English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Karen Espelund
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 08.01.2022 23:52    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke noen bedre kandidater, i hvertfall ikke før VK kommer med bedre alternativ, men jeg veit at etter samtaler med bekjente som jobbet i NFF i sin tid så har jeg ikke lyst til å ha Espelund.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 09.01.2022 12:35    Post subject: Reply with quote

jelepjokk wrote:
Herlig med pris til Espelund. Tror den Qatargreia er storm i vannglass og totalt misforstått av noen på dette forumet. Noen har tatt det personlig. La det ligge. Evt kom med en bedre kandidat. Mye negativitet å spore hos mange RBK-supportere. Noe Stilson vel nevnte forleden på Adressa. Jeg tenker: ti stille eller kom med konkrete bedre løsninger. Ikke bare sutre og snakke ned folk.


Det er jo derfor vi har demokrati i klubben. Alle kan si hva de mener, og alle har en stemme. Om de velger å være positiv eller negativ er opp til en selv. Man trenger antagonister. Jeg kan være noe enig med deg i at vi kanskje skulle hatt flere på den positive siden, men dette kan også gjenspeile tiden klubben befinner seg i. Jeg tror nok de 350 innmeldte den siste måneden er på den negative siden av tautrekkingen. Selv er jeg negativ optimist.

Det noen forsøker å formidle her er at problemet i en styreform oppstår når noen velger å gå utenfor spillereglene. At Espelund har vært progressiv "Ja til Qatar", fordi hun mener at man må skape verdier gjennom påvirkning, er greit nok. Det som er verdt å merke seg er at Espelund er villig til å gå så langt som det kreves for å sette sine personlige ønsker foran klubbens. Vil vi ha en slik styreleder?

I løpet av menneskets historie finnes det utallige tilfeller hvor mennesker i ledende eller makthavende stillinger har valgt å se en annen vei enn det flertallet ønsker. Stort sett hele menneskehistorien. For utenom de siste par hundre årene. Da har vi sett at enkelte nasjoner i verden har klart å flytte makten over til den enkelte borger. Sammen kan disse bestemme. Er ikke det vakkert? Jeg tviler på at Espelund ønsker å kuppe klubben for å innføre et autoritær-diktatur. Hun er nok her mest sannsynlig for å være med på, og sørge for at Norges største fotballklubb også skal ha et kvinnelag. Fusjon som de så flott kaller det. Og selv om dette ikke er en kjernefysisk reaksjon, er det flott at hun stiller opp for byens jenter, men noen leder. Neitakk!
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 09.01.2022 15:07    Post subject: Reply with quote

jelepjokk wrote:
Herlig med pris til Espelund. Tror den Qatargreia er storm i vannglass og totalt misforstått av noen på dette forumet. Noen har tatt det personlig. La det ligge...


ALLE medlemmer burde ta det personlig når et styre i en medlemstyrt klubb nekter å følge opp vedtak fattet på årsmøtet i klubben!

Jeg vil ALDRI gi Espelund min stemme! Mad
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 09.01.2022 15:54    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:

Jeg vil ALDRI gi Espelund min stemme! Mad


Ikke en gang om eneste alternativet er Tore på Sporet?
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.01.2022 15:57    Post subject: Reply with quote

Espelund vs Strømøy er 50-50 for min del. Det er å velge mellom pest og kolera.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 09.01.2022 15:57    Post subject: Reply with quote

@Lomaxx: Nei
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 09.01.2022 16:13    Post subject: Reply with quote

Strømøy vil nok utrette mer skade enn Espelund, men finnes garantert alternativer hvor vi istedenfor kan snakke om hvem som gagner RBK mest.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.01.2022 16:18    Post subject: Reply with quote

Espelund bør jo i praksis diskvalifiseres gjennom å ha tatt del i fadesene til nåværende styre. Både det å ignorere årsmøtevedtak i forbindelse med Qatar saken (der hun med stor sannsynlighet var en pådriver for å gjøre det), nok en håpløs trenerjakt og det faktum at det er illojale folk i dette styret som lekker informasjon til pressen for å fremme egen agenda.

Så blir det å veie det opp mot tullingen Strømøy da. Her får man bare håpe på et 3.alternativ.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 09.01.2022 17:50    Post subject: Reply with quote

Basert på det Strømøy uttaler om at det er for mange svensker i rbk bør gjøre at han kjeppjages langt unna Lerkendal. Vi trenger ikke enda en person som skal stå for trøndere først og snevre klubben rundt Lerkendal i alle og alt. Da blir rbk en breddeklubb som samler på 5-10 plasser. Vi må ha en person som kan strategi og tenker utover, ikke innover. Helst skulle jeg hatt en person som kan mer fotball enn Det vi har sett. De i styret nå er avslørt og må kastes. De bør aldri få jobbe med fotball igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.01.2022 18:53    Post subject: Reply with quote

Foreslår at dere diskuterer Strømøy og andre kandidater i årsmøte 2022.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 07.04.2022 02:37    Post subject: Reply with quote

Jeg har tydeligvis misset noe her.

Men hva snakkes det egentlig om med «Qatar fadesen», iht Espelund? Gjelder det at RBK styret sa nei til boikott av VM i Qatar? Eller har det noe med KEs tidligere roller i NFF eller UEFA å gjøre?
Her må dere nesten ta og utdype litt mere, jeg er forvirret..
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 07.04.2022 02:47    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Espelund bør jo i praksis diskvalifiseres gjennom å ha tatt del i fadesene til nåværende styre. Både det å ignorere årsmøtevedtak i forbindelse med Qatar saken (der hun med stor sannsynlighet var en pådriver for å gjøre det), nok en håpløs trenerjakt og det faktum at det er illojale folk i dette styret som lekker informasjon til pressen for å fremme egen agenda.

Så blir det å veie det opp mot tullingen Strømøy da. Her får man bare håpe på et 3.alternativ.

Nå har jo Karen Espelund vært styremedlem i RBK i snaut 2 år, så hun har nok hatt for liten tid på seg og kunne ta en del av skylden for alt det kaoset som Nissene På Brakka har stelt i stand over flere år.

Nå har ikke jeg innsikt i hva som skjer bak lukkede dører på den nedsnødde brakka. Men utifra hva jeg har forstått, så har Espelund hovedsakelig vært aktiv for kvinnefotballen i Rosenborg under den korte tiden som hun har vært styremedlem, og at det er Espelund og Koteng som står bak ønsket om at RBK-kvinner skal nå fusjoneres med RBK.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 08.04.2022 11:37    Post subject: Reply with quote

Nja, Espelund kom da inn etter at det ble vedtatt at man skulle ha samarbeid og sa at hun ikke ville ha stilt til styret hvis det ikke skulle jobbes mot fusjon, så det kan tenkes at hun hadde sitt hovedfokus der.

Mener dog å huske at hun satt med Bratseth, Koteng, Dorsin (og Samdal?) i "ansettelsekomitèen" for å finne ny trener, så jeg kunne tenkt meg at hun røk nå av den grunn.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 24.05.2022 07:51    Post subject: Reply with quote

Espelund var jo veldig høylytt i går om hvor viktig det er for styret å ta et klart standpunkt mot tildelinger som Qatar, passe på menneskerettigheter og alt det der.

Da blir det enda mer kritikkverdig at styret hun var en del av ikke fulgte opp vedtaket fra sist gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 24.05.2022 13:14    Post subject: Reply with quote

Nja, jeg vil stille meg på kontrollkomitèens side og vurdere det dithen at styrey fulgte opp vedtaket.

Ellers så har hun gjennomgående gjort en ynkelig figur fra talerstolen på årsmøte (del 1 og 2) synes jeg. Tror det var feil å innstille henne på 2 nye år.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2850

PostPosted: 24.05.2022 14:32    Post subject: Reply with quote

Kontrollutvalget snakket om at de hadde sett på intensjonen ved qatar-vedtaket. Godt gjort all den tid de aldri hørte med noen av forslagsstillerne.
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 25.05.2022 06:59    Post subject: Reply with quote

Har ikke snakket med forslagsstillerne jeg heller, men forstår intensjonen som at man vil klubben skal ta en lederrolle, ikke bare støtte opp om gode forslag fra andre steder.

Samme som det med endring i seriestruktur, ble vel poengtert på talerstolen at det er ikke nok å lene seg tilbake og vente på hva andre gjør, det er viktig å være frempå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 25.05.2022 13:21    Post subject: Reply with quote

De stemte da i tråd med årsmøtevedtak om boikott da saken kom opp på tinget?

"Intensjonen med et forslag" er i overkant ullent, det må i så fall være "intensjonen til årsmøtet" man kan styre etter. Personlig så vil jeg mene at å "fremme et forslag" oppfylles dersom noen andre fremmer et likelydende forslag som en selv da stemmer for, det er jo det sluttresultatet man ønsker å oppnå hva gjelder klubbens del.

Det var ellers *ingen* som gikk opp på talerstolen og redegjorde for hvorfor kontrollkomitèen eventuelt gjorde feil når de frikjente styret i den saken som er en smule spesielt da dette visstnok var mye av grunnlaget for mistillitsforslaget mot de så vidt jeg kunne bedømme.

For meg som observatør så virker det mest som om noen mener styret gjorde mindre enn de burde/kunne ha gjort utifra det jeg kan oppfatte, men det er et steg derifra til å si at de ikke fulgte opp vedtaket. Rette reaksjonen fra medlemsmassen som ikke liker det blir da å fremme utskiftninger ved neste valg, mot valgkomitèen og eventuelt fra benken på årsmøtet. Ikke mistillit.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 25.05.2022 20:17    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Nja, jeg vil stille meg på kontrollkomitèens side og vurdere det dithen at styrey fulgte opp vedtaket.

Ellers så har hun gjennomgående gjort en ynkelig figur fra talerstolen på årsmøte (del 1 og 2) synes jeg. Tror det var feil å innstille henne på 2 nye år.


Fullstendig enig i siste avsnitt.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.03.2023 19:51    Post subject: Reply with quote

Under tingmiddagen på Ullevaal Stadion lørdag kveld ble Karen Espelund hedret med årets Nikken-pris.

- Dette var veldig hyggelig og veldig overraskende. Det er litt følelser i det, jeg har kjent Nikksen og mye glede av han, også er det en anerkjennelse fra norsk fotball som jeg er veldig tydelig på at jeg vil dele med resten av norsk fotball. Det er ingen som løser utfordringene eller skaper aktiviteten alene. Så dette er hele den fantastiske organisasjonen som står bak, sier Espelund.

Les mer: Espelund vinner av Nikken-prisen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb