English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 25.04.2023 18:55    Post subject: Reply with quote

Amen...

Hele greia føles faktisk som en vond drøm. Å se Rekdal i Mercedes-caps og RBK-treningstøy føles som en ondsinnet sketsj i Golden Goal fra 2010. Venter fortsatt på at Henrik Elvestad skal tre fram fra bak kamera og avsløre at alt dette med Rekdal som RBK-trener bare var tull.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 25.04.2023 19:17    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Å se Rekdal i Mercedes-caps og RBK-treningstøy føles som en ondsinnet sketsj i Golden Goal fra 2010.

Der satte du ord på det. Akkurat sånn det føles!
"Hæ? Er det kødd? Aaah, stemmer det..."
TAF
Veteran

PostPosted: 25.04.2023 19:30    Post subject: Reply with quote

Oppmannen Tommel'n opp!

Er enig i det meste du skriver, men fikk litt lyst til å kommentere dette:

Oppmannen wrote:
Det er blytunge arbeidsforhold å være spiss i dette regimet. Noah Holm hadde ett mål første halvdel av sesongen i fjor. Hjemme mot Odd. Og det går nesten ikke an å si at det var for lite heller, for produksjonen rundt ham var så forsvinnende liten. Det var ikke sånn at han brente hundreprosentere i hver eneste match. Men når ingenting skjer fremover og spissene heller ikke er mer enn såvidt gode nok for nivået (kanskje også UNDER) så blir det ikke stort av det.

Akkurat dette med spissene, og de arbeidsforholdene de har, det har jo egentlig pågått helt tilbake til Kåres tid. Det var en ukentlig misère å se på at vi med Bendtner hadde den beste og mest komplette targetspissen siden Carew, men samtidig et lag som ikke evnet, eller ønsket, å f.eks. komme rundt på sida og legge innlegg inn i boks. Det hendte jeg ble sittende og telle hvor mange (vellykkede) innlegg han fikk å jobbe med, og enkelte kamper kunne de regnes på én finger - men da var det til gjengjeld livsfarlig. Er søren ikke rart han surra så mye rundt nede på midbanen og ute ved cornerflagget, han ville bare ha tak i ballen, vi klarte ikke å bruke ham på en effektiv måte. Han ble jo likevel toppscorer, men jeg grøsser av tanken på ham som midtspiss i det maskineriet som gjorde Rushfeldt og Johnsen til toppscorere noen år tidligere. Han kunne scoret 40 mål i sesongen.

Vi kan vel være enige om at vi ikke har spisser av liknende kaliber i stallen pr. nå, men de har heller ikke, som du sier, gode arbeidsforhold. Jeg er helt sikker på at både Kristall, Sadiku og Aga er dugelige målsniker, men da må de jo settes opp i målsnik-situasjoner: pasninger i rom bak eller mellom backrekka, 45-gradere fra dødlinja, veggspill eller trekanter i rommene utenfor 16-meteren. Ikke sette dem til å hente ned lange oppspill i konkurranse med godt forberedte midtstoppere, eller spille dem opp når de er feilvendt med 2-3 motspillere i ryggen.

Dette er bare ett av problemene vi har strevd med i årevis, og jeg ser ikke at Rekdal er mannen til å rette det opp.
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.04.2023 21:30    Post subject: Reply with quote

Meget gode innlegg, Jeg applauderer RBK

Godt å hadeg tilbake Oppmannen Wink

Etter forestilligen mot Sandefjord stiller jeg meg i rekka bak de som vil ha Rekdal bort fra en jobb han aldri skulle hatt i utgangspunktet.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 25.04.2023 22:03    Post subject: Reply with quote

Skal fremdeles være et knalltøft styre som tør å sparke ham med sånn ok- resultater så tidlig i sesongen som nå, å få ham vekk fortest mulig innebærer nok også at vi må ryke på noen fæle smeller på banen.

Så fikk vel Bendtner lov til å gjøre noe av kompis-Kåre som kan Thierry Henry sa at Guardiola aldri ville godta, han beveget seg over til andre siden av banen fordi der var Messi&co og hadde mye moro med ball og han ville være med, Guardiola var råsur over at Henry beveget seg ut av posisjonen sin og tok ham ut ved pause. Men jeg tror ærlig talt at hvis Eggen hadde Bendtner anno 2017 på de årgangene Rushfeldt og Brattbakk herjet så ville han mest sannsynlig måtte slite benken fordi Bendtner oppfører seg omtrent slik en kan forvente aven umoden 13-åring med kropp som en 30 åring, falsk ID og kredittkort nok til å kunne bruke opp et par millioner før alle er sperret.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 25.04.2023 22:05    Post subject: Reply with quote

Dette med at spissene har spesielt dårlige arbeidsforhold hos oss trodde jeg også på. Det har jo liksom vært gjennomgangstonen her på forumet. Helt til jeg så to spisser i fjor som visste å orientere seg og banket inn mål etter mål. Da så det liksom ikke så vanskelig ut lengre.

At Noa Holm ikke kom til å score særlig med mål var overtydelig lenge før Rekdal begynte i jobben. Noah har til gode å score for Reims også.

At styret skulle vurdere å sparke Rekdal nå er nok bare tull.

Vi ligger ett poeng bak andreplassen etter tre kamper. Molde ligger på direkte nedrykk. Bare nevner det.
pingvin
Veteran

PostPosted: 25.04.2023 22:11    Post subject: Reply with quote

Noah Holm har ikke vært, er ikke og kommer heller aldri til å bli noen goalgetter.
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 25.04.2023 23:09    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg skulle spilt på et lag uten skikkelige flankespillere der hvor det er mest rom så hadde jeg sluttet.
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 00:54    Post subject: Reply with quote

Oppmannen Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!

Takk for meget bra innlegg.
enojado
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 06:33    Post subject: Reply with quote

TAF wrote:

45-gradere fra dødlinja, veggspill eller trekanter i rommene utenfor 16-meteren. Ikke sette dem til å hente ned lange oppspill i konkurranse med godt forberedte midtstoppere, eller spille dem opp når de er feilvendt med 2-3 motspillere i ryggen.

kombinasjonene og trekantspill er for å skape ubalanse i lag som parkerer bussen. Mot sandefjord talte jeg minst 7 situasjoner (6 i 2.omg) hvor bl.a. Tagseth kan spille vegg med en feilvendt spiller innenfor 16m for å avslutte selv. I stedet, og fra hjørnet på 16m slår han flere dårlige innlegg mot bakre stolpe som enten er for lange eller at keeper plukker opp. Cornic hadde minst to muligheter. Holse hadde minst en åpenbar mulighet til vegg med Thovaldsson men selv han benyttet seg ikke av muligheten.

Thorvaldsson er passelig pasnings- og touchsikker med mann i rygg og kan fungere fint som en vegg men blir aldri brukt til dette.

Vi hadde flere forsøk på veggspill og kominasjoner i frispillingsfasen ved sandefjord-press, spesielt rundt midtbanen, men vi blir enten for upresise eller får et dårlig touch. Reitan hadde flere "kroneksempler" på hvor galt det kan gå og gjorde selv enkle pasningsfeil.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 08:02    Post subject: Reply with quote

By Rise, Vikvang, Maalen, Strand, Basma.
Alle disse med sentrale roller i RBK har sin arv fra Eggens filosofi på og utenfor banen.

Det er for meg uforståelig at de kan se på og være en del av slik klubben spiller fotball nå og forholder seg til spillet.

Jeg mener objektivt at vi aldri i nyere tid har hatt et svakere trener team og et mere missplaced team.
Alt de står for om fotball er 100% motsatt av Eggen/Knudsen og vår arv og kultur.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 26.04.2023 08:23    Post subject: Reply with quote

Jeg må bare også ønske Oppmannen velkommen tilbake. Rettelser og notater unødvendig. Treff, midt i. Ingen strafferunder.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.04.2023 09:46    Post subject: Reply with quote

Oppmannen Tommel'n opp!
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 10:54    Post subject: Reply with quote

Generelt så er det en dyp frustrasjon over ansettelsen og en oppgitthet over hvordan vi fremstår på banen her på forumet.
Oppmannen setter gode ord på det vi føler.
Hedning
Legende

PostPosted: 26.04.2023 11:04    Post subject: Reply with quote

Ja, nå er det bare å la være å møte opp på Lerkendal til Rekdal får sparken. Håper ingen ser noen kamper på tv heller. Jo før Rekdal får sparken jo bedre. Vi kommer aldri til å vinne noe med Rekdal! Bare å glemme Europa.

Ingen som gidder å se på denne destruktive fotballen til Rekdal. Jeg sier opp abonnementet mitt på Lerkendal i hvert fall. Ikke en krone til denne klubben før Rekdal er borte.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 12:12    Post subject: Reply with quote

Jeg aksepterer faktisk Rekdals narrativ om hvor vi står mhp økonomi og mulighet til å hente spillere. Også det at å selge alt av offensiv kraft vil svekke oss betydelig.
Men der jeg begynner å skli mot anti-Reka enden av skalaen er knyttet til to ting ( den ene må han dele med Dorsin @ Vikvang ).
1. Kvalitet på nye spillere, det jeg har sett sålangt er overraskende svake ferdigheter og 2) individuell coaching.
Til pkt 2- selv om vi spiller dårlig så er det kvaliteter nok til å skape mere i laget. Hvordan man da tillater spesielt Tagseth, men også Cornic , å bare banke ballen blindt inn i feltet uten å løfte blikket før innlegg og prøve å treffe medspiller? Det samme med innløp i felt på innlegg, hvis det er struktur så er den vanskelig å se. Akkurat nå er jeg ikke på jakt etter samhandling på Glimt nivå, men de enkleste tingene må da få an å fikse?
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 12:17    Post subject: Reply with quote

Hør hør, Oppmannen.
God og konkret oppsummering av hva vi alle nok går rundt og tenker.

Jeg savner følelsen av å glede meg til kamp.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 12:44    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:

Nå er det ikke sånn mer. Jeg ser denne figuren Rekdal, denne mutte nullkarismaen i skyggen av capsen, denne standhaftige surmaga kritikeren av RBK gjennom alle de år, denne misunnelige antihelten og kreftfotballen hans. Ser han snakker og under navnet står det "Rosenborg-trener". Det er han som har denne jobben nå. Det er han som forvalter arven. Det er en hån og en vits hele greiene. Halvannet år inn og det er fremdeles vanskelig å tro det er sant. Sesongkortet ligger i gangen. Det er betalt for. Om det blir brukt igjen på denne siden av Olsok? Tvilsomt.

Kjenner meg veldig igjen i dette Neutral
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 12:55    Post subject: Reply with quote

Jeg gleder meg alltid til RBK kamp. Uansett hva treneren heter, hvem motstanderen er og hvilken plan man har. Det er sånn det er å være fan!
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 13:46    Post subject: Reply with quote

Ja det gjorde også Mini før han sovnet og våknet litt ut i 2 omg og ble bare lei seg.
Fan er vi alle men mange er frustrerte og lei seg. Det må man kunne ha forståelse for slik klubben er nå under Rekdal
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 14:02    Post subject: Reply with quote

Helt greit at man har ulike meninger om ting og tang. Personlig kunne jeg aldri sovna mens jeg så på RBK kamp. Alltid spent på hvordan resultatet blir til slutt. Håper av og til at dommeren skal blåse av litt før, hvis vi har press mot og leder. Andre ganger håper jeg på mye ekstratid, om man ligger under eller trenger mål for å vinne. Selv om kampen er gørrkjedelig, så er det alltid snakk om poeng. Noe som er direkte avgjørende for fremtiden både sportslig og økonomisk.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 14:33    Post subject: Reply with quote

Er vi der nå at dette bare må avsluttes asap, vell vitende om Kåre -> Crying or Very sad $£¢€ -> Horneland -> Evil $ -> Hareide Rolling Eyes -> Rekdal?
Vi må nok anskaffe flere bukser om all den mengden med piss skal fortsette å holde oss varm.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 15:42    Post subject: Reply with quote

Det er noe drit å glede seg hele uka og komme til kampdag og oppleve at laget ditt spiller bedriten fotball. Skjønner ikke at spillere/trenere kan forsvare en sånn innsats for publikum som tar turen til Lerkendal.

Det jeg krever er oppofrende innsats og en offensiv innstilling til kampen. Om det er 343 eller 433 er ikke så viktig. Fotballen utvikler seg og jeg er helt sikker på at Eggen ikke nødvendigvis ville spilt fotball på samme måte i dag som for tretti år siden.
Kai88
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 16:58    Post subject: Reply with quote

Ræva treningsuke, "vet ikke hvordan de skal spille" osv. Inkompetansen lekker.
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 26.04.2023 17:48    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Ræva treningsuke, "vet ikke hvordan de skal spille" osv. Inkompetansen lekker.

haha helt utrolig at man kan si noe sånt på dette nivået. "hard kamp i Molde, derfor orker vi ikke å trene"
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 203, 204, 205  Next
Page 142 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb