| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 10.01.2007 22:10 Post subject: |
|
|
Nok en gang: 4-4-2 er nok veien å gå for RBK. Da kan både Litj-Ivers og Kone få spilletid. _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 10.01.2007 22:12 Post subject: |
|
|
Hvis både Steffen og Kone holder seg skadefri før sesongen starter, så håper jeg at begge får rikelig med spilletid i treningskampene fremover, og at den beste får tillitt fra start når sesongen er i gang. Er redd for at Steffen kan bli mere benyttet selv om han sportslig viser seg å ikke kunne holde Kone's nivå gjennom vinteren. Trenerne vil ubevisst tenke ved laguttak at Steffen vil syte ved å ikke få spille, samtidlig som at de er litt bundet på hender og føtter vedrørende kontrakten hans. Tørum har jo nevnt tidligere at Kone har forutsetninger for å bli mye bedre enn det Steffen noen gang har vært. Det skal bli spennende å se. Vi må jo være ærlige å si at Kone er mere fremtid enn Iversen, så det ville jo ha vært synd om han skulle bli solgt for en slikk og ingenting, og samtidlig gjøre storkarriere i en annen klubb.  |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 10.01.2007 23:04 Post subject: |
|
|
Rosenborg skifter nok klubbnavn før de går over til en ren 4-4-2-formasjon. Blir omtrent som å selge sjela spør du meg.
Men, off-topic. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.01.2007 23:11 Post subject: |
|
|
Enig der. RBK er vel på mange måter ikke RBK uten 4-3-3. Spillestilen, inkludert formasjonen, er ofte det som definerer en klubb. Det er veldig skjelden et lag endrer en innspilt formasjon, eller endrer profil mye. Lillestrøm er vel den siste i norsk fotball, som gikk fra duellspill og langballer til å bli et mer spillende lag, med Koren som ballsentral.
Rosenborg er og blir 4-3-3, selv om jeg selvfølgelig ser det spillermessige potensialet for 4-4-2. Men det blir slitsomt og uoversiktelig for alle, både spillere, trenerstab og fans, dersom man skal justere formasjoner etter det spillermateriell man har.
Spørsmålet er vel heller om Rosenborg har kjøpt feil spillere i forhold til formasjon, enn omvendt..
Tror vi ser Kone som ving før vi ser han som "andre-spiss".. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 10.01.2007 23:46 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: |
Tror vi ser Kone som ving før vi ser han som "andre-spiss".. |
Har selv ved flere anledninger luftet muligheten til å bruke Kone som "ving." Mere, det at han er rett og slett er for god til å sitte på benken. Vi har jo også lyktes tidligere med å bruke 2 toppspisser i en 4-3-3 formasjon med stort hell. RBK 1997, (Brattbakk, Rushfeldt) Aldri har RBK scoret flere mål i nettopp denne sesongen. (87 scorede mål i tippeligaen)
DumDum Boys får no prioritet i noen minutter  |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 11.01.2007 09:09 Post subject: |
|
|
Slik mange argumenterer høres det ut som:
1. Hvis laget spiller 4-3-3 skal man bare ha 1 spiss i stallen.
2. Har man mer enn 1 spiss skal i det minste de andre være dårlige.
La Kone/Iversen være et luksusproblem. Vi får garantert god bruk for begge gjennom sesongen. Husk, i fjor startet vi med flere spisser, og Iversen kom ikke igang før i siste halvdel av sesongen. I år er Kone og Iversen de eneste alternativene fra sesongstart og vil bytte på hele veien. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 11.01.2007 09:25 Post subject: |
|
|
| robinla wrote: | | Rosenborg skifter nok klubbnavn før de går over til en ren 4-4-2-formasjon. Blir omtrent som å selge sjela spør du meg. |
Spilte ikke RBK 4-4-2 under bl.a. George Curtis? Per Joar Hansen eksperimenterte jo også med 4-4-2, og det gjorde så vidt jeg vet selveste Nils Arne Eggen også... _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 27.01.2007 11:31 Post subject: |
|
|
| Jeg må si at jeg er imponert over avslutningene til Kone mot B/G. Det første målet er jo fra en så spiss vinkel at man er fristet til å si at det var flaks, men han hadde jo en avslutning til etterpå som var nesten like bra. Det siste målet var det også høy klasse over. . I tillegg virker det ut i fra de intervjuene jeg har sett som om han er en meget oppegående og sympatisk kar. Håper han får mye spilletid fremover |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 27.01.2007 12:37 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: | | Må bare få det ut. Så akkuratt siste innslaget på rbk-tv, og jeg har så sansen for Kone. Typen hans, han er så blid å positiv! Og han har flotte ambisjoner. Virker jornær og hyggelig. |
| bommel wrote: | | Virker som en utrolig fin kar ja |
Kone virker å være en utrolig bra kar.
Tror han er gullegod for spillergruppa vår. Han er veldig profesjonell, han er målbevisst, han er tålmodig selv om han ikke fikk spille mye i fjor, og jobber nok veldig bra på trening. Samtidig er han utrolig hyggelig, jordnær og inkluderende. Han er også en utdannet og reflektert mann, som snakker flere språk. Eggen ville virkelig ha likt han!
Nå virker han også å være viktig for laget! Han har tydeligvis vært en av våre beste spillere siden treningsoppstarten, og virker å ligge langt foran Ivers rent treningsmessig. Han har gode avslutninger og scorer mål. Holder han formen når serien begynner - noe jeg tror han gjør - vil han bli en meget tøff konkurrent for Ivers. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 27.01.2007 16:12 Post subject: |
|
|
Har hatt det privilegiet å snakke litt med både Kone og Konan, og intrykket av karene er veldig godt. Kone spesielt er en hyggelig og morsom kar, som i kraft av sin personlighet er en bra mann å ha i stallen, i tillegg til at han kan behandle en ball selvsagt. Konan var også hyggelig, selv om min fransk er noe begrenset. Blir spennende å se hva han kan utrette i løpet av sesongen.
Er ikke til å stikke under en stol at jeg er litt stolt av dette, men tror ikke intrykket mitt ble for farget av at de spiller for Rosenborg  _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 27.01.2007 16:58 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Tror han er gullegod for spillergruppa vår |
Hehe, flott  |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 28.01.2007 20:06 Post subject: |
|
|
I følge Rosenborgs egen hjemmeside, har Kone trøyenr. 24, i følge spilleroversikten her på RBKweb har han trøyenr. 7 - hva er egentlig riktig? _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 28.01.2007 20:14 Post subject: |
|
|
| Han brukte trøye nr. 7 mot Bodø/Glimt. I tillegg er det ingen andre som har 7'eren, ettersom Ørjan Berg har lagt opp. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.01.2007 21:04 Post subject: |
|
|
| Kone har brukt nr. 7 i de tre kampene hittil i år, og sjøl om jeg faktisk ikke har spurt ham/noen om det, kan jeg ikke forstå annet enn at han har byttet fra 24. |
|
| Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 08.02.2007 20:12 Post subject: |
|
|
Jeg tar det her, jeg. Fra Daniel Braaten-tråden:
| fubar wrote: | | Golden Monkey wrote: | | Kone på vingen er dumt fordi ... han har for dårlig innleggsfot? |
Hvis Kone er tenkt som et alternativ på vingen... hvorfor i all verden har han aldri blitt brukt der da? Jeg sier ikke at Kone ikke kan spille ving - men det er åpenbart at han hittil kun er tenkt som midtspiss.
Mener du at vi skal tolke Steffens utsagn som at Kone er aktuell på vingen? Mulig det... Karadas ble jo brukt som "ving" i sin tid. |
Nja, det kunne i hvert fall tolkes slik. Men jeg var egentlig mest interessert i å få vite hvorfor Kone, som du sier, aldri engang blir nevnt i vingdiskusjoner. Jeg er sikker på at svaret er elementært, jeg bare aner ikke hva det er.
(Og det står sikkert en eller annen plass i denne tråden, men det er 36 sider og så langt har jeg ikke funnet det). |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.02.2007 17:52 Post subject: |
|
|
– Jeg kjenner RBK-stilen bedre nå enn i fjor, og føler meg tryggere når jeg spiller. Da flyter det også bedre, sier Kone.
Les mer: - Kjenner stilen bedre nå
Får bare håpe at han holder seg skadefri utover våren. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.02.2007 14:35 Post subject: |
|
|
| Ja, jeg forventer mye bra fra Kone iår. Tror virkelig at han kan presse Iversen. Det betyr igjen at Iversen Må levere for å beholde plassen, hvis ikke så vil Kone fort ta over plassen. |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 14.02.2007 21:17 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | | Ja, jeg forventer mye bra fra Kone iår. Tror virkelig at han kan presse Iversen. Det betyr igjen at Iversen Må levere for å beholde plassen, hvis ikke så vil Kone fort ta over plassen. |
sjelden jeg er mere enig i et utsagn _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 14.02.2007 21:34 Post subject: |
|
|
Bare et bilde jeg så i forbindelse med kamprapporten til kampen mellom Brann-Rosenborg:
Ikke rart mannen har god spenst, sjekk legg- og lårmusklene.  |
|
| Back to top |
|
 |
mirifice Junior

|
Posted: 14.02.2007 21:44 Post subject: |
|
|
kone har gang på gang vist at han er en spiss å regne med, så jeg håper at han vil bli satset på i år,ikke bare gi ivers klippekort selv om han var god i fjor.. _________________ Hvis fotball ikke fantes, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere! [Mick Lyons] |
|
| Back to top |
|
 |
dreast Junior
|
Posted: 14.02.2007 22:10 Post subject: |
|
|
| håper og tror at Kone blir topscorer i år så lenge han blir førstevalget på spissplassen i år |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 19.02.2007 18:38 Post subject: |
|
|
Den godeste Yssouf Kone har bursdag i dag.  |
|
| Back to top |
|
 |
simonfcb Proff

|
Posted: 19.02.2007 20:22 Post subject: |
|
|
Grattis til Yssouf  _________________ Simon - Barcelona og RBK
-------------------------------
PlanetBarca
``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.02.2007 20:58 Post subject: |
|
|
Congratulations, Youssofuckingood!!!  |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 20.02.2007 23:55 Post subject: |
|
|
Bra at noen er enige med meg, nastynick!
Dette så ikke akkurat godt ut:
 |
|
| Back to top |
|
 |
|