English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Rogers
1%
 1%  [ 1 ]
Jenssen
1%
 1%  [ 1 ]
Cornic
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
74%
 74%  [ 50 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
11%
 11%  [ 8 ]
Holse
2%
 2%  [ 2 ]
Thorvaldsson
1%
 1%  [ 1 ]
Nelson
5%
 5%  [ 4 ]
Total Votes : 67

Author Message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 15.04.2023 23:06    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Seriefinalen mot Lillestrøm i 1985 var ikke et festfyrverkeri av en forestilling.
Men jeg tror alle 30.000 som var der, inkludert meg, dro lykkelige hjem eller på byen etter den sjansefattige 1-0 kampen.

Husker fortsatt den heftige følelsen da jeg dro hjem etter den kampen. Tidenes triller! Smile
VTB
Proff

PostPosted: 15.04.2023 23:44    Post subject: Reply with quote

På grensa til ulovlig sent, men vurderer å hoppe på bussen fra Oslo om noen timer, men ingen som sitter inne med to billetter?
Kent23
Rutinert

PostPosted: 16.04.2023 07:57    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Statistikk, som for eksempel XG, bryr jeg meg fint lite om, Kent23.
Når jeg snakker om positiv utvikling så tenker jeg blant annet på den retningen man har valgt innen spillerlogistikk. Unge spiller med fremtiden foran seg. At laget har gått gjennom et generasjonsskifte som måtte komme, der dyrt lønnende eldre spillere er erstattet med unge lovende talenter på lavere lønn. Det fysiske er tatt tak i, og det trenes godt. Man tar små steg av gangen, for å få en så god grunnmur som mulig.
Ser fram til kampen i morgen med litt skrekkblandet fryd. Alltid sånn før store kamper. Når kampen er over, kommer jeg ikke til å bruke en kalori hverken på Xg, ballinnehav eller sjansestatistikk. Det gir meg lite. God kamp!

Når det gjelder spillerlogistikk så er jeg enig i at nåværende strategi er bra og helt riktig. Men hvis disse spillerne blir brukt i direkte vondfotteori vil de ikke utvikle seg. Feks langballer opp mot Aga og Ingasson som har dårlig duellstyrke og fart. Det er som å be om å spille på deres svakheter. Annet eksempel er Nelson som de nå ikke vet hvor skal brukes. Plutselig er han indreløper og nå ser det ut til at han skal være spiss.

Xg skal kun brukes som indikator og det er summen over tid sammen med andre parametre som spill, sjanser og andre ting som gjør meg sikker på at vi går på en dårlig sesong. Å vurdere xG isolert gir selvsagt ingen mening.

At det trenes veldig godt er for meg usikkert. De sier de har økt formen, men det har de gjort før også og da var vi også dårlig. Legger merke til at Aga er testvinner som ikke har trent i rbk. Tror ikke vi trener noe bedre enn andre lag i ligaen. Det trenes like bra i Viking og Tromsø. Jeg ser hvertfall ikke noe som sier at vi har noe forsprang på andre lag. Det er bra at vi samarbeider med NTNU, men det blir for meg usikkert om dette er godt nok.

Man trenger ikke å analysere ihjel kampen, men se den. Her bruker jeg fakta og statistikk for å vise at vi spiller rævafotball og dårlig spill per dags dato og at vi hadde griseflaks mot Viking. Det holder ikke mot Molde. Da må vi ha tatt sjumilssteg denne uka, men vi har ikke tatt noe steg spillemessig på 1,5 år. I en av 1000 kamper kan det skje at Molde bommer på 40 sjanser, men den kampen fikk de mot TIL. Jeg håper jo at vi vinner kampen selvfølgelig.

God kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 09:14    Post subject: Reply with quote

Til rekdals forsvar,så er det ganske vanskelig når publikum forventer resultater og god fotball.
Et helt lag med nye spillere gjør det ikke lettere.

Det som taler i mot er han har rekord lang oppkjøring,en hel uke på trene nå i starten av sesongen mellom kamper.

Ten hag har knapt klart og trene united mellom kamper,han har også vært pragmatisk i kamper.
Men under han ser vi en utvikling.

Han er sinnsyk god på treningsfeltet,veldig bestemt hvordan laget skal spille.
Ser bare antydninger av det,men det er for united spiller kamp hver tredje dag.
Rbk hadde trengt og lært litt om posisjon bytter for og gjøre spillestilen mer dynamisk.
Vi blir alt for statiske,alle står og ser på ballfører istedet for og bevege seg.
Mot molde er vi avhengig av og ikke selge oss,miste ballen sentralt for og bli kontret i senk som i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kent23
Rutinert

PostPosted: 16.04.2023 09:19    Post subject: Reply with quote

Det er liksom det du sier. Hvorfor skal man ha så sinnsykt lang tid? Vi må kunne se en spillemessig plan på banen, men det er ikke noen ting som tyder på det. Det er også i tråd med Rekdals pragmatiske stil.

Det tar ikke lang tid før man ser spillemessig plan om det trenes rett. Resultatene kan svinger ja, men du vil se endring. Ten Haag er et godt eksempel. Vi ser bedring, men det svinger selvfølgelig. Progresjonen er der.
Back to top
andham93
Senior

PostPosted: 16.04.2023 10:34    Post subject: Reply with quote

Hvor går kampen i dag?
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 16.04.2023 10:40    Post subject: Reply with quote

Godt gjort å score 69 mål i 2022 UTEN en spillemessig plan. To mindre enn den suverene serielederen. Ånei, det skyldes ikke BARE Tengstedt. Det var ikke 15 enkeltmannsprestasjoner der heller. Han var også med i bare 14 av 30 kamper.
Siden år 2000 er det to sesonger vi har laget flere mål. (Ja, vet at de ikke var 30 kamper alle de sesongene) Det må da gå å sette ting litt i perspektiv å heller se på det som har vært bra. Tredje sesongen med mest scorede mål på 22 år, så klages det på at det ikke er underholdende, og at publikum ikke vil se mål?

Tar heller tre poeng og lange baller på topp i dag, enn god gammeldags dobling på kant og tap!

Last edited by ErdoganLomas on 16.04.2023 12:11; edited 1 time in total
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 11:24    Post subject: Reply with quote

I dag så er det rett å spille på resultat og fokusere mer på å ødelegge for Molde enn å skape noe særlig selv.

Det som bekymrer meg med det spillet vi har er at vi nesten alltid gir fra oss initiativet, og lit typisk så er det enten ketchup-effekt til oss hva gjelder mål som dreper kampen, eller så blir det neglebiting fordi man hele tiden sitter med følelsen at det skal veldig lite til før det glipper opp og vi får baklengsen som ødelegger resultatet. Det som mangler er evnen til å ta kontroll over kampen og styre den når vi leder med ett mål istedenfor å falle inn i egen boks og ta imot bølge på bølge. Vi sliter også med mye av det samme på 0-0, det handler om at når vi er det sterkeste laget (som er tilfellet i ca. 25 av kampene våre i EL) så er det i vår interesse at tempoet dras opp og at det blir skapt sjanser. At kampen stykkes opp og tempoet dras ned øker sjansene for at et mål til det svakeste laget er nok til et resultat. I dag er det vi som skal gjøre nettopp dette så lenge Molde ikke leder, men normalt skal vi gjøre det motsatte og der har vi veldig mye å gå på for å fikse.
enojado
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 12:14    Post subject: Reply with quote

Jeg forvente en interessant tilnærming med 343, og Henriksen og Børkeeiet i de to sentrale roller. Jeg mener dette valget har potensial til å styrke lagets midtbane, spesielt med tanke på at begge spillerne gjør få feil og være solide i sine respektive roller.

Denne formasjonen kan være spesielt fordelaktig i situasjoner der laget vårt sliter med tempoet på midtbanen. Ved å ha to sterke spillere sentralt, kan vi få bedre kontroll og fordeling av ballen. For at dette skal fungere optimalt, må kantene i 4-eren på midten trekke litt inn og være flinke til å sideforskyve og dekke rom.

Når det gjelder vingene i 3-eren foran, er spørsmålet om de skal "jukse" ved å fokusere på angrep, eller om de også skal følge med hjem og bidra defensivt. En 343 formasjon legger ofte opp til at laget skal styre spillet selv og dominere kampen, men dette kan bli en utfordring dersom Molde er for sterke og overspiller oss.

Som nevnt over tror jeg hovednøkkelen er at vi må unngå å miste initiativet, noe som har skjedd tidligere. Vi må løpe og jobbe hardt for å holde på ballen og skape overtall. Dersom vi klarer dette, vil vi tvinge Moldes vinger ned i en 5-er i forsvaret og dominere kampen i større grad.

Min største bekymring er knytte til det defensive og mulige misforståelser i forsvar i 343. Får håpe de har pugget hvilke spillere som skal følge hvem og hvordan de skal samarbeide for å unngå farlige situasjoner og Molde-kontringer.

Ut fra siste formasjonsstrening synes jeg vi nærmer oss en relativt spennende spillekonstellasjon og formasjon.
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 12:19    Post subject: Reply with quote

andham93 wrote:
Hvor går kampen i dag?

I molde på stadion der. Alternativt tv2 play
Hedning
Legende

PostPosted: 16.04.2023 12:58    Post subject: Reply with quote

Forbanna drit altså. Tv2 har sluttet å tilby app både på LG-tver og xbox så jeg får ikke brukt tjenesten. De hater penger tydeligvis.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 13:00    Post subject: Reply with quote

Ejonado:
1Denne formasjonen kan være spesielt fordelaktig i situasjoner der laget vårt sliter med tempoet på midtbanen. Ved å ha to sterke spillere sentralt, kan vi få bedre kontroll og fordeling av ballen. For at dette skal fungere optimalt, må kantene i 4-eren på midten trekke litt inn og være flinke til å sideforskyve og dekke rom.

3.Når det gjelder vingene i 3-eren foran, er spørsmålet om de skal "jukse" ved å fokusere på angrep, eller om de også skal følge med hjem og bidra defensivt. En 343 formasjon legger ofte opp til at laget skal styre spillet selv og dominere kampen, men dette kan bli en utfordring dersom Molde er for sterke og overspiller oss.

1. Hvis vi skulle slite med tempo så ville det vel vært naturlig å satse på raske og kvikke spillere der og ikke store å sterke!.
2. Vi har ikke ønsket å styre noe spill under Rekdal men hatt lite ball besittelse og dominans
Mest lenge baller og kontringer.

Jeg tror denne formasjon er tenkt forde vi vil ligge lavt,ha mye folk på midten og kontre.
Håpet vi lykkes
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 13:08    Post subject: Reply with quote

Går kampen på tv eventuelt finnes det streaming plasser å se den på?
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 13:26    Post subject: Reply with quote

Skal vi vinne kampen må vi begynne og vinne duller og andre baller!
Synes spillerne er alt for dårlig til og stå opp i motstanderne,vi er alt for langt unna duellene istedet for og være på forskudd.

Frontfoot er noe fleste trenere sier!

Laget må tørre og stå etter når vi presser,avstandene i laget vårt er alt for store når vi presser høyt.
De 10 første minuttene sto hele laget høyt,da vant vi ballen igjen og igjen.

Men konsentrasjon er nøkkelen til poeng,slutt med enkle feil.
Vi gir jo bort sjanser i alle kamper vi spiller.

Jeg tror ikke vi vinner for vi har en vane med og kollapse,bli stresset og poler ballen bort.
Da får vi bølge på bølge..da blir det mål til slutt.

Men tar gjerne feil.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 13:36    Post subject: Reply with quote

Tror 3-4-3 mot Molde sannsynligvis er at en vil ha to sittende midtbanespillere foran back-treeren for å stenge ned det rommet som vi har slitt mye med under Rekdal, som han selv snakket om etter cuptapet mot Viking etter at Svendsen scoret derfra, og det var tydelig at Viking visste at vi var sårbare der.

Legger ekstra press på at vi klarer å få brukt begge sett med kanter godt og riktig, men kan vise seg å være et lurt trekk for det er også ofte opp langs sidekorridorer at vi har klart å flytte spillet framover.

Blir nok veldig fort en 5-4-1 hvor en satser på at Molde stanger inn i en murblokk de mangler duellkraft til å gjøre det bra mot, men hvis det gir oss poeng så tar jeg det imot.
enojado
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 14:09    Post subject: Reply with quote

ja, bortsett fra PCS så blir det vanskelig å benytte en av de andre "raskere" sentrale midtbanespillerne da de gjør for mye feil. Santeri er vesentlig raskere enn både Børkeeiet og Henriksen men det er for mange "juniorfeil" i en sårbar posisjon - enda.

Kan godt tenkes av vi skal mure igjen, men tror kvalitetsmessig vi kan stå opp mot Molde dersom vi ikke blir "redde", vinner andreballer og dueller, og har et initiativ i kampen.

Det fordrer til at beslutningsevnen til spillerne om når de skal ta kontringen eller når de skal holde på ballen eter gjenvinning. Her er vi et godt stykke unna, og avhengig av enkeltspillere. Synes Tengstedt var helt særegent når han gikk for kontring eller når han roet ned da han fikk ball, eller gjenvant ball foran.
Back to top
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 16.04.2023 14:31    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Forbanna drit altså. Tv2 har sluttet å tilby app både på LG-tver og xbox så jeg får ikke brukt tjenesten. De hater penger tydeligvis.

De hater ikke penger, du kan jo kun følge 1 Eliteserie-kamp av gangen på Tv2 play. De vil altså at du skal kjøpe flere abonnement dersom du ønsker å se et par kamper samtidig. Elendig hele opplegget Mad

- Albert Einstein
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 14:54    Post subject: Reply with quote

Herregud som jeg gruer meg.. Neutral
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 16.04.2023 15:21    Post subject: Reply with quote

Kan ikke gå værre enn jeg frykter, så får håpe på 1 poeng i god Rekdal-ånd med 9 spillere i forsvar og lange baller på spiss.

Disse starter for RBK i Molde:

André Hansen, Erlend Dahl Reitan, Sam Rogers, Ulrik Yttergård Jenssen - Leo Cornic, Markus Henriksen, Tobias Børkeeiet, Carlo Holse, Adrian Pereira - Jayden Nelson, Isak Thorvaldsson.

Lukter 5-4-1 lang veg, her skal det mures igjen med håp om at de 3 forran kan utrette noe på egenhånd fra en lang ball opp på Thorvaldsson.

- Albert Einstein
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 15:56    Post subject: Reply with quote

Bare en ting som gjelder her, full intensitet fra første spilleminutt. Molde har trolig dårlig selvtillit og kan rystes fra start her. U er objektivt sett et veldig bra resultat.

Må for all del unngå en tidlig scoring i løpet av de ti første minuttene (som skjedde i Molde i fjor og på Lerkendal året før der).
Back to top
katalogen
Senior

PostPosted: 16.04.2023 15:58    Post subject: Reply with quote

Rosenborg benk: Tangvik, Røsten, Väänänen, Bjørlo, Broholm, Aga, Sadiku, Ingason. PCS er ikke med i troppen. Syk ?

For Moldes del er det faktisk et svært offensivt lag som stiller. Fått plass til både Wolf, Eriksen, Berisha og Brynhildsen. Birk Risa er ikke med fra start. Usikker på om det er Martin Linnes eller Emil Breivik som da spiller midtstopper.

Karlstrøm
Tiedemann Haugan Breivik
Linnes Wolf Mannsverk Eriksen Haugen
Berisha Brynhildsen
Back to top
attityd!
Proff

PostPosted: 16.04.2023 16:00    Post subject: Reply with quote

Henriksen/Børkeiet vil bli utspilt på midten.

Dette blir… interessant.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 16:04    Post subject: Reply with quote

Rolig 5-4-1 ja. Burde vært strengt forbudt i Rosenborg, men dette er hva vi har blitt.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 16:08    Post subject: Reply with quote

Kan se ut som at molde har skrotet sin 343/352 formasjon med 4231.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 16.04.2023 16:10    Post subject: Reply with quote

attityd! wrote:
Henriksen/Børkeiet vil bli utspilt på midten.

Dette blir… interessant.

Det tror jeg ikke. Men at de utnytter rommene mellom cornic og pereira og sentrallinjen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12, 13, 14  Next
Page 5 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb