English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 123

PostPosted: 01.04.2023 08:56    Post subject: Reply with quote

På en eller annen Podcast sa Tangvik at klubben hadde fått flere tilbud fra både OBOS- og Eliteserieklubber om utlån. Etter mitt syn er det helt uforståelig at han ikke takket ja til det, om dette stemmer. Det er flott at RBK fostrer opp dyktige keepere, men det er vel ingen som helt ærlig har trodd at Hansen skulle bli andrekeeper i 2023.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 01.04.2023 09:00    Post subject: Reply with quote

Med mindre førstekeeper ( i dette tilfelle Hansen) blir skadet, SKAL en ung andrekeeper som Tangvik ha erfaring fra lignende nivå før han testes inn. En cupkamp her og der er rett og slett ikke nok.
Gi ham en sesong med kamper der han blir pepret med skudd og må håndtere fysikken i eliteserien på dødballer. Vi har ikke råd til å teste det i en faktisk sesong selv.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.04.2023 11:32    Post subject: Reply with quote

Er vel allerede bestemt at RBK og Tangvik skal gjøre opp status på ny i sommer.

I mine øyne hadde han godt utbytte av å trene og spille treningskamper med RBK i vinter. Så blir han forhåpentligvis cupkeeper i de fire rundene i mai og juni.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 08.04.2023 12:55    Post subject: Reply with quote

Fra VG-lupen: "Hansens redningsprosent i fjor (62,7) var hans laveste etter at han ble førstekeeper på toppnivå i 2011."
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 08.04.2023 14:56    Post subject: Reply with quote

Prosenten i seg selv sier vel ikke så mye. Sto det noen andre tall der?

RBK slapp jo inn 44 mål forrige sesong som var verst siden 2011. Om forsvarsspillet er ræva til tider så ender det jo ofte med store sjanser som er vanskelig for keepere å redde enn om det er bra forsvarsspill og man slipper mest til skudd fra distanse osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 11.04.2023 08:26    Post subject: Reply with quote

For en elendig kamp av Hansen. Traff han på en eneste pasning?
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 11.04.2023 08:30    Post subject: Reply with quote

Han traff på en del, men han ble konsekvent spilt/presset over på venstrefoten ved tilbakespill på humpete gressmatte. At flere gikk utover sidelinja er ikke noen big deal enn så lenge RBK sin frispilling først og fremst handler om å ikke miste ballen på brudd.

Hansen:
Accurate passes 17/38 (45%)
Accurate long balls 7/27 (26%)

Gunnarson:
Accurate passes 22/36 (61%)
Accurate long balls 8/22 (36%)
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 11.04.2023 09:35    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
For en elendig kamp av Hansen. Traff han på en eneste pasning?

Nå hadde han jo et par fine redninger også da, en som var veldig nære å gå inn bl.a.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 11.04.2023 10:00    Post subject: Reply with quote

Det har jo veldig mye å si hvordan han leverer med ball. Hansen presses over på venstre fot fordi han legger den ut til en side konsekvent, og sånn sett legger føringer for hvordan motspiller skal presse ham.

De fleste andre keepere tråkker på ballen og har til enhver tid muligheten til høyre, venstre eller sentralt (men også gode muligheter til å slå langt i bakrommet og i en konkret retning). Hansen drar den ut mot en side (og påfallende ofte mot svak fot) og får derfor et aggressivt press på seg. Drar han mot venstre må han svært ofte spille kort til venstre (på medspiller som får press på seg), eller slå langt, begge dårlige løsninger. Hans reelle muligheter er da ofte å slå ballen ut over linjen, eller ukontrollert opp i banen.

Viking vet at de kan presse Hansen fordi han ikke er særlig presis, har treg ballbehandling og tar dårlige valg med ballen

At dette ikke har konsekvenser for oss på banen er jo bare feil. Der hvor Molde (og til en viss grad også Viking) og mange andre lag har keepere som benyttes til å dominere banespillet gjennom å slå kort, eller skape direkte trusler gjennom å langt på spillere som er isolert en mot en, så er Hansen en spiller som hverken får til det ene eller andre. Han slår jo til og med 5-metere ut over sidelinjen.

I tillegg var han en av keeperne med dårligst redningsprosent, og høyeste differanse mellom mål sluppet inn og forventet antall innslupne mål i fjor. Noe rotete og passivt feltarbeid så vi jo også. I det hele tatt langt unna å være god nok til å være førstevalg i Rosenborg sånn som han spiller nå. Og det til tross for at han holdt nullen i går.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 11.04.2023 11:44    Post subject: Reply with quote

Hansen har noen fine redninger, men jeg tror man bør begynne å fase inn Sander Tangvik jo før jo heller. Han slår meg som en mer offensiv keepertype som også er bedre med beina.

Tror vi vinner mer enn vi taper totalt sett på å slippe ungdommen til.
Har hatt stor sans for Hansen tidligere - seriegullet i 2018 var vel på mange måter hans fortjeneste etter en monstersesong mellom stengene.
Men nå synes jeg han både på og utenfor banen fremstår som defensiv og litt feig, og jeg er usikker på om han brer trygghet eller snarere senker selvtilliten i den bakre treer/femmer.

Hverken "motivasjonstalene" før kamp og i pausene (- Vi ække gode nok til å spille oss ut bakfra), eller "slåsskampen" med Pereira i garderoben fra fjorårets sesong er særlig imponerende levert, heller, fra en av våre tre mest rutinerte menn. Virker som at det er mye frustrasjon i Hansen. Sikkert delvis med rette, men dog.

Edit: synes for øvrig Pokies analyse over her er treffende.


Last edited by oxbailla on 11.04.2023 11:55; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 11.04.2023 11:51    Post subject: Reply with quote

5 utspill fra Hansen som endte i innkast i går, og ett gikk rett i motspiller. Selvsagt påvirker det oss, tror det hemmer oss mer enn folk innser. Blir en gledens dag når vi slipper Hansen i mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 11.04.2023 12:05    Post subject: Reply with quote

Hansen har vært enorm for oss, han er en fantastisk skuddstopper og en mot en, men om planen er å bruke keeper så mye som vi gjør så går det ikke med Hansen.

Syns også som påpekt av andre her at han virker rett og slett defensiv. Både på banen og på trening.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2023 21:04    Post subject: Reply with quote

– Tanken er at jeg skal fortsette å vokte buret i RBK. Jeg har ikke noe ønske om å forlate Rosenborg i så måte. Det er bare det at det må være riktig, og at det må være riktig for begge. Jeg skal være fornøyd med klubb- og laget. Jeg har vært her så lenge at enkelte krav kan man stille. Kravet til trenerne er at jeg skal prestere, og hvis jeg gjør det er det enklere å sette seg ned til sommeren og si at dette vil vi fortsette med, sier han.

(...)

– Noen tenker sikkert «Hansen var jævlig god i 2017 og 2018, men så har han ikke vært så god i årene etter», men jeg har aldri vunnet noe gull alene. Vi har gjort det sammen. Det er lett å bli farget av historien. Det gjelder RBK også, med 90-tallet. Så er det de årene hvor vi ikke har vært i nærheten av å vinne gull, og ender opp med 40 baklengsmål, så er det liksom så jævlig mye dårligere keeperspill, men det gjelder å se det i sammenheng. Det er sjeldent en manns feil, men fordi laget ikke fungerer godt nok til å vinne gull, sier han.

Les mer: RBK-bautaen har tatt fatt på det niende året: Nå har han to krav til klubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.04.2023 14:59    Post subject: Reply with quote

Gamleklubben på Falkum må høyst sannsynlig på keeperjakt til sommeren, for trolig selges Leopold Wahlstedt. Rune Almenning Jarstein, som alle trodde ville overta etter Wahlstedt, har ikke bestemt seg for hva som skjer med karrieren.

– Kjæresten presser ikke på for Skien altså?

– Vi snakket mer om det i starten etter at vi flyttet hit, men så har vi fått feste i Trondheim, og det har blitt en god del år her. Nå har vi en datter som snakker trøndersk, også går det litt på jobbmuligheter, sier Hansen.

Akkurat nå vet ikke Oslo-karen hvor fotballkarrieren fortsetter. Han og Rosenborg er enige om å vente.

– Ting skjer fort i fotball. Jeg har åtte måneder igjen av kontrakten, så det er litt i det blå egentlig. Før jul i fjor kom vi til enighet om at vi avventer med å ta stilling til kontraktssituasjonen. Nå handler det om å gå ut på fotballbanen og prestere, også ser vi om vi er fornøyd med hverandre når den tid kommer, forklarer 33-åringen.

Les mer: Kjæresten er fra Skien, men André nekter for at det vil påvirke valget

Litt enig i påstanden fra sidemann under generalprøven på Stjørdalshalsen: Det skal ikke helt forundre meg om partene allerede er enige om å skilles i desember, men at man ikke ønsker noe uro.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 10.05.2023 08:47    Post subject: Reply with quote

Intervjuet med 2mas her må jo omtrent tolkes som et spilleropprør. Hansen er advokat og vet hvordan han skal formulere seg, men skinner igjennom at han har null tro på dette «prosjektet»
Back to top
View user's profile Send private message
Pijeei
Junior


Joined: 06 Oct 2022
Posts: 61
Location: DetThrondhjæmske

PostPosted: 10.05.2023 09:58    Post subject: Reply with quote

Det kan jeg bestemt ikke lese ut av dette intervjuet. Hvor har du det fra? Jeg leser - men sitter med en følelse av kloke ord og gode formuleringer på hvorfor det er tunge dager. Han har vel også i intervju etter kamper fnyst av spørsmål rundt trenerskifte og sagt at det selvsagt ikke er bare å skifte trener. Han sier videre at det har da ikke funket de siste 3 gangene det er forsøkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 10.05.2023 10:50    Post subject: Reply with quote

Nei, men så har det jo vært horrible ansettelser og prosesser. Og Rune Bratseth har vært involvert. Si meg en ting som blir bra med Rune Bratseth involvert?
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 10.05.2023 11:25    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
Si meg en ting som blir bra med Rune Bratseth involvert?

Molde og Bodø/Glimts gullsjanser?
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 10.05.2023 13:05    Post subject: Reply with quote

Pijeei wrote:
Det kan jeg bestemt ikke lese ut av dette intervjuet. Hvor har du det fra? Jeg leser - men sitter med en følelse av kloke ord og gode formuleringer på hvorfor det er tunge dager. Han har vel også i intervju etter kamper fnyst av spørsmål rundt trenerskifte og sagt at det selvsagt ikke er bare å skifte trener. Han sier videre at det har da ikke funket de siste 3 gangene det er forsøkt.


ok?

"Det er ingenting i vår pre-season og innledningsvis i sesongen som tilsier at vi skal spille feiende flott fotball pr. dags dato. Jeg tror ikke at du fikk vann i munnen av det du så i treningskampene i vinter"

"Det er to svake prestasjoner. Vi henger egentlig ikke med mot Brann, selv om vi får en OK start. Vi er det svakeste fotballaget i den kampen. Mot Vålerenga så du utfordringene våre i det offensive spillet; at vi verken har et spill eller ferdigheter enkeltvis til å bryte gjennom en lavtliggende motstander."

" Vi må være råtøffe i forsvarsspillet. Men det syns jeg at vi har vært utenom i Brann-kampen, hvor vi blir spilt gjennom ganske brutalt et par ganger. Vålerenga har sjanser på to halvkontringer og de to dødballene, så det er ikke der skoa trykker."

Vi har ikke noe spill, innsatsen er det ikke noe i veien med + ingen burde være overrasket gitt hvor "crap" vi har vært i vinter.
Hvordan leser du IKKE en mistro der?
Back to top
View user's profile Send private message
Pijeei
Junior


Joined: 06 Oct 2022
Posts: 61
Location: DetThrondhjæmske

PostPosted: 11.05.2023 08:16    Post subject: Reply with quote

Ja, han sier vi er Crap. Men du leser jo ALT fra RBK for tida som fanden leser bibelen. Du husker Strandbergs utbrudd mot egen klubb? Klubben reagerte selvfølgelig. Hvorfor krever ikke Rosenborg samme unnskyldning og dementi? Fordi det er ikke slik du påstår. Tror nå jeg da...
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 11.05.2023 08:20    Post subject: Reply with quote

Du må såklart ha lov til å ta feil. Det er din rett.
Uavhengig av det:

Nå må da nyheten om at Reka har fått sparken snart komme. Lurer på om det blir rett etter stortap mot b/g eller om det blir i bakrusen på 17 mai
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1209

PostPosted: 11.05.2023 15:07    Post subject: Reply with quote

Borgertoget kan fort bli en kanossagang, ja. Som så ofte før. "Gå av!" blir vel ropt omtrent like mye som hurra når RBK går forbi.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.06.2023 15:34    Post subject: Reply with quote

[Hansen sier] at dette kan bli hans siste høst i Trondheim.

– Jeg har mine tanker, men kommer ikke til å utdype dem nå. Nå prøver jeg først og fremst å nyte hver dag som RBK-spiller. Det kan jo være få dager igjen, sier han.

Hansen er ikke tilknyttet noen agent, og har planer om å styre tingene selv.

– Ja, jeg kjører løpet selv. Om det skulle komme en henvendelse via en agent, må jeg kanskje benytte det. Men jeg har ingen agent som søker aktivt for meg. Det har jeg ikke.

– Hva tenker du om RBK, da?

– Vi får vi se om RBK er interessert da, eller om noen andre er interessert, sier Hansen.

Les mer: RBK-kjempen er straks gratis:- Jeg har mine tanker
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 27.06.2023 22:01    Post subject: Reply with quote

Før sesongen hadde Hansen to krav til RBK

Quote:
Kravene til Hansen:

– Vi skal være i tittelkampen. Det betyr ikke at vi må vinne gull, men vi skal være med å kjempe om det.

– At vi får bygd videre på det som skjedde på høsten i fjor. Skal RBK fronte seg som Norges største klubb og være i posisjon til å vinne gull, så må vi ha utvikling.


Da ser det ut som Andre Hansen er ferdig i RBK ved nyttår.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 27.06.2023 22:22    Post subject: Reply with quote

Kanskje er det greit å takke for samarbeidet etter sesongen. Har vært på hell de siste åra, og virker å være skeptisk til å spille offensiv, angrepsvillig fotball. Synes han ofte har fremstått ganske defensiv i media de siste åra.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 70, 71, 72  Next
Page 66 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb