English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fanatikere og Øvre Øst
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.10.2020 16:58    Post subject: Reply with quote

Jeg aksepterer at Kjernen ikke vil gjøre noen grep nå som det plutselig ble forbudt å stå etter at 50 personer har hatt lov å stå siden i sommer. Mye tyder nok også på at påbudet om sitteplasser varer ut sesongen.

Derfor er jeg mest spent på hva styret tenker neste år. Er nok ikke realistisk å tro på 2200(?) på Øvre øst ved seriestart, så "alle eller ingen"-strategien bør i så fall legges bort. Sjøl om vi er vant til at etterspørselen etter billetter på supportertribunen pleier å bli dekket på hjemmekamper, er det jo helt normalt at ikke alle som vil, får billetter til bortekamper og cupfinaler. Så det er ikke unormalt at noen vil bli skuffet.

Til gjengjeld må Kjernen - evt. i samarbeid med RBK - finne rettferdig måte å fordele billettene på. Det er nok ingen som reagerer på at forsangeren med påheng får førstepri. Deretter kan man enten ha først til mølla eller trekning etter påmeldingsperiode.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 29.10.2020 17:47    Post subject: Reply with quote

Kan holde Auditions? Kanskje få et TV-team til å lage reality-suppe av det også, og donere overskuddet til Rosenborgs underskudd...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.11.2020 15:22    Post subject: Reply with quote

Hoftun flørter:

– Det er de beste supporterne i Norge, det er jeg ikke i tvil om, sier han og fortsetter:

– En fullsatt Kjernen-tribune, det trykket finner man ingen andre steder i Norge. Alle de sangene som er laget og framføres underveis ... Jeg har vært på stadion rundt om i Europa, til ganske mange store lag. Det er veldig få som har det så organisert at man hører sangen hele tiden.

SÃ¥ sier han noen ord som Rosenborg-fans garantert vil like.

– Går man på fotballkamp i England har man ikke den samme samhandlingen mellom publikum, slik som på Lerkendal.

– Den allsangen som går kontinuerlig, den får du ikke på de store stadionene. Det er kun når man ser en sjanse eller et mål, da tar det helt av. Ikke den jevne stemningen hele tiden, slik som på Lerkendal, fortsetter han.

Les mer: Eggen ringte RBK-legenden en dag for sent: – Det var helt gull å dra til Molde
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.05.2021 20:45    Post subject: Reply with quote

Kjernen i e-post til medlemmene wrote:
Spillerne savner oss og ønsker trykk og stemning på Øvre Øst! Rosenborg ønsker å tilby Kjernen 200 av 600 sesongkortplasser totalt. Dette vil i utgangspunktet gjelde alle kamper, og antallet på Øvre Øst vil øke hvis totalt innslupne på Lerkendal økes.

Styret ønsker derfor å få tilbakemeldinger fra alle medlemmer generelt, og spesielt dere som ønsker å bidra til å pushe på med liv, røre, sang og flagging, gitt de restriksjoner som kommer til å bli pålagt oss (I hovedsak, stå med 1 meters avstand til enhver tid).

Hvem ønsker å bidra? Har dere noen synspunkt og tilbakemeldinger rundt Rosenborgs forslag?


Utras Nidaros, FN13 og TT05 har kommet med felles høringsuttalelse: Tribunelivet må vente.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 05.05.2021 07:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i budskapet til de tre nevnte grupperingene, men synes samtidig det er en helt kurant fremgangsmåte av styret i Kjernen å forespørre medlemsmassen. Så får man være tydelig på at tribune-Kjernen uten forsangerne blir en First Price-løsning og ikke noe i nærheten av det RBK ønsker seg. Samtidig er øvre øst felleseie for hele Kjernen, og ikke noe verken den ene eller andre fraksjonen har rett på å diktere bruken av.

Kanskje kan nye grupperinger vokse ut av vakuumet som har oppstått nå også, hva vet jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 05.05.2021 08:32    Post subject: Reply with quote

Blir det slik at et overveldende flertall ønsker å åpne øvre øst, så må de jo selv ta ansvar for å skape stemning. Så jeg ser nesten på det som en selvfølge at det kommer en/flere gruppering(er) hvis Øvre Øst blir åpnet selv med kun 200 personer og at noen da tar ansvar. Hvis ikke blir det ikke noe særlig med liv der oppe og da kan man likså godt holde den stengt. For det virker jo som at FN13, UN og TT05 uansett ikke stiller opp, noe som er i deres fulle rett.

Jeg er også enig med de i at 200 personer på Øvre Øst med restriksjoner egentlig er alt ØØ ikke skal være, og at det dermed blir feil å åpne opp. Men Kjernen er mer enn bare de grupperingene slik at jeg også synes det er riktig av de å spørre alle medlemmene om tilbakemelding .
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-Nr1
Proff


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 292
Location: Trondheim

PostPosted: 05.05.2021 12:48    Post subject: Reply with quote

Er også enig i at det er fint at Kjernen går å spør medlemmene om deres meninger.

Samtidig hvis det ikke skapes liv å trøkk der oppe er det heller ingen grunn til at Kjernen skal prioriteres.

Tror nok uansett uten en gruppe/forsanger som tar ledelsen blir det dårlig med stemning. Da er det nok best å vente til det åpner opp!
_________________
Rosenborg - Nr 1
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
25
Proff


Joined: 31 Jan 2005
Posts: 252

PostPosted: 16.02.2022 12:16    Post subject: Reply with quote

Ultras Nidaros wrote:
HVIT TORNADO

Rosenborg tok Norge og Europa som en hvit tornado på 90-tallet. Nå skal vi gjøre det igjen - vil du være med?

Vi relanserer shoppen vår med t-skjorter og krus med Hvit Tornado! Ta del i årets tema og kle deg opp. For Rosenborg. For Nils Arne.

Overskuddet fra shoppen går utelukkende til å styrke supporterkulturen rundt RBK.

Link til shoppen: https://dinide.no/produkt...s-nidaros/

_________________
GPT
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 17.08.2022 22:16    Post subject: Reply with quote

Lever denne tråden enda?

Uansett. Blir kok på «nordre gate» på søndag. Bare å møte opp tidlig på ØØ.


Edit: fryktelig lenge siden jeg har sett JanneB(?) på Øvre Øst. Må han inn i «hvor er de nå»-tråden?
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 18.08.2022 00:51    Post subject: Reply with quote

1r9b1k7 wrote:
Edit: fryktelig lenge siden jeg har sett JanneB(?) på Øvre Øst. Må han inn i «hvor er de nå»-tråden?


Hahaha
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 18.09.2022 20:56    Post subject: Reply with quote

Blussinga i dag. Surprised
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2022 10:19    Post subject: Reply with quote

Helt ellevilt. Jeg er nysgjerrig på om det har blitt noen reaksjoner fra klubben/politiet i etterkant? For en stund tilbake var det snakk om at klubben og politiet hadde tett samarbeid om å sitte med kikkert og plassere ut sivilpoliti på ØØ, men ikke hørt om noe sånt på lenge.

Og var igår første gang den nye tiforiggen ble brukt? Hvordan var erfaringen? Det så sykt smooth ut! Tommel'n opp!
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5433

PostPosted: 19.09.2022 10:47    Post subject: Reply with quote

Blussing ble stor snakkis ellers på tribunen i går ja. I positiv forstand. Håper naturligvis dette er godkjent eller på annet vis ikke bøtelegges. Var med på å gjøre publikumsopplevelsen i går helt fantastisk. Selv med så få som 13500 på kamp føltes det som det var den beste stemningen på stadion siden.. tja, CL-play-off mot Dinamo Zagreb i i 2019? Håper flere har lyst til å komme på kamp igjen til neste serierunde nå.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 19.09.2022 10:54    Post subject: Reply with quote

Jørgen Stenseth la vel ut bilde av blussinga på Twitter med teksten "Øvre øst ikveld, fytti! Hyll". Som jeg vel tolker som en viss aksept. Samtidig hørte jeg fra andre at det var ganske grundig visitering. Megafonmannen la vel også ut på Twitter at lokket på lokket på snusen ble sjekket. Laughing Uansett godt gjort å få inn et hundretalls (?) bluss på ØØ.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 19.09.2022 12:40    Post subject: Reply with quote

Klubben har retweetet bilde av blussen. Det er en form for aksept og lojal tillitserklæring fra klubben til supporterne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.10.2022 10:36    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker å kjøpe sesongkort på ØØ til 3 personer i julegave ( Dame + 2 barn )

Må man da også kjøpe kjernen medlemskap til 3 personer?

Vil jo i såfall bli ganske dyrt..
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5433

PostPosted: 16.10.2022 10:59    Post subject: Reply with quote

Nei du må ikke det.

Jeg trodde det første gang jeg var på ØØ midt i tenåra. Viste billetten til kampverten ved inngangen og dro deretter stolt opp medlemskortet «du skal vel se dette også du». Han så bare rart på meg.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.10.2022 11:12    Post subject: Reply with quote

Ser ut som det faktisk blir billigere å kjøpe 3 medlemskap i kjernen + 3 sesongkort enn å kjøpe bare 3 sesongkort.

Eller misforstår jeg da?

Ser for øvrig ut som man ikke kan kjøpe medlemskap for neste sesong før 1 januar?

Ergo bør man vente med å kjøpe sesongkortene til 1 januar også?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 16.10.2022 11:46    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke krav om å være medlem av kjernen for å kjøpe billett eller sesongkort på ØØ. Derimot mener jeg at det i alle fall tidligere var slik at kostnaden av kjernenmedlemskapet var mindre enn rabatten dette medlemskapet gav på sesongkortet slik at det lønte seg å melde seg inn i kjernen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 16.10.2022 12:40    Post subject: Reply with quote

Priser for sesongkort 2022:
KJERNEN MEDLEM 1690,–
KJERNEN 2300,–

Koster 300 kr å være medlem i Kjernen.

Ergo, du har spart deg 310 kr ved å være medlem av Kjernen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Larris3
Junior


Joined: 21 Mar 2014
Posts: 37
Location: Trondheim

PostPosted: 17.10.2022 08:11    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:

Ser for øvrig ut som man ikke kan kjøpe medlemskap for neste sesong før 1 januar?

Ergo bør man vente med å kjøpe sesongkortene til 1 januar også?


Kjernen regner medlemskap kjøpt i november og desember som gyldig også neste år. Det var i alle fall slik for noen år siden, og har ikke fått med meg at dette har blitt endret.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.07.2023 16:09    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at jeg faktisk møtte opp på denne tribunen helt alene, er jeg klar i konklusjonen min: Jeg angrer ikke. Dette ble en opplevelse helt ut av det vanlige. Jeg tror ikke det finnes en annen setting hvor man føler seg såpass sammensveiset med en gjeng fremmede.

Alle sammen med ett mål. Nemlig å heie fram det laget alle på tribunen har et stort hjertet til: Rosenborg.

Les mer: Jeg bemerker meg ei ung jente som skriker «jævla rasshøl» og ler. Like etterpå synger alle «Ælske Rosenborg»

RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.10.2023 13:50    Post subject: Reply with quote

Det kan kalles paradoksalt, for samtidig som Rosenborg styrer mot sin verste sesong på banen siden 1977, så har supporterne på Øvre Øst kanskje levert sin beste sesong noensinne.

(...)

– Det er helt uten sammenligning best i Norge. Vi er ikke best sportslig nå, men vi er desidert størst. Det må vi håndtere. Det er en påminnelse om at vi må reise oss, og la det bli med denne ene sesongen, sier Reitan, som mener RBK-supporterne aldri har vært bedre.

– Det betyr åpenbart mye for oss, og i år har det vært litt mer spesielt. Det har vært så mye som har skjedd. Det har ikke bare stormet rundt oss, men hele klubben. Det (supportermiljøet red.anm.) har vært et lyspunkt i en ellers mørk sesong, sier Reitan.

Les mer: RBK-profilen: – Det har stormet rundt hele klubben. Det har vært et lyspunkt i en ellers mørk sesong

RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 06.12.2023 11:43    Post subject: Reply with quote

Tiltak fra ultras-miljøet på ØØ

Bidra, kis
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.12.2023 16:23    Post subject: Reply with quote

Rotsekk-spesial i dag kl. 19.45.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
Page 25 of 25

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb