikket må også bli bedre, han går for lenge med ballen slik at han mister den selv eller at bevegelsene rundt ham stopper opp. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 05.11.2022 18:27 Post subject: |
|
|
Skarsem sutrer iallefall ikke der "journalistene" har tidligere greid å få et par andre RBK-spillere til å si ting som kan brukes til å vinkle saken i grinete retning.
Skal han gjøre seg fortjent til plassen igjen så må han opp to hakk på de fleste faser av spillet. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.12.2022 12:18 Post subject: |
|
|
– I 2. omgang mot LSK (vant 3–1) skadet jeg meg i lysken. En belastningsskade, som ble verre og verre dag for dag, trening for trening. Men jeg ønsket ikke at det skulle bli noe tema. Laget var i en kritisk periode, hvor vi kjempet om plass i Europa. Jeg hadde lyst til å fullføre sesongen, sier Skarsem.
– Du sa ikke noe om dette da vi omtalte benketilværelsen i november...
– Nei, jeg ønsket ikke noe fokus på det da. Samtidig ville jeg jo bidra. Hver mandag tok jeg derfor en runde med det medisinske apparatet, hvor vi fant ut om jeg skulle stå av eller fortsette. Jeg hadde lyst til å fortsette, men ble gradvis verre, sier Skarsem - og utdyper:
– Der og da var det vanskelig å innse at jeg ble satt ut av laget, også. Men når én spiller ikke er på 100 prosent, så skal konkurransen være slik i RBK at man ikke spiller.
Les mer: RBK-profilens hemmelighet: - Jeg har vært naiv
Greit med avklaring. Glemte å spørre om hva som feilte ham. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.01.2023 20:36 Post subject: |
|
|
– Olaus nærmer seg med stormskritt. Han var litt på ball siste dagen på Gran Canaria. Jeg håper vi kan aktivisere ham litt i tiden framover, og at han på treningsleiren i Marbella får fulle fotballtreninger, sier Rekdal.
Les mer: Tettey-«comeback» på trening da RBK-profilen måtte av med skade |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.03.2023 20:35 Post subject: |
|
|
Rosenborg håpet at indreløperen skulle kunne være tilbake mot Viking neste helg etter å ha mistet hele forsesongen. I stedet ble det operasjon [på torsdag].
- Framgangen som har vært, har stoppet opp, forklarer klubblege Olav Aas til rbkweb.no.
- Er det sportsbrokk han er operert for?
- Vi går ikke i detaljer på det.
Les mer: Skarsem mister seriestart
Må nesten tro at Aas ikke fintet meg ut forrige lørdag, og at avgjørelsen om operasjonen først ble tatt denne uka. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.03.2023 23:11 Post subject: |
|
|
– Jeg lå ganske godt an veldig lenge. Så ble skaden såpass ille at det måtte bli gjort et inngrep. Det nyttet ikke å ta det siste steget for å gjøre meg ordentlig klar igjen.
(...)
Med mer spilletid økte smertene. Det førte til at prestasjonene på banen ble dårligere.
– Sett i ettertid var det egentlig ikke noe lurt. Jeg kunne ikke bidra stort, fordi jeg spilte med smerter. Det ble et slags «tap-tap»-prosjekt.
Les mer: Nyopererte Skarsem: – Et nytt slag i trynet |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.05.2023 00:30 Post subject: |
|
|
Han bekrefter at det var idrettsbrokk han ble operert for:
- Det var ikke noe farlig, men det var såpass at det måtte tas. Det er en veldig liten operasjon, så vi vurderte det sånn at det var viktigst å få orden på kroppen 100 prosent og ikke spille på 70, 80 og 90, sånn som jeg gjorde siste sju-åtte kampene i fjor, forklarer hovedperosnen.
- Jeg trente på meg ny overbelastning rett og slett. Det ble litt følgefeil, sånn at det kom noen annet som måtte tas. Når vi gjorde det, så var det én til to nye måneder på sidelinja. Nå står jeg her og spiller uten vondt for første gang på veldig lenge. Det er en veldig god følelse.
Les mer: - Spiller uten vondt for første gang på lenge |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.05.2023 10:50 Post subject: |
|
|
Synes dette er veldig merkelig. Hvorfor får han spilletid hvis han ikke er 100 prosent? Forteller han ikke trenerne at han har vondt og ikke kan yte 100 prosent? Hvis ikke, er ikke det isåfall svært illojalt? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.06.2023 00:56 Post subject: |
|
|
Hadde ikke fått med meg det som Petter Rasmus nevnte på podkasten: Skarsem er modell for Kleins. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 23.07.2023 22:07 Post subject: |
|
|
God bedring! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.07.2023 13:51 Post subject: |
|
|
- Det er god prognose, men om det tar ei uke eller mer, er for tidlig å si, uttaler klubblege Olav Aas til rbkweb.no.
- Han mister begge kampene denne uka?
- Han er uaktuell i morgen. Så får vi se når det nærmer seg helg, svarer Aas.
Les mer: Skarsem kan være raskt tilbake
 |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 27.07.2023 05:47 Post subject: |
|
|
Kan ikke skjønne at det drapsforsøket på Skarsem ikke var rødt kort. Han var veldig heldig at det gikk såpass bra som det gjorde. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 27.07.2023 09:12 Post subject: |
|
|
Så mer ut som et uhell. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 27.07.2023 10:51 Post subject: |
|
|
Det er mye rar dømming fremdeles, bare se på Hedenstad som får en rotasjon og tråkker på Odd spilleren og blir utvist, helt utilsiktet.
Men her synes jeg dommer gjorde riktig. Uhell skjer og det var bare uflaks.
Bra det går greit med Olaus  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 18.08.2023 09:44 Post subject: |
|
|
Ikke god nok. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 18.08.2023 15:19 Post subject: |
|
|
Noen på Hearts-forumet mente det var en tabbe av Maalen og Rosenborg å ta av Skarsem etter 58 min i går. Mente han var dominerende. Tanker? |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 18.08.2023 15:38 Post subject: |
|
|
Han må nok ha sett feil. Skarsem virket langt fra ordentlig kampfit og burde ikke spilt |
|
Back to top |
|
 |
|