English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 30.07.2022 22:41    Post subject: Reply with quote

Ble sagt av kommentator i en kamp at Reitan er den raskeste spilleren i Rosenborg. Regner med han har kilder på det. Trenger ikke være veldig rask av den grunn, dog. Fart er ikke det vi har mest av.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6526
Location: Heaven

PostPosted: 31.07.2022 01:40    Post subject: Reply with quote

Problemet er at han e feig og ikke forstår rollen sin etter en halv sesong.
Teknikk har han ikke i hele tatt..

Han gjorde ET godt løp idag,som det ble mål av.
Det ska ha han ha honnør for,men det må skje på automatikk flere ganger i kamper.

Og faller 90 prosent av kampen bak i en 5er som gjør motstanderen får enorme rom.
Et poeng med vingback er at de ska stå høyt,og forstår han ikke det etter halvspilt sesong er det bare gi opp fyren.
Er ikke spesielt godt i forsvar i år heller.

Mente han var bedre i forsvar under hareide faktisk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
OlsenfraBuran
Senior


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 107
Location: Oslo/Buran

PostPosted: 31.07.2022 02:08    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at han blir for feig framover. Han kjenner nok på at han mangler ferdighetene til å dra av en mann, kombinere med indreløper og spiss eller komme seg i innleggsposisjon med mindre det er en overlapp. Har fått inntrykk av at han selv helst vil spille bak og.
Problemet er at han har for dårlig pasningsfot til å spille på sidene i en treer. I 3-5-2 er vi helt avhengige av at sidestopper er trygg med ball og kan spille igjennom ledd eller crosse ballen til motsatt ving. Det er ikke noe vi har sett alt for mye av fra erlend. Han må gjerne bevise meg feil.
Alternativet da er å sette han sentralt, men da må han opp 7 kg i muskler, bli enda råere på hodet, og vi må flytte på den ene spilleren som har levert jevnt svært godt. Hadde ikke gjort noe å gitt markus muligheten til å ta med seg ballen mer framover, men det blir muligens for dumt å flytte på han nå.
Sorry erlend, men det ser tøft ut. Det som holder deg inne på laget er foreløpig mangel på konkurranse.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 31.07.2022 08:49    Post subject: Reply with quote

Jeg synes virkelig folk er for hårde ved Erlend her. Han har stadig en fart der redder os i mange situationer og et super engagement. Og nu begynder folk også at tale om en dårlig pasningsfod. Seriøst det er der mange på holdet der har - mange mangler basisteknik på højste niveau. Hvis man vil gå efter Erlend må man afgjort også kigge på den anden vingback der i min verden smider flere bolde og laver så mange underlige ting i løbet af en kamp. Jeg har sagt det før og gentager gerne - jeg vil langt hellere spille med Eddie på den venstre vingback.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 31.07.2022 16:26    Post subject: Reply with quote

Akkurat, ja. Reitan har heller fått for lite kritikk. Han spiller ikke godt hverken offensivt eller defensivt, og er den spilleren som har bommet på desidert flest enkle pasninger - og tatt feige valg med ballen.
At han burde ha kvaliteter til å spille bedre er noe annet.

Kudos for et flott mål i går, og for a ha scoret i to kamper på rad, men han må løfte resten av spillet sitt betraktelig før det begynner å hjelpe.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 22.08.2022 10:26    Post subject: Reply with quote

I går synes jeg Reitan kom mye mer til sin rett da han ble flyttet inn som stopper. Det var for så vidt en takknemlig oppgave å erstatte Børkeeiet og Rogers, som begge var forferdelige, men Reitan sto opp og trykket etter. Det savnet jeg fra de andre stopperne.
Han har nok sine svakheter i duellspillet når man skal forsvare seg inne i egen boks, men jeg tror fort at en Reitan-type kan være akkurat det som trengs bak i forsvaret for å unngå at de blir liggende for dypt.
Litt skeptisk til pasningsspillet hans fortsatt, men når man ser pasningene Børkeeiet leverer (eller ikke leverer) er det antageligvis en risiko som er verdt å ta.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.09.2022 22:16    Post subject: Reply with quote

- Jeg er litt mer dynamisk og har mine styrker i andre deler av spillet enn det som for eksempel Sam har. Jeg syns at trekket med å bruke meg som sidestopper har vist at vi har flere strenger å spille på. Og det blir viktig i høst og i årene framover, tror Reitan.

- Hvordan er det å spille sidestopper i 3-5-2?

- Det er den rollen som minner mest om vanlig back for min del. Jeg går litt bredere og litt høyere enn det de andre gjør. Jeg syns det er fint, for jeg har store deler av spillet foran meg. Da vet jeg at jeg er trygg og god. Når jeg får lov til å være solid, da er jeg best.

Les mer: - Rollen som minner mest om vanlig back
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.09.2022 08:59    Post subject: Reply with quote

100%. Det er rollen som minner mest om vanlig back, og vanlige firerbacker treffer kravspecen for sidestoppere bedre enn firerstoppere. Jeg synes vi sosa alt for mye rundt med å prøve å bruke diverse kjøttstoppere og sentrale midtbanespillere i den sidestopperrollen før vi lyktes bedre med én back og én stopper som har spilt back (for Boca) i de rollene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 30.09.2022 20:15    Post subject: Reply with quote

Treffsikkert eller ikke, formuleringa "Når jeg får lov til å være solid, da er jeg best"... hva betyr egentlig det? Har man ikke lov å være solid ellers på banen? Med mindre han faktisk mener at han skal være Trond Sollied, skjønner jeg ikke egentlig hva han vil fram til.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.09.2022 23:20    Post subject: Reply with quote

Var litt usikker på om jeg skulle sitere ham direkte eller ei. Tolkninga mi er at han føler seg "mindre solid" som vingback.

Ellers:

Dahl Reitan bekrefter at det har vært dialog om framtiden, men 25-åringen har foreløpig ikke mottatt noe tilbud fra Rosenborg.

– Ballen ligger hos Rosenborg, det er ikke så mye mer å si enn det, forteller Erlend Dahl Reitan.

– Du bare venter på noe fra klubben?


– Ja, jeg har ikke mottatt noe forslag. Vi har hatt dialog, men per nå er det ingenting å ta stilling til. Jeg har sagt til Rosenborg at vi har god tid, forteller forsvarsspilleren, som føler at han ikke har dårlig tid.

Les mer: Flere har fått tilbud: Dette sier RBK-profilen om egen framtid
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.10.2022 22:21    Post subject: Reply with quote

Etter det Nidaros erfarer har Erlend Dahl Reitan mottatt kontraktstilbud fra Rosenborg.

– Jeg kan vel si at det er 14 måneder igjen av kontrakten, og at vi nå står i en svært viktig innspurt. Det er det som er fokuset mitt og fokuset til klubben, forteller Erlend Dahl Reitan.

(...)

– Jeg kan si at jeg er utrolig stolt hver eneste gang jeg tar på meg Rosenborg-drakta, og håper at folk ser at det vises, selv om jeg ikke akkurat er feilfri heller. Jeg syns det er utrolig kult og stort, og nok en gang, det skal ekstremt mye til for at jeg drar, forteller han til Nidaros.

Les mer: Opplysninger til Nidaros: Har fått tilbud om ny RBK-kontrakt

Jeg kan si at jeg syns det er bra at han har fått tilbud. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.11.2022 23:30    Post subject: Reply with quote

Har ikke rukket å høre på episoden, men tilsynelatende bekrefter han nå at han har fått tilbud. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 14.11.2022 22:11    Post subject: Reply with quote

Ifølge Nidaros er Dahl Reitan og klubben nære enighet. Jeg klarer ikke å være negativ til kontraktsforlengelse, men synes han mangler mye for å bli en god stopper for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 14.11.2022 22:39    Post subject: Reply with quote

Mangler alt annet enn fart.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 15.11.2022 16:11    Post subject: Reply with quote

Viser vell på målet til Heinz hvor skoen trykker.
Det der skal aldri skje hos en upresset stopper.

greit om han signerer, det er det, men absolutt ikke noe å juble hemningsløst for.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 15.11.2022 20:16    Post subject: Reply with quote

Det er det der man får med Reitan. Orker nesten ikke klage på det. Hadde han vært bedre, hadde han blitt solgt. Men Reitan er akkurat dårlig nok til at han faktisk kan bli her år etter år, og han dør for drakta og kjemper på en måte vi alltid kommer til å behøve. Var kanskje vår viktigste spiller i fjor. Bærebjelke. Skalle. Erlend. Reitan.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 15.11.2022 20:31    Post subject: Reply with quote

Han er en spiller vi absolutt bør ha i klubben. Men han bør være mer en rotasjonsspiller. Starte noen kamper og så noen på benken. Vi bør ha Henriksen + en til som er faste og så har man Reitan og 1-2 til som kjemper om den siste plassen.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2082
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 15.11.2022 20:38    Post subject: Reply with quote

Bra forlengelse! Reitan skal selvfølgelig fortsette i klubben. Han er en spiller som må kjempe for plassen, men tror han fint tåler konkurranse. Vinnervilje, innsats og klar for en kamp. Vi trenger spillere som Erlend.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 03.01.2023 15:17    Post subject: Reply with quote

Forlenga ut 2025.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 03.01.2023 17:11    Post subject: Reply with quote

Jeg klarer ikke å se at Reitan er en spiller som bør spille på RBK med de ambisjonene vi har. Det er en ting han er god til å det er å springe på løp rett fram. Det blir han ikke brukt til. Markeringssvikt og poling av ball derimot.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1209
Location: Oslo

PostPosted: 03.01.2023 21:00    Post subject: Reply with quote

Er vel ok å ha ham med videre, men det blir mer som rotasjons- eller backup-spiller. Han er ikke god nok til å spille fast i en 11-er som kjemper om edleste metall.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 03.01.2023 21:27    Post subject: Reply with quote

Supert å ha med Reitan videre Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 03.01.2023 22:38    Post subject: Reply with quote

Ingen hadde ropt om ny kontrakt for Reitan om han ikke var Trønder. Ikke god nok som back, og ikke god nok som stopper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 05.01.2023 16:59    Post subject: Reply with quote

Jeg roper på ny kontrakt til Reitan. Vinnerskalle, relativt rask, god pasningsfot, og fantastisk rolleforståelse som back om vi går tilbake til 433. Etter min mening den beste stopperen vi har i 532. Og han er trønder. Noen snakker som om det ikke skulle bety noe, men det betyr mye.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 05.01.2023 18:27    Post subject: Reply with quote

Mener du virkelig at Reitan er vår beste stopper når vi spiller med 3 midtstoppere? Reitan er en grei stallspiller, men bør ikke være førstevalg i noen posisjon pr. dags dato.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28  Next
Page 26 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb