English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2023 22:03    Post subject: Reply with quote

Nå blir han gjenforent med Simen Wangberg, som han har vokst opp sammen med, og spilt med i Rosenborg og Tromsø. Bakenga legger ikke skjul på at Stabæk-kapteinen har vært med og påvirket.

– Simen her gjort sin del av jobben. Han har vært på, han. Vi får nesten sende noen prosenter til ham òg.

(...)

Bakenga har hatt en voldsom appetitt for mål når han har spilt på Nadderud. I 2020 og 2021 scoret han alle Odds tre mål borte mot Stabæk, i 2016 og 2017 scoret han for Rosenborg og Tromsø på Nadderud.

– Jeg har stort sett scoret når jeg har spilt her. Statistikken går i min favør, nå håper jeg å score med den rette drakten.

Les mer: Supporterne, kompisen og kjæresten sendte målmaskinen hjem
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 08.02.2023 12:13    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Alle er nok spent på hva han kan tilføre - enten er han schait, eller så er han strålende. For deres skyld kan vi vel håpe at han er i slik form han var i da han gikk fra Odd?


Så lenge han holder seg skadefri så kommer han til å bli spilt frem til sjanser iaf.. Makkeren hans - Høgh har sett frisk ut i oppkjøringen her. Stor og sterk arbeidsjern som kan trekke på seg mye oppmerksomhet og gi rom for Mush.

Tror laget vårt er litt undervurdert etter den litt haltende første 2/3 av fjoråret - men det handler mye om en trener som overhode ikke fungerte. Etter at Bohinen tok over så vi oss i realiteten ikke bakover.

Det er mange gode ballspillere i Stabæk - faren er at vi blir litt for omstendelige. Bohinen ønsker også mange trekk innad i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5315

PostPosted: 08.02.2023 12:20    Post subject: Reply with quote

Om ikke annet, kommer han i hvertfall til å score mot oss..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.02.2023 23:39    Post subject: Reply with quote

Han kan få score neste onsdag, så lenge at vi vinner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 09.02.2023 07:31    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
Etter at Bohinen tok over så vi oss i realiteten ikke bakover.


Bohinen med Aalesund så vel og fantastisk ut i OBOS, men var jo helt grusomt i tippeliga du frykter ikke at det samme kan skje for dere?
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 09.02.2023 09:54    Post subject: Reply with quote

Nei egentlig ikke.

Vi har en mye mer etablert spillerstall enn det AaFK hadde. Vi spilte fjorårs sesongen stort sett med et lag hvor de fleste spillerne enten hadde bra erfaring fra eliteserien eller tilsvarende eller var eget ungt talent og sistnevnte kategori er vi blandt de beste på (om ikke best )i Norge.

Så har vi fyllt på litt mye nytt i vinter - men noen av disse som Mush og Pettersson er bra kvalitet. Lucca og Pachonik har også erfaring fra høyere nivå enn Eliteserien.

Aafk mistet et par sentrale spillere og fylte på med mye obos nivå.

Jeg tror Brann er nærmere å kunne ta en AaFK. Jeg synes stallen deres ser ganske tynn ut og tror de har mye hybris etter fjorårs sesongen.

Nivået på OBOS i fjor var dårlig sammenlignet med sist vi var nede. Vi hadde våre egne indre demoner å stri med - ellers tror jeg vi hadde tatt ryggen på Brann og vært mye nærmere poengmessig.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 09.09.2023 21:15    Post subject: Reply with quote

Ja, ja,

Da blir det Bob Bradley ut sesongen da…
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.09.2023 22:43    Post subject: Reply with quote

Ikke helt fornøyd?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 11.09.2023 12:23    Post subject: Reply with quote

Nei...

Altså han sier de riktige tingene, og kommer til å skape entusiasme rundt et lag som lenge har slitt med å engasjere egne fans. Men om det er så bra sportslig gjenstår å se.

Han sleit fælt i Toronto, til tross for et lubbent lønnsbudsjett. De 2 siste sesongene i LAFC var heller ikke top class. Så han må "raise the bar" i forhold til hva han har gjort de siste 4 årene iaf.

Jeg liker ansettelsen av Karadas som assistent dog.

Jeg var ikke så veldig begeistret sist Bob var her heller jeg altså. Vi får håpe det går bra - stallen er mer enn god nok til å klatre på tabellen.

Det er også en viss forskjell på hva vi gjør og hva Haugesund gjør når vi bytter trener. Vi går i såfall ned med flagget til topps...
Back to top
View user's profile Send private message
VIFOSLO
Junior


Joined: 15 Jan 2022
Posts: 92

PostPosted: 30.09.2023 18:32    Post subject: Reply with quote

Her viser Mushaga Bakenga seg som en lite sympatisk fotballspiller. Opplagt at han juksa seg til scoring her, men det var jo helt ok.

https://www.tv2.no/sport/.../15773794/

SÃ¥ i dag. I dag er dommeren slem.

https://www.tv2.no/sport/.../16091055/

En jævla klovn, og herlig at dere tapte, Stabæk.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 30.09.2023 22:32    Post subject: Reply with quote

Enig i det siste. Når de ikke lenger spiller på gress, er det ingen grunn til å ønske å ha de i Eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 12.11.2023 20:54    Post subject: Reply with quote

Green Goblin wrote:
Nei...

Altså han sier de riktige tingene, og kommer til å skape entusiasme rundt et lag som lenge har slitt med å engasjere egne fans. Men om det er så bra sportslig gjenstår å se.

Han sleit fælt i Toronto, til tross for et lubbent lønnsbudsjett. De 2 siste sesongene i LAFC var heller ikke top class. Så han må "raise the bar" i forhold til hva han har gjort de siste 4 årene iaf.

Jeg liker ansettelsen av Karadas som assistent dog.

Jeg var ikke så veldig begeistret sist Bob var her heller jeg altså. Vi får håpe det går bra - stallen er mer enn god nok til å klatre på tabellen.

Det er også en viss forskjell på hva vi gjør og hva Haugesund gjør når vi bytter trener. Vi går i såfall ned med flagget til topps...


Siden Bradley har blitt nevnt som ny RBK-trener, og det er vel ikke totalt usannsynlig heller, hvordan vil du beskrive fotballen han står for? Og hvis jeg husker deg riktig, så er du skeptisk til han blant annet fordi han tok mange kortsiktige valg som trener, feks å satse på rutinerte folk heller enn talenter?
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 10.12.2023 16:36    Post subject: Reply with quote

Vi har ikke spilt veldig god fotball under Bob. vi var mye bedre i starten av sesongen under Bohinen.

Men det er den midtre delen av sesongen som feller oss, med en rekke 1 måls tap. Vi spiller f.eks.ut Godset over 2*90 minutter uten å få ut pieng, treneren til Kamma sier selv det car et ran at de fikk poeng hjemne, straffen vi aldri fikk i Sandefjord osv osv. Hadde bare en av de der bikket vår vei hadde VIF vært nede og SF spilt kvallik.

Med det er piss i havet nå.

Bob er veldig opptatt av at spillerene skal lese og forstå spillet og agere på det han kaller en god måte. Han sier sjeldent hva han mener er en god måte. Det gan ofte gjør er å namedroppe en internasjonal stjerne og bruke han som en referanse for hvordan man skal løse en rolle.

På trening spilles det mye 11 mot 11. Før var han veldig ivrig, løp rundt og justerte på spillerene - det har han ikke knær til lenger. Men prinsippet er det samme. Skape gjenkjennelige situasjoner og lære spillerne å respondere kjapt og riktig.

Det stiller krav til spillertypene. At man har folk som trenger liten grad av instruks og støtte og i en tropp som var langt nede mentalt etter en tøff periode - så tok det for lang tid å løfte det mentale. Der mener jeg Bob feilet i at han burde kanskje brukt andre ledelsesverktøy for å få resultat kjappere.

Når det gjelder laguttak så vil man ofte se at han plukker spillere basert på karakter og personlighet fremfor ferdighet. Kanskje ikke like tydelig nå som sist han var hos oss. Men f.eks. at han venter ut Bakenga istedenfor å aktivt trigge han, er eksempel på feil som kan ha betydd at vi tok for lite poeng under Bob til å redde stumpene.

Hsn har nå 1,18 poeng i snitt over de 4/5 siste sesongrne i LA, Toronto og Stabæk. Med fotball som ferskvare så tror jeg Bobs tid er forbi. Blir han i Stabæk rykker vi ikke direkte opp igjen og jeg tror derei RBK vil ha samme probkem som oss - ikke gode nok spillere til å spille Bobs «intuitive» type fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 10.12.2023 20:02    Post subject: Reply with quote

Høres ut som en amerikansk versjon av Rekdal.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 10.12.2023 23:34    Post subject: Reply with quote

Eksakt - jeg har gjort nøyaktig samme refleksjon selv.

Forskjellen er at Rekdal er en taktisk luring, det er IKKE Bob.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 64, 65, 66
Page 66 of 66

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb