English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Kristian Selnæs
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 132, 133, 134  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 19.04.2023 22:16    Post subject: Reply with quote

Skrulledude wrote:
Det er noen midler opptjent i et land som skal overføres til et annet land. Hvordan gjør man dette uten noen avgifter eller skatter? Spør for en venn.


Spørsmålene blir hvor han er definert skattemessig bosatt og da skatteavtalene mellom de landene det gjelder. I Norge ville han fått fradrag for skatt betalt i utlandet om han var skattemessig bosatt her. Nå bor han i Sveits så da betaler han veldig lite vil jeg tro. Er vel derfor han valgte Sveits. I Norge må man han betale formuesskatt, så ikke så fristende å komme tilbake. Det blir fort store summer å betale noe som vil ødelegge formuen om han ikke kjøpe eiendom eller aksjer. Da får han rabatt.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 19.04.2023 22:31    Post subject: Reply with quote

Med en formuesskatt på hele 1% så blir det nok vanskelig å få det til å gå rundt, ja. Særlig med tanke på at slike formuer er plassert i investeringer som kaster av seg langt mer enn 1%.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 20.04.2023 19:42    Post subject: Reply with quote

100 millioner er iallefall mer enn nok for at jeg skal fint klare å leve meget komfortabelt uten å arbeide en eneste dag resten av livet, i Norge, med formueskatt og all mulig annen skatt. DnB nede på solsiden og andre her i byen (og enda flere i Oslo og utlandet) er istand til å sette opp alt dette for deg.

Men en god del som tjener så mye at de har så mye penger før fylte 30 har ofte vesentlig dyrere vaner enn det jeg vil tro de aller fleste her inne nøyer seg med. Hvis du skal svi av tosifret antall millioner i året så kreves det nok en del mer enn 100 millioner.

Vi får håpe Sælnes og andre er flinkere på å forvalte de inntektene de får i en relativt kort periode av livet bedre enn John Arne Rise. Carew gjorde vel seg selv til eiendomsbaron, så han klarer seg fint vil jeg tro.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 20.04.2023 19:44    Post subject: Reply with quote

Leste nettopp at tidligere Manchester United spiller Wes Brown er konkurs.

Dette er altså en mann som tjente 650 000kr i uka i en karriere som varte i 15-17 år.

Så det er fult mulig å rote bort en slik sum som Selnæs får her, om man bare er dum nok.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 29.05.2023 23:30    Post subject: Reply with quote

Ferdig i Zürich.
Quote:
– Han vil farvel foran hjemmekampen mot FC Lugano på Letzigrund stadion, heter det i pressemeldingen.

Klubben takker Selnæs for innsatsen.

Mer, men foreløpig ikke mye, i Adressa.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 30.05.2023 07:55    Post subject: Reply with quote

Vi skriker etter en type som Selnæs på midtbanen, så han har potensiale til å løse mye av problemene våre. Han har knapt spilt det siste halvåret og Kina-oppholdet var so-so, så kan han da ikke ha så mange spennende tilbud?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 30.05.2023 08:06    Post subject: Reply with quote

Har ikke Selnæs (og/eller Dorsin) selv sagt at klubben har hatt jevnlig kontakt med han? Jeg vil tro at Dorsin er på hugget her.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 30.05.2023 08:29    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig skal Ole hjem.

Men hvor mange midtbanespillere trenger vi egentlig? Nja. Mange når
Vi har midtbanespillere i forsvar, på vingback og i angrep.aå da svarte jeg vel meg selv.

Spørsmålet er hvor mye mer penger styret bruker når de antagelig allerede søker etter en ny trener, og med historiens visdom, som trolig har andre formasjoner de ønsker å bruke.

Mitt tips er følgende: Mandag bli Ciljan utnevnt til midlertidig spillende trener mens de skal gjennomføre en grundig prosess. Tirsdag blir Selnes signert for å skape tro. 15. juli lånes Børke ut til Odd for å få spilletid. I august startet folk å tro på Kjetil Knutsen som ennå ikke har sagt Nei. Vi ender på femteplass som blir sett på som en seier etter nesten å ha vært på nedrykksplass etter ti serierunder.
Så, på Lille julaften, får vi årets julegave: Paco bli vår nye trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 30.05.2023 08:47    Post subject: Reply with quote

Børkeeiet og Skarsem burde ut, Selnæs er en kjempeforsterkning Tommel'n opp!
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 30.05.2023 09:39    Post subject: Reply with quote

