View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 06.05.2023 22:16 Post subject: |
|
|
Hvit mann som pusher 50 wrote: | Burde ha brukbare muligheter for 1 plassen i OBOS neste år ja |
Sånn helt ærlig. Den fotballen vi spiller for øyeblikket er ikke god nok for toppen av Obos en gang. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 06.05.2023 22:24 Post subject: |
|
|
RS wrote: | Og få slutt på disse evindelige lange og høye ballene som vi konsekvent slår fra backrekka. Jeg tåler det ikke mer. Styggeste fotballen jeg ser. |
De dype innleggende fra vingback på 35-40 m er en direkt konsekvens av spillemønsteret til RBK under Rekdal. Bunntung 5-3-2 hvor begge indreløperne truer mellomrom gjør at eventuell overlap på kant for å skaffe overtall og passere motspiller MÅ komme fra sidestopper. Sett Sam Rogers/Børkeeiet overlappe særlig mye? Oftest så tørr da ikke backen ta 1v1 og slår heller inn fra dypt på måfå slik at ballen i det minste mistet lengre unna eget mål.
Hvis det offensive fremdeles sitter så dårlig med trebackslinja så må den snart ryke. Alle fordeler som Rekdal mener trebackslinja skal ha blir rent teoretisk enn så lenge de ikke er synlige etter snart halvannet år. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 06.05.2023 22:27 Post subject: |
|
|
Ikke bare trebackslinja som må ryke snart, også Rekdal. Det er bare dødfødt å fortsette nå. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.05.2023 22:30 Post subject: |
|
|
Vi visste vel alle at dette aldri kom til å bli optimalt, på lik linje som om man ansatte en gruvearbeider til å pynte ei bryllupskake, men at det ble så dårlig overrasker til og med meg. Seks av de soleklart svakeste kampene i mine noenogtredve år som supporter på rekke og rad.
Nå er jeg bare spent på å se hvor nære reell nedrykksfare styre og stell er villig til å gå før de velger fotball over "prinsipper". _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 06.05.2023 22:30 Post subject: |
|
|
I hvor mange mnd skal du holde på å vende og flytte ballen, via 3 stoppere i slow Motiion
ut til en enslig vingback på ca midtbanen.Hallooo!!!!
Du kan ikke skylde på spillere eller spisser når det er spillet og planen.
Selv Eidsvoll tur er i balanse da og kan stange inlegget ut med overtall der ballen kommer.
Dette er hjernedødt _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 06.05.2023 22:36 Post subject: |
|
|
Borte mot BG er forhåndsannonsert tap så den kampen tror jeg ikke feller Rekdal.
Hjemmekamp mot Haugesund 16. mai, taper Rekdel denne i tillegg så får han nok fyken. Uavgjort berger han med tipper jeg.
Men da, mine damer og herrer, er det på tide med det glatteste bananskallet - cupkamp mot Trygg Fuckings Lade. Og ærlig talt, slik RBK spiller om dagen så blir det fort tap mot et heltent breddelag som kjenner lukta av blod i vannet.
Jeg spår at Rekdal er ferdig etter tap 16. mai mot Haugesund. Håper vi slipper å se RBK bli ydmyket av en bydelsklubb før styret tar grep. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 06.05.2023 23:37 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/sp...den-januar
André Hansen innrømmer både motløshet og at han er rådvill. Men er ikke overrasket over at RBK har blitt en «middelhavsfarer»
– De gangene vi har vært gode i vinter... Med all respekt: Motstanderen har ofte byttet seg ned når vi har tatt over i treningskampene. Vi var svake mot Tromsø, men tok over da de satte på juniorlaget. Vi ble kjørt mot Kristiansund, men tok over da det begynte å snø. Så det er ingenting av det vi har gjort hittil som forutsetter at vi skulle være et topplag.
– Jeg er helt enig med Kjetil (Rekdal) i at ting må få utvikle seg over tid, og da får man se hvor dette bærer hen. Men basert på det vi har gjort i det korte perspektivet, er det lite som tilsier at vi skal spille ut Vålerenga og Sandefjord. |
|
Back to top |
|
 |
9kB Junior
|
Posted: 07.05.2023 14:50 Post subject: |
|
|
RBKNytt.no
@RBKNytt
"(+) Dagen derpå: – Kravene og forventningene er for høye til at vi kan tilfredsstille dem per dags dato"
Les mer på http://RBKNytt.no.
@RBKFotball
#rbkno
Tror ikke Rekdal forstår forskjellen mellom å være trener for RBK kontra Ham Kam
- FÃ¥ han vekk. |
|
Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1065 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 07.05.2023 14:57 Post subject: |
|
|
Få Rekdal bort nå. Dette må ta slutt. På tide å ringe suicide-linja for det vi driver med er selvskading. Rekdal og Frigård dreper Rosenborg. _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
Back to top |
|
 |
pavel londak fan account Rutinert

|
Posted: 07.05.2023 15:03 Post subject: |
|
|
Haha, han fornekter seg ikke. Men er helt sikker på at forventningskortet ikke fungerer lenger. RBK-publikumet har allerede senket forventningene til uante dybder under Rekdal, og kommer ikke til å senke de enda lavere. Rekdal er avslørt som en bløff av den jevne supporter, og ingenting han sier kan forandre på dette. Han er en dead man walking. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 07.05.2023 15:07 Post subject: |
|
|
Rekdal dagen etter tapet: - Ikke dette jeg forventet da jeg kom hit
Rekdal holder på slik han har holdt på i halvannet år: jobber hver eneste dag for å senke lista i stedet for å heve nivået. Hver gang han snakker med media så hadde han ifølge seg selv dårligere og dårligere forutsetninger for å lykkes og det er helt rimelig at RBK er nærmere nedrykk enn å kjempe om gullet etter snart halvannet år under hans ledelse. RBK har hatt bedre økonomi tidligere, men RBK har fremdeles et enormt budsjett og veldig få andre eliteserieklubber kjøper spillere for 5-10 mill per stk slik Rekdal har gjort med Børkeeiet, Rogers, Aga, Sadiku, Ingason, Thorvaldsson, Cornic og Nelson. Penger har definitivt blitt brukt, betydelig mer enn Rekdal liker å gi inntrykk for, og tid har blitt gitt. Resultatet er at RBK er dårligere enn da Rekdal tok over. Men Rekdal vil helst at du skal tro at han kom til et gjennområttent hus og kun blitt utdelt en knekt hammer og en boks rustne spikre.
Rekdal er som kreft for RBK. Ansetter man en selvtjenende trener med småklubbmentalitet i alt han gjør så blir man sakte men sikkert en småklubb. Hver dag han får fortsette er en dag lengre unna vinnerkultur og toppklubbmentalitet. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 07.05.2023 15:11 Post subject: |
|
|
pavel londak fan account wrote: | Haha, han fornekter seg ikke. Men er helt sikker på at forventningskortet ikke fungerer lenger. RBK-publikumet har allerede senket forventningene til uante dybder under Rekdal, og kommer ikke til å senke de enda lavere. Rekdal er avslørt som en bløff av den jevne supporter, og ingenting han sier kan forandre på dette. Han er en dead man walking. |
Rekdal er åpenbart i beskytte-eget-ettermæle-modus. Nå handler det om å overbevise folk om hvor elendig styrt klubb RBK er og at han umulig kan lastes for noe. Rekdal er ferdig og han vet det. Selvtjenende som han er så skal klubben kastes under bussen for hans manglende evne. |
|
Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 07.05.2023 16:18 Post subject: |
|
|
Oser jo sluttpakkespekulant av hele fyren, og det har det gjort helt fra starten av. Har hele tiden hatt et merkelig lavt energinivå i forhold det man har sett av han før på sidelinja, og det ser ikke ut som han tror på det han driver med i det hele tatt, og dette smitter selvsagt også over på spillerne. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 07.05.2023 16:37 Post subject: |
|
|
Det er så mye Bull shit som kommet fra ham at må må han stoppes.
Vi har fått inn mange nye, ikke fått spille med samme lag. Vi dro til Marbella med en plan om å drille en ellever som skulle starte mot Viking. Slik ble det ikke.
Du starter aldri med de samme 11.
Ca 3 nye hver kamp
Du fullfører aldri en kamp med de samme 11.
Du bytter ca 3 i pausen og resten etter 70m.
Hvor dum tror han omgivelsene er?
Håper de har en grei kontrakt ved terminering. RBK må jo ha lært der _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.05.2023 17:18 Post subject: |
|
|
Er såklart komplett bullshit at laget er så svakt som bortforklardal skal ha det til. Vi er, selv uten å ta høyde for mulig talentblomstring hos det nye «lovende» kullet vi har kjøpt, enkelt topp 5 i ES.
Vi var nr 3 i fjor og på tross av tap av tengstedt har vi brukt mer enn nok millioner til å forbedre oss (i snitt) fra i fjor.
Vet ikke hva vi må gi fiaskodal i sluttpakke for å få ham vekk, men uansett sum er det verdt det |
|
Back to top |
|
 |
Oppkast Proff
|
Posted: 07.05.2023 17:29 Post subject: |
|
|
Var det drøye fire millioner vi måtte ut med for å løse ut Frigård fra HamKam? Sier seg selv at det sitter litt lenger inne å kvitte seg med de da.
Herlig lite stykke arbeid fra det daværende styret. |
|
Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 07.05.2023 17:37 Post subject: |
|
|
Rekdal er en eneste stor bløffmaker. Var ikke grenser på hvor fornøyd han var med å endelig få lov til å trene en toppklubb da han kom hit, men nå skylder han på omgivelsene og at forventningene er for store. Hva forventet han liksom? At lønna var større og omgivelsene stilte samme krav som i Kamma?
For det første må han for faen tåle å presset fra omgivelsene eller så er han jo ikke sterk nok til en jobb som dette. For det andre er han selv ansvarlig for at laget er svekket. Han har tatt med seg to kamma-spillere som begge vesentlig svekker dette laget, ikke styrker det. Det er nesten 20 år siden man kunne vinne eliteserien med rævafotball, det trodde jeg de fleste hadde skjønt, men naturligvis ikke styret i klubben. _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 07.05.2023 18:30 Post subject: |
|
|
Faktum er jo også at vi har en del spillere med svært begrensede ferdigheter. Men vi ligner ikke et lag heller og det har trenerne ansvaret for. Jeg har fått nok skrur av TV-en og det er ikke ofte jeg gjør, men det gjorde jeg etter 70 mot Enga. Rekdal og Frigård burde si opp |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 07.05.2023 18:40 Post subject: |
|
|
Jeg antar at Rekdal selv har hele tiden ment at han er god nok til å få suksess i enhver klubb, det er bare det at det gang på gang er ting utenfor hans kontroll som kommer i veien.
Skader
Salg av nøkkelspillere
Uflaks
Dommere
DÃ¥rlige treningsuker
Kravstore supportere
Nesevise styreledere
For mye nytt på en gang
Uerfaren spillergruppe
Unge spillere
Grunnen til at Rekdal idag ikke framstår som en bedre trener enn i 2005 er nok i stor grad et resultat av at han skylder på omgivelsene hele tiden istedenfor å se på hva han selv kan bli bedre på. Det er ganske menneskelig egentlig, men totalt ødeleggende hvis du skal lykkes innen toppidrett.
Måten han utaler seg på bør være et rødt flagg, og dette kunne man ha fanget opp med et dypdykk i arkivet fra tidligere jobber vil jeg tro. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.05.2023 18:41 Post subject: |
|
|
De fleste av de har reka hentet selv…
Å si at stallen er nest dårligst i ES (som er plasseringen vi fort har når hengekamper er spilt) er bare helt ute og kjøre.
Får vi en ok + trener på plass kommer mange av de vi har nå til å se mye bedre ut (og så kan vi sende avgårde resten av tøvet reka har brukt penger på) |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.05.2023 18:41 Post subject: |
|
|
to dager fri etter sånn fadese uke!! Vi har ikke tøft kamprogram som rekdal syter over,og vi ser ikke ut i måneskinn. |
|
Back to top |
|
 |
PekeFortsattMotFærøyan Senior
|
Posted: 07.05.2023 19:41 Post subject: |
|
|
Understreker bare den dårlige ståa. En trener som vet han er for udugelig til å levere noe annet enn høkkertfotball og en spillergruppe som tydeligvis er møkklei av hele opplegget. Det er nå laget skulle vært samlet og stått knallhardt i det og mobilisert mot de neste kampene for å prøve å reise kjerringa igjen.Dette er en trener og et lag som er totalt ute å kjøre og har gitt opp. |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 07.05.2023 20:03 Post subject: |
|
|
Altså, for oss å kritisere det å gi to dagers treningsfri er å synse om ting vi ikke kan godt nok om, de har kanskje ikke fortjent det, men kanskje så trenger de det.
Det er summen av alle ting Rekdal&co gjør og ikke gjør som åpenbart er så lavt at lista ikke en gang rives, men de bommer nok ikke på absolutt alt. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.05.2023 20:10 Post subject: |
|
|
Kanskje de fysisk trenger å restituere (selv om de vel knpt hr spilt en full kamp noen av dem gitt rekdals bingobytting), men at man ikke har mental trening, taktiske gjennomganger, tvinge spillerne til å se brann og vifkampen 8 ganger etter hverandre. Det er helt ute.
Det skal være vondt og jævlig å tape, og enda viktigere, å spille slik.
Reaksjonen kan ikke være å gå og sutre i en krok i to dager.
Regner med at styret ikke er helt tilbakestående og har startet en søkeprosess etter ny trener |
|
Back to top |
|
 |
Bomaan94 Junior
|
Posted: 07.05.2023 21:41 Post subject: |
|
|
Helt utrolig at Rekdal ikke er sparket enda, bevitner vi nok engang ett tafatt styre? |
|
Back to top |
|
 |
|