| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
enojado Veteran
|
Posted: 25.02.2023 16:27 Post subject: |
|
|
| Vecchia ser lat og treg ut. Fremdeles kvikk i beina på småflater men det er mye som mangler. Vi burde scoret 4 mål nå i 2.omg. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 25.02.2023 16:27 Post subject: |
|
|
| Rbk skal ha skryt i andre at laget presser høyt samlet! |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 25.02.2023 16:30 Post subject: |
|
|
| 2.omg har vært bra og vi spiller til tider ut kbk. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 25.02.2023 16:33 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | | 2.omg har vært bra og vi spiller til tider ut kbk. |
At vi legger standaren for "bra" på å til tider utspille ett Obos-lag sier vel mer enn nok  _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
1874 Senior
|
Posted: 25.02.2023 16:35 Post subject: |
|
|
| Synes Ingasson er helt forferdelig å se på, så jævla tannløst alt han hjør |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 239 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 25.02.2023 16:36 Post subject: |
|
|
Jeg trodde dette var en kamptråd , hvor man følger og kommenterer hva som skjer underveis i RBK-kampen. , men i stedet er folk opptatt med å kommentere og disse hverandre, basert på hvordan man formulerer seg.
Jeg sitter i utlandet, uten tilgang til Adressa+ , og fulgte denne kamptråden i håp om å få litt info om hvordan det går underveis , men så langt ut fra alle innlegg, kan man knapt fatte at det pågår en fotballkamp.. Folk et tydeligvis mer opptatt med å diskutere hverandres innlegg . _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 25.02.2023 16:38 Post subject: |
|
|
Tro meg, kranglingen her inne er mer underholdende enn kampen. 100% _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 25.02.2023 16:39 Post subject: |
|
|
| Gå tilbake til 433! |
|
| Back to top |
|
 |
1874 Senior
|
Posted: 25.02.2023 16:40 Post subject: |
|
|
| 1-2 kbk |
|
| Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 25.02.2023 16:40 Post subject: |
|
|
| Er vel noe som skurrer når man liksom må starte fra scratch ved hver bidige sesongstart. Da er det ikke kontinuitet og utvikling som står meg nærmest for å beskrive det som man foreløpig kan se av det som presenteres. |
|
| Back to top |
|
 |
1874 Senior
|
Posted: 25.02.2023 16:47 Post subject: |
|
|
| 2-2 Børkeeiet utligner |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 25.02.2023 16:48 Post subject: |
|
|
2-2, Klabb og babb fra corner som børkeeiet tuppe inn fra 0.5m _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein
Last edited by Trolljkar on 25.02.2023 16:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 25.02.2023 16:48 Post subject: |
|
|
2-2, Børkeeiet på corner. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 25.02.2023 16:51 Post subject: |
|
|
Da ble det faktisk 3-2. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
|
|
3-2. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
|
|
Nypan i tverrligger, også Santeri på volley fra 16m ned i venstre hjørne. 3-2 _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 25.02.2023 16:56 Post subject: |
|
|
| Ser ikke kampen. Følger bare med her. Men det jeg tenker etter årets kamper er at selv hvor tannløst og rævva det er, så nekter vi å tape. En helt annen pondus der enn fjoråret. Samtidig er vi alltid bedre i 2.omgang etter noen endringer. Hadde vært digg med en kamp det det satt fra start av. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 25.02.2023 16:57 Post subject: |
|
|
| Datsgnerf wrote: | | Synes Ingasson er helt forferdelig å se på, så jævla tannløst alt han hjør |
Han er vel både litt uheldig og litt udyktig i denne kampen, men han kom i alle fall til mange flere sjanser enn Vecchia.
Selvfølgelig er det mange faktorer som spiller inn og gjør at det blir sånn, men Ingason må løfte seg et hakk og levere målpoeng, ikke bare "nesten".
Jeg syns fortsatt han blir litt smågutt i det meste han foretar seg. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 25.02.2023 17:01 Post subject: |
|
|
| Skuffende at vi starter kamper så dårlig..var vel en gjenganger i fjord også,på bortebane. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 25.02.2023 17:05 Post subject: |
|
|
Vi vinner 3-2, men som Rekdal selv sier, det er egentlig ikke noe å slå seg i brystet for. KBK bytter seg ned utover i omgangen. Likevel mye bedre RBK-spill, mer intensitet og RBK kjører jo over KBK i hele andreomgangen ... som er det vi burde forvente mot et Obos-lag. Litt uheldig og udyktig i flere sjanser som burde vært mål.
Santeri imponerte meg da han kom inn mot Sandefjord, og gjør det igjen. Ikke bare på grunn av at han scorer, men han vinner ballen og har noen fine pasninger her og der.
Han spilte vel som en av to i midten i 3-4-3 nå? Jeg vil gjerne se ham igjen på sentral i 3-5-2, for Børkeeiet holder ikke nivået. Det går for tregt. |
|
| Back to top |
|
 |
Gjfs Proff
|
Posted: 25.02.2023 17:16 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | | Skuffende at vi starter kamper så dårlig..var vel en gjenganger i fjord også,på bortebane. |
Fra kampen startet, til ditt siste innlegg, ble det skrevet 74 innlegg. Du hadde 14 av disse. Det blir snaut 19 prosent av alle innlegg som ble skrevet ila kampen.
Med tanke på innholdet i innleggene dine, kunne du klart deg med ett.
Når vi ligger under, fokuserer du kun på at ting er ræva, helt uten en slags analyse eller bedre begrunnelse for meningene dine. Når vi da klarer å snu kampen og ender opp med å vinne, klarer du jommen å dra det over til noe negativt også. Shit, er det så tungt og frustrerende å følge Rosenborg, lurer jeg litt på hvorfor du gidder. Du er åpenbart i din fulle rett til å gjøre det, men jeg lurer som sagt på hva du får ut av det. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 25.02.2023 17:23 Post subject: |
|
|
| Greit med seier under vanskelige forhold i andre, men forstår ikke hvorfor vi ikke klarer å mønstre mentalt i første. Vel er en treningskamp på en sur februarlørdag ikke akkurat festlig, men skal vi ha noe håp om å kjempe om gullet så må vi utnytte alle muligheter til å bli samspilte og bli bedre. Det er noe mentalt svakt i laget jeg ikke liker |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.02.2023 17:57 Post subject: |
|
|
Bortsett fra første 20-30 minuttene var dette veldig godkjent. Mangler to sentrale brikker i Jenssen og vår danske barista. Samt at vi skulle hatt et alternativ til på topp.
Må jobbe med å møte opp når fløyta går. Første målet imot er meget sløvt av oss. Greit at andre målet er flaks for kbk, men vi burde ha svart med et press som ikke tillot den flaksen selvfølgelig. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 25.02.2023 18:05 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | | Greit med seier under vanskelige forhold i andre, men forstår ikke hvorfor vi ikke klarer å mønstre mentalt i første. Vel er en treningskamp på en sur februarlørdag ikke akkurat festlig, men skal vi ha noe håp om å kjempe om gullet så må vi utnytte alle muligheter til å bli samspilte og bli bedre. Det er noe mentalt svakt i laget jeg ikke liker |
Var det noe positivt og fokusere på i første omgang da?2 uker før vi skal møte viking.
Er kanskje litt for negativ,men når rekdal er sjokkert,så sier det alt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 25.02.2023 19:24 Post subject: |
|
|
| bæærnt wrote: | | Er vel noe som skurrer når man liksom må starte fra scratch ved hver bidige sesongstart. Da er det ikke kontinuitet og utvikling som står meg nærmest for å beskrive det som man foreløpig kan se av det som presenteres. |
Ofte virker det som om vi må starte fra scratch i hver bidige omgang.
Min oppsummering av kampen:
Første omgang:
* Vi hadde to veldig daffe spisser på topp.
* Børkeeiet fortsatte med det han ofte har fått kritikk for: Han forflytter seg treigt og distribuerer ballen treigt.
* Nelson viste noen tekniske detaljer og spilte igjennom Vecchia, der han kanskje kunne ha scoret om han var i form, men var det ikke også et ypperlig skuddhold for Nelson selv?
* Bjørlo ganske bra på siste tredel, de få gangene vi var der, litt mer tvilsom når han var på egen banehalvdel.
* Sam Rogers spilte som om han var halvt i svime, eller ikke aner hvor han skal være. Det er litt spesielt, når han er av de som burde ha mest erfaring fra å spille med tre stoppere.
* Henriksen burde vært avblåst for passivt spill.
* Nesten alle forsøk på å spille seg ut bakfra endte med balltap.
* Vi ble bedre da vi la om til 3-4-3.
Andre omgang:
* Det begynte å snø.
* Jeg så stort sett ingenting.
* Reitan, med sine feil og mangler, er ti ganger bedre enn Rogers.
* Ingason kom inn og spilte seg til flere sjanser, men traff ikke mål.
* Sæter spilte dårlig og måkte ballen himmeløyt over.
* Väänänen kom inn med frekvens trøkk og stå-på-vilje.
* Vi stanget til kampen var så godt som slutt, så smalt det plustelig to ganger, og så vant vi kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
|