Innehar han fortsatt nivået? Enhver ville jo tatt en Selnæs anno 2015, men selv har jeg ikke sett et sekund fotball av ham etter han dro, kanskje bortsett fra noen innhopp i landskamper (?) Samtidig er det viktigste motivasjonen for å faktisk bidra i et fallende RBK.
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 30.05.2023 09:53    Post subject: Reply with quote

Bonzo wrote:
Innehar han fortsatt nivået? Enhver ville jo tatt en Selnæs anno 2015, men selv har jeg ikke sett et sekund fotball av ham etter han dro, kanskje bortsett fra noen innhopp i landskamper (?) Samtidig er det viktigste motivasjonen for å faktisk bidra i et fallende RBK.


Hva er "nivået"? Han har nok vært bedre enn han er nå, peaket vel før han dro til Kina. Men hvis "nivået" er å være god nok til å gjøre RBK bedre så må jo det være JA.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 30.05.2023 09:53    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i huleste skal Skarsem ut?? Han hadde kanskje sin beste omgang i 2.omg. i går. Eneste midtbanespilleren som kan holde på ballen og dra av en spiller og passere ledd. Eneste man har å utsette på han er avleveringene og beslutninger, men i går satt de omtrent 100%. Han hadde minst 3 gjennombruddspasninger bak forsvarslinjen. Burde fått mer ut av sjansen sin.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 30.05.2023 10:16    Post subject: Reply with quote

Vi trenger garantert holdningene og lederegenskapene til Selnæs like mye som spilleregenskapene. Ciljan er omtrent like nyttig å ha i garderoben som en undulat, og Henriksen er for snill. Vi må ha noen som river kjeft og klikker i vater når man ikke er seriøs nok på treningene. Rosenborg har en skrikende mangel på ledere med holdninger som smitter over på resten av spillerne, i alle fall kan det virke sånn for oss utenforstående. Og den "Innsiden" tror jeg ikke gjør laget noen tjenester selv om det kan være artig for oss. Det tar bort nødvendig fokus.

Så ja takk til Selnæs (som garantert vil bli dyr), mye pga holdningene han har med seg.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 30.05.2023 10:44    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Bonzo wrote:
Innehar han fortsatt nivået? Enhver ville jo tatt en Selnæs anno 2015, men selv har jeg ikke sett et sekund fotball av ham etter han dro, kanskje bortsett fra noen innhopp i landskamper (?) Samtidig er det viktigste motivasjonen for å faktisk bidra i et fallende RBK.


Hva er "nivået"? Han har nok vært bedre enn han er nå, peaket vel før han dro til Kina. Men hvis "nivået" er å være god nok til å gjøre RBK bedre så må jo det være JA.


Vi var jo en klubb som hadde etablerte spillere med lite eller ikke videresalgspotensiale, det ga oss etter hvert mindre spillerom bl.a. økonomisk. Jeg vil si at effekten av Henriksen og Skjelbred (Tettey) har vært mindre enn i hvert fall det jeg forespeilet, kanskje noe naivt. Vil Selnæs være en som bidrar til et bedre RBK "på alle fronter". Vil han forsterke midtbanen vesentlig, og være et klart førstevalg? I mine øyne er det ikke vits i å hente tilbake spillere som lever på fortidens glans uten at de bidrar, som nevnt over inn i spillergruppa på treninger og i garderobe, men først og fremst kanskje på banen.
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 30.05.2023 10:46    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Hvorfor i huleste skal Skarsem ut?? Han hadde kanskje sin beste omgang i 2.omg. i går. Eneste midtbanespilleren som kan holde på ballen og dra av en spiller og passere ledd. Eneste man har å utsette på han er avleveringene og beslutninger, men i går satt de omtrent 100%. Han hadde minst 3 gjennombruddspasninger bak forsvarslinjen. Burde fått mer ut av sjansen sin.


Han skal ut fordi han ikke evner å ta rett beslutning framover i banen. Kan selvfølgelig utvikle seg, men det han viste i fjor er ikke i nærheten. Han er dessuten elendig til å forsvare seg. Feil plassert nesten hver eneste gang. Jeg tror ikke Skarsem noen gang får opp nok fotballforståelse til å forsvare en plass i RBK
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2516

PostPosted: 30.05.2023 10:52    Post subject: Reply with quote

Da er vi enig om å være uenig. Helt uforståelig syn av en spiller. Det han viste i går viste han har større fotballforståelse enn mange av de andre på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
chroma
Senior


Joined: 12 Aug 2015
Posts: 156

PostPosted: 30.05.2023 11:34    Post subject: Reply with quote

Enig. Mange som skal ut før Skarsem. Tagseth, Bjørlo, Børkeeiet. Väänänen kommer for meg likt ut som Skarsem. De begge skal være naturlige og gode andrevalg/innbyttere/supplement i et ellers enda bedre RBK. Det er skremmende hvordan en spiller som Selnæs plutselig kan komme inn og være den desidert beste spilleren på RBK. God er han, men ikke så god. Men det er dessverre der nivået er havnet, når man skal sammenligne seg med Bjørlo, Børkeeiet, Sadiku, Ingason etc.
_________________
begynner vel å bli gammel
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 30.05.2023 11:36    Post subject: Reply with quote

Hent en stamme av pur klasse som Selnæs, det gjør at vi kan kvitte oss med "dyr gråstein" og heller fylle opp mer med juniorer og store talenter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 30.05.2023 11:53    Post subject: Reply with quote

Skjeldbred har vært syk eller skadet nesten hele tiden desverre, når han er i kampform så har han vært vår beste midtbanespiller etter Holse. Henriksen ville ha hevet laget hvis han fikk spille indreløper og ikke råtne på stopperplass.

Vi mangler en naturlig sentral midt per nu, skal vi spille med en treer på midten så tror jeg det er hensiktsmessig å snu V-en, med feks Holse foran Henriksen og Vâananen, med Nypan som utfordrer eventuelt skjev kant. Kommer Sælnes så kan vi gjenskape oppsettet fra 2015 med mange alternativer på indreløper.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Bonnien
Senior


Joined: 25 Feb 2005
Posts: 153
Location: Bergen

PostPosted: 30.05.2023 13:27    Post subject: Reply with quote

At noen seriøst kritiserer Skarsem etter kampen i går er smått utrolig. Den desidert beste RBK-spilleren på banen i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Datsgnerf
Senior


Joined: 17 Jan 2020
Posts: 202
Location: Trodheim

PostPosted: 30.05.2023 13:37    Post subject: Reply with quote

Skarsem var pur klasse i går. For meg var han og Holse de som skilte seg ut. For en kreativ og spillbar midtbane det hadde blitt med Holse-Selnæs-Skarsem/Broholm/Skjelbred
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 30.05.2023 13:46    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Da er vi enig om å være uenig. Helt uforståelig syn av en spiller. Det han viste i går viste han har større fotballforståelse enn mange av de andre på banen.


Vi er nok litt uenige her, men enig om at begge nok håper at han skal bli veldig god. Jeg håper han fortsetter positiv trend, men fjoråret henger litt igjen til meg. 2 assist på 25 kamper er ikke godt nok i et lag som scorer 69 mål
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 30.05.2023 16:05    Post subject: Reply with quote

Sælnes er helt sikkert god nok og vi skal selvfølgelig rydde plass til han. Men å edru tilstand tro at han kommer hit nå er jo rimelig surrealistisk. At han flytter til kalde Norge med sine nykker er en ting, men attpåtil spille for oss i den tilstanden vi er i er utopisk. Beklager negativten, men hallo liksom?
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Datsgnerf
Senior


Joined: 17 Jan 2020
Posts: 202
Location: Trodheim

PostPosted: 30.05.2023 17:06    Post subject: Reply with quote

Blir selvfølgelig bare spekulasjoner, vi får avvente og se hva som skjer. Men Henriksen dro hjem på samme tidspunkt i karrieren, han dro vel hjem pga. barna. Nå har Ole en sønn på 2 år, og prestert dårligere enn det Markus gjorde, så ikke utenkelig at han drar hjem. I tillegg har Selnæs sagt tidligere at han vil tilbake til Rosenborg. Sjekken fra Kina gjør iallefall ikke casen vår noe dårligere
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 30.05.2023 17:20    Post subject: Reply with quote

Norge er nok ikke høyt oppe på lista hvis det er sportslige utfordringer han vil ha, eller mest mulig penger, så håpet er at han synes han har tjent nok penger og trigges av å hjelpe RBK tilbake der hvor vi hører hjemme.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 114, 115, 116 ... 132, 133, 134  Next
Page 115 of 134

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb