English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 78, 79, 80  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 19.10.2022 18:12    Post subject: Reply with quote

La oss håpe målene fortsetter ut sesongen og salg over 20 millioner i vinter. Budsjettmessig veldig ideelt å selge Sæter; omtrent 0 restverdi som gir nesten hele overgangssummen i overskudd.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 19.10.2022 18:21    Post subject: Reply with quote

Bare å selge ja. Få han ut og så bruk pengene på en spennende erstatter. Får jo inn en islending til men er nok greit å hente en annen spiss for det.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 19.10.2022 19:01    Post subject: Reply with quote

Nå vet ikke jeg hva han har blitt forespeila av RBK i lønn/klausuler osv… men han gjør det jo ikke akkurat lett å ha sympati med ham.
Blir nok solgt etter endt sesong, og RBK karriere blir fort glemt, i alle fall for den harde kjernen av RBK fans
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 19.10.2022 20:57    Post subject: Reply with quote

To ting som ikke lett glemmes:
- Fleipe med det ømtålige "opp på hesten igjen"

- Involvere seg med voldtektsapologet Krim-Jim

At enkelte andre spillere også har solgt/mistet etisk sans og involvert seg med skurken gir ingen tilgivelse.

Å score tre mot Molde nå er imidlertid nok til at jeg ikke lenger skal bære nag for utidig hesting. Deretter god tur videre.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
E.C. Dahls
Junior


Joined: 28 Nov 2015
Posts: 70

PostPosted: 20.10.2022 00:12    Post subject: Reply with quote

Dette er grusomt! Litt som når drømmedama slo opp på videregående, - bare verre! Jeg har fulgt RBK i snart 40 år, og DETTE er grunnen til at jeg ikke har hatt en favorittspiller i klubben siden Sverre Brandhaugs dager. Spillere kommer og går, og er nesten uten unntak IKKE til å stole på når det kommer til stykket - selv ikke Ole altså, skulle det (etter alle solemerker) vise seg.

Ole ble jeg betatt av allerede ved innhoppet mot Haugesund hjemme hvor han mer eller mindre på egen hånd snudde kampen på pur vilje. Etter herjingen i Oslo helga etter falt jeg pladask, og når han i tillegg fortsatte å levere utover sommeren, var jeg for lengst solgt.

Trist som faen dette, for jeg er ganske sikker på at vi på langt nær har sett taket av hva Ole Sæter er i stand til å utrette som spiss for oss. Fyren har jo fortsatt NETTOPP debutert i Eliteserien! Tenk hva ytterligere erfaring med ES-spill, samt større taktisk forståelse for 3-5-2/3-4-3 (som han var helt ukjent med før årets sesong) ville utgjort for ham neste år. Fysisk er han også langt fra på topp og har vel knapt hatt en sammenhengende treningsuke siden debuten pga. 2 hjernerystelser, 2 X covid + 2 overtråkk. I kamp etter kamp har han måttet gå ut pga. krampe. Av og til gjør han rare ting med ballen som jeg mistenker skyldes at han ofte løper seg inn rød sone pulsmessig (pga. manglende treningsgrunnlag). Tenk hvordan han ville sett ut (fysisk) etter en skikkelig, lang og solid sesongoppkjøring!

I tillegg har han spilt på et Rosenborg som lenge slet med å produsere målsjanser. Neste år ville han trolig ha kommet til langt flere målsjanser etter som spillesystem, roller, grunnspill og samhandling i laget videreutvikles og begynner å sette seg, og at RBK i større grad vil dominere kampene de spiller.

Likevel har han scoret 14 mål på 16 kamper fra start - på bare 1278 spilte minutter (!) - mange halve omganger her... Tror fort han kunne scoret 20-25 mål for oss neste sesong, skadefri, i fysisk toppslag, på et gulljagende RBK som forhåpentligvis produserer sjanser på løpende bånd.

Tror ikke årets sesong bare har vært et blaff, nei. Tvert i mot tror jeg vi bare har sett LITT av hva han kunne vært i stand til, og at han først ville ha slått ut i full blomst neste år, - med en mulig peak i sesongen 24 eller 25.

I sommer overvar jeg en del treninger som etter spillsekvensene typisk ble rundet av med 15-20 minutters frivillig avslutningstrening. Det jeg så av Ole her ga meg bakoversveis; jeg har aldri sett noe lignende! Ikke bare skjøt han merkbart hardere (med begge bein) enn de andre som deltok (Holse, Skarsem, Fiabema m.fl.), han hadde også langt bedre presisjon og - følgelig - langt større sccoringsprosent. Dessuten veldig fin førstetouch som førte til mye kjappere avslutninger sammenlignet med de andre. Klasseforskjell!

I tillegg har han en spennende x-faktor i form av disse "knuckleball"-skuddene som han vel er alene om i Norge (førstemålet mot VIF borte + frisparket mot KBK borte f.eks.). På bakgrunn av dette vil jeg påstå at vi har sett (litt for) lite til det Ole Sæter er absolutt best på: Nemlig skudd/avslutninger fra mellomrommet og inn. Om Ole spiller her neste år, vil man forhåpentligvis i større grad utnytte styrkene hans.

Er litt delt nå; på den ene siden føler jeg for å sette ham på benken og la ham forbli der... (rive av plasteret). På den annen side er det vanskelig å gi slipp. Vi VET jo det finnes følelser for klubben og supporterne hos den andre parten også, så kanskje er ikke dette over ennå...
Back to top
View user's profile Send private message
BBQsaus
Rutinert


Joined: 09 Aug 2011
Posts: 634

PostPosted: 20.10.2022 06:52    Post subject: Reply with quote

Veien er kort fra løve til hest
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 20.10.2022 07:06    Post subject: Reply with quote

Tvangsbenking i medaljekampen er bare tøv og det vet alle parter. Måtte Ole prestere over all forventning de siste kampene.

Bedre neste klubb for Ole, bedre plassering og salgssum for rbk.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 20.10.2022 08:37    Post subject: Reply with quote

Valget av agent var tungt, men sett fra Oles ståsted så er valgene han har enkle. 27 år,i flyten nå, men med klare begrensinger som spiller, men også selvsagt med spisskompetanse. Såvidt jeg vet ingen utdanning å snakke om , han sa vel selv at han var en drop out så at han forsøker å maxe inntektene de neste 2-3 årene forstår jeg. Han er nok ingen spiller som holder høyt nivå langt inn i 30-årene
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 20.10.2022 09:00    Post subject: Reply with quote

Bodø/Glimt neste?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 20.10.2022 09:17    Post subject: Reply with quote

"Opp på hesten" er vel brukt av spillere og trenere i RBK og andre klubber siden Perry sin tid, Så tror ikke vi skal bruke det mot ham.

Krim-Jim virker mest god på å selge seg inn som den flinkeste i klassen til å maksimere spillers inntekt, men er vel samtidig den som vil styre klientene dit hvor han selv vil få mest profitt.

Men så litt følelser til side så har jo Sæter et poeng hvis han mener at den neste kontrakten sannsynligvis er den beste han får i karrieren, og da er det kanskje klokt av ham å gå til en av de ligaene hvor han kan få åtte-sifret lønnslipp.

Når det er sagt så kunne og burde han nok holdt lavere profil rundt kontraktsforhandlingene, det skal vel godt gjøres å bli "set for life" som RBK-spiller med lønnsstrukturen vår. Kanskje hvis du er førstelagsspiller i 10+ år og lever temmelig nøkternt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 20.10.2022 12:52    Post subject: Reply with quote

Føler vel at mange av spillerne er fornøyde med JS, så at han sikkert kan fungere som en kompis tror jeg på. Det er vel mest klubber og supportere som er misfornøyde med JS og hans metoder.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 20.10.2022 15:45    Post subject: Reply with quote

Du får jo litt inntrykk av at Jim Solbakken er flink til å selge seg inn blant spillerne. Agentvirksomhet får First House-gaffellen til å virke særdeles puslete, så ikke rart at den tiltrekker seg sleipe åler.

Men litt merkelig er det jo at Solbakken ikke gjennomskues for umulig å være verdt andelen han sitter igjen med, fotball-Norge er da vel ikke et større miljø enn som så?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 759

PostPosted: 20.10.2022 17:40    Post subject: Reply with quote

Spesiel måte å takke Frigård på etter at han alene har reddet karriæren til Sæter.
Synd for Ole at han ikke forstår hvor det kommer fra.
Back to top
View user's profile Send private message
Marv
Junior


Joined: 26 Aug 2019
Posts: 19
Location: Melhus

PostPosted: 20.10.2022 20:06    Post subject: Reply with quote

Noen må forklare meg
Har fulgt Rosenborg tett i 35 år. Ikke til å skyve under en stol at det har vært store endringer. Alle spillere i dag har vel agenter? De har en oppgave: fronte spilleren sin (tjene mest penger). Akkurat som en eiendomsmegler;opererer de i gråsonen, og tjener alt for mye penger.

Sæter er 27 år , og vil selvfølgelig ha utbytte for karrieren sin. Dette er jo ikke et medlemskap i blekkulfklubben.

Hva er deg jeg ikke skjønner med dette?
Back to top
View user's profile Send private message
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 318
Location: Landet

PostPosted: 20.10.2022 20:35    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Spesiel måte å takke Frigård på etter at han alene har reddet karriæren til Sæter.
Synd for Ole at han ikke forstår hvor det kommer fra.


Sykt å si det også. Sæter hadde lite eller ingen tillit i oppkjøringen. Hadde ingen spisser tilgjengelig mot Raufoss, men valgte likevel og stille med han på benken. Husker at han i en podcast før den kampen sa at nå
lå det an til å bli sjansen hans. I stedet stilte vi med Holse/Holm eller Vecchia/Holm helt til den famøse 1omgangen mot Haugesund. Sæter kom inn og ga laget den vitamininnsprøyting det trengte. Fra ytterst på benken og tribunen, fulgte Vålerenga kampen, en knall tungt LSK kamp, før han resten av sesongen har vist at han holder mål. Trenerteamet har nok ikke skjønt hvor mye hans glede for å spille i rbk drakta og selvtillit kan tilføre de helt ok basisferdighetene og vanvittige avslutnings egenskapene har gitt oss toppscoreren vår sålangt. Tenker det er mest Ole sin egen skyld at han har kommet dit.

Signering med Solbakken tyder på at han vil få mest mulig ut av den korte karrieren han har igjen. Det respekterer jeg. Håper for Sæter sin skyld at den ankelen ikke er noe stort problem. For da har han virkelig driti seg ut!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.10.2022 20:36    Post subject: Reply with quote

Marv wrote:
Hva er deg jeg ikke skjønner med dette?


Saken er vel at Solbakken opererer i mørkere gråsoner enn mange andre.

Er vel litt det samme som med Rune Hauge på 90-tallet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 20.10.2022 20:52    Post subject: Reply with quote

Marv wrote:
Hva er deg jeg ikke skjønner med dette?

Det du eventuelt ikke skjønner, er at det er stor frustrasjon og sinne mot hvordan fotballen har blitt gjennomsyret av kommersialisering og umoral i løpet av de 35 årene du har fulgt Rosenborg. Solbakken er den fremste eksponenten for denne utviklingen vi har i dette landet, i tillegg til å ha vært innblandet i flere forhandlinger som har slått negativt ut for Rosenborg.

Solbakken er ikke bare en hvilken som helst spilleragent, han er en representant for Ondskapen i den moderne fotballen. Han er muligens ikke Satan selv, men han er en yppersteprest i Mørkets tjeneste. Hadde det vært opp til meg, hadde Rosenborg boikottet spillere som lar seg representere av denne avføringen i menneskelig form.

Jeg har selv tidligere stilt meg helt på side med Oles rett til å forhandle ut i fra hans eget beste, men det finnes noen grenser man bare ikke tråkker over.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 20.10.2022 21:12    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 20.10.2022 21:23    Post subject: Reply with quote

Ole Sæter vet selvfølgelig hva Jim Solbakken står for, hans referanser. Med dette signaliserer han at han gir blaffen i dette så lenge han kan oppnå egne fordeler/gevinster.
Sånne holdninger gjennomsyrer dessverre ikke bare fotballen, men også mye av samfunnet ellers.
"Før i tida" var utsagnet "En sunn sjel i et sunt legeme" et begrep idrettsfolk hadde som en ledesnor.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Marv
Junior


Joined: 26 Aug 2019
Posts: 19
Location: Melhus

PostPosted: 20.10.2022 22:55    Post subject: Reply with quote

Det er da ikke Sæters fortjeneste at fotballen har gått i retning kommersialisering og umoral. Fotball er store penger, og gjennomsyret av grå og mørkegrå virksomhet. Så får andre avgjøre hva som ikke er innenfor- og Ole Sæter konsentrere seg om fotball for Rosenborg. Så lenge heier jeg for fult på han


Skal lese den josimar-artikkelen 👍
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 20.10.2022 23:06    Post subject: Reply with quote

Du forstår ikke så mye. Det er vel nettopp sånne valg som Ole Sæter gjør som holder liv i Jim Solbakken og umoralen.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 990

PostPosted: 21.10.2022 00:47    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke sånn at alle personer som ønsker seg til utlandet automatisk blir uglesett av egne fans. Jeg håper ALLE på RBK jobber for å bli så gode at de blir aktuelle for større klubber...

Men akkurat Krim-Jim har så skitne arbeidsmetoder, at jeg forventer at alle spillere på RBK tar avstand fra han. Krumspringet med Botheim er jo så uredelig som man kan få det fra en spiller/agent. Da er det ikke så rart at glorien falmer iden en av våre stjerner plutselig bytter til JS.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 21.10.2022 07:49    Post subject: Reply with quote

Det er ikke én enkelt sak som gjør at folk ikke ønsker at RBK skal ha noe med KrimJim å gjøre. Det er en lang, lang rekke. Første gang jeg ble obs på det var da Late Barter (tror jeg det var, fant ikke igjen artikkelen) satte fokus på hvordan Solbakken og Solskjær hadde sneket til seg eksklusiv tilgang til up-and-coming norske talenter gjennom Statoil-akademiet eller hva det en gang i tiden het. Dirty.

Så har han i flere tilfeller sittet på begge sider av bordet, representert både spillere og klubber ved overganger for å sikre seg selv, mfk og sikkert andre en større del av pengepotten enn de rettmessig skulle ha.

Han var involvert i overgangs-såpeoperaen med Herman Stengel og Pall Gunnarsson, og det kom frem at han bl.a. hadde sagt mye dritt om RBK for å styre utfallet i den retningen det endte, inkludert at vi nesten var konkurs.

Spør "Fotballagenten", Knut Høibraaten, tidligere bransjekollega, om hva han synes om Solbakken og måten han opererer på. Han er anerkjent som det fremste svinet i en bransje som nesten utelukkende består av svin.

Så har man selvfølgelig saken med Sarr, som har et stadig økende antall overgrepssaker mot seg. Når det gikk mot tiltale forsvant Sarr fra landet etter å sjokkerende raskt (for en så verdifull spiller) blitt frigitt fra kontrakten med molde. Solbakken har flere ganger påstått at han ikke var agenten til Sarr på dette tidspunktet. Josimar har produsert dokumentasjon på at dette også er løgn.

Så kan vi krydre det med Botheim, med Jim som agent når han var her. "Ingen interesse for Botheim", sa Jim. RBK friga ham fra kontrakten, og UNDER 24 TIMER senere sto Botheim i Glimt-drakt og glisa.

Ole Sæter er enten sjokkerende ignorant, eller velger å overse disse tingene fordi han vil sørge for å få seg en best mulig avtale selv - uansett om det er i RBK eller neste klubb. Og man må aldri glemme hva som er prioriteten når Jim Solbakken er agent:

1. Jim Solbakken.
2. Spilleren.

Der, det er hele lista. Er molde/Solskjær involvert, kommer de ev. inn på andre plass og skyver spilleren ned.

Som noen over her sa, er mitt soleklare ønske at RBK informerer sine spillere om at vi ikke ønsker å ha noe med Jim Solbakken å gjøre. Jeg skjønner at det er en vanskelig posisjon å ta, mtp. hvordan ålen sniker seg innpå alt som kan ha verdi, men det er ingen som helst tvil om at moralsk hadde det vært det rette valget å ta.

Jim er ikke dømt for noe (så vidt jeg vet), men man trenger ikke å kunne forsvare det juridisk at man ikke vil ha noe med fyren å gjøre.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 21.10.2022 07:52    Post subject: Reply with quote

Det Botheimstuntet forteller vel like mye om naivitet og inkompetanse i RBK, når JS ser at han kan stjele sukkertøy fra småbarn ustraffet da gjør han det.
Og som nevnt i tidligere innlegg,Sæter var vel ett fjerdevalg eller noe sånt før skader fikk han frem i lyset ganske tilfeldig.
Og det en spiller trenerteamet så på hver trening
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 21.10.2022 07:52    Post subject: Reply with quote

Åpner forumet hver morgen i håp om at Ole har ombestemt seg og hoppet av Krim-Jim toget....

Får lyst til å spy Crying or Very sad
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 78, 79, 80  Next
Page 30 of 80

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb