| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Pinne69 Proff
|
Posted: 11.04.2023 20:47 Post subject: |
|
|
Her har vi en spiller som for 4(!) År siden valgte bort sportslig satsning for å tjene penger i Kina. Siden dette har jeg tilgode å se han spille en god kamp mot ordentlig motstand. Dersom han hentes bør han testes skikkelig på trening samt man må forsøke å se om motivasjonen er tilstede. Han kan fortsatt være god, men det bør bevises før vi henter han. _________________ "Kvikk i røttern" |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 11.04.2023 20:57 Post subject: |
|
|
| Ole hadde selvfølgelig spasert rett inn på laget og blitt en nøkkelspiller for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 12.04.2023 05:46 Post subject: |
|
|
På samme måte som Per da eller? Jeg kan virkelig ikke forstå denne fasinasjonen for å hente inn spillere som var bra for oss for en halv/ hel karriere siden. Fotball er ferskvare. Skal man tilbake til RBK må man per 2023 være en veldig god spiller med noen år foran seg. Per hadde konkurert på høyt nivå før han kom til oss , men var for gammel. Det ble skrevet utallige sider her før han kom om at nå skulle vi få tilbake en spiller som skulle heve oss betydelig. Mange trodde vi skulle hente Per fra 2007. Ole er ikke for gammel, men han har ikke vist noe relevant på 4 år. Dvs han må testes skikkelig før man evt henter han. For min del synes jeg vi skal satse på de unge guttene vi har i troppen istedenfor å drømme oss tilbake til 2014-2015 da vi hadde en ung Ole som siktet mot toppen. _________________ "Kvikk i røttern" |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 12.04.2023 07:41 Post subject: |
|
|
For
- Han var god
- Vi sliter i samme posisjon i dag
- Lokal trønder/profil
I mot:
- Usikker på kvaliteten i dag. Har spilt mindre og for dårligere klubber enn Per og Markus eksempelvis.
- Tviler (veldig) på motivasjonen
- Ole i seg selv vil ikke løse floken. Det er løp som skal utløse en pasning og ikke motsatt. At Ole potensielt er god til å strø baller hjelper ikke om vi ikke har et godt angrepsspill med flere samtidige løp
Skal Ole hjem er det i så fall i sommer det må skje, vi bør ikke hente for gamle spillere som står i veien for de unge lovende. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.04.2023 07:45 Post subject: |
|
|
| Pinne69 wrote: | | På samme måte som Per da eller? |
Du mener vår soleklart beste spiller i siste kamp? |
|
| Back to top |
|
 |
Pinne69 Proff
|
Posted: 12.04.2023 07:48 Post subject: |
|
|
Vi kan seriøst ikke ha en diskusjon om Per har levert det som var ventet av han eller ikke. Det var på håret at han fikk være med i år og det til meget redusert lønn. Han har selv i flere intervju sagt at han ikke har levert det han håpte før retur _________________ "Kvikk i røttern" |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.04.2023 07:49 Post subject: |
|
|
| Kroppen har ikke levert, men spilleren har vært konsekvent blant de beste på banen hver gang. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 12.04.2023 07:53 Post subject: |
|
|
Selnæs har vel spilt 5 minutter for Zurich siden før jul.
Usikker på om det er skade inne i bildet, eller om han bare har havnet i kulda hos treneren (nylig publisert artikkel på nettsiden til ASSE kan tyde på det siste).
Ganske sikker på at han har nivået inne til å dominere Eliteserien og få fart på RBK igjen, men tror samtidig at det er nå eller aldri, og at han bør bestemme seg rimelig kjapt.
Blir 29 til sommeren, og er fortsatt i fin alder, men synes ikke det er en interessant case om han tenker å melke karrieren et par-tre år til ute først.
Han nærmer seg også en alder der man blir mer utsatt for skader, så man bør ikke vente for lenge.
Uansett, Dorsin som er hans tidligere agent har vel god dialog med Ole. Vil han tilbake, så kommer han jo. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 12.04.2023 08:40 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Kroppen har ikke levert, men spilleren har vært konsekvent blant de beste på banen hver gang. |
Skjelbred har da hatt noen svake kamper han også, men uansett har man ikke fått tilbake den spilleren "alle" så for seg. Den samme gjaldt for Tettey og til dels Henriksen (han har heller ikke vært så enormt dominerende).
Det er ingen automatikk i at Ole Selnæs heller skal gå inn i et Rosenborg-lag og dominere ligaen, selv om han har potensiale til å gjøre det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.04.2023 09:15 Post subject: |
|
|
Mulig han som alle andre har hatt noen svake kamper, men står ved at når han har vært i form har han konsekvent vært blant våre beste. Tettey sin kropp var vel ferdig før han kom. Henriksen har kanskje skuffet noe kvalitetsmessig, men likevel er han en bærebjelke i laget som vi er helt avhengig av.
At man kunne ønsket mer fra de hjemvendte sønner er jeg med på, men å fremstille det som om de tre er beviser på at det er en dårlig ide er jeg ikke enig i. Likevel må man selvsagt se an alder og forfatning på spilleren.
Er ikke noen automatikk i at Ole skal dominere for oss nei, men det er absolutt gode muligheter. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 12.04.2023 09:48 Post subject: |
|
|
| Per Ciljan er så absolutt en av våre beste spillere. Neida, han har svake kamper innimellom som alle andre. Men i vinter og innhoppet mot Viking viser at han selvsagt skal spille. Det er smått utrolig at en spiller som Bjørlo er foran i køen. Når du som trener tar en slik avgjørelse så trenger du hjelp, eller bør få en annen jobb. Jada, jeg vet at Rekdal påstår at han ikke holder 90 minutter, men Ciljan avkreftet dette ganske tydelig i går. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 12.04.2023 10:10 Post subject: |
|
|
Rekdal er nok også enig i at Per er vår beste midtbanespiller. De er nok også enig i at han holder 90 minutter. Problemet/frykten er at han ikke holder flere kamper på rad. Så de forsøker vel bare å makse spilletiden til Per ved å spre det over flere kamper kontra å spille hele kamper for så potensielt være ute en uke eller to. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 12.04.2023 11:12 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: |
At man kunne ønsket mer fra de hjemvendte sønner er jeg med på, men å fremstille det som om de tre er beviser på at det er en dårlig ide er jeg ikke enig i. Likevel må man selvsagt se an alder og forfatning på spilleren.
Er ikke noen automatikk i at Ole skal dominere for oss nei, men det er absolutt gode muligheter. |
Det er mulig det hørtes mer negativt ut enn det var ment, så det må jeg bare beklage. Jeg er nok av de som liker bedre å bli positivt overrasket og inntar en litt avventende posisjon på forhånd.
Før hjemkomsten til de tre nevnte spillerne, var det voldsomme skriverier og optimisme her rundt at om bare disse spillerne kom, skulle vi rævkjøre hele Eliteserien.
Det har ikke skjedd i særlig stor grad.
Så mitt poeng var ikke at det nødvendigvis er en dårlig idé å hente hjem Selnæs, men at vi ikke skal forvente at alt løser seg bare fordi vi henter tilbake én stjernespiller - selv om det kan være akkurat det som trengs.
Selvfølgelig ser jeg også poenget med at Ole er den "perfekte" sentrale midtbanespilleren for Rosenborg, men det betinger at han faktisk er i form, er topp motivert og at resten av laget fungerer.
Jeg ønsker han gjerne velkommen tilbake, men det vært gøy om vi klarte å bli kvitt disse Skammelsrud- og Selnæs-spøkelsene, ved å klare å få frem en ny dominerende sentral midt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 12.04.2023 11:32 Post subject: |
|
|
| At Selnæs ville hevet dette RBK laget tror jeg er hevet over enhver tvil. Spørsmålet er hovedsaklig om han faktisk vil hjem, og hvor mye det koster oss. Må vi ut med de samme sinnsvake lønningene de kasta etter Henriksen og Skjelbred så bør vi la være, slik økonomien i klubben er. Er kostnadene innenfor rimelighetens grenser så er han selvsagt hjertelig velkommen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bjørkis Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.04.2023 20:34 Post subject: |
|
|
Tilkjent 120 millioner.
Nå er det på tide å komme hjem. Du har nok pæng.
https://www.vg.no/sport/f...er-av-fifa _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.04.2023 20:40 Post subject: |
|
|
| Spørsmålet er ikke om FIFA har tilkjent ham utestående lønn og sluttpakke. Spørsmålet er om han har fått utbetalt pengene. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 18.04.2023 22:57 Post subject: |
|
|
| Den kinesiske klubbens eier, Tom Peng Pung, sier at klubben er fri for likvide midler. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 19.04.2023 07:53 Post subject: |
|
|
Om vi skal være litt konspiratoriske så blir vel Ole i Sveits til han får utbetalt pengene, om de da ikke allerede er på bok.. Blir drøyt dyrt å motta den etterbetalingen her til lands antar jeg. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 19.04.2023 13:20 Post subject: |
|
|
| Pinne69 wrote: | | På samme måte som Per da eller? Jeg kan virkelig ikke forstå denne fasinasjonen for å hente inn spillere som var bra for oss for en halv/ hel karriere siden. Fotball er ferskvare. Skal man tilbake til RBK må man per 2023 være en veldig god spiller med noen år foran seg. Per hadde konkurert på høyt nivå før han kom til oss , men var for gammel. Det ble skrevet utallige sider her før han kom om at nå skulle vi få tilbake en spiller som skulle heve oss betydelig. Mange trodde vi skulle hente Per fra 2007. Ole er ikke for gammel, men han har ikke vist noe relevant på 4 år. Dvs han må testes skikkelig før man evt henter han. For min del synes jeg vi skal satse på de unge guttene vi har i troppen istedenfor å drømme oss tilbake til 2014-2015 da vi hadde en ung Ole som siktet mot toppen. |
Mer rettferdig å sammenligne en evt hjemkomst med Henriksen sin da. Selnæs ville vært like bænkers på laget
Per kom med en skde og har vel ikke vært helt frisk siden før denne oppkjøringen. Nå er han 35 år. Ole er 29 til sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 19.04.2023 18:48 Post subject: |
|
|
| Troillongan wrote: | | Om vi skal være litt konspiratoriske så blir vel Ole i Sveits til han får utbetalt pengene, om de da ikke allerede er på bok.. Blir drøyt dyrt å motta den etterbetalingen her til lands antar jeg. |
Disse midlene har han tjent opp i tidligere år da han bodde og jobbet i Kina, så det er eventuelt skatt til Kina som skal betales. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
| Back to top |
|
 |
Skrulledude Senior
|
Posted: 19.04.2023 19:22 Post subject: |
|
|
Finansiell rådgivning på et forum om RBK - det liker vi.
Det er noen midler opptjent i et land som skal overføres til et annet land. Hvordan gjør man dette uten noen avgifter eller skatter? Spør for en venn. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 19.04.2023 19:32 Post subject: |
|
|
Spørs litt på land...
Fra kina tipper jeg en god bestikkelse funker fint |
|