English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 78, 79, 80  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 28.01.2023 17:51    Post subject: Reply with quote

20 millioner er ALT for mye for en spiller som har 10 måneder igjen av kontrakten, som blir 27 år om 2 måneder og som har hatt EN halvgod sesong på "topp" nivå.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 28.01.2023 18:23    Post subject: Reply with quote

To budgivere og kort tid til vinduet er lukket.
Hørtes bra ut.
Alt over 10 er grei skuring. FÃ¥ det vekk.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 28.01.2023 18:52    Post subject: Reply with quote

Det er også et spørsmål hvor mye penger i overgangssum og lønn vi må ut med for å finne en spiss av tilsvarende kaliber.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 28.01.2023 19:01    Post subject: Reply with quote

Får vi ikke minst 15, helst 20 millioner er det mye bedre å beholde han ut kontraktstida. Per dags dato er han vår soleklart beste spiss. Jeg er enig med Frigård; ikke fokuser på spillerens mangel. Alle spillere har mangler. Fokuser heller på det de faktisk er gode til og bidrar med.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 28.01.2023 19:50    Post subject: Reply with quote

Prisen vår må styres av hvor mye det kreves av oss å erstatte han og fremdeles kunne levere like bra sportslig neste år.

Den summen tror jeg er mellom 15 - 20MNOK i dagens marked.
Han er billig i drift og har alle incentiver for å prestere i årets sesong selv om han nå skulle ønsket et salg.

Ergo kravet vårt til både Hammarby og Calgiari bør vær 20MNOK så får det vær opp til dem om de mener han er verdt det. 10 måneder igjen av kontrakten spiller liten rolle når vi ikke taper noe økonomisk på regnskap og han går på en kontrakt på lav lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 28.01.2023 19:59    Post subject: Reply with quote

Nja, men drar han på bosman må vi fremdeles ut med 15-20m for å hente erstatter, så tenker 10m før alle disse bonusene er akseptabelt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
RBKgutt
Senior


Joined: 24 Jun 2020
Posts: 109

PostPosted: 28.01.2023 20:06    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi undervurderer konsekvensen av å miste Sæter før sesongen starter. Jeg er ingen fan av måten han har løst situasjonen rundt kontraktsforhandlingene, men det er ganske tydelig at han er det beste alternativet vi har på topp per nå. Frykter at vi ikke helt vet hva vi har før han er borte og at det går ut over sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 334

PostPosted: 28.01.2023 20:13    Post subject: Reply with quote

Å selge bør sitte ekstremt langt inne. Da bør vi heller strekke oss langt for å få han til å skrive ny kontrakt.

- Får folk til å komme på stadion
- Herlig arrogant (skaper blest)
- Smittende attitude (tror det påvirker de yngre positivt)
- Bra målscorer

Slike spillere koster fort 20mnok.

Da er det bedre å satse på en vi vet hvor vi har, framfor en random spiller på 23 år som ikke har slått ut i full blomst. Selger vi også Sæther, så tror jeg topp-5 er det mest realistiske.
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 28.01.2023 20:29    Post subject: Reply with quote

Folk glemmer at han kun har en halv sesong på toppnivå som imponerer.
Han er 27 år og på utgående, EKSTREMT naivt å tro at vi skal få 20mill!

Spørsmålet er vel enkelt og greit hva 1års bidrag er verdt, og jeg klarer ikke å bestemme meg om han bør være eller dra.
_________________
Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.

- Albert Einstein
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 28.01.2023 20:51    Post subject: Reply with quote

Hverken jeg eller de fleste andre her TROR vi skal få 20 millioner, vi argumenterer for at det er bedre å beholde han ut kontrakten hvis vi ikke får opp mot den summen.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 28.01.2023 21:30    Post subject: Reply with quote

Nettopp mye mulig at han i øynene til Hammarby og Calgiari er verdt 10 MNOK eller noe under det, men for oss kan han fort vær det som skiller oss fra medalje eller en 7 plass til sesongen og kostnaden på det er langt over 20 MNOK. Vi må ikke selge og det bør reflekteres i den forhandlingsposisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 28.01.2023 21:36    Post subject: Reply with quote

Stemmer det at RBK fikk svarfrist ut dagen i dag på tilbudet på Ole?
Mener at jeg så noe slikt fra Nidaros i et Facebook innlegg
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 395

PostPosted: 28.01.2023 22:00    Post subject: Reply with quote

Svaret er jo uansett nei. Ingen takker ja til første bud Twisted Evil
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.01.2023 22:02    Post subject: Reply with quote

Nidaros-saken:

Budet på RBK-spissen skal ifølge kanalen gjøre trønderne rundt sju millioner kroner rikere. Cagliari spiller i italiensk Serie B, altså på det nest-øverste nivået i Italia. Der ligger de i skrivende stund som nummer seks, altså på kvalikplass om opprykk.

RBK har fått svarfrist innen kort tid. Svarfristen skal være ut lørdag.

Les mer: Sæter kan forsvinne: RBK har fått svarfrist i dag
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 28.01.2023 23:24    Post subject: Reply with quote

Budet skal være avslått, så da får man vente å de om det kommer mer penger på bordet.
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 28.01.2023 23:41    Post subject: Reply with quote

Nidaros skriver et Rbk krever det dobbelte... altså 14 mill.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 29.01.2023 00:05    Post subject: Reply with quote

Eller 18-20. Kommer litt an på hvilken sum man ønsker det dobbelte av. Snakket vel om 7+2 mill.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.01.2023 02:09    Post subject: Reply with quote

Tipper han blir solgt om de får en totalpakke på rundt 15 mill. Men da må nok det meste være garantert (12 mill+).
Back to top
View user's profile Send private message
E.C. Dahls
Junior


Joined: 28 Nov 2015
Posts: 70

PostPosted: 29.01.2023 10:11    Post subject: Reply with quote

Sæter og Tengstedt til sammen sto for halvparten av alle målene våre i fjor. Det er total galskap å selge begge spissene samtidig! Nå har man allerede solgt seg ut av gullkampen; skal man selge seg bort fra medalje og muligheter for Europa også?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 29.01.2023 10:25    Post subject: Reply with quote

Skjønner hva du mener, men blir litt forenklet å argumentere slik. Det var tross alt disse to som spilte spiss i de fleste kampene i fjor. Spisser skal score. Vecchia scoret nesten alle målene våre før han ble skadet, og de aller fleste lurte på hvem som nå skulle score målene. Tengstedt var ikke en gang i klubben før i august.
Sæter er ikke bedre enn at man kan erstatte han med et godt scoutet kjøp.
Hadde vært litt rart hvis man ikke kunne solgt keeperen sin, fordi det var han som reddet alle skuddene sist sesong.
Sæter vil ikke skrive ny kontrakt, da må man gå videre og få penger til en spiss som vil skrive kontrakt. Så enkelt er det!
Back to top
View user's profile Send private message
E.C. Dahls
Junior


Joined: 28 Nov 2015
Posts: 70

PostPosted: 29.01.2023 11:13    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:

Sæter er ikke bedre enn at


Synes dette er å undervurdere Sæter. Statistikken hans var egentlig helt sensasjonell inntil Tengstedt kom og overgikk ham. Virker som om mange har glemt hvor enormt god Sæter var bare fordi Tengstedt viste seg å være enda bedre.

Tror også at Sæter har mye mer å gå på. Forrige sesong var debut på toppnivå - nå har han erfaring. I fjor var han ikke fysisk rustet (måtte ut med krampe 2. omgang i nesten hver kamp) og hadde knapt en sammenhengende treningsuke fra sensommeren og ut over høsten pga. to hjernerystelser, 2 X covid, samt ankelskade. Sæter hadde en dalende kurve gjennom sesongen, åpenbart pga. mangel på trening. Om han nå får en god sesongoppkjøring uten skader og sykdom, spår jeg at vi får se en langt bedre utgave av Sæter denne sesongen. Det er mye han ikke fikk vist i fjor; langskuddet f.eks. så vi vel egentlig bare borte mot VIF i hans første kamp fra start. Han er jo også 193, men scoret bare 2 med hodet...osv. osv.

Jeg tror Sæter er i stand til å levere 20 - 25 mål for oss i år - om han altså unngår skader/sykdom og om også det generelle angrepsspillet rundt ham blir bedre enn i fjor. Bedre innlegg f.eks. er et stikkord.
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 29.01.2023 11:17    Post subject: Reply with quote

Ole har et begrenset repertoar, men passer spillestilen vår godt. Han er relativt billig i drift og vil vel neppe gi oss så voldsomt mye i salgssum. Derfor er det rasjonelle å la ham gå ut kontraktstiden og bruke god til å bygge opp erstatterne som jeg antar er Isak og Kristall.

Men hadde elsket hvis man argumenterte med at vi avviser tilbudene fordi vi ikke ønsker å ha noe med agenten å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 29.01.2023 14:17    Post subject: Reply with quote

Personlig er jeg dritlei av hele fyren. Ja, jeg har likt mye av det han har gjort på banen i 2022, men syns ellers at han er en idiot. Jeg tror argumentet om at han er så elsket fordi han melder så sterkt er svært overdrevet. De fleste RBK-supportere jeg snakker med har slett ikke sansen for fyren.

Som sagt, jeg har aldri likt måten han fremstår på, og etter at han valgte å inngå samarbeid med Krim-Jim har han for meg vært en fyr som det bare er å kvitte seg med.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
E.C. Dahls
Junior


Joined: 28 Nov 2015
Posts: 70

PostPosted: 29.01.2023 14:57    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
en fyr som det bare er å kvitte seg med.


Da er jeg redd man samtidig kvitter seg med muligheten til å kjempe i toppen. Man var ekstremt heldig i fjor; Sæter - inn fra benken - slo til, og Tengstedt hentet ut av ingenting - slo til. Man kan ikke regne med å ha samme flaks to ganger til. Vanskelig nok å skulle erstatte én.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 29.01.2023 15:58    Post subject: Reply with quote

Nå skal vi ikke glemme at vi vel i utgangspunktet ikke spilte med to rene spisser. Vi kjørte jo egentlig med Vecchia og Holm på topp fra start. Så ble det jo to rene spisser etter hvert siden man hadde to så gode + at Vecchia var skadet.

Nå vet jeg ikke hva Rekdal tenker men kan jo hende at han i utgangspunktet vil kjøre med en ren spiss og en litt annen type ved siden av. Sånn som Vecchia. Var jo også der Rekdal så for seg Broholm å spille også i fjor, når de fleste av oss her inne egentlig så for seg han i Holse rollen.

Men uansett om man skal kjøre med en ren spiss eller to så må det hentes inn et nytt førstevalg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 78, 79, 80  Next
Page 44 of 80

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb