| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Rogers |
|
1% |
[ 1 ] |
| Henriksen |
|
3% |
[ 2 ] |
| Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan |
|
1% |
[ 1 ] |
| Väänänen |
|
3% |
[ 2 ] |
| Børkeeiet |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bjørlo |
|
1% |
[ 1 ] |
| Tagseth |
|
43% |
[ 26 ] |
| Nypan |
|
43% |
[ 26 ] |
| Thorvaldsson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Ingason |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 60 |
|
| Author |
Message |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 13.05.2023 19:19 Post subject: |
|
|
| Francisco Clementine wrote: | | Ratatosk wrote: | | Francisco Clementine wrote: | | Ratatosk wrote: | | Skuddstatistikken på mål er 4-6 sier VG-live. Burde fått med poeng i denne. Skal lede 3-1 til pause. Håper man spiller slik mot Haugesund. Flere flotte angrep. Nypan var god, Tagseth meget god. |
Tror du Haugesund kommer til å prøve å styre kampen? |
Jeg forholder meg til den kampen jeg har sett, og håper at man kan begynne å bygge selvtillit. Selvtillit er undervurdert, og noe man opparbeider seg.
Kan selvsagt klage på alt og alle, slik som mange andre her inne gjør, men det gidder jeg ikke. |
Tror du at kampbildet blir det samme mot Haugesund? Er jo en helt annen motstander, som spiller mer etter prinsippene til Rekdal. |
Tror du at du kommer til å si noe positivt om Rosenborgs spill, så lenge Rekdal er trener? |
|
| Back to top |
|
 |
Tyholt Proff
|
Posted: 13.05.2023 19:23 Post subject: |
|
|
Typisk Rekdal kamp. BG tar ikke hensyn til oss, vår gameplan er å spolere for de, og utnytte rommene de etterlater seg som følge av positiv-fotball.
Bærekraftig? Nei. Anti-fotball. Fokus på positivt angrepsspill takk. Ja, man skal ta hensyn til motstander, men et godt grunnspill må ligge i bunn.
Reka ut ASAP. Makter ikke dette mer |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 13.05.2023 19:41 Post subject: |
|
|
| Regner med at styret er fornøyd med kampen mot BG og at han må få mer tid. Vi er jo helt forferdelige defensivt, så ingen grunn til å være fornøyd med dette pisset. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 13.05.2023 19:51 Post subject: |
|
|
Vi har 3 stoppere,enda er vi elendige defansivt! Pluss to sidebacker...vi er alltid i overtall.
Ballwatching er nøkkelordet. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 13.05.2023 20:00 Post subject: |
|
|
B/G spiller på en måte som passer oss bedre enn lag som kommer til Lerkendal og legger seg lavt, så det er jo gledelig at vi tidvis greier å utnytte rommet de gir oss å spille i.
Men, vi taper helt fortjent og som forventet for et mye bedre lag. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 13.05.2023 20:06 Post subject: |
|
|
| andrezinho wrote: | Mye positivt i dag synes jeg. Mye god frispilling bakfra, direkte pasningsspill, presspillet sitter godt hvor vi varierer fint. Meget gledelig med Nypan, Tagseth god i dag. Herlig med fullt bortefelt. Laget er helt åpenbart best uten press, så her er det mye som kan falle på plass med noen gode opplevelser med mestring.
Når spillerne får fordøyd kampen tror jeg de tar med seg noe positivt mentalt fra kampen i dag, vi slår tilbake to ganger mot seriens beste lag. Her er det bare å senke skuldrene 16. mai, ikke tenke så mye konsekvens, men bare peise på videre. Det hadde vært deilig om vi 16. går ut i 100 slik som mot Brann, og får en tidlig scoring. Da tror jeg det kan bli artig.
 |
Seier 16. mai vil bare føre til at Rekdal får sitte enda lenger. Jeg skjønner ikke at folk ønsker at vi skal fortsette med Rekdal, til tross for at kampen i dag isolert sett ikke var den verste. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 13.05.2023 20:25 Post subject: |
|
|
| Annen formasjon og spilte noe bedre uten Rogers!? |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 13.05.2023 20:29 Post subject: |
|
|
Ã…rsbeste tross tap. Liker godt at vi spiller oss rolig ut bakfra under press.
Med Casper som spiss hadde dette vært en grei seier for oss, men for svake prestasjoner fra Thorvaldsson . Stryk til stopperne våre, her her vi ett problem. Bjørlo gir jeg pepper ofte, men andre i dag var godkjent.
Jevnt over så ser vi tydelig at intensitet på trening er vesentlig høyere hos Glimt, de er kjappere enn oss i viktige dueller og det gir seier til slutt.
Klarer vi å holde samme nivå 16 så bør det bli bra |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 13.05.2023 20:45 Post subject: |
|
|
Pellegrino treffer jo egentlig bra i intervjuet etter kampen, selv om det blir tåpelig av han å skulle ha det fokuset etter en seier. Denne spillestilen er ikke bærekraftig over tid, og det ser vi på både de svingende resultatene og prestasjonene.
Trist å se oss spille på denne måten, med fokus på hvordan vi skal demme opp for motstanderen. Sånn sett er vi heldige at stillingen «kun» blir 3-2 idag, da jeg ikke synes at B/G leverer noen spesielt god kamp. De får uansett styre kampen, og vi skaper så få sjanser at det ikke vil være bærekraftig over tid. Sånn har det vært i lang tid, og sånn vil det fortsette å være under Rekdal. Sammenhengen mellom denne stilen og manglende offensive mønster, gir sånn sett ganske mye mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 13.05.2023 20:54 Post subject: |
|
|
| Henri wrote: | Så ikke kampen, men i følge Fotmob vant vi Xg så da må det være fremgang!
. |
Xg fungerer bare som argument på dette forumet, så lenge det viser at RBK har flaks. Ikke omvendt! |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 13.05.2023 21:11 Post subject: |
|
|
Synes vi gjennomfører en bra kamp i dag, og hadde B/G på gaffelen på
1-1. Svakt at vi ikke scorer på de enorme mulighetene som kom da.
Kampen sett under ett slipper vi ikke B/G til med mange enorme sjanser. Tabbe av Jensen gir mål i mot. Isak taper en hodeduell som gjør at de løper rett gjennom og scorer 1-0. Det siste målet deres er veldig bra spilt. Ellers er jeg uenig med de her som sier at B/G var så utrolig mye bedre enn oss i dag. De triller mye ball, men jeg synes de roter mye og ikke var så veldig farlige.
Jeg er mest overrasket over at vi tar steg i etablert spill og i frispilling bakfra. 2-2 målet er veldig bra, vi spiller oss inn på fem meter før vi scorer.
+++Tagseth
++ Nypan, Reitan
+ Mange
- Folk her inne som sitter og jubler for det pinlige intervjuet med Pellegrino etter kampen. Blodtåke?
Ganske bra prestasjon i dag, men det er ikke gitt at det blir enklere mot Haugesund 16. mai. Da må vi vise fram mer eget spill. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 13.05.2023 21:22 Post subject: |
|
|
Isolert sett en ok bortekamp, selv om man hele kampen gjennom sitter med en følelse av at Glimt har mest momentum. Fra 30 meter og inn blir vi fryktelig tamme og tannløse. Evner ikke å etablere noe trykk på siste tredjedel og mangler total presence der fremme. Det er nesten bare de gangene Glimt blottlegger seg at vi er noe truende.
Thorvaldsson er bare masse armer og bein, og Ingason er verken rask eller sterk nok til å skape noe. Tidvis interessante kombinasjoner med Bjørlo og Tagseth, som jeg begge synes viste seg som RBKs beste i dag.
Synd med personlige feil bakover - og at de tre bak er så immobile som de er. Stor svakhet i dagens fotball. Om så bare i form av en first price-versjon, skriker dette laget etter en Rüdiger-klone der bak.
Nypan - der sitter vi på den neste kronjuvelen. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 13.05.2023 21:36 Post subject: |
|
|
| Hvem hadde trodd for noen år siden at vi hadde vært fornøyd med en kamp hvor vi taper for B/G og at oddsen på seier til oss er på 9... |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 13.05.2023 22:32 Post subject: |
|
|
| Dette var et steg i riktig retning og årsbeste av oss..Veldig kjipt at når vi endelig fant noe som funket, så.blir Isak skadet. Få inn en ny midtstopper og en ny sentral midtbane nå, så blir dette bra! |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 13.05.2023 22:44 Post subject: |
|
|
| Årsbeste? Ja, det sier jo sitt om de andre kampene. Vi er som en åpen lovdør og det er årsbeste. Herregud hvor elendig vi er. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 13.05.2023 22:45 Post subject: |
|
|
Det er i alle fall den første kampen i år der vi har prøvd å spille fotball, og også lykkes med å spille oss ut bakfra.
Baklengsmålene kommer dog veldig lett, og det skal ikke gå an å bomme på to så enorme sjanser i samme kamp som det grevlingen fra Island presterte i dag.
Og Skjelbred? Det finnes ikke ord for hans pretasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 13.05.2023 22:53 Post subject: |
|
|
| Robin wrote: | | Pellegrino... usmakelig type. |
Største tullingen og sutrepaven i norsk fotball noensinne. Og det baserer jeg på ikke på dette intervjuet. Forferdelig usmakelig type. Men en god fotballspiller er han, og det er vel det han får betalt for. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 13.05.2023 22:54 Post subject: |
|
|
Hvem er alle de det snakkes om, både her og på twitter som er så jævlig fornøyde med å tape kamper da? _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 13.05.2023 23:03 Post subject: |
|
|
Blast altså!
Hadde vært så deilig om resultatet var omvendt, me nher er det ialelfall noe å bygge på selv om det er som mange påpeker er stor forskjell på å spille hjemme kontra borte.
Selvtilitten i spillet er noe vi må ta med oss, synes Kristal fikk ufortjent mye tyn før han satte en flott scoring. Presser og jobber bra, det gjorde Isak også foruten at han mangler mål i dag. De viser iallefall at de har et iboende potensialet, så får det være opp til RBK å forvalte og utvikle det.
Tagseth og Nypan best i dag, REitan gir oss en ny dimensjon som vingback ene og alene pga at han kan slå innlegg.
Kort oppsummert viser dene kampen at vi behøver to stoppere med fart, eller i det mindste en som kan opfatte og ta løpene for å avskjære/stoppe gjennomspill.
Her er det bare å finne en løsning for vi kan ikke spille som vi gjør med så lite fart i forsvarsleddet.
Kjipt tap, men trøster meg med at vi kune vunnet og faktsik produserer sjangser  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 13.05.2023 23:11 Post subject: |
|
|
Har bestemt meg for å gi KR litt mer tid.
Tror dette laget først og fremst sliter mentalt.
Enklere å komme på bortebane uten press på seg tydeligvis. Mens å skulle produsere de nødvendige sjansene på Lerkendal mot enkel motstand blir kjempevanskelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 13.05.2023 23:26 Post subject: |
|
|
| Enig, synes det skal stå "Unconditional love" på tifoen 16.5 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.05.2023 23:47 Post subject: |
|
|
| Hoven Evland Jr. wrote: | | Robin wrote: | | Pellegrino... usmakelig type. |
Største tullingen og sutrepaven i norsk fotball noensinne. Og det baserer jeg på ikke på dette intervjuet. Forferdelig usmakelig type. Men en god fotballspiller er han, og det er vel det han får betalt for. |
Enig, er vel usympatiske intervju etter hver jævla runde. Dro til Saudi-Arabia også. Nitrist fyr. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.05.2023 00:24 Post subject: |
|
|
"Pelle" annerkjente vell at han hadde vært litt "klyse" rett eter kamp og la seg flat så synes ikke han skal defineres derretter.
Alltid sett på ham som en sympatisk type som aldri prøvde å skjule motivene bak valgene sine som f.eks Saudi Arabia. var tydelig på at det handlet om å sikre familien økonomisk dfor fremtiden og det er vell svært få som hadde takket nei til en sånn kontrakt.
Egentlig symptomatisk for "pellegrino i dag at vi klarer å frustrere ham og surne ham men at han likevell står bak 2 av 3 Glimt mål.
Sterkt undervurdert spiller som med litt mere fysikk helt sikkert hadde spilt for større klubber og egentlig en som minner mye om Helland og kan score fra helt umulig posisjon.
VI skal iallefall ikke være opptatt av ham, men heller se mot våre egne og i dag fortjener Reka faktisk littannerkjennelse for at han annerkjenner at vi fikk til å spille som vi gjorde pga rommene Glimt etterlot seg. Klarer vi å bygge "noe" for etablert spill nå så kan vi kanskje bedre resultatene nå for tabellen er reneste helvette å lese når man ser på de 5 siste kampene >< _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 14.05.2023 00:57 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Blast altså!
Hadde vært så deilig om resultatet var omvendt, me nher er det ialelfall noe å bygge på selv om det er som mange påpeker er stor forskjell på å spille hjemme kontra borte.
Selvtilitten i spillet er noe vi må ta med oss, synes Kristal fikk ufortjent mye tyn før han satte en flott scoring. Presser og jobber bra, det gjorde Isak også foruten at han mangler mål i dag. De viser iallefall at de har et iboende potensialet, så får det være opp til RBK å forvalte og utvikle det...
 |
Nypan var stor mens Isak var på banen, usynlig med Kristal. Ja, Isak burde ha scora i dag, men du verden så stor forskjell det ble på toppduoen uten han _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
| Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 14.05.2023 08:05 Post subject: |
|
|
Jaja, dette var en kamp som kanskje mest rettferdig hadde endt uavgjort. RBK var merkbart bedre enn man på forhånd trodde, og Glimt spillte egentlig en ganske dårlig kamp. Det ble i allefall rimelig spennende.
Når det gjelder Pellegrino så var han åpenbart rimelig heit i hodet da han ble intervjuet rett etter kampslutt, for det var skivebom. Heldigvis så tok han til fornuft når han fikk kjølt seg ned og han la seg langflat.
Rosenborg gjorde det vanskelig for Glimt, så blir det interessant å se hvordan dere videre klarer å mobilisere mot lag der dere er forventet å være favoritter.
Jeg har en mistanke om at RBK per dags dato fungerer bedre mot lag som angriper enn mot lag som legger seg lavt. |
|
| Back to top |
|
 |
|