English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stjørdals-Blink - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
20%
 20%  [ 2 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Cornic
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Bjørlo
10%
 10%  [ 1 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
30%
 30%  [ 3 ]
Nypan
20%
 20%  [ 2 ]
Aga
20%
 20%  [ 2 ]
Total Votes : 10

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1350
Location: Lerkendal

PostPosted: 25.05.2023 21:13    Post subject: Stjørdals-Blink - Rosenborg Reply with quote

IL Stjørdals-Blink - Rosenborg BK

vs.

Turnering: NM 2. runde
Tid: torsdag 1. juni 2023 18:00
Sted: MUS stadion Sandskogan
TV: tv2.no og direktesport.no

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 02.06.2023 06:09; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 25.05.2023 21:15    Post subject: Reply with quote

Ouch.
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 25.05.2023 22:11    Post subject: Reply with quote

1-1 e.e.o. Blink videre etter straffer.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 26.05.2023 02:11    Post subject: Reply with quote

2-3 (1-1)
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 26.05.2023 07:17    Post subject: Reply with quote

Her er vi vel underdogs så det passer vel oss fint?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.05.2023 07:20    Post subject: Reply with quote

Viktigste blir nok å hindre S/B i å sette igang sitt eget spill ja. Vanskelig kamp. Må passe på å ikke bli overivrige.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 26.05.2023 07:31    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til Innsiden-episoden hvor vi får se taktikkbragden til denne kampen, etter å ha låst av Blink og fått en 0-1 seier.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.05.2023 07:46    Post subject: Reply with quote

Ikke glem den ganske flaue pep-talken til Henriksen, litt kleint tidlig-20-åra-banter, Frigaard som sier navn feil eller har dårlig engelsk, noe jovialt med
I og noen gamle gubber som følger med på trening. Værsågod, du har neste episode av Innsiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 26.05.2023 15:37    Post subject: Reply with quote

Henriksen er 30 år og trondhjemmer. Det er derfor han er kaptein. For som figur og type er han som en kopi av en kopi av en litt dårlig blyantskisse noen tegnet av en trøndersk godkar for tjue år siden. "Lederegenskapene" her består i å kjøre litt tillært/tilgjort banter og ha noen taler der han bannes litt for å liksom understreke autoriteten og viktigheten i det han sier. Han minner om klisjeen på en sånn PostNord-kaptein som er litt eldre enn de andre og har vært og smakt på høyere nivå, men nå "ville han hjem og bidra der hvor hjertet er". Når sannheten er at det ikke kom et bedre tilbud fra Hødd selv om han ventet og håpet. Hele fyren er en parodi. Jeg ser ikke lederemner og samlende kraft i Innsiden-serien. Jeg ser bare en sullik som er født i 1992 i stedet for 2002. Så da blir bindet hans. Kapteinen bør være gruppas klokeste spiller som er sindig men har kraft bak ordene sine og ikke for mange bånd hit og dit. Det opplagte valget er Andre Hansen, også i kraft av å være rimelig bankers på laget. Jeg vet ikke hvorfor han ikke er kaptein. Mulig det er grunner til at han ikke kan eller vil.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 26.05.2023 15:40    Post subject: Reply with quote

Men la det være sagt at jeg sportslig sett synes Henriksen mer enn forsvarer plassen i laget og at han potensielt kan bli veldig viktig for neste trener.

Jeg tenker mest på neste trener og neste epoke nå, uansett hvordan styreleder formulerer seg om saken. Henriksen lider som alle andre, han. Det er en jolle på åpent hav dette laget for tiden. Ikke lett å være kaptein oppi dette heller. Jeg bare ser ikke typen som egnet ut fra annet enn tilhørighet og alder, og for meg er ikke det nok.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 26.05.2023 23:26    Post subject: Reply with quote

Humrer godt av innlegg ditt om Litj-Rambo, men er faktisk enig. Han er 10 år yngre i hodet men kan å rope høyt og vise muskler.

Hansen tror jeg ikke har en veldig smittende lederstil heller. At vi har Bjørkeeiet som visekaptein er også helt utrolig. Ciljan er kanskje vår beste kandidat, eller Reitan?
Back to top
View user's profile Send private message
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 151
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 27.05.2023 07:01    Post subject: Reply with quote

Er enige med flere her inne vedrørende kaptein Henriksen.
Jeg har sett flere av de såkalte "peptalkene" hans både i garderoben, og ute på banen før kamp. Det føles bare så tilgjort, og han klarer ikke få meg til å tro på budskapet.. og det ser det ikke ut til at noen av de andre i laget gjør heller.
For meg, så minner han mest på en en litt forvokst konfirmant, som prøver å skremme alle småkidsa ute i gata med å banne høyt, og virke skummel. Men det blir bare helt feil.
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 27.05.2023 11:53    Post subject: Reply with quote

Det er litt sånn: I mangel på bedre alternativer. For det er ikke mange å spille på. Vi har nesten ikke spillere med rutine. Vi har nesten ikke spillere med de egenskapene. En ganske endimensjonal gruppe. Det ser du på banen, du ser det i garderoben og på feltet og du ser det i profileringen av Rosenborg. De beste årgangene har hatt ledende karakterer i alle lagdelene. Ikke nødvendigvis kapteinsemner alle sammen, men de som samler kreftene rundt seg og tar ansvar. Forrige "gullalder", i hvert fall nasjonalt, hadde Andre Hansen bakerst, Tore R og Dorsin, Mike Jensen og i noen grad Helland.

Vi kan godt snakke om Skjelbred. Fordi han jo blir 36 snart. Men han er jo da tydeligvis ikke en som er aktuell for å spille 90-minuttere helg etter helg lenger. Han ble jo valgt som kaptein av Høgmo på landslaget for en del år siden. Også det litt i mangel på gode kandidater. Det var ikke noe lykkelig valg. For Skjelbred var malplassert i en slags høyrekant-rolle og ble nærmest alltid tatt av etter 55-75 min. Litt før det igjen hadde vi en situasjon der Riise rundet 100 kamper og var snurt fordi han nok en gang var forbigått. Der har du et klassisk eksempel på en kis som aldri bør velges som kaptein uansett om han så hadde 200 kamper. Nesten uansett hvilken tropp du kommer med vil det finnes bedre kandidater.

Han tikker noen av boksene, Henriksen: Nokså selvskreven på laget, riktig alder, en av klubbens egne, men som type (i nettopp disse tider) tror jeg ikke han er den som får til å forene kreftene og tilføre gnist hos de rundt seg. Jeg hadde definitivt ikke funnet inspirasjon i en sånn type "mellomleder" som han, men mulig alle de unge i RBK ser noe jeg ikke ser. Eller nettopp ikke ser alt dette gjennom filteret til en gammel gubbe som meg.

Så for meg virker ikke MH som en god kaptein. Men når man ser seg rundt er han nok en av de minst uegnede.

Noen ganger virker alt så svart-hvitt. Enten har du en spillergruppe som er helt servil og nesten nummen og står bak alle trenerens valg 100%, eller så har treneren "mistet garderoben" og det er splid og mistillit. Imellom disse ytterpunktene har du den sunne linja der du har oppegående folk i troppen som kan tas med på råd, utfordre trenerteamet og ikke minst hverandre. Det siste tror jeg er helt fraværende i Rosenborg nå. En bagatell, men du ser jo når Skjelbred stiller Tagseth et enkelt spørsmål på treningsfeltet og får et ganske slapt og arrogant svar. Hvilket utviklingsmiljø er dette, om en ung spiller ikke tar til seg lærdom eller i det minste svare skikkelig? Det er maaange i samme aldersgruppe i Rosenborg nå. Og veldig få som har vært på å vinne ting eller i det hele tatt samle rutine. For meg virker det som en usunn kultur og et misforhold i sammensetningen av troppen. Vanskelig å begynne å ordne på dette nå, i den kritiske situasjonen RBK er i. De fleste endringsgrep har en tendens til å slå helt feil ut når ting allerede ligger tynt an fra før.

Godfoten har alle her inne lest fra begynnelse til slutt mange ganger vil jeg håpe og tro. Den viser RBK liten vilje til å etterfølge eller ta på alvor. Derimot var jo Rekdal selv elev under Drillo. Og jeg har lest en del om hva Drillo selv, Bjørn Hansen m.fl skriver om den perioden fra 1990 til 1998 da landslaget lyktes med nesten alt de ville. Drillo identifiserte noen "rekkeledere" som han anså som hel ved og folk man kunne støtte seg på. Ikke bare som fotballspillere, men som mennesker han kunne lite på. Erik Thorstvedt bakerst, Rune Bratseth i midtforsvaret og Gøran Sørloth fremst. I tillegg vokste veldig mange av 1969-70 årgangene til å bli lederfigurer som tok et sterkt ansvar for kollektivet og stilte høye krav til seg selv og omgivelsene. Bare en kan være kaptein, men å ha flere egnede typer tror jeg bare er en styrke i prestasjonsgruppa.

Det er dårlige tider i Rosenborg nå, og et av mange, mange symptomer er at det ikke finnes noen å lene seg litt på. Det at Markus Henriksen er kaptein er ikke et så rart valg, men det vitner også om at alternativene er forsvinnende få. Når jeg ser hvordan laget fremstår i kamp etter kamp tar jeg meg selv i å savne en trygg og erfaren midtstopper med litt baller, en dreven terrier på midtbanen og denne spissen som har scoret litt mål i flere ligaer og vet at målene kommer igjen. Det er så mye utrygghet og retningsløshet overalt nå at det føles som en blindgate de ikke har redskaper til å komme seg ut av. Ikke uten ny, frisk giv på trenerbenken og noen andre ideer. Har null tro på at dagens mannskap skal snu pila og komme ut fra denne gropa dessverre.

Per dags dato er det å møte Stjørdals/Blink utfordring stor nok. For vi har fått bekreftet at lavestenivået til årets Rosenborg er sjokkerende dypt. Dette laget har potensiale til å slippe seg ned og spille jevnt med glade amatører. Det er ikke vilje eller evne til å føre og spille ut selv den skraleste motstand. Alarmerende. Men en bekreftelse på det vi egentlig visste desember 2021. Det uroer meg at beslutningstakere i ballklubben enda, halvannet år senere, ikke ser dette eller er villig til å forstå det.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 31.05.2023 14:56    Post subject: Reply with quote

RBK møter 2. divisjons yngste lag. Trener Odd Kart Stangnes sier han er usikker på om alle spillerne i troppen er blitt kjønnsmodne ennå. Den eneste "voksne" spilleren i troppen, 28-årige superspiss Mats Lillebo er ute med skade.
ForhÃ¥pentligvis mønstrer Blink likevel et lag med 11 spillere med stake. 😀
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 31.05.2023 19:45    Post subject: Reply with quote

Landslagsuttatte Rasmus Sandberg melder forøvrig på Blink sin facebook-side at RBK møter et lag med unge trøndere som spiller artig og angrepsvillig fotball i 4-3-3 formasjon.

Laget består av noen unge stjørdalinger med litt OBOS-erfaring og mange spillere fra Trondheim med 3. divisjons erfaring, hovedsaklig fra Tiller og Nardo.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 31.05.2023 20:25    Post subject: Reply with quote

Får håpe 2-3 spisser får muligheten i denne. Dette skal være grei skurring.
Kan aldri tenke meg at vi tar en ny Trygg Lade
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 31.05.2023 20:54    Post subject: Reply with quote

Nei, her møter vi et langt bedre lag som vil kunne score på oss, slik de fleste gjør.

Håper på noe sånt:

Hansen (signal til Tangvik om at man ikke skal komme for lett til det)

Pereira (som et signal til de høyrebeinte om å "skjerpe seg")
Røsten (må alltid ha en purung spiller som kan redde dagen)
Rogers (uvrakelig)

Skarsem (nysgjerrig på å "teste ut" om han er blitt bedre under skaden)
Aga (få mer kjappfot på midtbanen)
Tagseth (ingen grunn, bytter med Sadiku etter 45)
Henriksen (bytter med Ingasson etter 45)
UYJ (yolo)

Nypan (bytter med Børkeeiet etter svake 30 min. Lærepenge.)
Holse (bytter med Nelson som bytter med Santeri)

Kamptips: Shambles, panikk og 2-1 Blink,
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pijeei
Junior


Joined: 06 Oct 2022
Posts: 61
Location: DetThrondhjæmske

PostPosted: 01.06.2023 09:55    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Ikke glem den ganske flaue pep-talken til Henriksen, litt kleint tidlig-20-åra-banter, Frigaard som sier navn feil eller har dårlig engelsk, noe jovialt med
I og noen gamle gubber som følger med på trening. Værsågod, du har neste episode av Innsiden.


Jeg forstår ikke at dere gidder å følge dette makkverket som dere kaller det. Det er hån, latter og mobbing på hele fjøla. Blir som å dra på alle Kolstads sine kamper og bare vri seg i stoen over at de bruker HENDENE. Eller å dra til på masse teaterstykker og sitte å flire og le over at det er så dårlige effekter - mye dårligere enn på film. Eller å lese masse bøker og raljere til ALLE over hvor dårlig ALLE forfatterne er. Noen brønnpissere i Kjernen ødelegger mye og latterliggjør et helt miljø. Joda - de man elsker tukter man. Men det får da være måte på. Finne seg en annen hobby kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 01.06.2023 10:03    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
De beste årgangene har hatt ledende karakterer i alle lagdelene. Ikke nødvendigvis kapteinsemner alle sammen, men de som samler kreftene rundt seg og tar ansvar.


Ja. Det kan se ut som at dette er samstemt med stort sett alle klubber som vinner titler og gjør det bra over tid. Både i bakgårdsligaer som eliteserien og de fem store ligaene i europa.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.06.2023 10:20    Post subject: Reply with quote

Pijeei wrote:
Kamerat Ola wrote:
Ikke glem den ganske flaue pep-talken til Henriksen, litt kleint tidlig-20-åra-banter, Frigaard som sier navn feil eller har dårlig engelsk, noe jovialt med
I og noen gamle gubber som følger med på trening. Værsågod, du har neste episode av Innsiden.


Jeg forstår ikke at dere gidder å følge dette makkverket som dere kaller det. Det er hån, latter og mobbing på hele fjøla. Blir som å dra på alle Kolstads sine kamper og bare vri seg i stoen over at de bruker HENDENE. Eller å dra til på masse teaterstykker og sitte å flire og le over at det er så dårlige effekter - mye dårligere enn på film. Eller å lese masse bøker og raljere til ALLE over hvor dårlig ALLE forfatterne er. Noen brønnpissere i Kjernen ødelegger mye og latterliggjør et helt miljø. Joda - de man elsker tukter man. Men det får da være måte på. Finne seg en annen hobby kanskje?


Ja, det er mye bedre å smile og være fornøyd med at klubben gjennomsyres av ambisjonsløs middelmådighet. De beste supporterne er tross alt de apatiske som gjør som klubbledelsen ber om til enhver tid.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 01.06.2023 10:59    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:

UYJ (yolo)


I en ellers deprimerende tid, fikk dette laguttaket meg i det minste til å humre litt. Yttergård Jenssen på vingback fordi hvorfor ikke er akkurat det jeg forventer nå.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 01.06.2023 11:22    Post subject: Reply with quote

Pijeei wrote:
Kamerat Ola wrote:
Ikke glem den ganske flaue pep-talken til Henriksen, litt kleint tidlig-20-åra-banter, Frigaard som sier navn feil eller har dårlig engelsk, noe jovialt med
I og noen gamle gubber som følger med på trening. Værsågod, du har neste episode av Innsiden.


Jeg forstår ikke at dere gidder å følge dette makkverket som dere kaller det. Det er hån, latter og mobbing på hele fjøla.

For det første, hvis du synes det jeg skrev i det innlegget kvalifiserer til "hån, latter og mobbing" må du gå en runde til. Jeg skreiv at jeg synes mye av innholdet i Innsiden er ganske flaut, og at jeg ikke er særlig interessert i å se på det.

For det andre: Jeg elsker Rosenborg. Det kommer jeg alltd til å gjøre. Det betyr derimot ikke at jeg kommer til å synes alt klubben gjør er fantastisk til en hver tid. Det er nettopp fordi jeg bryr meg om klubben og vil den alt vel. Fordi jeg ser at dagens situasjon beveger seg i en retning vi virkelig ikke har råd til å sette oss selv i. Fotball er det mest ufarlige i verden, hvorfor skal man ikke tåle uenighet og diskusjon?

Supporternes rolle, og spesielt i en medlemsklubb, er å gi tydelig beskjed når vi oppfatter at det trengs. Jeg oppfatter at det virkelig trengs nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 01.06.2023 11:26    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Ja, det er mye bedre å smile og være fornøyd med at klubben gjennomsyres av ambisjonsløs middelmådighet. De beste supporterne er tross alt de apatiske som gjør som klubbledelsen ber om til enhver tid.


Sikkert mange Napoli-fans som enda er forbanna for at de sparket Gattuso etter halvannet år i jobben og heller ansatte Spalletti. Fansen skulle heller bare forsøkt å støtte klubben, så hadde de nok oppnådd de samme resultatene under Gattuso også!
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 01.06.2023 12:28    Post subject: Reply with quote

Gutta trenger samtrening, laget må toppes med de som er tilgjengelige. Mulig unntak; keeperplassen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 01.06.2023 15:50    Post subject: Reply with quote

Holse og Nypan fortsetter på topp.

Sadiku, Aga og Nelson på benken.
De har gitt god fortjeneste så langt de 20 millionene man brukte på de tre. Tommel'n opp!
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb